Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Registratie: Augustus 2021
  • Niet online
Via de zoekfunctie kwam ik geen topic tegen dat direct op dit onderwerp van toepassing is.

Mij lijkt het interessant om een verzamel topic te hebben dat louter gericht is op allerlei vormen van het generen van een passief inkomen en de ervaringen van users hierin.

Ik ben momenteel verschillende opties aan het overwegen om mijn spaargeld te laten renderen in plaats van het op de bank te laten staan. Beleggen is een optie die mij niet erg aanspreekt, vandaar dat ik aan het zoeken ben naar andere opties zoals bijvoorbeeld vastgoed, in-verkoop van producten, etc.

Zoals hierboven vermeld heb ik een dergelijk verzameltopic niet gevonden, en wellicht is er een bredere interesse bij gebruikers hier.

The best is yet to come

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SandaX
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11:37

SandaX

Nicht Ärgern nur wundern

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Niet online
Dat topic is me bekend, maar gaat hier niet specifiek over.

The best is yet to come

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 11:31

Mavamaarten

Omdat het kan!

De tweede alinea van de topicstart vermeldt dit:
De basis van financiële onafhankelijkheid is dat je een bepaald uitgavenpatroon kunt volhouden zonder daarvoor te hoeven werken. Dat wil zeggen dat je voldoende inkomsten uit andere bronnen - met name vermogen(sgroei) - haalt om je uitgaven mee af te dekken.
Dat is toch wat je zoekt?

Android developer & dürüm-liefhebber

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Dat is geen passief inkomen. Het inkopen en verkopen vergt arbeid, dat is nou nét wat je niet wilt met passief zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Niet online
Mavamaarten schreef op vrijdag 18 augustus 2023 @ 10:30:
De tweede alinea van de topicstart vermeldt dit:

[...]

Dat is toch wat je zoekt?
Ja, echter het topic ansich richt zich voornamelijk op investeren d.m.v. beleggen of het verlagen van lasten m.i.

[ Voor 4% gewijzigd door Dean Martin op 18-08-2023 10:36 ]

The best is yet to come

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Dean Martin schreef op vrijdag 18 augustus 2023 @ 10:35:
[...]

Ja, echter het topic ansich richt zich voornamelijk op investeren d.m.v. beleggen of het verlagen van lasten m.i.
Maar dat is wel de definitie van passief inkomen. Je geld ergens in stoppen en rendement vangen terwijl je met je luie reet op de bank hangt. :P

Vastgoed is ook beleggen. Koop een huis, laat een verhuurpartij de boel managen en jij kan lekker andere dingen gaan doen terwijl je huur inkomsten vangt. Of stop het in een vastgoed investeringsfonds, heb je er nog minder omkijken naar.
House-flipping daarentegen is dan weer geen passief inkomen. Daar moet je werk voor verzetten.
In- en verkoop van producten is een bedrijf opzetten en dus arbeid. Niet passief.

Het topic wat @SandaX aandraagt is daarmee het perfecte antwoord op de vraag hoe je passief inkomen realiseert.
Je andere ideeen zijn actief. (indien houseflipping en producten verhandelen)

[ Voor 33% gewijzigd door McKaamos op 18-08-2023 10:42 ]

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Niet online
McKaamos schreef op vrijdag 18 augustus 2023 @ 10:38:
[...]

Maar dat is wel de definitie van passief inkomen. Je geld ergens in stoppen en rendement vangen terwijl je met je luie reet op de bank hangt. :P

Vastgoed is ook beleggen. Koop een huis, laat een verhuurpartij de boel managen en jij kan lekker andere dingen gaan doen terwijl je huur inkomsten vangt. Of stop het in een vastgoed investeringsfonds, heb je er nog minder omkijken naar.
House-flipping daarentegen is dan weer geen passief inkomen. Daar moet je werk voor verzetten.
In- en verkoop van producten is een bedrijf opzetten en dus arbeid. Niet passief.

Het topic wat @SandaX aandraagt is daarmee het perfecte antwoord op de vraag hoe je passief inkomen realiseert.
Je andere ideeen zijn actief. (indien houseflipping en producten verhandelen)
Fair enough. Echter investeer ik bijvoorbeeld liever in iets tastbaars ;)

The best is yet to come

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Dean Martin schreef op vrijdag 18 augustus 2023 @ 10:44:
[...]

Dan is, uit je eigen ideeen, een huis/appartement/garagebox kopen en die dan laten beheren door een vastgoedbeheerder/verhuurpartij de enige passieve optie.

Het hele idee is dat je iemand anders een zak geld geeft met de boodschap dattie z'n ding moet gaan doen en volgende maand een deel van de gemaakte winst op je bankrekening verwacht.

Handel in producten kan je passief maken door iemand anders het werk te laten doen. Welk product dat dan is en of dat toekomst perspectief heeft? dat is aan jou om te beoordelen.
Beleggen is exact hetzelfde, maar dan wat minder persoonlijk. Je geeft een bedrijf een zak geld en verwacht rendement.

