Slang vloerverwarming komt door dekvloer. Wat te doen?

Pagina: 1
Acties:

• Rzaan
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 12:50

Rzaan

Altijd zoekende

Topicstarter
Een week of 5 geleden zijn bij VloerVerwarming en de dekvloer gelegd.
Omdat er richting meterkast een kleine verhoging zat bekeken we dit vandaag even goed.
Wat bleek? Onder een filmpje van beton kwam de rode leiding van de VV tevoorschijn.
Waarschijnlijk niet goed genoeg vastgezet en omhoog gekomen.
Volgende week komt de vloerenlegger.
EDIT: Die gaat eerst 3-5 mm egaline aanbrengen en daarna plak-PVC.

Ik heb al contact opgenomen met Faber die vloer + vv gelegd hebben.
Nog geen reactie.

Heeft iemand al eens iets soortgelijks meegemaakt?
Wat zou de oplossing hier zijn?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Yj6mRlyglzqJHNpzNo_mCjFcSXo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VT2gBeAypPlnyJ0PgW1OuTcn.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pCgi6ACV-mNZhau8EqQIBCGrQ1g=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tWjBXM923wNw7EdckB52l9S6.jpg?f=fotoalbum_large

• Rubenus
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 21-08 16:25
Rzaan schreef op donderdag 24 augustus 2023 @ 18:21:
Een week of 5 geleden zijn bij VloerVerwarming en de dekvloer gelegd.
Omdat er richting meterkast een kleine verhoging zat bekeken we dit vandaag even goed.
Wat bleek? Onder een filmpje van beton kwam de rode leiding van de VV tevoorschijn.
Waarschijnlijk niet goed genoeg vastgezet en omhoog gekomen.
Volgende week komt de vloerenlegger.

Ik heb al contact opgenomen met Faber die vloer + vv gelegd hebben.
Nog geen reactie.

Heeft iemand al eens iets soortgelijks meegemaakt?
Wat zou de oplossing hier zijn?

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Wat voor vloer komt erop?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorgeb
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 01-07 16:32
Ik ben geen deskundige.. maar bij mijn huis liggen vrij veel tegels los doordat de vloerverwarming slangen te dicht tegen de oppervlakte liggen. Het is ooit gelegd in opdracht van de vorige eigenaar en ik heb er geen rekening van, dus kan nergens verhaal halen. Maar kan me voorstellen dat ook als de tegelzetter dit optisch wel kan oplossen, het wellicht later je tegel(s) kan doen los komen bij (te snelle) opwarming van de vloer.

(nu ga ik er even voor het gemak vanuit dat je voor tegels gaat :))

[ Voor 7% gewijzigd door Jorgeb op 24-08-2023 18:28 ]

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

Topicstarter
Eerst 3-5 mm egaline.
Daarna plak-PVC

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

Topicstarter
Jorgeb schreef op donderdag 24 augustus 2023 @ 18:26:
(nu ga ik er even voor het gemak vanuit dat je voor tegels gaat :))
Ik heb mijn post even aangepast: Het wordt egaline met daarop plak-PVC. Stroken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Panzer_V
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12:34
Het ziet er niet naar uit dat je dit gaat oplossen met 3 tot 5 mm verhoging.

Als ik alleen al naar foto 1 kijk….denk ik dat je meer naar een centimeter gaat.

En wat als het straks warm wordt……scheurt ie dan verder omhoog? Ik word niet vrolijk van deze foto’s.

[ Voor 56% gewijzigd door Panzer_V op 24-08-2023 18:43 ]

Ik doe wat ik kan, zodoende blijft er veel liggen.

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

Topicstarter
Panzer_V schreef op donderdag 24 augustus 2023 @ 18:42:
Het ziet er niet naar uit dat je dit gaat oplossen met 3 tot 5 mm verhoging.

Als ik alleen al naar foto 1 kijk….denk ik dat je meer naar een centimeter gaat.

