Ik heb een zogenaamde 2e kans voor 1420 euro op de kop kunnen tikken.
Dit is een scherm wat retour is gestuurd en als omschrijving had dat de doos beschadigd was.
Ik moet zeggen dat het echt een prachtig scherm is. Voorals als je HDR ingeschakeld hebt en een spel opstart wat dit correct ondersteund.
Helaas blijkt een 2e kans ook met problemen te komen. Het scherm kwam slechts met 3 van de 4 schroeven om de voet vast te schroeven aan de monitor.
Nu lijkt dit nog geen problemen te geven en ik verwacht wel ergens een passende schroef te kunnen verkrijgen.
Ook mist de plastic afdekkap die achter op het scherm geklikt kan worden.
Dit is geen ramp. Ik had het ding waarschijnlijk toch niet gebruikt.
Het meeste vervelende is een vastzittende pixel in het midden van het scherm.
Ik heb al enkele uren JScreenFix en ook Dead Pixel Fixer gedraait evenals het zacht masseren van de pixel geprobeerd. Helaas zonder resultaat.
Wat is de mening van mijn mede Tweakers? Via het bedrijf waar ik het scherm heb aangeschaft is mij tot nu tot 15 euro compensatie geboden. Dit lijkt alleen betrekking op de missende schroef te hebben.
Hierna heb ik nogmaals aangehaald dat ik ook de afdekklep mis.
Eens kijken waar ze mee komen.
Ik vraag me af hoe storend de vastzittende pixel gaat zijn. Nu ik weet waar deze zit blijft het in het oog springen.
Ik kan het scherm nog terugsturen binnen 30 dagen. De komende dagen ga ik verder testen