This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
Van de week heb ik dat eens gecontroleerd. Bij mij kwam er geen ander tarief bij essent, maar wél een andere welkomskorting. Ik had eerst mijn woning bekeken met zonnepanelen, daarna zonder zonnepanelen, en daarna de woning van de buren zonder zonnepanelen. De site lijkt "slim genoeg" om de korting voor hetzelfde adres niet te laten fluctueren (waarschijnlijk door cookies), maar het is opvallend dat mijn woning aanzienlijk minder korting kreeg en ik geen 3 jarig contract kan afsluiten, terwijl de omliggende woningen dat wel kunnen. Je kunt bij essent (en mogelijk ook elders) dus wellicht beter eerst een situatie zonder zonnepanelen invoeren en daarna met, om zo een gunstiger aanbod voorgeschoteld te krijgen (ik weet niet of het aanbod van die online tool bindend is).dunklefaser schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 12:02:
Gelukkig zijn ze niet alleen bij VandeBron, BudgetEnergie etc. innovatief/inventief bezig,
ook Essent kan er wat van - vandaag:
"Energieleverancier Essent rommelt stiekem met de energietarieven voor mensen met zonnepanelen, blijkt uit onderzoek van RTL Nieuws. Potentiële klanten met zonnepanelen op het dak krijgen geregeld een hoger tarief voorgeschoteld voor zowel stroom als gas.
Voor een eenjarig contract is het stroomtarief nu 29,5 cent per kilowattuur. Maar als je al zonnepanelen hebt is het aanbod van Essent soms 39,8 cent . (ANP)"
De 4 woningen in mijn straat:
![]() | ![]() |
![]() | ![]() |
Bekijk ik het nu opnieuw, is de korting weer anders en voor 1 van de buren óók verlaagd naar 50. Het is iig ondoorzichtig wat ze bieden en lijkt complete willekeur.
Pagina: 1
:fill(white):strip_exif()/f/image/IfF43F8xaoCg6pDvLBnS2bEB.png?f=user_large)
:strip_exif()/f/image/2UAJaPf95Za8Cv0IuAKzHDHa.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/km1jFG7GA3xVKXd81il0Hq05.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/UAsOhSIr5wulWiF6tEgE7vBI.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/3AlLIyBQ23WxRdjlXirhSk2Q.jpg?f=fotoalbum_tile)