Zoekopdracht opslaan / prijsalert op basis van filters

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Gekke Rafael
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 30-06 12:46
Om dit goed uit te leggen zal ik beginnen bij het Prijsalert systeem zelf.
Op dit moment kan men als tweaker via een productpagina een prijsalert instellen, maar helaas kan dit nog niet met productfilters.

Stel ik wil elke een melding krijgen wanneer een RTX 3090 daalt tot onder 600 euro, dan zou ik voor elk model, Gigabyte, MSI, etc. een prijsalert moeten instellen. Dit zou eeuwig duren en niemand wil tientallen verschillende modellen individueel instellen voor een prijsalert.

Ik leg hierbij het volgende idee voor:

Onderaan of bovenaan de filterlijst voor een categorie komt een knop "Prijsalert instellen", hiermee kan je een prijsalert instellen voor elk product dat aan de filters voldoet. Het indrukken van de knop brengt een scherm naar boven waar je eventueel de filters kan aanpassen als die nog niet gewenst ingesteld zijn. In dit scherm krijg je ook de mogelijkheid de normale Prijsalert opties zoals V&A alerts, levertijd en winkeluitsluiting in te stellen.

Vergeet niet een thumbs-up te geven als je deze functie ook wil zien _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gekke Rafael
ah shit ik heb de titel niet goed geformatteerd :( ik had wss [prijsalerts] erin moeten gooien

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Gekke Rafael schreef op zondag 15 januari 2023 @ 23:46:
Stel ik wil elke een melding krijgen wanneer een RTX 3090 daalt tot onder 600 euro, dan zou ik voor elk model, Gigabyte, MSI, etc. een prijsalert moeten instellen. Dit zou eeuwig duren en niemand wil tientallen verschillende modellen individueel instellen voor een prijsalert.
Eeuwig, zoveel zijn het er ook weer niet? :P
Sterker nog, blijkbaar zijn er maar 24 RTX 3090 modellen en 12 RTX 3090TI modellen. Zelfs met 2 minuten per prijsalert ben je dan net iets meer dan een uur bezig ;)

Magoed, je weet natuurlijk niet of er later nog andere producten die bij een filter passen gaan komen. En er zijn vast ook voorbeelden met meer resultaten.
Onderaan of bovenaan de filterlijst voor een categorie komt een knop "Prijsalert instellen", hiermee kan je een prijsalert instellen voor elk product dat aan de filters voldoet. Het indrukken van de knop brengt een scherm naar boven waar je eventueel de filters kan aanpassen als die nog niet gewenst ingesteld zijn.
Effectief stel je dus voor om automatisch, periodiek aan een filter ook nog een maximale prijs toe te voegen en dan een alert te sturen als er minimaal 1 product voldoet aan dat filter?

Stel er zouden meerdere producten voldoen. Wat voor informatie verwacht je dan? Alleen een lijstje producten? Of juist alleen van het eerste/goedkoopste product in de huidige weergave met een lijstje winkels?
In dit scherm krijg je ook de mogelijkheid de normale Prijsalert opties zoals V&A alerts, levertijd en winkeluitsluiting in te stellen.
Je kan levertijd en winkeluitsluiting ook al gefiltered hebben als je deze prijsalerts wilt instellen. Zouden die ingestelde waarden dan wel moeten gebeuren als je die checkboxes niet kiest (ze waren tenslotte onderdeel van je filter...)? En als checkboxen wel expliciet worden gekozen, zouden dan de handmatig filters genegeerd moeten worden?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• jelle.
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09-09 12:44
@Gekke Rafael Toevallig zijn we een dergelijke idee op dit moment aan het testen in de Pricewatch. We hebben deze wens namelijk vaker gehoord :) De opvolging hiervan hangt af van hetgeen we nu aan het testen zijn, maar ideeën hierover (zie ook de vragen van @ACM) zijn altijd welkom.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gekke Rafael
ACM schreef op maandag 16 januari 2023 @ 07:41:Eeuwig, zoveel zijn het er ook weer niet? :P
Sterker nog, blijkbaar zijn er maar 24 RTX 3090 modellen en 12 RTX 3090TI modellen. Zelfs met 2 minuten per prijsalert ben je dan net iets meer dan een uur bezig ;)
Ja klopt, de RTX 3090 was misschien niet het beste voorbeeld. Voor mijn gebruik wilde ik met name meerdere GPUs selecteren en daar een prijsminimum op leggen voor de prijsalerts en idd zou het fijn zijn als het ook werkt voor later toegevoegde producten.
Effectief stel je dus voor om automatisch, periodiek aan een filter ook nog een maximale prijs toe te voegen en dan een alert te sturen als er minimaal 1 product voldoet aan dat filter?

