Kruipruimte isoleren

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bats13
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 17-04 22:30
Wij zijn aan het kijken om onze kruipruimte te isoleren.
Dit is een van de weinig zaken wat nog moet gebeuren in ons huis (jaren 30 woning).

De opbouw van de vloer ziet er als volgt uit:
Houten ondervloer
Daar op Fermacell 2E32 platen gelegd waar vloerverwarming is ingefreesd
Hierop folie (Isosilence Sencrys Rubber) + klik laminaat

Tussen de balken zit momenteel erg oud steenwol, wat niet direct op de ondervloer zit maar ong 10cm adem ruimte heeft. Helaas is dit ook niet over de gehele ondervloer.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XeEjf4fnF6HiMpiVHX67gruL1Uo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dGG78YAiNoNM02Tdyf1o994P.jpg?f=fotoalbum_large

Zoals je ziet is de ruimte niet overal hoog, aan de randen zal dit naar ongeveer 40 cm zijn en in het midden kan je er rustig op je knieen zitten.

Nu komt er binnekort een bedrijf langs die eigenlijk zowel verschillen bodem isolatie als vloer isolatie technieken doet. Maar ik was vooral benieuwd wat jullie zouden adviseren, zodat ik met wat meer kennis dat gesprek aan kan gaan.

[ Voor 6% gewijzigd door Bats13 op 15-08-2023 13:33 ]

Alle reacties

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

Kruipruimte vloer (na-)isoleren 9400 posts

[ Voor 9% gewijzigd door vso op 15-08-2023 13:46 ]

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 07:19
In ieder geval geen bodem isolatie. Maar voor vloerisolatie zal eerst het bestaande isolatiemateriaal moeten worden weggehaald.

Verder, wat @vso zegt.

Veroordeel niet, verwonder u slechts

• Cobb
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23:39
Ik ga voor de laatste keer mijn vloerisolatie aanpakken. Er zit nu 2x5cm eps tegen aan maar niet luchtdicht. Ik wil nu noppenfolie (grote nop) hier onder tegen aanbrengen.
Ik zal dit geheel gaan lijmen met lijmschuim (bijv soedal). Maar sommige lijmen vreten aan plastig (nopenfolie) en sommige aan EPS. Weet iemand een goede lijm die ook geschikt is voor vochtige ruimtes?

Ik wil de noppenfolie 20cm aan de wand/muur plakken en vervolgens banen aanbrengen op de eps. Mischien plak ik bovengronds al wel alle noppenfolie op maat inelkaar met tape.

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.