Amazon,de Prime DE naar NL stopgezet

Pagina: 1
Acties:
  • 3.197 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jemboy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 03:33
Sinds 2018 heb ik Prime van Amazon.de, waarmee ik gratis verzendingen heb van Amazon.de.
Gisteren wilde ik wat gaan kijken op mijn Prime Video, lukte dat niet en gaaf Prime Video elke keer aan, dat ik een "test" abonnement kon nemen.

Een e-mail maar Amazon gestuurd. Antwoord: mijn abbo was een week geleden gestopt omdat ik niet genoegd bestelde (al 2 jaar geen item besteld).
Echter ik gebruik Prime Video en ik betaal er toch voor ?

Zijn er ook anderen die dit recent hebben meegemaakt ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-09 22:18

DataGhost

iPL dev

Wil je alleen ervaringen of zoek je ergens een concrete oplossing voor? Je kan toch gewoon opnieuw prime nemen en dan weer doen wat je eerst ook deed, of mis ik iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jemboy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 03:33
Wanneer ik op Amazon.de een nieuwe Prime probeer af te sluiten dan wordt ik naar Amazon.nl doorverwezen.
Ik wil echter gratis vanuit Amazon.de verstuurd kunnen krijgen.

De Duitse Amazon prijzen zijn namelijk bijna altijd goedkoper dan de Nederlandse (zelfs als je rekening houdt met het BTW- verschil).

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 13:32
Jemboy schreef op dinsdag 15 augustus 2023 @ 13:55:
Wanneer ik op Amazon.de een nieuwe Prime probeer af te sluiten dan wordt ik naar Amazon.nl doorverwezen.
Ik wil echter gratis vanuit Amazon.de verstuurd kunnen krijgen.

De Duitse Amazon prijzen zijn namelijk bijna altijd goedkoper dan de Nederlandse (zelfs als je rekening houdt met het BTW- verschil).
Maar je bestelt al 2 jaar lang niks :? Waarom heb je het dan zo nodig voor betere prijzen?

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-09 22:18

DataGhost

iPL dev

Ik krijg de vraag of ik het op amazon.nl wil afsluiten (voor 2.99/maand) met een knop "niet nu" erbij, daarna is er op die pagina een kop "meer opties bekijken, ook voor andere landen" en daar kan ik volgens mij (ik ga het niet doen) gewoon prime voor duitsland/oostenrijk afsluiten, wel 8.99/maand. Voor dat prijsverschil twee jaar lang kan je aardig wat pakketjes zonder prime laten bezorgen, een stuk of 24. Helemaal als je er dus 0 bestelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NicoHF
  • Registratie: Mei 2022
  • Niet online
DataGhost schreef op dinsdag 15 augustus 2023 @ 13:35:
Wil je alleen ervaringen of zoek je ergens een concrete oplossing voor? Je kan toch gewoon opnieuw prime nemen en dan weer doen wat je eerst ook deed, of mis ik iets?
Je kan geen Prime DE icm gratis verzending meer afsluiten dat is het hele probleem juist.
Je wordt geforceerd naar NL.

TS als je Prime DE nu weg is heb je vrees ik echt pech, er zijn zoveel die het geprobeerd hebben om opnieuw af te sluiten of te laten her activeren zonder succes.

Aangezien je het alleen voor Prime video schijnt te gebruiken kan je net zo goed NL nemen scheelt nog geld ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NicoHF
  • Registratie: Mei 2022
  • Niet online
.

[ Voor 99% gewijzigd door NicoHF op 16-08-2023 00:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

@Jemboy Ik dacht dat dit verhaal inmiddels wel bekend was?

Het '6140 incident'. :+

Zoek maar eens hierop...
ehtweak in "Amazon Prime in Nederland"

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/H7Bmq83ZhhVmrYszWerp4zQzW_c=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/eKuDbI0E2BpE0eEbVr9XiMnB.jpg?f=user_large

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chrisborst
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10-09 11:39
@Jemboy
Het is gekend dat Amazon het liefst de Nederlandse klanten naar amazon.nl willen verplaatsen.
Vervolgens maak jij 2 jaar geen gebruik van de mogelijkheid om spullen te bestellen bij amazon.de
Niet heel erg gek dat ze je dan omzetten naar een .nl account.
Ook je eigen argument is erg zwak, want als het zo voordeling is, waarom dan 2 jaar niks bestellen?
Daarnaast is de nl versie goedkoper, ongeveer het bedrag van de bestelkosten (3.50) voor verzenden. Dus als jij 1x per 2 maanden in DE besteld ben je nog steeds goedkoper uit.

Zelf bestel ik gemiddeld 1x per 2 weken iets bij amazon.de

[ Voor 5% gewijzigd door chrisborst op 16-08-2023 08:59 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

chrisborst schreef op woensdag 16 augustus 2023 @ 08:57:
@Jemboy
Dus als jij 1x per 2 maanden in DE besteld ben je nog steeds goedkoper uit.
Sowieso is de .nl versie veeeeel goedkoper O-) Want veel producten zijn gewoonweg niet leverbaar via .nl... :+ Dus dat is de ultieme besparing!

en ja, die discussie is ook al meerdere malen gevoerd...

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wombats
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-08 10:44
Hier na een bestelling op amazon.nl ineens een bericht dat ik overgestapt was naar amazon.nl !!
toch echt opgelet waar ik op klikte, naar eindeloos gechat met amazon.de niet voor elkaar gekregen dat het teruggedraaid werd...
Kon wel een nieuwe prime in Duitsland afsluiten maar dan staat er met grote letters dat de voordelen alleen Duitsland en Oostenrijk gelden..
Prime Nl gelijk gecanceld , bestelde veel op amazon.de, maar nu met €6.99 verzending zal dat niet meer gebeuren.
Vraag me af of dit het nieuwe beleid is voor Amazon.de klanten uit Nederland, dat die ongevraagd naar de Nederlandse prime overgezet worden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RCBL
  • Registratie: Januari 2023
  • Niet online
wombats schreef op maandag 3 juni 2024 @ 04:39:

Vraag me af of dit het nieuwe beleid is voor Amazon.de klanten uit Nederland, dat die ongevraagd naar de Nederlandse prime overgezet worden..
Dat beleid is er al een jaar of twee. En ja, dat mag.

nieuws: Amazon draait omzetting van Duitse Prime-abonnementen naar Amazon NL ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Zoals ik in je vorige topic ook zei, mag verdere discussie over Amazon Prime in Amazon Prime in Nederland worden gevoerd. Hier hoeven geen eigen topics voor geopend te worden en/of oude topics voor omhoog geschopt te worden.

Ik sluit dit topic dan ook om deze reden.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.