Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• striner
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 29-08 19:06
Hallo allemaal.

Korte intro:
Voor het bijhouden van mijn calorieën heb ik op dit moment de Google Fit app gekoppeld aan Myfitnesspal, dat probeert het aantal verbrande calorieën te berekenen op basis van stappen en fietstochten, maar het lijkt een beetje onnauwkeurig, alsof hij iets blijft tellen als een fietstocht terwijl ik al minuten geleden ben gestopt met fietsen, of tellen alsof ik 200 calorieën ben kwijtgeraakt door 20 minuten te lopen, wat nogal veel lijkt?

Ik zoek een?
Ik ben in eerste instantie op zoek naar een fitness tracker of smart watch die mijn bovenstaand probleem verhelpt, en stappen en fietsafstanden nauwkeuriger kan loggen om zo mijn calorie-intake per dag beter te schatten. Ik zie dat sommige trackers/watches ook een sleep tracking functie hebben en dit lijkt me wel interessant mits het goed werkt.

Wat is je budget?
Ik weet dat sommige goede apparaten voor €150 gaan en anderen weer voor iets meer. Ik heb €250 als echte max, mits het argument voor deze hogere prijs zo goed is dat het de orijs ook rechtvaardigt.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Ik ben geen crazy sporter of iets dergelijks. Ik wandel een paar keer in de week een rondje in de pauze op werk en soms fiets in naar werk en terug wat ook niet echt een lange afstand is. Daarnaast doe ik nog 2 keer in de week boulderen, maar ik weet überhaupt niet of het slim is zo'n apparaat om te doen tijdens boulderen. Het gaat me er echt om dat ik mijn calorieën goed kan doorlinken naar Myfitnesspal aan de hand van stappen en fietsen. Zaken als hartslagmeter en dergelijke zijn interessant, maar dingen als workout begeleiding heb ik niet nodig.

Wat heb je zelf al gevonden?
Het lijkt erop dat Fitbit en Garmin de grote jongens zijn in deze markt en dat nog andere merken als Samsung, Amazfit en Xiaomi ook een graantje willen meepikken. Wat ik heb begrepen is dat Fitbit beter voor de casual/allround health personen zijn, en Garmin wat diepere data geeft maar wel wat complexer is.
De modellen die ik het meest genoemd zie zijn Fitbit Charge, Sense en Luxe, en Garmin Vivo* modellen en Forerunner.
Ik ben er persoonlijk niet zo'n fan van dat Fitbit een premium subscription biedt voor een deel van zijn functionaliteiten maar het schijnt dat Fitbit wel beter is in het tracken van slaap. Ik vraag me af of dit een subscription waard is.
Een (AM)OLED kleurenscherm lijkt me wel fijn.

Welke vragen heb je hier nog over?
Ik vraag me af of ik voor mijn use case een apparaat met ingebouwde GPS nodig heb. Ik merk met Google Fit dat deze soms gewoon een rechte lijn trekt tussen 2 punten en ik weet niet of een apparaat met of zonder ingebouwde GPS hier verandering in gaat brengen.
Ik ben er ook nog niet over uit wat mijn voorkeur voor vormfactor is. Ik ben niet zo'n fan van vierkant, maar langwerpig zoals de Fitbit Charge vind ik wel wat hebben. Rond ben ik 50/50 voor, hangt echt van het model af.
Zijn er nog andere merken/modellen waar ik zeker naar moet kijken?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11-09 12:15
Ik zou even de openingspost lezen van dit forum topic:
Het grote sporthorloge met GPS topic.
En een beetje daarna de laatste 10 pagina's door browsen qua reacties om een idee te geven alsmede de andere merken.

Met een GPS gaat zeker een verbetering geven, mits goede ontvangst voor de plaatsbepaling.