Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• nielsgeode
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 23:39
Onlangs hebben we zonnepanelen laten installeren door een officiele installateur met veel positieve reviews en ik ben benieuwd wat jullie van onze ervaring vinden.

Enkele maanden voor het installeren is er een layout gemaakt en hebben de monteurs in de dakgoot gelopen. Enkele maanden hierna hadden we lekkage. Volgens de dakdekker is niet met zekerheid te zeggen of het lopen in de dakgoot deze lekkage veroorzaakt heeft, maar is het zeker niet de bedoeling om in de dakgoot te lopen. We hebben dit schriftelijk en telefonisch aan de installateur aangegeven.

Op de installatiedatum werden we gebeld dat de installatie ivm ziekte niet door kon gaan en dat we een nieuwe datum moesten prikken. Een dag voor deze nieuwe datum werden we gebeld dat ook deze datum niet door kon gaan en dat we een derde datum moesten prikken. Op deze derde datum kwamen de monteurs om 13.30 uur ipv tusen 8 en 9, concludeerden dat er materialen niet aanwezig waren en gingen weer weg. Op dag vier kwamen de monteurs om 9.45 en hebben de installatie niet afgekregen. Mogelijk kon dit op dag 5. We zijn daarvoor thuisgebleven en kregen in de loop van de middag die dag te horen dat op dag 6 om 10.00 uur het afgemaakt zou worden. De monteur kwam op dag 6 uiteindelijk om 17.30 uur en heeft het afgemaakt.

We hebben een solaredge omvormer en krijgen de toegang tot de app pas 3-4 weken na installatie omdat dit een extraatje zou zijn 8)7

Het systeem heeft nu 6 dagen gedraaid en gaf vanmorgen een storng. We hebben de monteur geappt. Die is langsgekomen en heeft een defecte werkschakelaar geconstateerd. Na vervangen was het probleem niet opgelost. De omvormer geeft nog steeds een foutmelding die de monteur nog nooit eerder gezien heeft. Welke dit is, is ons niet verteld.

Wat is het probleem?
a) Ik heb enorme pech
b) Dit is wat je kan verwachten als je zonnepanelen neemt. Een weekje (of 2) huisarrest hoort erbij.
c) Dit bedrijf maakt er een enorme bende van
d) Anders, namelijk....

Ben benieuwd naar jullie ervaringen en reactie op bovenstaande.

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:18

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Waardeloos, 100% andere ervaring bij een zzp-er.. op 11 meter hoog platdak, A-profiel, 13 panelen en een omvormer in de meterkast.

1,5 dag met een klein beetje sjouwhulp vanuit mij

[ Voor 16% gewijzigd door Falcon op 19-08-2023 17:17 ]

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

• DaWizza
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Zo te lezen heb je A en C te pakken.

Heb je al doorgekregen wanneer het gefixt moet worden? Ik zou er al klaar mee zijn en de hele boel in gebreke stellen, dan zoeken ze het daarna maar uit met de rechtsbijstandverzekering (indien aanwezig, indien niet gefixt op redelijke termijn)

SUZ-SWM80VA & ERSD-VM2D, 200L SWW, 5330Wp O 45°, 2870Wp W 45°, 820Wp Z 10°, Zendure 2400AC 8,64kWh thuisbatterij, Fresh-r on the wall compac WTW

• martijn v o
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 22:09

martijn v o

Certified by Enphase.

Wat vind je er zelf van?

PV Output 12*suntech 325wp met Enphase IQ7+ op zuid-oost 116 en 45 graad. WP Panasonic J serie 5kw. Gasloos sinds juni 2021. ID-4

• nielsgeode
Ik vind het te belachelijk voor woorden, maar nu ligt alles. Dan kan je moeilijk de koopovereenkomst ontbinden en zeggen: haal alles maar op. Zit je mooi met gaten van leidingen in je houten plaatmateriaal buiten én mag je weer opnieuw ergens panelen gaan vinden bij een fatsoenlijk bedrijf.

• nielsgeode
DaWizza schreef op zaterdag 19 augustus 2023 @ 17:20:
Zo te lezen heb je A en C te pakken.

Heb je al doorgekregen wanneer het gefixt moet worden? Ik zou er al klaar mee zijn en de hele boel in gebreke stellen, dan zoeken ze het daarna maar uit met de rechtsbijstandverzekering (indien aanwezig, indien niet gefixt op redelijke termijn)
Ze zeggen dat ik maandag gebeld word...

• martijn v o
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 22:09

martijn v o

Certified by Enphase.

Ik zou het bedrijf bellen, zeggen dat je niet tevreden bent en ze bij jou thuis uitnodigen voor een gesprek.
Vervolgens kun je best aangeven dat als je dit van tevoren had geweten je niet met hun aan dit avontuur begonnen was.
En dat je verwacht dat alles wordt opgelost totdat jij tevreden bent.
De veroorzaker zijn eigen troep op laten ruimen is nog het beste leermiddel wat je kunt inzetten.
Emotioneel (en dat is moeilijk) niet reageren gewoon zakelijk. dreigen met zwaardere middelen kan altijd nog.
Heb je een rechtsbijstand verzekering?
Oja en de rekening nog even niet betalen.

