DSL verbinding bij binnenkomend punt afgesneden

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joystick
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 27-02-2024
Hey allemaal,
Ik ben nu bij een vriend hun modem aan het instellen, maar ik kon het ISRA punt al niet vinden. Later blijkt dat de bewoner van het huis tijdens de verbouwing(die nu nog gaande is) de aansluiting die binnenkomt vanaf dat punt heeft doorgeknipt omdat hij dacht dit niet te hoeve te gebruiken.

Ik heb contact gehad met de ISP en die wilt een monteur langsturen. Ik ben bang dat mijn vriend hier een flinke rekening voor moet betalen en wil hem dit besparen. Het ziet er niet al te ingewikkeld uit want het zijn maar kabels alleen kan ik nergens hier iets over vinden(of mijn zoekcriteria is niet juist).

Vervolgens is ook het ISRA punt(wat in de woonkamer uitkomt) weggehaald.

Mijn vraag is dan ook : Kan ik zelf dit punt herstellen? Wat heb ik daarvoor nodig en vind de ISP dit wel goed?

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb gezocht of er misschien een andere verbinding het huis binnenkomt maar dit lijkt echt het enige te zijn.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GHH2d9K2xXhBP8W72vq7YASlaCI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NqUPaEnaCzTBgk0xVTX8sPvF.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/A6XvW3C0vc4Ht_ExPNljAtnW6zY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jqauiLBHjFCc1bqJtIfP1pCQ.jpg?f=fotoalbum_large

Beste antwoord (via Joystick op 14-08-2023 19:57)

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:25

Wildfire

Joy to the world!

Als KPN monteur kan ik zeggen dat een beetje monteur het moet lukken om die invoerkabel door te lassen met wat binnengeleiding en daar dan netjes een ISRA op af te monteren. Kosten: nul. Zelf al vaak zat moeten doen bij klanten.

En mocht die vriend van je niet bij KPN zitten maar bij een andere provider, dan huren zij die lijn nog steeds van KPN en moet die provider KPN aansturen om het ISRA te herstellen. Dan nog zijn de kosten voor je vriend nog steeds nul.

mad-dog schreef op zaterdag 12 augustus 2023 @ 18:05:
Dat klopt, in veel gevallen hoeft KPN(lees aannemer) hier echter niet voor aangestuurd te worden en kan het opgelost worden door monteur organisatie van de ISP
Nou, liever niet dus. Nou moet ik wellicht niet teveel generaliseren, maar ik heb genoeg werk gezien van monteurs van andere organisaties waarbij ik als KPN monteur moest komen opdraven om het alsnog in orde te brengen. En aangezien deze invoerkabel nog maar een kort stompje is, is het het beste als alleen KPN daar nog werk aan verricht. Het is ook nog een teerkabel zo te zien, dus als er iets misgaat met het stukje lood wat er nog bovenuit steekt dan kan er met dit erg korte stukje teerkabel gewoonweg niet meer gewerkt worden. Dat is echt ontzettend stug/stevig/onwerkbaar op zo'n korte lengte.

@Joystick laat aub je vriend gewoon KPN aansturen om het ISRA te komen herstellen.

[ Voor 93% gewijzigd door Wildfire op 13-08-2023 17:38 ]

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:58
De rekening zal wel meevallen voor zoiets simpels. Kwestie van de rode en blauwe draad op een wandcontactdoosje monteren en daarop kabel tussen dsl en wcd

[ Voor 3% gewijzigd door mad-dog op 12-08-2023 17:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjusterbaarlik
  • Registratie: December 2022
  • Niet online
Ja dat is het ISRA. En zo te zien zit die in beton? Dat wordt dan wel een hele fikse rekening idd. Geen Ziggo of glasvezel beschikbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjusterbaarlik
  • Niet online
mad-dog schreef op zaterdag 12 augustus 2023 @ 17:56:
De rekening zal wel meevallen voor zoiets simpels. Kwestie van de rode en blauwe draad op een wandcontactdoosje monteren en daarop kabel tussen dsl en wcd
De eerste foto was het ISRA, de tweede foto lijkt eerder een telefoonkabeltje naar een andere kamer vanuit het ISRA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
bjusterbaarlik schreef op zaterdag 12 augustus 2023 @ 17:58:
[...]

De eerste foto was het ISRA, de tweede foto lijkt eerder een telefoonkabeltje naar een andere kamer vanuit het ISRA.
Ah ik zie. De kosten vallen iig altijd wel mee. Dit ziet er uit als een lasdop. KPN herstelt dit altijd kosteloos, hoe dit met de budgettroep als Tmobile zit weet ik niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjusterbaarlik
  • Niet online
mad-dog schreef op zaterdag 12 augustus 2023 @ 17:59:
[...]

