(plex) server / cloud / PiHole etc.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saken
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 17-09 21:09
Momenteel gebruik ik de Raspberry pi3b+ met OpenMediavault en een Plex container.
Werkt opzich prima voor audiobooks, maar ik denk dat hij meerdere film streams niet gaat trekken.
Eigenlijk vind ik Linux ook maar te ingewikkeld, simpeler voor mij zou zijn iets waar ik Windows op kan draaien. Het liefst klein en niet al te veel stroomverbruik daar het 24/7 aanstaat.
Daarbij zou ik ook graag wat cloud dingetjes hosten voor mezelf a la dropbox en misschien PiHole / PiVPN achtig iets. Ik heb al gekeken naar de Raspberry Pi4 maar die is ook vrij duur geworden en daar kan weer geen windows op. Heeft iemand suggesties? Moet er wel een beetje fatsoenlijk films op kunnen streamen, vnl met 1 a 2 users of soms misschien 3 tegelijktertijd indien mogelijk.
Ik heb nog een aantal oude externe hardeschijven die ik wil gebruiken als opslag. Misschien dat in Raid zetten.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Kijk eens in Vraag en Aanbod naar een SFF Windows PC met een 8e of hogere core Intel i5 of i7.
Hele handige dingetjes, gebruiken weinig stroom. Hardeschijven zal je dan wel in een losse nas of via USB moeten aansluiten. Ik gebruik een oude Dell (intel i7 9e generatie) en een B-Max 11e generatie i7.

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saken
Kecin schreef op zondag 13 augustus 2023 @ 11:37:
Kijk eens in Vraag en Aanbod naar een SFF Windows PC met een 8e of hogere core Intel i5 of i7.
Hele handige dingetjes, gebruiken weinig stroom. Hardeschijven zal je dan wel in een losse nas of via USB moeten aansluiten. Ik gebruik een oude Dell (intel i7 9e generatie) en een B-Max 11e generatie i7.
Thanks voor de tip! Is dat te vinden onder de Barebones sectie? (SFF = barebone?)
Intel NUC bijvoorbeeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

saken schreef op zondag 13 augustus 2023 @ 11:40:
[...]

Thanks voor de tip! Is dat te vinden onder de Barebones sectie? (SFF = barebone?)
Intel NUC bijvoorbeeld?
Persoonlijk zou ik niet perse voor een NUC gaan, die zijn vaak een stukje duurder dan (ex)kantoor PC's. Dit is een lijstje dat je misschien kan helpen:
categorie: Pc's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Deze:
v&a aangeboden: Lenovo ThinkCentre M70q (i5-10400t, 16GB/32GB en 512GB NVMe S...
En deze;
v&a aangeboden: Lenovo ThinkCentre M720q Tiny (10T700AAMH)

Zijn wel leuk omdat ze beide 16gb ram hebben :). Ik weet natuurlijk je budget niet, hoe groot het apparaat mag wezen. Je kan er wel bij rekenen dat je je Pi misschien verkoopt :).

De reden dat ik Intel trouwens aanraadt komt door Plex Transcoding, een Intel Quicksync processor kan dat dikke prima :).

[ Voor 8% gewijzigd door Kecin op 13-08-2023 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raynman
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13:03
Je kunt eventueel ook (voor < 150 euro soms al) met een chinees minipc'tje gaan spelen. Zelf geen ervaring mee, maar je ziet ze tegenwoordig veel en één fabrikant krijgt ook hier vrij veel aandacht: [Ervaringen] Minisforum Mini PC's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saken
Belangrijk voor mij is dat het niet al te veel stroom kost, al zal het natuurlijk nooit zo zuinig zijn als een pi. En dat hij niet continu veel geluid maakt (fans enz.).
Als ik iets koop dan is het wel iets dat ik 24/7 wil gaan laten draaien en hoop dat het een aantal jaar vooruit kan.
Wat je zegt over Intel, lijkt me wel handig idd. Want Plex word hier wel veel gebruikt. Chinese mini pc's ken ik niet, maar ik had eens een android tv box van chinese makelij en die was binnen maand kapot :-O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeConnected
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15-09 14:31
saken schreef op dinsdag 15 augustus 2023 @ 19:04:
Belangrijk voor mij is dat het niet al te veel stroom kost, al zal het natuurlijk nooit zo zuinig zijn als een pi. En dat hij niet continu veel geluid maakt (fans enz.).
Als ik iets koop dan is het wel iets dat ik 24/7 wil gaan laten draaien en hoop dat het een aantal jaar vooruit kan.
Wat je zegt over Intel, lijkt me wel handig idd. Want Plex word hier wel veel gebruikt. Chinese mini pc's ken ik niet, maar ik had eens een android tv box van chinese makelij en die was binnen maand kapot :-O
Wat vind je niet te veel niet "al te veel stroom"?
Pagina: 1