En wat als het straks warm wordt……scheurt ie dan verder omhoog? Ik word niet vrolijk van deze foto’s.
Ik ook niet, maar ik ben benieuwd wat er aan te doen is.
Nu er nog geen eindvloer opligt, zal er toch wel een oplossing zijn?
Voorzichtig wegkrabben van dekvloer rondom en vooral onder de buis en dan naar beneden drukken of zoiets?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10:35
Dit kan dus niet. Ik zou het laten herstellen voordat de vloerenlegger komt.

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

• JukeboxBill
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11:42
Wegkrabben?
Aan weerskanten langs de buis een paar cm er van af inslijpen en uithakken, zou ik doen. Maar of je zo'n precisie klusje aan een bouwvakker kan overlaten, daar heb ik mijn twijfels over.

Maar is dit de vloerverwarmingsbuis zelf of de mantelbuis van een aan/afvoerleiding?

[ Voor 18% gewijzigd door JukeboxBill op 24-08-2023 18:53 ]

Een slimme vos is nooit te oud om een nieuwe streek te leren

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

Topicstarter
Rainesh schreef op donderdag 24 augustus 2023 @ 18:50:
Dit kan dus niet. Ik zou het laten herstellen voordat de vloerenlegger komt.
Natuurlijk.
Hoe gaan ze dat aanpakken?
Wat zal de methode zijn?
Wat zou ik zelf al kunnen doen (in verband met tijdswinst)
Ik wil eigenlijk overal vanaf blijven, want dan heb ik het straks gedaan. Maar ik wil ook dat de vloer erin komt.

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

Topicstarter
JukeboxBill schreef op donderdag 24 augustus 2023 @ 18:52:
Wegkrabben?
Aan weerskanten langs de buis een paar cm er van af inslijpen en uithakken, zou ik doen. Maar of je zo'n precisie klusje aan een bouwvakker kan overlaten, daar heb ik mijn twijfels over.
Ik wil het sowieso door Faber (of in opdracht van Faber) laten doen.
Maar ik denk dat wat je beschrijft de werkwijze zal zijn.
Ze zullen zoiets toch wel vaker aan de hand hebben gehad?

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• BrainCrash
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23-08 23:36
Joh, dat is toch geen dekvloer !!!

Een dekvloer is normaal gesproken al strak en vlak afgewerkt en behoorlijk goed vlakgestreken, én moet waterpas liggen...
Daar moet je normaal gesproken dan rechtstreeks overheen kunnen tegelen.

Dit ziet er op de fotos meer uit als een onafgewerkte beton werkvloer, zo'n maanlandschap...

Dat ga je zo te zien echt niet goed krijgen met 3-5mm egaline voordat er een PVC vloer op kan..

Ziet eruit als prutswerk van de vloerenlegger...

-They say the User lives outside the Net, and inputs games for pleasure.... No one knows for sure... but I intend to find out!! .... REBOOT!!!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

Topicstarter
BrainCrash schreef op donderdag 24 augustus 2023 @ 18:55:
Joh, dat is toch geen dekvloer !!!

Een dekvloer is normaal gesproken al strak en vlak afgewerkt en behoorlijk goed vlakgestreken, én moet waterpas liggen...
Daar moet je normaal gesproken dan rechtstreeks overheen kunnen tegelen.

Dit ziet er op de fotos meer uit als een onafgewerkte beton werkvloer, zo'n maanlandschap...

Dat ga je zo te zien echt niet goed krijgen met 3-5mm egaline voordat er een PVC vloer op kan..

Ziet eruit als prutswerk van de vloerenlegger...
Wat je ziet zijn de vezels die ze gebruiken in deze soort dekvloer.
Hij ligt ook waterpas. Alleen bij de meterkast ging een en ander niet goed. Dat had ook te maken met de ondergrond van een weggebroken muurtje.

Desnoods gaat er 5-8 mm egaline op als het nodig is.

Maar wat te doen aan de buis?
Want je bent blijkbaar een kenner.

[ Voor 4% gewijzigd door Rzaan op 24-08-2023 19:06 ]

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:08

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Als die buis niet lager kan overal de vloer hoger maken. Als die buis wel lager kan uitkappen, vastzetten en weer dichtsmeren.

