DSL verbinding bij binnenkomend punt afgesneden

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Joystick
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20-08 08:25
Hey allemaal,
Ik ben nu bij een vriend hun modem aan het instellen, maar ik kon het ISRA punt al niet vinden. Later blijkt dat de bewoner van het huis tijdens de verbouwing(die nu nog gaande is) de aansluiting die binnenkomt vanaf dat punt heeft doorgeknipt omdat hij dacht dit niet te hoeve te gebruiken.

Ik heb contact gehad met de ISP en die wilt een monteur langsturen. Ik ben bang dat mijn vriend hier een flinke rekening voor moet betalen en wil hem dit besparen. Het ziet er niet al te ingewikkeld uit want het zijn maar kabels alleen kan ik nergens hier iets over vinden(of mijn zoekcriteria is niet juist).

Vervolgens is ook het ISRA punt(wat in de woonkamer uitkomt) weggehaald.

Mijn vraag is dan ook : Kan ik zelf dit punt herstellen? Wat heb ik daarvoor nodig en vind de ISP dit wel goed?

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb gezocht of er misschien een andere verbinding het huis binnenkomt maar dit lijkt echt het enige te zijn.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GHH2d9K2xXhBP8W72vq7YASlaCI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NqUPaEnaCzTBgk0xVTX8sPvF.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/A6XvW3C0vc4Ht_ExPNljAtnW6zY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jqauiLBHjFCc1bqJtIfP1pCQ.jpg?f=fotoalbum_large

Beste antwoord (via Joystick op 14-08-2023 19:57)

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07:14

Wildfire

Joy to the world!

Als KPN monteur kan ik zeggen dat een beetje monteur het moet lukken om die invoerkabel door te lassen met wat binnengeleiding en daar dan netjes een ISRA op af te monteren. Kosten: nul. Zelf al vaak zat moeten doen bij klanten.

En mocht die vriend van je niet bij KPN zitten maar bij een andere provider, dan huren zij die lijn nog steeds van KPN en moet die provider KPN aansturen om het ISRA te herstellen. Dan nog zijn de kosten voor je vriend nog steeds nul.

mad-dog schreef op zaterdag 12 augustus 2023 @ 18:05:
Dat klopt, in veel gevallen hoeft KPN(lees aannemer) hier echter niet voor aangestuurd te worden en kan het opgelost worden door monteur organisatie van de ISP
Nou, liever niet dus. Nou moet ik wellicht niet teveel generaliseren, maar ik heb genoeg werk gezien van monteurs van andere organisaties waarbij ik als KPN monteur moest komen opdraven om het alsnog in orde te brengen. En aangezien deze invoerkabel nog maar een kort stompje is, is het het beste als alleen KPN daar nog werk aan verricht. Het is ook nog een teerkabel zo te zien, dus als er iets misgaat met het stukje lood wat er nog bovenuit steekt dan kan er met dit erg korte stukje teerkabel gewoonweg niet meer gewerkt worden. Dat is echt ontzettend stug/stevig/onwerkbaar op zo'n korte lengte.

@Joystick laat aub je vriend gewoon KPN aansturen om het ISRA te komen herstellen.

[ Voor 93% gewijzigd door Wildfire op 13-08-2023 17:38 ]

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Alle reacties

Pagina: 1