Spelcomputer retourneren in fysieke winkel

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rutgergron
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 30-09 12:42
Vandaag spelcomputer gekocht in de winkel en nu lees ik in de voorwaarden dat je alleen kan ruilen en niet je geld kan terugkrijgen.

Heb de verpakking al open gehad en de console geprobeerd.

Mogen zijn hun eigen regels erop na houden?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• DaWizza
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Ja, geld terug bij een fysieke verkoop is geen recht.
Dat recht heb je wel bij een online verkoop.

Eerste hit bij zoeken:
https://radar.avrotros.nl...s-van-geld-terug-mag-dat/

SUZ-SWM80VA & ERSD-VM2D, 200L SWW, 5330Wp O 45°, 2870Wp W 45°, 820Wp Z 10°, Zendure 2400AC 8,64kWh thuisbatterij, Fresh-r on the wall compac WTW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Craven
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 22:43
Regels anders dan wat? Vziw is een winkel niet verplicht je geld terug te geven als je iets fysiek in de winkel koopt.

Wet koop op afstand voor webshop is een ander verhaal. Daar doel jij mogelijk op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkyB
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

MarkyB

The original

Terugnemen in de winkel is alleen een gunst, geen recht. Online en/of defect is een ander verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

rutgergron schreef op zondag 13 augustus 2023 @ 18:09:
Nee dit is helemaal correct. Ruilen is geen recht. Als je dat had gewild had je online moeten bestellen.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OMD
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20:47

OMD

Vandaag spelcomputer gekocht in de winkel en nu lees ik in de voorwaarden dat je alleen kan ruilen en niet je geld kan terugkrijgen.

Hoe kan je een spelcomputer kopen en gelijk willen terugbrengen? Wat heb je in godsnaam van te voren uitgezocht?

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tk55
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
en hierom is niemand echt verbaasd over De zonsondergang van fysieke winkels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M0otje
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 23:13
Zet m op vraag en aanbod en je verlies zal beperkt zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

De antwoorden heb je al gehad in het topic.

Je kan altijd proberen er morgen mee terug te gaan met de bon, in de hoop dat je je geld terug krijgt op baasis van coulance. Dat is dan gunst en geen recht, maar het proberen waard :P

Je hebt geen doosje Lego gekocht en daar op zitten kauwen ;) Dus, wie niet waagt, wie niet wint :P

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 23:44

Ja, dat mag. Je hebt twee soorten kopen:
- online. Je kan daarbij gebruik maken van de wet koop op afstand. Ook een niet- hygiëne artikel wat al open gemaakt is kan retour, wel kunnen ze eventueel een bedrag inhouden afhankelijk van de 'gebruikersschade' welke je hebt veroorzaakt. Moet wel een reëel bedrag zijn
- fysiek in de winkel. Je hebt geen recht op retourneren, dus de winkel mag zelf voorwaarden stellen. Uiteraard wel in het redelijke/wettelijk toegestane :-)

Los daarvan is het willen retourneren van een gebruikte spelcomputer wel een beetje bijzonder, was het een spontane aankoop? Of heeft je zoon van 8 jaar hem stiekem gekocht met de bankpas? Want in het laatste geval zou je de koop mogelijk wel ongedaan kunnen maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

President schreef op zondag 13 augustus 2023 @ 18:21:
[...]
Ja, dat mag. Je hebt twee soorten kopen:
- online. Je kan daarbij gebruik maken van de wet koop op afstand. Ook een niet- hygiëne artikel wat al open gemaakt is kan retour, wel kunnen ze eventueel een bedrag inhouden afhankelijk van de 'gebruikersschade' welke je hebt veroorzaakt. Moet wel een reëel bedrag zijn
- fysiek in de winkel. Je hebt geen recht op retourneren, dus de winkel mag zelf voorwaarden stellen. Uiteraard wel in het redelijke/wettelijk toegestane :-)

Los daarvan is het willen retourneren van een gebruikte spelcomputer wel een beetje bijzonder, was het een spontane aankoop? Of heeft je zoon van 8 jaar hem stiekem gekocht met de bankpas? Want in het laatste geval zou je de koop mogelijk wel ongedaan kunnen maken
Ik heb het vermoeden dat TS gewoon een theoretische vraag stelt op basis van voorwaarden die die leest, en niet zozeer dat die hem terug wil brengen?

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

YakuzA schreef op zondag 13 augustus 2023 @ 18:25:
[...]

Ik heb het vermoeden dat TS gewoon een theoretische vraag stelt op basis van voorwaarden die die leest, en niet zozeer dat die hem terug wil brengen?
Dat maak ik nergens uit op

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rutgergron
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 30-09 12:42
Gunner schreef op zondag 13 augustus 2023 @ 18:13:
[...]

Nee dit is helemaal correct. Ruilen is geen recht. Als je dat had gewild had je online moeten bestellen.
Nooit bij stil gestaan, aangezien ik normaal altijd spullen bij Coolbleu of MM koop en daar is het dan géén enkel probleem.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

rutgergron schreef op zondag 13 augustus 2023 @ 18:45:
[...]

Nooit bij stil gestaan, aangezien ik normaal altijd spullen bij Coolbleu of MM koop en daar is het dan géén enkel probleem.
Klopt die doen daar niet moeilijk over. Maar je hebt een winkel getroffen die andere voorwaarden heeft en die zijn verder geheel volgens de wet.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

[...]

Dus de service bij die winkels zijn beter, weet je gelijk welke winkel je niet in moet gaan ;)

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• OMD
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20:47

OMD

[...]

Winkels die er geen probleem van maken is niet hetzelfde als het recht hebben om te retourneren ;)
Aankopen in de winkel hoeven niet geaccepteerd te worden als retour, zelfs niet als je wilt ruilen.

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

Pagina: 1