Wel eens met @BrainCrash trouwens, het ziet er rommelige uit. Wat is het voor materiaal? Ik heb zelf anhydriet aangebracht maar dat hadden we wel zo vlak mogelijk, alleen nog 2 mm egaline opgebracht om het echt strak te maken.

[ Voor 47% gewijzigd door Beekforel op 24-08-2023 19:21 ]

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

Topicstarter
Beekforel schreef op donderdag 24 augustus 2023 @ 19:18:
Als die buis niet lager kan overal de vloer hoger maken. Als die buis wel lager kan uitkappen, vastzetten en weer dichtsmeren.
Ik denk wel dat hij daar lager kan.
Denk dat ze hem gewoon niet goed vastgezet hebben.

Maar zal het sowieso alvast aan de PVC-legger laten weten. Dan misschien sowieso extra egaline en de rekening daarvan gaat naar Faber.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beekforel
  • Laatst online: 11:08

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Als hij niet goed vast zit gaat de leiding drijven op de dekvloer, dat zal er gebeurd zijn.

• BrainCrash
Ben wel benieuwd: hoeveel hoogteverschil zit er dan in die vloer als je een lange (2m) waterpas op die vloer legt, die je op de hoogste uitstekende bultjes legt, naar de rest van het vloervlak?

Volgens mij heb je maar drie opties:

- openkappen en die slang naar beneden duwen; dan wel over de lengte van zo te zien een halve meter of zo, want het lijkt op de foto niet alleen dat blootliggend stukje te zijn wat boven het vloerlevel uitkomt. Normaal gesproken is een cementdekvloer vrij zacht... maar ik weet niet wat die speciale vezels in jouw vloer hier nog aan invloed op hebben.

- veel meer egaline toepassen op de hele rest van de vloer om dit vlak te maken. Een en ander afhankelijk van de beschikbare opbouwhoogte bij deurdorpels natuurlijk. Ook is extra egaline erop gooien belachelijk duur qua materiaal vergeleken met de prijs van een normale dekvloer, geteld per mm.

- Egaline om de rest van de vloer te egaliseren, muv dit hoekje, en dit hoekje vervolgens handmatig vlak, maar niet waterpas (licht schuin omhoog dus) afsmeren... met als gevolg dat in deze hoek de PVC vloer wat schuin omhoog loopt.

Heeft die vloerenlegger een vloer vlakheidsklasse gespecificeerd toevallig?

(wel aardig dat je je eerdere reactie wat aangepast hebt btw)

-They say the User lives outside the Net, and inputs games for pleasure.... No one knows for sure... but I intend to find out!! .... REBOOT!!!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

Topicstarter
Beekforel schreef op donderdag 24 augustus 2023 @ 19:22:
Als hij niet goed vast zit gaat de leiding drijven op de dakvloer, dat zal er gebeurd zijn.
Denk ik ook. Superknullig natuurlijk.

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

Topicstarter
BrainCrash schreef op donderdag 24 augustus 2023 @ 19:23:
Ben wel benieuwd: hoeveel hoogteverschil zit er dan in die vloer als je een lange (2m) waterpas op die vloer legt, die je op de hoogste uitstekende bultjes legt, naar de rest van het vloervlak?

Volgens mij heb je maar drie opties:

- openkappen en die slang naar beneden duwen; dan wel over de lengte van zo te zien een halve meter of zo, want het lijkt op de foto niet alleen dat blootliggend stukje te zijn wat boven het vloerlevel uitkomt. Normaal gesproken is een cementdekvloer vrij zacht... maar ik weet niet wat die speciale vezels in jouw vloer hier nog aan invloed op hebben.

- veel meer egaline toepassen op de hele rest van de vloer om dit vlak te maken. Een en ander afhankelijk van de beschikbare opbouwhoogte bij deurdorpels natuurlijk. Ook is extra egaline erop gooien belachelijk duur qua materiaal vergeleken met de prijs van een normale dekvloer, geteld per mm.

- Egaline om de rest van de vloer te egaliseren, muv dit hoekje, en dit hoekje vervolgens handmatig vlak, maar niet waterpas (licht schuin omhoog dus) afsmeren... met als gevolg dat in deze hoek de PVC vloer wat schuin omhoog loopt.

