Hoe kom je van Belvilla af?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13:41

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Topicstarter
Vakantie geboekt via Belvilla onlangs. Dat ging allemaal goed, maar nadien word ik echt bestookt met spam (bijna dagelijks). Daar wil ik vanaf, dus ik probeer dat in mijn account aan te geven, dat gaat niet (je kan niks instellen, alleen naam/nummer/email/iban en wachtwoord).

Ik wil contact zoeken: Dat kan alleen via het aanklikken van je boeking, maar de mijne is al 'afgerond' en dan kan dat niet meer.

Ik verwijder dus maar mijn hele account.

Volgende dag gewoon weer spam.... ik klik erop en kom doodleuk weer in mijn account terecht.

Ik bel op en krijg een vlaamse dame die meekijkt, maar niet van harte. Ik moet even naar 'algemene info' gaan - die optie is er niet. Ik moet mijn account dan nog maar een keer verwijderen. Gedaan, maar prompt komt er (tijdens het gesprek) wéér spam van ze binnen... en de account is nog steeds actief, maar nu zonder mijn naam erin (wel nog mijn email adres).

De vrouw word ongeduldig en onvriendelijk. Ik moet maar een email sturen naar Belvilla. Ik heb eerder in het gesprek aangegeven dat ik dat al geprobeerd heb, dat zij geen emailadres publiceren op de site maar dat ik op de gok naar info@belvilla heb gemaild en dat je dan een autoreply krijgt dat die inbox niet actief is.

Ze geeft me toch dat emailadres... ik reageer nogmaals dat ik dat al geprobeerd heb. MAAR U ZEI DAT WIJ GEEN EMAIL HEBBEN WAAROM LIEGT U TEGEN MIJ?

Uh, pardon? Ik leg nogmaals uit dat ik dat adres zelf gegokt en geprobeerd heb. Ze geeft aan niks meer voor mij te kunnen doen. Ik leg uit dat ze onder Europese voorwaarden verplicht zijn mijn data te verwijderen als ik daarom vraagt, maar ze zegt niks te kunnen doen en vraagt dan 'wat verwacht u dan?'. Ik zeg, nou escaleren naar een leidinggevende, er moet toch iemand zijn die hiermee iets kan? "Dat hebben we al zo vaak geprobeerd, dat helpt niet" ----oooh maar dat is een interessant feitje? Ik vraag wat bedoel je daarmee want die reactie begrijp ik niet. "Dat hoeft u ook niet te begrijpen". Ik wil nog reageren maar de hoorn word erop gegooid en ik krijg een bandje met 'hoe tevreden was u'.

WTF? 8)7. Zijn dit soort praktijken legaal??? Wat kun je hier nou tegen beginnen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• michielRB
  • Registratie: Juli 2019
  • Niet online

michielRB

Back 2 the Future

regel aanmaken dat mail van belvilla automatisch verwijdert?
Misschien niet een echte oplossing, maar ij hebt er in ieder geval geen last meer van.
Je kan ze nog naggen door in het filter een autoreply op te nemen dat hun spam niet gewenst is.

En verder, als je er de tijd aan wil besteden. escaleren naar privacy instanties.

[ Voor 14% gewijzigd door michielRB op 17-08-2023 15:48 ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• DexterDee
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01:20

DexterDee

I doubt, therefore I might be

Wie niet horen wil moet maar voelen toch?

https://www.autoriteitper...klacht-indienen-bij-de-ap

Klik hier om mij een DM te sturen • 3245 WP op ZW

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

(edit want dubbelpost met @DexterDee )

[ Voor 81% gewijzigd door vso op 17-08-2023 15:48 ]

Tja vanalles

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 01-06 13:21
HTT-Thalan schreef op donderdag 17 augustus 2023 @ 15:37:
[...]
dat zij geen emailadres publiceren op de site maar dat ik op de gok naar info@{bedrijf} heb gemaild en dat je dan een autoreply krijgt dat die inbox niet actief is.
Heb je dat naar het .nl of .be domein gestuurd? Ik zou beiden proberen, inclusief .com :)

My favorite programming language is solder.

• Nullifiel
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02-06 14:20

Nullifiel

╞═══════╡

Bij die gasten een AVG verzoek indienen tot verwijderen van je persoonsgegevens en en als ze geen gehoor geven een melding doen bij de AP

Growing old is mandatory, growing up is optional.

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Topicstarter
Beiden, .nl en .com domeinen geprobeerd, je krijgt dan:
Thanks for sending us the email. We have closed this email address for usage. We ask you to send your question to us using the following link to the Service Centre. This new approach enables us to provide you with a more efficient service and to treat your enquiry properly. Therefore, we will close your previous email and the resolution will be done on the basis of the question you raise on the above link.
This means your request done through this email will not be processed in any way. In case you decide not to raise your question through above manner, we will consider this email unsent, no action will be taken from our side and no cancellations will be processed.
maar via dat service centre kun je alleen vragen stellen over actieve boekingen... die heb ik niet, en sinds ik mijn account verwijderd heb zijn alle boekingen ook verwijderd, alleen mijn email is er nog actief en daar kan ik verder niks mee.

AVG melding bij ze doen is dus ook onmogelijk, ik heb het telefonisch aan die dame gemeld maar ze zei dan simpelweg 'ik kan daar niks mee'.

[ Voor 6% gewijzigd door HTT-Thalan op 17-08-2023 16:24 ]

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

HTT-Thalan schreef op donderdag 17 augustus 2023 @ 16:24:
Beiden, .nl en .com domeinen geprobeerd, je krijgt dan:

[...]

maar via dat service centre kun je alleen vragen stellen over actieve boekingen... die heb ik niet, en sinds ik mijn account verwijderd heb zijn alle boekingen ook verwijderd, alleen mijn email is er nog actief en daar kan ik verder niks mee.