Stel er zouden meerdere producten voldoen. Wat voor informatie verwacht je dan? Alleen een lijstje producten? Of juist alleen van het eerste/goedkoopste product in de huidige weergave met een lijstje winkels?
Mijn voorstel zou zijn dat in je prijsalertslijst (maak die please onafhankelijk van de wenslijst), er voor elke ingestelde filtercollectie een losse header is toegewezen (lastige formulering, ik bedoel: voor elke filtercollectie waaraan je een prijsalert hebt toegewezen). Het doel is om de gebruiker ervan op de hoogte te stellen dat een van de producten die voldoen aan het filter een prijs onder de minimumprijs heeft bereikt.

De gebruiker wordt puur op de hoogte gesteld dat er een of meer van de producten onder die prijs is gekomen en dus zal er niet voor elk product individueel een mededeling worden gegeven op dezelfde dag. Standaard lijkt het me handig als er pas een nieuwe mededeling wordt verstuurd als de prijzen van alle producten eerst allemaal weer boven het minimum liggen, en er dan eentje onder de prijs komt.

Ik zou wel voorstellen als opt-in selectie om te kunnen selecteren dat je alsnog notificaties krijgt als er een nog een product ook de minimumprijs bereikt terwijl een ander aan-filters-voldoenend item al daarvoor die prijs had.

De producten die aan je filters voldoen, zouden in een drop-down menu weergegeven kunnen worden in je prijsalertslijst, hierbij worden de producten weergegeven ongeacht of ze voldoen aan de minimumprijs, omdat het een overzicht is van de producten waarop het systeem reageert bij een prijsverandering.
Wel sorteert deze lijst op prijs, van laag naar hoog, en als er een prijsverandering is wordt dit gehighlight. Je kan ook kiezen om tijdelijk alleen producten onder het prijsminimum weer te geven. Eventueel zou een Tweaker ook de mogelijkheid hebben om zelfs in de prijsalertslijst de producten te filteren met gebruik van het volledige filterassortiment.

Dit zou betekenen dat als er op een moment meerdere producten tegelijk je prijs behalen, je één melding krijgt, waarmee je naar je lijst van prijsalerts kan gaan, en daar alle producten kan zien. Eventueel kan je bij een product dat onder de prijs daalt terwijl anderen dat al langer doen ook een melding krijgen als je die optie hebt geselecteerd.
Je kan levertijd en winkeluitsluiting ook al gefiltered hebben als je deze prijsalerts wilt instellen. Zouden die ingestelde waarden dan wel moeten gebeuren als je die checkboxes niet kiest (ze waren tenslotte onderdeel van je filter...)? En als checkboxen wel expliciet worden gekozen, zouden dan de handmatig filters genegeerd moeten worden?
In principe zou in het selectiescherm voor het instellen van het prijsalert alle filters die al daarvoor ingesteld waren worden meegenomen. Dus als je levertijd en winkeluitsluiting al hebt ingesteld dan zie je dat deze al geselecteerd zijn in het selectiescherm voor het prijsalert. Dat lijkt me ook beter om verwarring te voorkomen.

Ik hoop dat dit duidelijk genoeg was. Ik weet dat dit niet bepaald een lekker leesbare tekst is, dus als het verwarrend is zeg het vooral, dan probeer ik het wat beter te formuleren.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• YoupS
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 12-09 15:19
Hi,

Ik weet niet of het nou hier moet of bij V&A feedback. Aangezien laatstgenoemde vol zit met 'help met verwijderen review', lijkt dit me de beste plaats.

In hoeverre is het mogelijk om, als je een filter instelt bij V&A, een melding te krijgen als er een nieuw product binnen de zoekfilterparameters valt? Net zoals het mogelijk is een prijsalert bij de Pricewatch in te stellen?

Praktijkvoorbeeld: ik zoek een [aanbod] GPU met chip [AMD 6900XT], [AMD 6950XT] of [AMD 6800XT] met [vanafprijs van €225,-]. Zo gauw er een V&A advertentie geplaatst wordt die aan al deze voorwaarden voldoet?

Eventueel kan je, om overbelasting te voorkomen, dat deze nieuwe functie alleen mogelijk is bij bijvoorbeeld 2 of meer filterparameters? Zo voorkom je dat er rook uit het meldingenbelletje komt?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jelle.
YoupS schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 16:29:
Hi,

Ik weet niet of het nou hier moet of bij V&A feedback. Aangezien laatstgenoemde vol zit met 'help met verwijderen review', lijkt dit me de beste plaats.

In hoeverre is het mogelijk om, als je een filter instelt bij V&A, een melding te krijgen als er een nieuw product binnen de zoekfilterparameters valt? Net zoals het mogelijk is een prijsalert bij de Pricewatch in te stellen?