[ Voor 3% gewijzigd door martijn v o op 19-08-2023 17:46 ]

PV Output 12*suntech 325wp met Enphase IQ7+ op zuid-oost 116 en 45 graad. WP Panasonic J serie 5kw. Gasloos sinds juni 2021. ID-4

• nielsgeode
martijn v o schreef op zaterdag 19 augustus 2023 @ 17:45:
Ik zou het bedrijf bellen, zeggen dat je niet tevreden bent en ze bij jou thuis uitnodigen voor een gesprek.
Vervolgens kun je best aangeven dat als je dit van tevoren had geweten je niet met hun aan dit avontuur begonnen was.
En dat je verwacht dat alles wordt opgelost totdat jij tevreden bent.
De veroorzaker zijn eigen troep op laten ruimen is nog het beste leermiddel wat je kunt inzetten.
Emotioneel (en dat is moeilijk) niet reageren gewoon zakelijk. dreigen met zwaardere middelen kan altijd nog.
Heb je een rechtsbijstand verzekering?
Oja en de rekening nog even niet betalen.
Ik heb (gelukkig) een rechtsbijstandsverzekering.

Voor de huidige storing/defect werkte het wel en heb ik al per mail een klacht ingediend over de gang van zaken en aangegeven 10% korting op de factuur te willen. Die korting heb ik gekregen. Daarmee betalen we ongeveer €8400 voor een SolarEdge SE6K omvormer en 19 stuks Jinko 405WP panelen. Volgens mij is dat wel een scherpe prijs.

Toen vanmorgen de monteur er was vroeg ik hoeveel SolarEdge omvormers in de eerste periode defect gaan. Hij gaf aan dat dit ongeveer 10% is. Ik vind dat bizar veel. Volgens mij is SolarEdge een goed merk. Bij een goed merk vind ik 10% onacceptabel. Stel je voor dat van alle nieuw geleverde CPU's 10% defect is of raakt binnen een week of 2... 8)7

• BarryH
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 00:01
Ik zou nog even volhouden

5670PV op OzOOO, 5640PV op WnWWW, 3150PV op muur op ZZZW, vloerisolatie, HR++,dakisolatie, PANA 9Jmonoblock WP, Ioniq EV 2017

• BarryH
En zorgen dat je installateurs toegang krijgt op je SE

5670PV op OzOOO, 5640PV op WnWWW, 3150PV op muur op ZZZW, vloerisolatie, HR++,dakisolatie, PANA 9Jmonoblock WP, Ioniq EV 2017

• Ronald
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:56
nielsgeode schreef op zaterdag 19 augustus 2023 @ 17:52:
[...]

Ik heb (gelukkig) een rechtsbijstandsverzekering.
Nu inlichten. Dan braaf volgen wat ze aangegeven.

Wat betreft monitoring toegang voor een solaredge systeem: dat is integraal onderdeel van de installatie. Dat zit gewoon in de kosten van het systeem. Het inrichten en beschikbaar stellen is iets wat de installateur geen factuur voor krijgt vanuit solaredge… dus dat stuk mag je in het leugen bakje leggen.

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.

• nielsgeode
BarryH schreef op zaterdag 19 augustus 2023 @ 18:13:
En zorgen dat je installateurs toegang krijgt op je SE
Hoe krijg ik dat voor elkaar?

• BarryH
nielsgeode schreef op zaterdag 19 augustus 2023 @ 18:43:
[...]

Hoe krijg ik dat voor elkaar?
Zie solar edge topic

• Ronald
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:56
Installateurs toegang krijg je niet zomaar. En het is ongebruikelijk dat je het voor elkaar krijgt met SE support zonder en een handje uur cursus en reeds in gebruik gestelde omvormer.

"volledige rechten" als eigenaar waarbij je de tab grafieken ziet via website (laptop/desktop!) is het beste wat realistisch is.

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.

• nielsgeode
Hang nu met installateur aan de telefoon en ben in de wacht. Heb van SolarEdge chat een foutcode: 3x10E...

We hebben nogmaals per mail aangegeven dat we toch echt binnen 3 dagen toegang tot de app willen. De reactie laat zich raden:
Goedemorgen,

U ontvangt de app binnen 3 tot 4 weken van ons.
Het klopt inderdaad dat dit op de solaredge site staat. Echter zijn dit onze wachttijden, ivm de vakanties en de drukte hebben wij helaas een wachttijd hierop. Graag vragen we dan ook om uw geduld hiervoor.
De storing zal ik door zetten naar onze support afdeling.
1) Wat kan ik nu doen?
2) Ik mag zeker de naam van dit bedrijf hier niet noemen?

De reactie van SolarEdge support:

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/K8BKCdq4/solaredge.jpg

[ Voor 79% gewijzigd door nielsgeode op 21-08-2023 12:24 ]

Pagina: 1