Beleggen is juist een prchtig vehikel om je er nòg minder werk aan te laten hebben. Bedrijven op de beurs hebben al aan diverse criteria voldaan (formaat, een business model wat werkt, etc) zodat jij daar niet meer naar hoeft te kijken. Dan is het een kwestie van kijken of het bedrijf gezond genoeg is voor jou om je geld er in te stoppen.

[ Voor 16% gewijzigd door McKaamos op 18-08-2023 10:52 ]

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14:21

Barrycade

Through the...

Je derde alinea klinkt als de start van een foute influencers geld uit zakken schud ponzi.

Als je "makkelijk" geld wil gaan verdienen buiten de normale manieren kom je snel in mistige zaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Niet online
McKaamos schreef op vrijdag 18 augustus 2023 @ 10:49:
[...]

Dan is, uit je eigen ideeen, een huis/appartement/garagebox kopen en die dan laten beheren door een vastgoedbeheerder/verhuurpartij de enige passieve optie.

Het hele idee is dat je iemand anders een zak geld geeft met de boodschap dattie z'n ding moet gaan doen en volgende maand een deel van de gemaakte winst op je bankrekening verwacht.

Handel in producten kan je passief maken door iemand anders het werk te laten doen. Welk product dat dan is en of dat toekomst perspectief heeft? dat is aan jou om te beoordelen.
Beleggen is exact hetzelfde, maar dan wat minder persoonlijk. Je geeft een bedrijf een zak geld en verwacht rendement.
Ik heb in het verleden een verhuurobject gehad. Op een gegeven moment verkocht omdat me dat toentertijd de mogelijkheid gaf hypotheekvrij te wonen.

Echter, als ik de veranderende markt qua vastgoedbeleggingen volg en de onzekerheid op dat gebied qua belastingregels, vraag ik me af hoe interessant dat is/blijft. Dat is ook een beetje de tendens in het Tweakers topic over beleggen in vastgoed.

Vandaar de peiling of ik andere soortgelijke zaken over het hoofd zie.

The best is yet to come

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Niet online
Barrycade schreef op vrijdag 18 augustus 2023 @ 10:50:
Je derde alinea klinkt als de start van een foute influencers geld uit zakken schud ponzi.

Als je "makkelijk" geld wil gaan verdienen buiten de normale manieren kom je snel in mistige zaken.
Dat is alles behalve mijn intentie ;)

The best is yet to come

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Registratie: November 2020
  • Niet online
Dean Martin schreef op vrijdag 18 augustus 2023 @ 10:44:
[...]

Kijk dan eens naar crowdfunding. legio sites voor. Van voornamelijk meedoen aan hypotheekverstrekking tot investeren in allerlei bedrijven. Kan vaak van paar honderd tot vele duizenden euro.

Goede manier om risico te spreiden. En vaak tastbaar.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Playa del C.
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 19:03
Alles wat je in dit topic wil, is tot in het kleinste detail besproken in het FO topic. Dit topic kan sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Waarom spreekt beleggen je niet aan?

Doet iets met stroom, motors en nu ook auto's op YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __1337__
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 06-05 13:50
Collin Crowdfund bied nog steeds prima beleggingen aan tegen c.a. 8-10%. Uiteraard wel met risico dat je je geld niet terug ziet als het een fiasco is. Maar je kan wel heel gericht mee participeren of geld lenen aan een bedrijf waar jij je goed bij voelt. Risico profielen en zekerheden staan er altijd bij. Je kan niet zomaar geld lenen bij Collin, je krijgt daar wel een uitgebreide screening.

[ Voor 15% gewijzigd door __1337__ op 18-08-2023 11:35 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JAN-B
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 17:24

JAN-B

525 Wp op mijn dak

Playa del C. schreef op vrijdag 18 augustus 2023 @ 10:57:
Alles wat je in dit topic wil, is tot in het kleinste detail besproken in het FO topic. Dit topic kan sluiten.
Bepaal jij dat :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• internet4me
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 02-05 15:03
Lol. Beleggen is niet je ding maar je wilt wel in vastgoed.
Juist vastgoed staat erom bekend dat het beleggen is, vaak een belegging met een zeer hoog risico omdat de gemiddelde persoon niet kan spreiden. Spreiden/middelen is noodzakelijk.

*ik heb nog een kilo gebakken lucht in de aanbieding. 😎

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Findail
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 15:13
Volgens mij is er een boek over 'bullshit jobs', wie weet staan daar nog tips in?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boerenlater
  • Registratie: April 2022
  • Niet online
Misschien is Hustler University van Andrew Tate een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14:21

Ardana

Moderator General Chat

Mens

In het FO-topic staan voldoende opties om passief inkomen te bespreken. Zonder duidelijke topic-start hier heeft dit iig geen aanvullende waarde. Daarom gaat hier een slotje op.

Steun het recht op abortus, teken de petitie! My Voice, My Choice!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.