Hue en te fel licht

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• Safri7879
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 25-05 18:33
Ik wil graag dat de Philips Hue lampen mijn opgeslagen felheid bewaren, ook als ik deze met de 'normale' lichtshakelaar aan- en uitzet. Met de app of dimmer aan bewaart hij het wel. Ik denk dat dit een bekend probleem is, maar kan er even niet zoveel over vinden.

Beste antwoord (via Safri7879 op 14-09-2023 09:44)

• BrainCrash
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:54
Safri7879 schreef op donderdag 24 augustus 2023 @ 17:31:
Dank allemaal. Blijf het wel vreemd vinden dat hij het eenmalig wel kan onthouden dan.
Hij blijft het onthouden als je gewoon op een normale regelmatige manier de lampen gebruikt.
Dat resetten naar maximum helderheid doet ie alleen als je kort na elkaar de lamp een paar keer uit en aanzet. (binnen een paar minuten). Dat is een ingebouwde resetfunctie, en dus bewust.

Als je gewoon bijvoorbeeld aan het begin van de avond de lamp aanzet, en aan het eind van de avond uit, (met fysieke schakelaar dus), dan is er niks aan de hand, en blijft ie gewoon altijd die ingestelde laatst gebruikte helderheid onthouden.

Ik zou die combi zo dus niet op de WC gebruiken, maar voor een gewone sfeerlamp zou het prima moeten kunnen. ;)

-They say the User lives outside the Net, and inputs games for pleasure.... No one knows for sure... but I intend to find out!! .... REBOOT!!!!

Alle reacties

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Sabbi
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:52

Sabbi

je denkt aan mij.

Je kan in de app instellen wat het gedrag van de lamp moet zijn als je hem met de lichtschakelaar uitzet. Je moet dan kiezen voor 'Laatste aan-status', dan gaat hij op hoe hij stond toen je hem uitzette.

• dirkus7
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23:06
In de Hue app kun je bij instellingen>lampen het gedrag bij inschakelen na stroomverlies veranderen.

• Safri7879
Hmmm ja, las al zoiets. Maar dat is toch met een update? Die update blijft bij mij maar 'updaten'.
Ik heb 'gedrag bij inschakelen' niet in mijn app staan.

• Coach4All
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11-06 11:41

Coach4All

I'm a Coach 4 All

Safri7879 schreef op donderdag 24 augustus 2023 @ 15:01:
Hmmm ja, las al zoiets. Maar dat is toch met een update? Die update blijft bij mij maar 'updaten'.
Ik heb 'gedrag bij inschakelen' niet in mijn app staan.
Hoe lang is "blijft maar updaten"? En bedoel je dan de app (op welk apparaat?), de lamp(en) of de bridge?

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

• Safri7879
Excuses, gevonden! Bedankt!

• Safri7879
Sorry. Toch nog even een vraag... Ik heb gekozen voor 'laatste aan status' bij de optie 'gedrag na inschakelen'. Nu onthoud hij het inderdaad als ik 1x uitschakel en 1x inschakel. Doe ik dit echter nog een keer dan schiet hij weer naar de default maximale felheid. Wat is dit nu weer? :(

• MvandeK
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Safri7879 schreef op donderdag 24 augustus 2023 @ 15:18:
Sorry. Toch nog even een vraag... Ik heb gekozen voor 'laatste aan status' bij de optie 'gedrag na inschakelen'. Nu onthoud hij het inderdaad als ik 1x uitschakel en 1x inschakel. Doe ik dit echter nog een keer dan schiet hij weer naar de default maximale felheid. Wat is dit nu weer? :(
Dat hoort want dat is het standaard gedrag van de lampen. Dus laat de wandschakelaar ingeschakeld en bedien de lamp met een dimmer of de app, want dat is hoe de lamp aangestuurd hoort te worden.

Wanneer je de lamp uitschakelt met de wandschakelaar dan doet de lamp wat je nu ervaart: eenmalig wordt onthouden wat de vorige instelling was en daarna gaat de lamp naar de standaardinstellingen wat betreft kleurtemperatuur en helderheid.

Fotografie voor beginners | Home Assistant configuratie

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

☻/
/▌
/ \

• Poumelie
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 10-06 15:00
MvandeK schreef op donderdag 24 augustus 2023 @ 15:24:
[...]

Dat hoort want dat is het standaard gedrag van de lampen. Dus laat de wandschakelaar ingeschakeld en bedien de lamp met een dimmer of de app, want dat is hoe de lamp aangestuurd hoort te worden.

Wanneer je de lamp uitschakelt met de wandschakelaar dan doet de lamp wat je nu ervaart: eenmalig wordt onthouden wat de vorige instelling was en daarna gaat de lamp naar de standaardinstellingen wat betreft kleurtemperatuur en helderheid.
Ja dit dus. Ik loop hier al een jaar mee te violen. Beste oplossing is schakelaars die met hue werken. Heb ze liggen maar te lui geweest om te monteren. Zijn best duur trouwens.