Heeft die vloerenlegger een vloer vlakheidsklasse gespecificeerd toevallig?

(wel aardig dat je je eerdere reactie wat aangepast hebt btw)
Er is een vlakheidsklasse gespecificeerd. Heb hem zo gauw niet bij de hand, maar volgen een ander PVC-bedrijf was dat prima.

Faber moet het oplossen of betalen.
Ik denk dat ze voor oplossing 1 zullen kiezen (nergens op gebaseerd, want ik wacht nog op antwoord)

Als het oplossing 2 wordt, dan gaat de rekening naar hen.
Dorpels en deuren liggen nog nergens, dus ik kan wat omhoog als het moet.

Er zou een anhydrietvloer komen die wat sterker zou zijn. Maar die dag was er niet van dat anhydriet beschikbaar en daarom kozen ze voor deze cementgebonden dekvloer. De vezels zorgen voor extra sterkte.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 14-08 21:36
Om eerlijk te zijn vind ik het er helemaal niet zo schokkend uit zien. Wij hebben vorig jaar vloerverwarming laten infrezen en dat ligt op veel plekken gewoon gelijk met de originele vloer, en op een paar slechte plekken een millimeter erboven. Gewoon overheen egaliseren en het is weg.

Zou wel even de vloer legger een schouw laten doen om verrassingen te voorkomen, maar ik denk dat die zijn schouders ophaalt of misschien een extra zakje egaline op de bon zet.

• MzKzM73
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 09:42
Ik heb hier paar weken geleden ook egaline en PVC laten leggen.
De stoffeerder ging hier voor het egeliseren eerst met een schuurmachine aan de gang om de topjes in de onderlaag af te vlakken. (scheelt weer laagdikte in egeline) Hier zie ik in jou geval het grootste gevaar van want nu is de slang zo graakt natuurlijk.

• Raling
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 07:53
Hebben ze de buizen wel afgevuld met water voordat de dekvloer erin kwam?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• BrainCrash
Rzaan schreef op donderdag 24 augustus 2023 @ 19:29:
[...]

Dorpels en deuren liggen nog nergens, dus ik kan wat omhoog als het moet.
Je hebt geen voordeur of achterdeur in je huis?
Er zou een anhydrietvloer komen die wat sterker zou zijn. Maar die dag was er niet van dat anhydriet beschikbaar en daarom kozen ze voor deze cementgebonden dekvloer. De vezels zorgen voor extra sterkte.
Jah, juist ja.. klinkt als: we hangen een lulverhaal naar de klant op, en leveren iets goedkopers dan wat was afgesproken en rekenen er hetzelfde voor.. makkelijk verdiend.
Op internet lees ik over het algemeen dat Anhydriet duurder is dan een cementdekvloer...

"was niet beschikbaar", op de dag dat ze afgesproken hadden de vloer te komen leggen.... :+

"Ja, die 10-persoons luxe verjaardagstaart met fruit en slagroom die je besteld hebt, die was ff niet beschikbaar... Maar hier heb je 5 appelflappen. Das dan € 30 graag! " :P :+

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

Topicstarter
Raling schreef op donderdag 24 augustus 2023 @ 20:02:
Ja, dat wel, maar misschien niet voldoende.

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

Topicstarter
BrainCrash schreef op donderdag 24 augustus 2023 @ 22:14:

Je hebt geen voordeur of achterdeur in je huis?
Achterdeur zit er net nieuw in. Daar kan ik volgens mij nog een stukje omhoog.
Voordeur moet nog vervangen worden.
BrainCrash schreef op donderdag 24 augustus 2023 @ 22:14:
Jah, juist ja.. klinkt als: we hangen een lulverhaal naar de klant op, en leveren iets goedkopers dan wat was afgesproken en rekenen er hetzelfde voor.. makkelijk verdiend.
Op internet lees ik over het algemeen dat Anhydriet duurder is dan een cementdekvloer...

