Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.
Er is ook een speciaal topic over het configureren van een desktop. Het "Geschikte Onderdelen Kiezen" topic vind je hier: [Guide] Geschikte Onderdelen Kiezen
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Primair ML / Deep Learning, secundair software ontwikkeling (Java / Python), verder nog wat gamen wanneer ik daar toevallig wat tijd voor heb / zin in heb.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Geen specifiek budget maar ver boven de 5000,- mag het dan wel een hele goede onderbouwing hebben waarom dat nodig is.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Alleen rand apparatuur, toetsenbord, muis en beeldscherm.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Buiten de videokaart welke wel specifiek is, een Nvidia RTX 4090, is de rest in ieder geval een minimum , geheugen 64GB, 1TB snelle schijf voor applicaties e.d., 2 TB schijf voor data opslag en opzij zetten van projecten.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Voor de processor heb ik een voorkeur voor AMD, simpelweg omdat de snellere Intel's naar mijn mening teveel stroom verbruiken.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Standaard ATX behuizing, moet niet te groot worden, goede airflow (dus geen dichte voorkant / bovenkant), geluid zoveel mogelijk reduceren (vandaar een meer open kast om meer airflow te krijgen en daarmee de fan-snelheid te kunnen verlagen). Verder qua voeding wil ik wel een ATX 3.0 voeding ivm 12 VHPRWR.
Ga je overklokken?
Niet specifiek, mogelijk dat de videokaart enige overclock krijgt.
Welk OS ga je er op draaien?
Zowel Linux als Windows in dual boot, Linux met name voor de ML / Deep Learning en software ontwikkeling, Windows voor gaming, office en software ontwikkeling e.d.
Wat verwacht je van ons?
Voor zover ik de documentatie van alle componenten heb kunnen doorspitten en de QVL gecontroleerd heb zou alles goed met elkaar moeten kunnen samenwerken. Maar mogelijk dat ik iets heb gemist. De video kaart zou qua grote ook geen probleem mogen zijn in deze kast.
Ziet iemand nog verbetering in componenten, mogelijk componenten die zelfs goedkoper zijn maar gelijk performen of iets duurder maar beter performen. Dit is de derde iteratie van de configuratie die ik heb kunnen bedenken en ik kan niets meer verzinnen.
Huidige samenstelling
Er is ook een speciaal topic over het configureren van een desktop. Het "Geschikte Onderdelen Kiezen" topic vind je hier: [Guide] Geschikte Onderdelen Kiezen
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Primair ML / Deep Learning, secundair software ontwikkeling (Java / Python), verder nog wat gamen wanneer ik daar toevallig wat tijd voor heb / zin in heb.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Geen specifiek budget maar ver boven de 5000,- mag het dan wel een hele goede onderbouwing hebben waarom dat nodig is.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Alleen rand apparatuur, toetsenbord, muis en beeldscherm.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Buiten de videokaart welke wel specifiek is, een Nvidia RTX 4090, is de rest in ieder geval een minimum , geheugen 64GB, 1TB snelle schijf voor applicaties e.d., 2 TB schijf voor data opslag en opzij zetten van projecten.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Voor de processor heb ik een voorkeur voor AMD, simpelweg omdat de snellere Intel's naar mijn mening teveel stroom verbruiken.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Standaard ATX behuizing, moet niet te groot worden, goede airflow (dus geen dichte voorkant / bovenkant), geluid zoveel mogelijk reduceren (vandaar een meer open kast om meer airflow te krijgen en daarmee de fan-snelheid te kunnen verlagen). Verder qua voeding wil ik wel een ATX 3.0 voeding ivm 12 VHPRWR.
Ga je overklokken?
Niet specifiek, mogelijk dat de videokaart enige overclock krijgt.
Welk OS ga je er op draaien?
Zowel Linux als Windows in dual boot, Linux met name voor de ML / Deep Learning en software ontwikkeling, Windows voor gaming, office en software ontwikkeling e.d.
Wat verwacht je van ons?
Voor zover ik de documentatie van alle componenten heb kunnen doorspitten en de QVL gecontroleerd heb zou alles goed met elkaar moeten kunnen samenwerken. Maar mogelijk dat ik iets heb gemist. De video kaart zou qua grote ook geen probleem mogen zijn in deze kast.
Ziet iemand nog verbetering in componenten, mogelijk componenten die zelfs goedkoper zijn maar gelijk performen of iets duurder maar beter performen. Dit is de derde iteratie van de configuratie die ik heb kunnen bedenken en ik kan niets meer verzinnen.
Huidige samenstelling
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
|---|---|---|---|---|
| 1 | Processors | AMD Ryzen 9 7950X3D Boxed | € 702,29 | € 702,29 |
| 1 | Moederborden | Gigabyte X670 GAMING X AX | € 251,99 | € 251,99 |
| 1 | Videokaarten | ASUS TUF Gaming GeForce RTX 4090 OC Edition 24GB GDDR6X | € 1.779,- | € 1.779,- |
| 1 | Behuizingen | NZXT H5 Flow Zwart | € 89,- | € 89,- |
| 1 | Casemodding | Lian Li GB-002 Graphics Card Anti-Sag Bracket Multi-ways | € 14,90 | € 14,90 |
| 1 | Casemodding | NZXT RGB and Fan Controller V2 | € 29,90 | € 29,90 |
| 1 | Waterkoeling | NZXT Kraken 240 RGB Zwart | € 167,90 | € 167,90 |
| 1 | Ventilators | NZXT F120RGB - Single Zwart, 120mm | € 24,90 | € 24,90 |
| 2 | Ventilators | NZXT F140RGB - Single Zwart, 140mm | € 27,90 | € 55,80 |
| 1 | Geheugen intern | G.Skill Trident Z5 Neo RGB F5-6000J3040G32GX2-TZ5NR | € 221,35 | € 221,35 |
| 1 | Voedingen | be quiet! Straight Power 12 1000W | € 204,35 | € 204,35 |
| 1 | Solid state drives | Kingston Fury Renegade SSD (heat spreader) 2TB | € 123,60 | € 123,60 |
| 1 | Solid state drives | Samsung 990 Pro (zonder heatsink) 2TB | € 163,99 | € 163,99 |
| Totaal | € 3.828,97 | |||