• maniac2003
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 23:30
Anders is wellicht de wandschakelaarmodule iets voor je:
https://www.philips-hue.c...elaarmodule/8719514318045

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Safri7879 schreef op donderdag 24 augustus 2023 @ 15:18:
Hue eruit en iets anders erin. Ik vind de tijdsduur die Philips/Signify heeft bepaald als reset tijd ook veel te kort. Onbruikbaar.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

• Thomas18GT
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 04-06 10:04
Ik zou kijken naar een friends of hue schakelaar voor aan de muur, en het liefst met 2 of 4 knoppen. Kan je direct meerdere zones of scenes mee activeren :)

• Safri7879
Dank allemaal. Blijf het wel vreemd vinden dat hij het eenmalig wel kan onthouden dan.

• Safri7879
Toch nogmaals een vraagje. Kun je ook 2 dimmer switches op 1 lamp aansluiten? Zodat je zowel boven als beneden dezelfde lamp aan en uit kan doen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jelveen
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 13:34
Safri7879 schreef op donderdag 24 augustus 2023 @ 18:56:
Toch nogmaals een vraagje. Kun je ook 2 dimmer switches op 1 lamp aansluiten? Zodat je zowel boven als beneden dezelfde lamp aan en uit kan doen?
Jep.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• incomer
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 22:42
Volgens mij is dit gemaakt voor "nood", als je dan de lamp vrijwel volledig gedimt hebt kan je hem altijd resetten dat er altijd licht is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:12
Precies dat wat hierboven staat. De functie om terug te gaan naar de laatste stand is voor de situatie waarbij de stroomvoorziening wegvalt. Hue lampen zijn nu eenmaal ontworpen om constant aan de stroom te hangen. Als jij er voor kiest om deze lampen anders te gaan gebruiken dan is het op zich logisch dat het niet precies werkt zoals het volgens jou hoort. Gebruik ze zoals ontworpen/bedoeld, en alles werkt prima (tenminste, dat is mijn ervaring).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Safri7879
Ja daar vinden we onze draai wel in dan, vandaar die extra dimmers. Dank allemaal.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• BrainCrash
  • Laatst online: 21:54
Hij blijft het onthouden als je gewoon op een normale regelmatige manier de lampen gebruikt.
Dat resetten naar maximum helderheid doet ie alleen als je kort na elkaar de lamp een paar keer uit en aanzet. (binnen een paar minuten). Dat is een ingebouwde resetfunctie, en dus bewust.

Als je gewoon bijvoorbeeld aan het begin van de avond de lamp aanzet, en aan het eind van de avond uit, (met fysieke schakelaar dus), dan is er niks aan de hand, en blijft ie gewoon altijd die ingestelde laatst gebruikte helderheid onthouden.

Ik zou die combi zo dus niet op de WC gebruiken, maar voor een gewone sfeerlamp zou het prima moeten kunnen. ;)

-They say the User lives outside the Net, and inputs games for pleasure.... No one knows for sure... but I intend to find out!! .... REBOOT!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dzjee
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 04-05 12:25
Kan het zijn dat je ze vrij kort na elkaar uit en aan zet? Ik heb een paar lampen van Wiz en die wisselen inderdaad tussen 'vorige' instelling en wit als je ze kort na elkaar uit en aan zet. Als je er wat tijd tussen laat zitten gaan ze netjes aan in de 'vorige' instelling.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BounceMeister
  • Niet online
Ik heb vanwege gedoe met de normale schakelaars deze vervangen door blindplaten en er een Hue schakelaar naast geplakt.

• Safri7879
Aha, dat is het dus dat te kort na elkaar aan en uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• megacell
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 15-02-2024
Heb jij een idee hoe dit ingesteld kan worden (zonder bridge)?

Want onderstaande geprobeerd en mij (nog\) niet gelukt:
> Ik heb 1 dimmer aan een Hue lamp gekoppeld (3 sec de power knop ingedrukt van de dimmer).
> Daarna een 2e dimmer aan dezelfde lamp gekoppeld. Maar dan werkt die Hue lamp alleen met de 2e dimmer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelveen
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 13:34
megacell schreef op zondag 3 december 2023 @ 13:32:
[...]

Heb jij een idee hoe dit ingesteld kan worden (zonder bridge)?

Want onderstaande geprobeerd en mij (nog\) niet gelukt:
> Ik heb 1 dimmer aan een Hue lamp gekoppeld (3 sec de power knop ingedrukt van de dimmer).
> Daarna een 2e dimmer aan dezelfde lamp gekoppeld. Maar dan werkt die Hue lamp alleen met de 2e dimmer
Zonder bridge durf ik je niet te zeggen, die heb ik er namelijk wel aan hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:12
Ik gok dat je zonder Bridge maar één dimmer tegelijk kan gebruiken. Je kan hiermee wel tot 10 lampen bedienen. Ik kan er alleen even geen bevestiging voor vinden. Heb je het Hue topic al eens doorzocht hierop?
[Philips Hue] Ervaringen & discussie - Deel 4
Ik gok ook dat je je vraag beter daar had kunnen plaatsen, het past niet echt binnen dit (oude) topic, waardoor je misschien niet zoveel antwoorden gaat krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• megacell
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 15-02-2024
Bedankt voor de tips. Ga ik daar verder zoeken
Pagina: 1