"was niet beschikbaar", op de dag dat ze afgesproken hadden de vloer te komen leggen.... :+
Wat ik begreep van de jongens die de dekvloer kwamen aanbrengen, was dit ook gewone cementdekvloer. Het werd net als schuimbeton met 2 wagens gemaakt. In de ene zat cement en in de andere een andere substantie.
Maar dat is hier ook niet het probleem.
De vloer is op zich prima, alleen op die plek niet.
En daarover wil ik alvast wat info zodat ik beter beslagen ten ijs kom.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 14-08 21:36
Raling schreef op donderdag 24 augustus 2023 @ 20:02:
Beton is 2,4x zo zwaar als water, en het meeste van die leiding is plastic... Ook gevuld en afgeperst gaan ze gewoon drijven.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Chewmonkey
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 23-08 15:34
Ik had vergelijkbaar effect bij laten aanleggen VV en plakken PVC. Ik kreeg zowat een rolberoerte toen ik het zag, maar ben op advies van de vloerlegger zo'n 20-40cm aan weerszijden met een platte hamer (niet een beitel ofzo) wat gaan wegbreken en kon toen de buis gelukkig naar beneden drukken.
Met een klemmetje vastgezet en de egaline-man heeft er een keurige vlakke vloer van gemaakt.

24x 380Wp oost-west, Marstek E 5.12, MGzs2019, NibeF130 met lekkere geknutsel om hem hybride op cv te zetten. Gas: 200m3 stroom: ruim voldoende ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MWDKing
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 22-08 14:24
Ik zou Faber het laten oplossen. Zelf ook ervaring met die partij voor schuimbeton.

Het is overigens geen zandcement zo te zien. Wel cementgebonden, maar vloeibaarder. Anders gaat het niet opdrijven. Voor zandcement heb je ook geen 2 wagens in mijn ervaring.

Ik zou voorstellen de dekvloer eruit te slopen en opnieuw te doen. Hadden ze maar zorgvuldiger moeten werken en de boel goed vast moeten zetten.

Zie ook dit topic; https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1994432

Als het echt om 1 leiding gaat, is zoals hierboven genoemd een precisieklus ook nog wel te doen. Sowieso door Faber laten doen.

[ Voor 11% gewijzigd door MWDKing op 25-08-2023 07:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

Topicstarter
MWDKing schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 07:32:
Ik zou Faber het laten oplossen. Zelf ook ervaring met die partij voor schuimbeton.

Het is overigens geen zandcement zo te zien. Wel cementgebonden, maar vloeibaarder. Anders gaat het niet opdrijven. Voor zandcement heb je ook geen 2 wagens in mijn ervaring.

Ik zou voorstellen de dekvloer eruit te slopen en opnieuw te doen. Hadden ze maar zorgvuldiger moeten werken en de boel goed vast moeten zetten.

Zie ook dit topic; https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1994432

Als het echt om 1 leiding gaat, is zoals hierboven genoemd een precisieklus ook nog wel te doen. Sowieso door Faber laten doen.
De hele vloer eruit slopen lijkt me niet nodig. En ga ik ook niet doen.
Want dan zijn we 2 maanden verder voordat er dan een de PVC vloer inkan.
Het lijkt me echt een plaatselijk probleem van een niet goed vastgezette slang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb dit ook gehad. Er is daarna nog egaline en tegellijm overheen gegaan, geen probleem.

Er lagen zoveel (loze) leidingen op dat punt in de dekvloer dat het op dat punt niet anders kon.

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 25-08-2023 09:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 09:28:
Ik heb dit ook gehad. Er is daarna nog egaline en tegellijm overheen gegaan, geen probleem.

Er lagen zoveel (loze) leidingen op dat punt in de dekvloer dat het op dat punt niet anders kon.
Maar hoe hoog lag de slang boven het 'maaiveld'?
En heb je er iets aan gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimDJ
  • Registratie: Februari 2002
Hier ook op meerdere plekken gebeurd. Was er niet blij mee maar zaten onder tijdsdruk. Vloer legger heeft er een extra dikke laag egaline overheen gesmeert. Kostte wel een flinke klap extra

Freelance Drupal Developer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Rzaan schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 09:31:
[...]