AVG melding bij ze doen is dus ook onmogelijk, ik heb het telefonisch aan die dame gemeld maar ze zei dan simpelweg 'ik kan daar niks mee'.
privacy@belvilla.com staat genoemd in hun privacy-verklaring

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
naitsoezn schreef op donderdag 17 augustus 2023 @ 16:28:
[...]

Dat wilde ik net ook posten inderdaad, eventueel ook per post https://www.belvilla.com/service/privacy/, daar staat verder ook vermeld: In case you would like to make a complaint about Belvilla's handling of your personal data, you can always contact the the Federal Data Protection and Information Commissioner in Switzerland.

• Herman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14:49

Herman

FP ProMod
Zit in de mail geen hyperlinkje naar de plek waar je je voor de nieuwsbrief kunt afmelden?

offtopic:
Heb je nu niks meer aan, maar wellicht voor de toekomst een apart e-mailadres maken voor nieuwsbrieven / websites / contactformulieren etc. Je hebt tegenwoordig ook wat organisaties die hier oplossingen voor bieden. Sinds ik dit heb ingevoerd heb ik echt 0,0 nieuwsbrieven of spam in mijn mailbox.

Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Topicstarter
begintmeta schreef op donderdag 17 augustus 2023 @ 16:33:
[...]

Dat wilde ik net ook posten inderdaad, eventueel ook per post https://www.belvilla.com/service/privacy/, daar staat verder ook vermeld: In case you would like to make a complaint about Belvilla's handling of your personal data, you can always contact the the Federal Data Protection and Information Commissioner in Switzerland.
Die site verwijst je gelijk door naar:

https://www.edoeb.admin.ch/edoeb/en/home.html

ik ga een poging doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michielRB
  • Registratie: Juli 2019
  • Niet online

michielRB

Back 2 the Future

naitsoezn schreef op donderdag 17 augustus 2023 @ 16:28:
[...]

In de privacy verklaring:
9. Contacting Belvilla
To exercise your rights with regard to your personal data, you can contact Belvilla AG, Dufourstrasse 49, 8008 Zürich (privacy@belvilla.com). You may be asked to submit a copy of your personal identification
:X
Nog steeds bedrijven die een loopje nemen met privacy

De website van Zurich verwijst je vervolgens naar de instantie voor privacy in Zwitserland. Gelukkig ook een Engelse vertaling bescjibaar: https://www.edoeb.admin.ch/edoeb/en/home.html

[ Voor 13% gewijzigd door michielRB op 21-08-2023 11:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Topicstarter
Ik heb via het privacy emailadres een reactie gehad van een BV medewerkster die zegt dat dit niet de bedoeling is en mijn verzoek in behandeling te nemen. We gaan het meemaken :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wren
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 13:40
HTT-Thalan schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 11:22:
Ik heb via het privacy emailadres een reactie gehad van een BV medewerkster die zegt dat dit niet de bedoeling is en mijn verzoek in behandeling te nemen. We gaan het meemaken :).
Ik heb exact hetzelfde gehad, belvilla is heel agressief met hun spam.

Men was me voor door privacy@belvilla.com te melden als contactadres waarbij ik altijd vermeld dat ik een bevestiging van de afmelding verwacht binnen X termijn en dit anders bij de Autoriteit Persoonsgegevens moet melden. Dat werkt eigenlijk altijd wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Topicstarter
Ze schreef ook iets over afmelden: die knop bieden ze alleen bij 'marketing' emails maar niet bij 'service' emails - irritant genoeg halen ze die twee uiteraard vrijelijk door elkaar. Een email die zegt 'hier is 50 euro tegoed, boek snel iets nieuws' vind ik toch echt marketing.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eagle06
  • Registratie: Maart 2025
  • Laatst online: 24-03 12:26
Heb een email naar Privacy@belvilla.com gestuurd, met hetzelfde mailadres 100x in cc.
Daarbij de melding gemaakt, als ik niet verwijderd wordt, dan volgt een melding bij de autoriteiten.
Al veeeeeeel te lang bezig geweest om van hun spam af te komen.
Mocht het niet werken, zet ik hetzelfde mailadres 1000 x in CC.
en dat herhaal ik totdat ze het zat zijn.

Er bevindt zich een link om je af te melden onderaan de mail, maar als je daarop klikt, krijg je een blank page. kun je niets mee.

[ Voor 15% gewijzigd door Eagle06 op 24-03-2025 12:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• segil
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12:57
Of een forward rule instellen die al deze spam mail doorstuurt naar dit Privacy@belvilla.com adres

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• henri86
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11:22
Eagle06 schreef op maandag 24 maart 2025 @ 12:25:
Heb een email naar Privacy@belvilla.com gestuurd, met hetzelfde mailadres 100x in cc.
Daarbij de melding gemaakt, als ik niet verwijderd wordt, dan volgt een melding bij de autoriteiten.
Al veeeeeeel te lang bezig geweest om van hun spam af te komen.
Mocht het niet werken, zet ik hetzelfde mailadres 1000 x in CC.
en dat herhaal ik totdat ze het zat zijn.

Er bevindt zich een link om je af te melden onderaan de mail, maar als je daarop klikt, krijg je een blank page. kun je niets mee.
Google "Belvilla uitschrijven".
Resultaat 1 (van Belvilla zelf): "Afmelden is ook mogelijk middels een e-mail naar unsubscribenewsletters@belvilla.com"
Pagina: 1