Toon posts:

Feature Request: Prijsalerts voor Productfilters

Pagina: 1
Acties:

• Gekke Rafael
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 19-01 23:09
Om dit goed uit te leggen zal ik beginnen bij het Prijsalert systeem zelf.
Op dit moment kan men als tweaker via een productpagina een prijsalert instellen, maar helaas kan dit nog niet met productfilters.

Stel ik wil elke een melding krijgen wanneer een RTX 3090 daalt tot onder 600 euro, dan zou ik voor elk model, Gigabyte, MSI, etc. een prijsalert moeten instellen. Dit zou eeuwig duren en niemand wil tientallen verschillende modellen individueel instellen voor een prijsalert.

Ik leg hierbij het volgende idee voor:

Onderaan of bovenaan de filterlijst voor een categorie komt een knop "Prijsalert instellen", hiermee kan je een prijsalert instellen voor elk product dat aan de filters voldoet. Het indrukken van de knop brengt een scherm naar boven waar je eventueel de filters kan aanpassen als die nog niet gewenst ingesteld zijn. In dit scherm krijg je ook de mogelijkheid de normale Prijsalert opties zoals V&A alerts, levertijd en winkeluitsluiting in te stellen.

Vergeet niet een thumbs-up te geven als je deze functie ook wil zien _/-\o_

• Gekke Rafael
ah shit ik heb de titel niet goed geformatteerd :( ik had wss [prijsalerts] erin moeten gooien

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Gekke Rafael schreef op zondag 15 januari 2023 @ 23:46:
Stel ik wil elke een melding krijgen wanneer een RTX 3090 daalt tot onder 600 euro, dan zou ik voor elk model, Gigabyte, MSI, etc. een prijsalert moeten instellen. Dit zou eeuwig duren en niemand wil tientallen verschillende modellen individueel instellen voor een prijsalert.
Eeuwig, zoveel zijn het er ook weer niet? :P
Sterker nog, blijkbaar zijn er maar 24 RTX 3090 modellen en 12 RTX 3090TI modellen. Zelfs met 2 minuten per prijsalert ben je dan net iets meer dan een uur bezig ;)

Magoed, je weet natuurlijk niet of er later nog andere producten die bij een filter passen gaan komen. En er zijn vast ook voorbeelden met meer resultaten.
Onderaan of bovenaan de filterlijst voor een categorie komt een knop "Prijsalert instellen", hiermee kan je een prijsalert instellen voor elk product dat aan de filters voldoet. Het indrukken van de knop brengt een scherm naar boven waar je eventueel de filters kan aanpassen als die nog niet gewenst ingesteld zijn.
Effectief stel je dus voor om automatisch, periodiek aan een filter ook nog een maximale prijs toe te voegen en dan een alert te sturen als er minimaal 1 product voldoet aan dat filter?

Stel er zouden meerdere producten voldoen. Wat voor informatie verwacht je dan? Alleen een lijstje producten? Of juist alleen van het eerste/goedkoopste product in de huidige weergave met een lijstje winkels?
In dit scherm krijg je ook de mogelijkheid de normale Prijsalert opties zoals V&A alerts, levertijd en winkeluitsluiting in te stellen.
Je kan levertijd en winkeluitsluiting ook al gefiltered hebben als je deze prijsalerts wilt instellen. Zouden die ingestelde waarden dan wel moeten gebeuren als je die checkboxes niet kiest (ze waren tenslotte onderdeel van je filter...)? En als checkboxen wel expliciet worden gekozen, zouden dan de handmatig filters genegeerd moeten worden?

• jelle.
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14:48

jelle.

Product Owner
@Gekke Rafael Toevallig zijn we een dergelijke idee op dit moment aan het testen in de Pricewatch. We hebben deze wens namelijk vaker gehoord :) De opvolging hiervan hangt af van hetgeen we nu aan het testen zijn, maar ideeën hierover (zie ook de vragen van @ACM) zijn altijd welkom.

• Gekke Rafael
ACM schreef op maandag 16 januari 2023 @ 07:41:Eeuwig, zoveel zijn het er ook weer niet? :P
Sterker nog, blijkbaar zijn er maar 24 RTX 3090 modellen en 12 RTX 3090TI modellen. Zelfs met 2 minuten per prijsalert ben je dan net iets meer dan een uur bezig ;)
Ja klopt, de RTX 3090 was misschien niet het beste voorbeeld. Voor mijn gebruik wilde ik met name meerdere GPUs selecteren en daar een prijsminimum op leggen voor de prijsalerts en idd zou het fijn zijn als het ook werkt voor later toegevoegde producten.
Effectief stel je dus voor om automatisch, periodiek aan een filter ook nog een maximale prijs toe te voegen en dan een alert te sturen als er minimaal 1 product voldoet aan dat filter?

Stel er zouden meerdere producten voldoen. Wat voor informatie verwacht je dan? Alleen een lijstje producten? Of juist alleen van het eerste/goedkoopste product in de huidige weergave met een lijstje winkels?
Mijn voorstel zou zijn dat in je prijsalertslijst (maak die please onafhankelijk van de wenslijst), er voor elke ingestelde filtercollectie een losse header is toegewezen (lastige formulering, ik bedoel: voor elke filtercollectie waaraan je een prijsalert hebt toegewezen). Het doel is om de gebruiker ervan op de hoogte te stellen dat een van de producten die voldoen aan het filter een prijs onder de minimumprijs heeft bereikt.