Praktijkvoorbeeld: ik zoek een [aanbod] GPU met chip [AMD 6900XT], [AMD 6950XT] of [AMD 6800XT] met [vanafprijs van €225,-]. Zo gauw er een V&A advertentie geplaatst wordt die aan al deze voorwaarden voldoet?

Eventueel kan je, om overbelasting te voorkomen, dat deze nieuwe functie alleen mogelijk is bij bijvoorbeeld 2 of meer filterparameters? Zo voorkom je dat er rook uit het meldingenbelletje komt?
Ik heb je topic even samengevoegd met dit bestaande topic, dat praktisch dezelfde wens omschrijft maar dan in de Pricewatch. We zijn deze behoefte momenteel aan het onderzoeken, dus als je wat filters instelt in de Pricewatch kom je dit als het goed is tegen. Er zit ook een feedbackformulier aan gekoppeld, vul die gerust in of laat het ons hier weten :) Dank voor het meedenken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gekke Rafael
Het lijkt er volgens deze comments van Reddit op dat het instellen van prijsalerts bij V&A vroeger wel een optie was, waarom is het ooit weggehaald? :')

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dRzrra-BcZTI9sF_CmvvmyRrig8=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/xPatJohJTUPnxj2xMigHa3Yv.png?f=user_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01:35

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Dat is nooit weggehaald, alleen aangepast:Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YA44hCVxl9WFUPfJJIHESAVwXJk=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/eojQGlvgWwpleZbnjmNI8Cr5.png?f=user_large

Een alert voor lijsten/selecties waar je eerst om vroeg heeft dan weer nooit bestaan, maar dat suggereert jouw screenshot ook niet.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gekke Rafael
Oh ja, dat klopt, mijn foutje.
Doordat de tweede Redditor zei dat een V&A prijsalert mogelijk was bij een hokje bij prijsalerts dacht ik aan de prijsalerts knop wanneer je producten in de pricewatch bekijkt, hoewel dit ook al een functie was (wat ik ook was vergeten), maar ik keek over het deel van de wenslijst heen. Ook zou die beschrijving inderdaad niet alle functies voldoen die ik hier voorstelde.

[ Voor 29% gewijzigd door Gekke Rafael op 14-02-2023 22:21 . Reden: onvolledig ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cerebriform
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 09-08 13:18
jelle. schreef op maandag 16 januari 2023 @ 10:02:
@Gekke Rafael Toevallig zijn we een dergelijke idee op dit moment aan het testen in de Pricewatch.
Is dit ooit een feature geworden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelle.
Nee helaas, we constateerden destijds dat de behoefte te beperkt was om dit verder te ontwikkelen. Het is echter nog steeds iets wat we zo nu en dan terugkrijgen van gebruikers en persoonlijk denk ik ook wel dat er iets zit. Maar in welke vorm dat dan is, vergt meer onderzoek. Momenteel hebben we op specifiek dat onderdeel geen focus, wellicht in de toekomst wel weer :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gekke Rafael
jelle. schreef op maandag 26 augustus 2024 @ 09:52:
Nee helaas, we constateerden destijds dat de behoefte te beperkt was om dit verder te ontwikkelen. Het is echter nog steeds iets wat we zo nu en dan terugkrijgen van gebruikers en persoonlijk denk ik ook wel dat er iets zit. Maar in welke vorm dat dan is, vergt meer onderzoek. Momenteel hebben we op specifiek dat onderdeel geen focus, wellicht in de toekomst wel weer :)
Oh, wat jammer. Persoonlijk heb ik het gevoel dat dit een toevoeging zou kunnen zijn waar bij voorbaat wellicht niet massaal om gevraagd wordt, maar vervolgens veel mensen erg blij mee zouden zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DirtyBird
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12-09 14:50

DirtyBird

Praktiserend denker

Jammer om te lezen dat dit nog niks is geworden. Ik dacht er net zelf ook aan.
Met name als je zoekopdracht redelijk breed is kan dit handig zijn denk ik.
Voor mijn geval betreft dat een laptop met eisen op basis van: prijs, schermgrootte, geheugen, toetsenbordindeling, etc.
Zou ideaal zijn als ik dat kon opslaan en een seintje kan krijgen zodra er iets nieuws binnen die filters valt (ofwel door nieuwe producten, ofwel door prijswijzigingen) aangezien ik verder niet naar een specifiek product opzoek ben waarvoor ik een prijsalert kan instellen.

Hopelijk komt er binnenkort alsnog eens zoiets :)

Panasonic Lumix G9ii ~ Leica DG 12-60mm f/2.8-4.0 ~Lumix 35-100mm f/2.8 II ~ Lumix 20mm f/1.7 ~ M.Zuiko 60mm f/2.8 Macro ~ Leica DG 50-200mm f/2.8-4.0 ~Leica DG 200mm f/2.8

Pagina: 1