Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCG
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 19-01 21:08
Hallo,

Ik ben voor onze badkamer op zoek naar een LT radiator (aanvoer 35 gr.). Ik heb de bekende merken al bekeken, maar daar niet de juiste afmetingen/typen gevonden. Probleem is dat de staande radiatoren te hoog zijn en de liggende radiatoren te breed (en niet hoog genoeg zijn, en daardoor te weinig vermogen hebben).

De afmeting die ik beschikbaar heb is effectief circa hoogte 183 x breedte 98 cm, dus ik zat te denken aan een radiator van maximaal hoogte 150/160/170 x breedte 90 cm., mede om wat ruimte te houden voor de aansluitingen en radiatorknop Zijn deze er? Wie heeft er voorbeelden van merken en types? Gevraagde vermogen is +/- 1300 W. De thermostaatknop, die ik wil gebruiken is van het type Honeywell Evohome.

Bij voorkeur geen convector, want deze zijn wel erg diep, maar suggesties zijn (ik vermoed bij gebrek aan betere alternatieven) een optie.

Alvast hartelijk dank voor het meedenken!

M.vr.gr.

Sander

LG HM091MRU44 | LG WH20S

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ericplan
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22:01

ericplan

5180 Wp PV

Is een combinatie met een infraroodpaneel een idee? Radiator voor de ergste kou, paneel voor een stukje comfort?

A'dam PVOutput

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Proton_
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 21:35

Proton_

Moderator Wonen & Mobiliteit 

Team Welles

Zijn je maten breedte x hoogte of andersom?
Eventueel een paar smallere radiatoren boven elkaar in serie?
Of kijk naar fancoils.

Het ik-wil-een-warmtepomp FAQ topic- '23 MG5, douchen met wtw en Auer Edel Eau, verwarming met Vaillant Arotherm Plus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCG
ericplan schreef op maandag 14 augustus 2023 @ 21:55:
Is een combinatie met een infraroodpaneel een idee? Radiator voor de ergste kou, paneel voor een stukje comfort?
Uiteraard ook aan infraroodpaneel zitten denken. Ik heb er één keer eentje gehad (en weer retour gedaan) voor in de studeerkamer. Ik vond het niet prettig. En ik kan me voorstellen dat als je in je blootje staat het wel lekker is, als je de warme aan alle kanten voelt. ;)

Of heb je een goede suggestie voor infraroodpanelen. Dat is altijd het overwegen waard. :)

Alvast bedankt!

LG HM091MRU44 | LG WH20S

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ronald
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:09
Er zijn dubbel laags handdoek/design/whatever radiatoren

1300W gaan ook die niet halen bij 35, maar ik vraag me af of dat nodig is. Continue meedraaien van een 60x170 traditionele enkele handdoek radiator lijkt best nog aardig te helpen hier.

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCG
Proton_ schreef op maandag 14 augustus 2023 @ 22:05:
Zijn je maten breedte x hoogte of andersom?
Eventueel een paar smallere radiatoren boven elkaar in serie?
Of kijk naar fancoils.
Sorry, was ik niet duidelijk in geweest. Ik heb de oorspronkelijke vraag aangepast: "De afmeting die ik beschikbaar heb is effectief circa hoogte 183 x breedte 98 cm, dus ik zat te denken aan een radiator van maximaal hoogte 150/160/170 x breedte 90 cm."

Een paar smallere radiatoren boven elkaar, denk ik niet dat dat goedgekeurd wordt door de directie hier thuis... ;) Het moet er nog wel een beetje netjes uitzien

Fancoils was ik niet bekend mee, maar zou interessant kunnen zijn. Bedankt voor de suggestie. Principe is toch gewoon een convector kachel, waarbij de lucht geforceerd door de warmtewisselaar wordt geblazen? Vermoed alleen, dat werking in combinatie met het Honeywell Evohome systeem lastig zou kunnen worden!

LG HM091MRU44 | LG WH20S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCG
Ronald schreef op dinsdag 15 augustus 2023 @ 21:38:
Er zijn dubbel laags handdoek/design/whatever radiatoren

1300W gaan ook die niet halen bij 35, maar ik vraag me af of dat nodig is. Continue meedraaien van een 60x170 traditionele enkele handdoek radiator lijkt best nog aardig te helpen hier.
Tis inderdaad het proberen waard om de temperatuur in de badkamer op een constante temperatuur te houden, in plaats van (zoals nu) hem aan te zetten op het moment dat er behoefte is (met name in de vroege ochtend en in de avond). Heb je wel wat meer warmteverlies naar buiten toe, maar dat is het mogelijk waard. Misschien deze winter eens proberen en daarna besluiten wat te doen.

LG HM091MRU44 | LG WH20S

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ronald
Warm houden is heel erg het devies bij warmtepomp gebruik. Scheelt dat de badkamer bij mij volledig inpandig is. Maar toch een graad of 3-4 verschil met de omringende slaapkamers die ik amper verwarm (draai nog op CV, maar wel op Ta35, afgifte systeem is volledig voorbereid)

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronald
@SCG ik heb dus vooralsnog een traditioneel enkele marktplaats 170x60 hangen… voor een 10e van het geld voor bijvoorbeeld https://www.tegeldepot.nl...liate&utm_campaign=472893

En dan zijn ze nog veel astronomischer te krijgen.
Doorgaand verwarmen is lang voordeliger.

• SCG
Ronald schreef op woensdag 16 augustus 2023 @ 19:39:
@SCG ik heb dus vooralsnog een traditioneel enkele marktplaats 170x60 hangen… voor een 10e van het geld voor bijvoorbeeld https://www.tegeldepot.nl...liate&utm_campaign=472893

En dan zijn ze nog veel astronomischer te krijgen.
Doorgaand verwarmen is lang voordeliger.
Hi Ronald; Ik heb dezelfde als jij, echter ik vermoed, dat er bijna geen vermogen overblijft bij 35-40 graden warmwater. Die 1366 wat is vermoedelijk bij een aanvoertemperatuur van 70 graden en ik vermoed dat daar een derde tot een kwart van overblijft!? Als er geen mechanische ventilatie aanwezig zou zijn, dan zou dat misschien voldoende zijn, maar die heb ik daar wel en ik vermoed, dat bij het afsluiten daarvan de badkamer te lang vochtig blijft...

LG HM091MRU44 | LG WH20S

• Ronald
@SCG Klopt, er blijft bar weinig over. Lijkt bij mij net genoeg om een effect te hebben. Maar als je een badkamer hebt met meer vraag door buitenmuur dan zal het erg lastig worden.

Afzuiging zit bij mij met de verlichting geschakeld... en ben nog niet bij de stroom voorziening gekomen om dat te fixen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCG
Ronald schreef op donderdag 17 augustus 2023 @ 21:59:
@SCG Klopt, er blijft bar weinig over. Lijkt bij mij net genoeg om een effect te hebben. Maar als je een badkamer hebt met meer vraag door buitenmuur dan zal het erg lastig worden.

Afzuiging zit bij mij met de verlichting geschakeld... en ben nog niet bij de stroom voorziening gekomen om dat te fixen...
Wij hebben een mechanische ventilatie en die zorgt er mede voor, dat je handdoeken een beetje sneller drogen in de badkamer. Ik zou eigenlijk nog wel een plafondventiel willen hebben, die ik open en dicht kan zetten met een app. Weet niet of die bestaan....

LG HM091MRU44 | LG WH20S

Pagina: 1