De gebruiker wordt puur op de hoogte gesteld dat er een of meer van de producten onder die prijs is gekomen en dus zal er niet voor elk product individueel een mededeling worden gegeven op dezelfde dag. Standaard lijkt het me handig als er pas een nieuwe mededeling wordt verstuurd als de prijzen van alle producten eerst allemaal weer boven het minimum liggen, en er dan eentje onder de prijs komt.

Ik zou wel voorstellen als opt-in selectie om te kunnen selecteren dat je alsnog notificaties krijgt als er een nog een product ook de minimumprijs bereikt terwijl een ander aan-filters-voldoenend item al daarvoor die prijs had.

De producten die aan je filters voldoen, zouden in een drop-down menu weergegeven kunnen worden in je prijsalertslijst, hierbij worden de producten weergegeven ongeacht of ze voldoen aan de minimumprijs, omdat het een overzicht is van de producten waarop het systeem reageert bij een prijsverandering.
Wel sorteert deze lijst op prijs, van laag naar hoog, en als er een prijsverandering is wordt dit gehighlight. Je kan ook kiezen om tijdelijk alleen producten onder het prijsminimum weer te geven. Eventueel zou een Tweaker ook de mogelijkheid hebben om zelfs in de prijsalertslijst de producten te filteren met gebruik van het volledige filterassortiment.

Dit zou betekenen dat als er op een moment meerdere producten tegelijk je prijs behalen, je één melding krijgt, waarmee je naar je lijst van prijsalerts kan gaan, en daar alle producten kan zien. Eventueel kan je bij een product dat onder de prijs daalt terwijl anderen dat al langer doen ook een melding krijgen als je die optie hebt geselecteerd.
Je kan levertijd en winkeluitsluiting ook al gefiltered hebben als je deze prijsalerts wilt instellen. Zouden die ingestelde waarden dan wel moeten gebeuren als je die checkboxes niet kiest (ze waren tenslotte onderdeel van je filter...)? En als checkboxen wel expliciet worden gekozen, zouden dan de handmatig filters genegeerd moeten worden?
In principe zou in het selectiescherm voor het instellen van het prijsalert alle filters die al daarvoor ingesteld waren worden meegenomen. Dus als je levertijd en winkeluitsluiting al hebt ingesteld dan zie je dat deze al geselecteerd zijn in het selectiescherm voor het prijsalert. Dat lijkt me ook beter om verwarring te voorkomen.

Ik hoop dat dit duidelijk genoeg was. Ik weet dat dit niet bepaald een lekker leesbare tekst is, dus als het verwarrend is zeg het vooral, dan probeer ik het wat beter te formuleren.

• YoupS
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 18:48
Hi,

Ik weet niet of het nou hier moet of bij V&A feedback. Aangezien laatstgenoemde vol zit met 'help met verwijderen review', lijkt dit me de beste plaats.

In hoeverre is het mogelijk om, als je een filter instelt bij V&A, een melding te krijgen als er een nieuw product binnen de zoekfilterparameters valt? Net zoals het mogelijk is een prijsalert bij de Pricewatch in te stellen?

Praktijkvoorbeeld: ik zoek een [aanbod] GPU met chip [AMD 6900XT], [AMD 6950XT] of [AMD 6800XT] met [vanafprijs van €225,-]. Zo gauw er een V&A advertentie geplaatst wordt die aan al deze voorwaarden voldoet?

Eventueel kan je, om overbelasting te voorkomen, dat deze nieuwe functie alleen mogelijk is bij bijvoorbeeld 2 of meer filterparameters? Zo voorkom je dat er rook uit het meldingenbelletje komt?

• jelle.
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14:48

jelle.

Product Owner
YoupS schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 16:29:
Hi,

Ik weet niet of het nou hier moet of bij V&A feedback. Aangezien laatstgenoemde vol zit met 'help met verwijderen review', lijkt dit me de beste plaats.

In hoeverre is het mogelijk om, als je een filter instelt bij V&A, een melding te krijgen als er een nieuw product binnen de zoekfilterparameters valt? Net zoals het mogelijk is een prijsalert bij de Pricewatch in te stellen?

Praktijkvoorbeeld: ik zoek een [aanbod] GPU met chip [AMD 6900XT], [AMD 6950XT] of [AMD 6800XT] met [vanafprijs van €225,-]. Zo gauw er een V&A advertentie geplaatst wordt die aan al deze voorwaarden voldoet?

Eventueel kan je, om overbelasting te voorkomen, dat deze nieuwe functie alleen mogelijk is bij bijvoorbeeld 2 of meer filterparameters? Zo voorkom je dat er rook uit het meldingenbelletje komt?
Ik heb je topic even samengevoegd met dit bestaande topic, dat praktisch dezelfde wens omschrijft maar dan in de Pricewatch. We zijn deze behoefte momenteel aan het onderzoeken, dus als je wat filters instelt in de Pricewatch kom je dit als het goed is tegen. Er zit ook een feedbackformulier aan gekoppeld, vul die gerust in of laat het ons hier weten :) Dank voor het meedenken!
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee