Aansluitkabeltje van de control signalen op de S Line en Pro Line met socket uitvoering.
Zwart, Rood en Blauw gaan naar de solenoid die de stekkerdetectie en socketvergrendeling aanstuurt. Geel is de CP aansluiting, paars de PP. Groen is aan PE gekoppeld.
In de variant zonder socket is alleen CP en de groene draad voorzien, op de plek van de gele aansluiting zit dan de rode draad met contrastekkertje waar de rode draad van de vaste laadkabel in kan.
Volgens het protocol zit er in een laadkabel in de stekker die in de wall outlet gaat, een weerstand tussen PP en PE, welke de wall box verteld welk vermogen de kabel aan kan:
1500 Ω resistor – 13A cable
680 Ω resistor – 20A cable
220 Ω resistor – 32A cable
100 Ω resistor – 63A cable
Dus zal je een weerstand tussen de paarse draad en PE moeten leggen, zodat de wallbox weet welk vermogen er door mag. De wallbox zal die weerstand mogelijk ook gebruiken om uberhaupt te detecteren of er een kabel in de socket is geplugd, en of derhalve de socket vergrendeld kan worden.
Daarnaast is mijn wallbox dus zo ingesteld, dat die de laad-sesssie pas definitef be-eindigd als ook de stekker uit de socket is genomen. Wellicht door middel van detectie van die weerstand op de PP lijn. dat zou dus betekenen dat ik een klein schakelaartje oid in de wallbox moet monteren, zodat ik van buitenaf deze PP weerstand los kan koppelen, om zo het 'uit het stopcontact halen' van de laadkabel te simuleren. Of je moet in de ACE Installer ergens kunnen aangeven of het apparaat een socket of vaste kabel heeft, zodat die bepaalde signalen gaat negeren.