Maar hoe hoog lag de slang boven het 'maaiveld'?
En heb je er iets aan gedaan?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/U9PAWagzlYJUvN3X8cq2UAyZy-A=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VzmvUl7GkmW7rMHTJDfWETzh.jpg?f=fotoalbum_large

Ik heb er een cirkel omheen gezet zodat werklui de buis niet perongeluk kapot maakte.

Bij een PVC vloer is het wel zaak dat de buis weg is na egaline. Maar omdat wij tegels gingen leggen, is een laag tegellijm + een tegel genoeg bescherming.

Bij jou lijkt de dekvloer ook iets verhoogd en niet vlak door die buis, klopt dat?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 25-08-2023 09:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Managelorian
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 12:36

Managelorian

“This is the workflow.”

Ik had hetzelfde na het infrezen van mijn vloerverwarming. Uiteindelijk goed gekomen door de vloerenlegger die het egaliseerde.

Liever had ik dit natuurlijk niet, maar bij een grote verbouwing wordt je gedwongen om je vooral op de grote zaken te richten. Dit is geen groot issue.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

Topicstarter
Komende dinsdag komt Faber de vloer repareren. Ben benieuwd.
Zal hier de uitkomst gaan vermelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DGTL_Magician
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-08 10:54

DGTL_Magician

Kijkt regelmatig vooruit

Bij het zelf leggen van de vloerverwarming hier ook leidingen gekregen die aan de oppervlakte kwamen. Niet omdat ze gingen drijven maar omdat er te weinig ruimte was voor een dikkere dekvloer in de hal richting de voordeur. Mijn schoonvader is stoffeerder en zei dat ze dit heel vaak zien. Laag egaline erover, schuren en PVC erop en we zijn onderhand 1,5 jaar verder zonder problemen.

Blog | aaZoo - (Wireless) Networking, Security, DDoS Mitigatie, Virtualisatie en Storage

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjl
  • Laatst online: 07:57

mjl

Ugh

Rzaan schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 15:52:
Komende dinsdag komt Faber de vloer repareren. Ben benieuwd.
Zal hier de uitkomst gaan vermelden.
Faber kennende gaan ze dit gewoon netjes voor je oplossen, bij ons was bij de voordeur de dekvloer een halve cm te hoog geworden, is iemand netjes langs gekomen om het vlak af te slijpen (zodat de PVC vloer er daarna netjes op kon zonder vastlopende deur :) )

-------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prutsertje13
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 11:18
Rondom met een beitel voorzichtig wat wegkappen zodat de leiding kan zakken lijkt me de beste oplossing, valt desnoods zelf prima te doen. Maar neem aan dat faber dit zo oplost. Vindt de betonvloer er op de foto ook niet bepaald vlak uit zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rouge Baste
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14-08 14:32
mcDavid schreef op donderdag 24 augustus 2023 @ 19:47:
Om eerlijk te zijn vind ik het er helemaal niet zo schokkend uit zien. Wij hebben vorig jaar vloerverwarming laten infrezen en dat ligt op veel plekken gewoon gelijk met de originele vloer, en op een paar slechte plekken een millimeter erboven. Gewoon overheen egaliseren en het is weg.

Zou wel even de vloer legger een schouw laten doen om verrassingen te voorkomen, maar ik denk dat die zijn schouders ophaalt of misschien een extra zakje egaline op de bon zet.
Hier vorig jaar exact hetzelfde. Ik ben er wel mee terug gegaan naar de partij die de verwarming in gefreesd heeft en uiteindelijk heeft die 1x extra egaliseren van de hele woonkamer betaald. Dit ook in overleg met de vloerenlegger die het 2x egaliseren ook heeft uitgevoerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mgizmo
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 11:16
Ik zou afraden het probleem door de tweede partij te laten oplossen. Verantwoordelijkheden gaan door elkaar lopen en wellicht later, wat je niet kan voorspellen, loop je daar tegenaan. (tenzij eerste partij op papier akkoord is)

Volgens mij is het een kwestie van rondom uithakken. Dat is niet spannend, tenzij het beton is, want dat gaat wat meer energie kosten. Maar als dit zandcement is.... appeltje eitje. Ik heb hier met mijn partner 3x3meter vloerverwarmingsleidingen uitgehakt. Twee keer geraakt, omdat we de lus daar niet verwachtte. Maar dit stukje zie je zo de leiding. Alleen oppassen dat ie niet gebonden is met een tweede lus die je nu niet ziet.

