Prijsdaling in uitvoeringen lijst

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 16-09 13:58

Benjamin-

CrazyGunner#2385

Topicstarter
Ik zit een beetje naar muizen te kijken, en dacht om wat prijsdalingen in te stellen. Nu kwam ik toevallig hier uit, en zocht ik of dit er toevallig was voor beide kleuren, en toen dacht ik, van wat mooi zou het zijn als je in 1 keer alle producten op de lijst kan zetten.

Ik realiseer me dat dit bij sommige producten wat lastiger is dan andere, hier gaat het alleen om de kleur, maar bij laptops heb je verschillende specs, en zo ook bij andere hardware, maar misschien zou je bijvoorbeeld een selectie systeem kunnen doen. Dus op het moment dat jij een prijs instel op die pagina, dan moet je vervolgens alle producten aanklikken die daar aan voldoen.

Bij 2 muizen uiteraard is het allemaal niet zo heel boeiend, maar ik heb bijvoorbeeld 2x 4TB WD Passports liggen, en die kwamen toen in veel kleuren en uitvoeringen, als je dan even alle 4TB's kan aanklikken, dan is dat wel zo mooi.

Nikon D7000 + grip, Sigma 70-200 f2.8, Nikon 18-200mm VR, Nikon 35mm f1.8, Nikon SB-900

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelle.
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09-09 12:44
Dit lijkt een beetje op Feature Request: Prijsalerts voor Productfilters. Tenminste, ik kan me voorstellen dat een prijsalert op filters en/of zoekterm ook een oplossing zou kunnen zijn voor wat jij wil. Het slechte nieuws is alleen dat de test die we destijds hebben gedaan, niet echt aanleiding gaf om dit verder te onderzoeken; de behoefte bleek namelijk erg beperkt.

Voor specifiek uitvoeringen is de use case ook best lastig, omdat het enorm afhangt van wat als uitvoering gezien wordt. Zoals je zegt kan het voor kleuren logisch zijn, maar dat zal ook niet voor iedereen gelden, zeker niet in combinatie met verschillende opslagcapaciteiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 16-09 13:58

Benjamin-

CrazyGunner#2385

Topicstarter
jelle. schreef op maandag 4 september 2023 @ 15:41:
Dit lijkt een beetje op Feature Request: Prijsalerts voor Productfilters. Tenminste, ik kan me voorstellen dat een prijsalert op filters en/of zoekterm ook een oplossing zou kunnen zijn voor wat jij wil. Het slechte nieuws is alleen dat de test die we destijds hebben gedaan, niet echt aanleiding gaf om dit verder te onderzoeken; de behoefte bleek namelijk erg beperkt.

Voor specifiek uitvoeringen is de use case ook best lastig, omdat het enorm afhangt van wat als uitvoering gezien wordt. Zoals je zegt kan het voor kleuren logisch zijn, maar dat zal ook niet voor iedereen gelden, zeker niet in combinatie met verschillende opslagcapaciteiten.
Die gaat wel een heel stuk verder. Dit zou een kwestie zijn van een meerdere selectie in 1 keer. Ipv 1 item toe te voegen, kan je een hele reeks doen voor allemaal dezelfde prijs. Dit is dus in principe gewoon hetzelfde alleen in meervoud.

Het gelinkte topic heeft het over zoekopdrachten, en waarbij nieuwe resultaten ook opeens zou moeten worden opgenomen in de zoekresultaat. Daarnaast lijkt mij dit ook veel complexer voor het systeem om bij te houden.

Nikon D7000 + grip, Sigma 70-200 f2.8, Nikon 18-200mm VR, Nikon 35mm f1.8, Nikon SB-900

• jelle.
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09-09 12:44
Benjamin- schreef op maandag 4 september 2023 @ 22:00:
Die gaat wel een heel stuk verder. Dit zou een kwestie zijn van een meerdere selectie in 1 keer. Ipv 1 item toe te voegen, kan je een hele reeks doen voor allemaal dezelfde prijs. Dit is dus in principe gewoon hetzelfde alleen in meervoud.

Het gelinkte topic heeft het over zoekopdrachten, en waarbij nieuwe resultaten ook opeens zou moeten worden opgenomen in de zoekresultaat. Daarnaast lijkt mij dit ook veel complexer voor het systeem om bij te houden.
Die andere wens is inderdaad een stuk uitgebreider, maar zou evengoed een oplossing kunnen zijn om alle varianten van een product in één zoekopdracht op te nemen.

Het lastige van jouw wens is dat we op dit moment geen interactie hebben voor prijsalerts op de productlisting, dwz het overzicht van producten (zie jouw voorbeeld). Dat zouden we dan moeten gaan toevoegen op een plek waar sowieso al heel veel informatie beschikbaar kan zijn (ander voorbeeld), nog los van de mogelijke technische complexiteit die erbij komt kijken om met één actie meerdere prijsalerts aan te maken.

Daarnaast is de use case zoals ik zei enorm productafhankelijk, omdat uitvoeringen om verschillende redenen een aparte variant kunnen zijn. Ik zie daarom geen aanknopingspunten om hier iets mee te doen.