Eigenlijk praat je voor jezelf iets goed wat niet goed is geregeld.Rizzi schreef op dinsdag 15 augustus 2023 @ 11:48:
Ook ik schiet een significant bedrag maandelijks voor. Ik reis veel voor het werk en declareer maandelijks circa EUR 2000 (exc. vliegtickets, dat gaat via een bedrijfsaccount) met mijn persoonlijke credit card. Ik werk voor de semi-overheid, de kans dat wij failliet gaan is verwaarloosbaar. Bovendien ontvang ik na het indienen van de declaratie met bonnetjes binnen 2 werkdagen het bedrag op mijn bankrekening.
De Belastingdienst heeft er nog nooit een probleem van gemaakt, en er is naar mijn weten tevens geen wet-of regelgeving die nopen tot andere een andere werkwijze bij mij of werkgever.
Ik vind het geen enkel probleem om zulke bedragen voor te schieten en mijn werkgever vind het ook geen probleem als ik een diner declareer van EUR 80 tijdens een dienstreis. Wat ik hiermee vooral wil zeggen is dat het een kwestie van geven en nemen is. In mijn geval kan ik er natuurlijk voor kiezen om naar een lokale supermarkt te gaan en daar een kant-en-klaar maaltijd van EUR 3,50 te kopen. Dat drukt de kosten aanzienlijk, en daarmee dus het bedrag wat ik moet voorschieten. Ik kies echter zelf mijn hotels, diners, lunches, parkeergelegenheden, taxi's etc. etc. Altijd uiteraard wel binnen het redelijke.
Ik vind dat het prima geregeld is. Je kunt overigens ook gewoon een credit card van de werkgever krijgen (toegegeven, heb ik in mijn vorige post niet gemeld). Bovendien weet je als je bij ons komt werken dat het zo geregeld is. Als je dat echt zo'n probleem vind, dan kun je er ook voor kiezen alle meetings virtueel doen of gewoonweg niet die type projecten te gaan doen.GroeneWandelaar schreef op dinsdag 15 augustus 2023 @ 12:56:
[...]
Eigenlijk praat je voor jezelf iets goed wat niet goed is geregeld.
What's a cube to you?
Oh ja, staat dat in het contract voorstel dan?Rizzi schreef op dinsdag 15 augustus 2023 @ 14:22:
[...]
Ik vind dat het prima geregeld is. Je kunt overigens ook gewoon een credit card van de werkgever krijgen (toegegeven, heb ik in mijn vorige post niet gemeld). Bovendien weet je als je bij ons komt werken dat het zo geregeld is. Als je dat echt zo'n probleem vind, dan kun je er ook voor kiezen alle meetings virtueel doen of gewoonweg niet die type projecten te gaan doen.
Goedemorgen,
Ik heb even een vraag heb lopen zoeken op internet maar kan het niet vinden.
Normaal als we iets bij de werkgever declareren dan was een bon voldoende, nu plots wordt er om een factuur en een bank afschrift gevraagd. dit was nooit zo en ik vraag me af of de werkgever zomaar om een bank afschrift mag vragen.
hoop dat iemand me hier verder mee kan helpen.
Fibre
Normaal als we iets bij de werkgever declareren dan was een bon voldoende, nu plots wordt er om een factuur en een bank afschrift gevraagd. dit was nooit zo en ik vraag me af of de werkgever zomaar om een bank afschrift mag vragen.
hoop dat iemand me hier verder mee kan helpen.
Fibre
Beter is het om een volgende keer gewoon een eigen topic te maken, onder verwijzing naar de gedachten en ideeën die bij zoeken langs kwamen. Nu is de kans levensgroot dat er mensen zijn die niet jouw vraag gaan beantwoorden maar die van de topicstarter.Fibrenl schreef op donderdag 23 november 2023 @ 08:59:
Misschien dat een lokale moderator daarom je vraag gaat verplaatsen
Primaire verschil tussen een factuur en een bon is het betaalmoment. Factuur krijg je voorafgaand aan betalen, bon achteraf. Zet factuur in de bestandsnaam van de bon en ze zijn vast tevreden. .. En zo niet: bespreek het met de administratie.
Bankafschrift: waarom niet? (Tenzij kas betaald, natuurlijk...) Maak alles zwart wat ze niet aan gaat en laat alleen de relevante regels leesbaar: de te declareren transacties, je naam, het rekeningnummer.
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)
Het is niet de bedoeling dat je het topic van iemand anders gebruikt voor een vraag over je eigen situatie. Graag een eigen topic starten 
Aangezien het oorspronkelijke topic klaar lijkt te zijn gaat deze op slot.
Aangezien het oorspronkelijke topic klaar lijkt te zijn gaat deze op slot.
Dit topic is gesloten.