Maar dat is aan jezelf natuurlijk. Ik zou de boel vertragen totdat het opgelost is, ook al breng ik mezelf in problemen qua (doorloop)tijden. Maar dat ben ik ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vogel666
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 22-08 13:58
Mooi dat Faber het (ook nog op tijd) komt oplossen!
Helaas hoort dit een beetje bij verbouwen. Er gaan dingen mis...

Ik deel de mening dat je absoluut niet wil dat er ooit discussie is over wie er nu waarvoor garantie afgeeft.
Anderzijds...je moet wel door. Als dit voor vertraging zorgt, voor het leggen van de PVC vloer, dan kan ook de keuken er niet in, etc.
Maar uiteindelijk moet je wel uit je oude huis (als je niet in al je verbouwing woont).

Als ik in de situatie zat èn de leverancier zou niet op tijd kunnen repareren, dan zou ik toch gewoon de boorhamer ter hand nemen. Het is een bitch van een klus met je hobby gereedschap, maar zo'n slang kan echt heel veel hebben. En zelfs als je hem raakt dan bik je gewoon links en rechts wat meer uit en zet men er een vers sukje slang tussen. Dat is niet het eind van de wereld, maar het wordt er natuurlijk niet beter van....

Het einddoel is dat je je hobbels hebt in je verbouwprocess en niet in je vloer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

Topicstarter
Faber heeft iemand langsgestuurd, en die besloot niet in te grijpen. Hij heeft over grotere afstanden de hoogte gemeten, en kwam tot de conclusie dat de slang in de egalisatie zou verdwijnen.
Openbreken - met het risico om de slang te beschadigen - vond hij de mindere optie.
Dus ik ga nu samen met het vloerenbedrijf kijken hoe we het met egaline gaan oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Prutsertje13 schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 01:48:
Rondom met een beitel voorzichtig wat wegkappen zodat de leiding kan zakken lijkt me de beste oplossing, valt desnoods zelf prima te doen. Maar neem aan dat faber dit zo oplost. Vindt de betonvloer er op de foto ook niet bepaald vlak uit zien.
Ik ben zelf ook aan het verbouwen en ze hebben bij mij ook een nieuwe dekvloer met vloerverwarming gestort. En ik moet zeggen die is vlak, waterpas en ik zie nergens vloerverwarming. Maar goed wellicht heeft dat iets met mijn aannemer en de vlakheidsklasse te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

Topicstarter
PolarBear schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 11:55:
[...]

Ik ben zelf ook aan het verbouwen en ze hebben bij mij ook een nieuwe dekvloer met vloerverwarming gestort. En ik moet zeggen die is vlak, waterpas en ik zie nergens vloerverwarming. Maar goed wellicht heeft dat iets met mijn aannemer en de vlakheidsklasse te maken.
Hoe weet je zeker dat hij helemaal en overal waterpas is?
Dat kun je zonder de goede apparatuur zelf niet beoordelen.
Jij ziet met het blote oog echt niet of hij 2 meter verderop niet 3 mm lager ligt.
Snap je bijdrage ook niet helemaal overigens.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mjl
  • Laatst online: 07:57

mjl

Ugh

Rzaan schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 11:43:
Faber heeft iemand langsgestuurd, en die besloot niet in te grijpen. Hij heeft over grotere afstanden de hoogte gemeten, en kwam tot de conclusie dat de slang in de egalisatie zou verdwijnen.
Openbreken - met het risico om de slang te beschadigen - vond hij de mindere optie.
Dus ik ga nu samen met het vloerenbedrijf kijken hoe we het met egaline gaan oplossen.
Vraag inderdaad je vloeren legger of het tot meerprijs (zal materiaal zijn) komt en dat in overleg met Faber van de rekening aftrekken. Check bij de vloeren legger ook even of je de vloerverwarming kouder moet zetten om de egaline niet te snel te laten uitharden.

-------

Pagina: 1