Hallo,
ik heb hier een bosch wasmachine van c. 3 jaar oud.
Destijds top of the line, series 8, helaas is het de laatste tijd ondermaats.
Als eerste komt er een brommend geluid van de circulatiepomp.
En mijn was komt stinkend uit de wasmachine.
Filter al meerdere keren schoongemaakt.
Trommel reiniging programma gedraaid.
90graden prorgamma gedraaid.
Zelfs wasmachine cleaner gekocht bij de kruidvat.
Het helpt allemaal eventjes.
Een paar dagen ruikt mijn was oke, maar daarna is het weer raakt.
Aangezien er een brommend geluid komt als de circulatiepomp bezig is (maar niet als de afvoerpomp bezig is), dacht ik dat er iets mis is met de buis van de circulatiepomp naar de trommel.
Het tuitje bij de trommel kwam al wat bruine drab uit toen ik mijn vinger erin deed.
Zo net een trekveer in de circulatiepomp buis gestoken helemaal tot aan de circulatiepomp.
En ja hoor, de trekveer is helemaal onder de bruine dap.
Dus ik gok dat de buis zo vies is van binnen dat de bacterieen die dood gaan na een wasje op 90graden, een paar dagen later lekker weer op aantal zijn.
Waarschijnlijk is dit gebeurd door mijn ontkalker.
In het begin gebruikten we teveel zeep en wasverzachter, waardoor deze zeepresten daar zijn achtergebleven.
Nu de vraag. moet ik mijn wasmachine openmaken en eigenlijk alles een complete schoonmaak beurt geven?
Of is er een wondermiddel waarmee ik de drab in de circulatiepomp buis (en wellicht ergens anders) schoon kan krijgen?
Ik heb al geprobeerd: azijn, vaatwasmiddel, machine cleaner van kruidvat, etc.
ik heb hier een bosch wasmachine van c. 3 jaar oud.
Destijds top of the line, series 8, helaas is het de laatste tijd ondermaats.
Als eerste komt er een brommend geluid van de circulatiepomp.
En mijn was komt stinkend uit de wasmachine.
Filter al meerdere keren schoongemaakt.
Trommel reiniging programma gedraaid.
90graden prorgamma gedraaid.
Zelfs wasmachine cleaner gekocht bij de kruidvat.
Het helpt allemaal eventjes.
Een paar dagen ruikt mijn was oke, maar daarna is het weer raakt.
Aangezien er een brommend geluid komt als de circulatiepomp bezig is (maar niet als de afvoerpomp bezig is), dacht ik dat er iets mis is met de buis van de circulatiepomp naar de trommel.
Het tuitje bij de trommel kwam al wat bruine drab uit toen ik mijn vinger erin deed.
Zo net een trekveer in de circulatiepomp buis gestoken helemaal tot aan de circulatiepomp.
En ja hoor, de trekveer is helemaal onder de bruine dap.
Dus ik gok dat de buis zo vies is van binnen dat de bacterieen die dood gaan na een wasje op 90graden, een paar dagen later lekker weer op aantal zijn.
Waarschijnlijk is dit gebeurd door mijn ontkalker.
In het begin gebruikten we teveel zeep en wasverzachter, waardoor deze zeepresten daar zijn achtergebleven.
Nu de vraag. moet ik mijn wasmachine openmaken en eigenlijk alles een complete schoonmaak beurt geven?
Of is er een wondermiddel waarmee ik de drab in de circulatiepomp buis (en wellicht ergens anders) schoon kan krijgen?
Ik heb al geprobeerd: azijn, vaatwasmiddel, machine cleaner van kruidvat, etc.
[ Voor 3% gewijzigd door genc007 op 21-08-2023 15:51 ]