Ah ik zie. De kosten vallen iig altijd wel mee. Dit ziet er uit als een lasdop. KPN herstelt dit altijd kosteloos, hoe dit met de budgettroep als Tmobile zit weet ik niet
Als het te repareren is wel, maar ding is zeer kort afgeknipt en gegoten in beton zo te zien. Daar lijkt niet zoveel meer mee mogelijk.

ISRA punt is van KPN, zij zijn ook de enige die hier aan zullen werken, andere providers doen dat dus niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
Dat klopt, in veel gevallen hoeft KPN(lees aannemer) hier echter niet voor aangestuurd te worden en kan het opgelost worden door monteur organisatie van de ISP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjusterbaarlik
  • Niet online
Maar hier krijg je dus onmogelijk nog een ISRA punt aan, daarvoor is die gewoon te kort. Enige beunhaas oplossing is nog een RJ11 doosje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ImNotnoa
  • Registratie: September 2011
  • Niet online
Gewoon de monteur laten komen, dit lijkt mij een GPLKabel (stap58)

De monteur zal hier een draad of een schoentje aan knippen en je hebt netwerk, waarschijnlijk kosteloos

Try SCE to Aux

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19:21

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Ik heb een vergelijkbare situatie gehad met een nog korter stukje isra uit het beton.. de monteur van KPN heeft hier destijds alsnog een verlengstuk op kunnen aansluiten. Was even priegelen, maar was totaal geen probleem.. daarna heb ik nog 5 jaar vdsl gebruikt. :)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • Beste antwoord
  • +3 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Als KPN monteur kan ik zeggen dat een beetje monteur het moet lukken om die invoerkabel door te lassen met wat binnengeleiding en daar dan netjes een ISRA op af te monteren. Kosten: nul. Zelf al vaak zat moeten doen bij klanten.

En mocht die vriend van je niet bij KPN zitten maar bij een andere provider, dan huren zij die lijn nog steeds van KPN en moet die provider KPN aansturen om het ISRA te herstellen. Dan nog zijn de kosten voor je vriend nog steeds nul.

mad-dog schreef op zaterdag 12 augustus 2023 @ 18:05:
Nou, liever niet dus. Nou moet ik wellicht niet teveel generaliseren, maar ik heb genoeg werk gezien van monteurs van andere organisaties waarbij ik als KPN monteur moest komen opdraven om het alsnog in orde te brengen. En aangezien deze invoerkabel nog maar een kort stompje is, is het het beste als alleen KPN daar nog werk aan verricht. Het is ook nog een teerkabel zo te zien, dus als er iets misgaat met het stukje lood wat er nog bovenuit steekt dan kan er met dit erg korte stukje teerkabel gewoonweg niet meer gewerkt worden. Dat is echt ontzettend stug/stevig/onwerkbaar op zo'n korte lengte.

@Joystick laat aub je vriend gewoon KPN aansturen om het ISRA te komen herstellen.

[ Voor 93% gewijzigd door Wildfire op 13-08-2023 17:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joystick
Thanks voor jullie reactie! De monteur komt inderdaad van KPN sinds zij de lijnbeheerder zijn. Ongelukkig voor mijn maat want die wilde de WC net gaan afmaken en nu moet hij wachten totdat de monteur langskomt van de KPN.

Bedankt voor de opheldering!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Het is goed dat er een monteur langs komt, dat ten eerste.

Mocht je het nog eens tegenkomen: wanneer er een kruipruimte aanwezig is kijk dan daar eerst of er overlengte in de KPN kabel is. Van die overlengte kun je dan vast een stuk naar binnen frotten om dan alsnog een ISRA doosje te plaatsen. Is geen hogere wiskunde tenzij je kleurenblind bent. Doosje kost een paar euries bij een bouwmarkt en daarna kun je verder met wat je wilde doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

sypie schreef op maandag 14 augustus 2023 @ 20:01:
Het is goed dat er een monteur langs komt, dat ten eerste.

Mocht je het nog eens tegenkomen: wanneer er een kruipruimte aanwezig is kijk dan daar eerst of er overlengte in de KPN kabel is. Van die overlengte kun je dan vast een stuk naar binnen frotten om dan alsnog een ISRA doosje te plaatsen. Is geen hogere wiskunde tenzij je kleurenblind bent. Doosje kost een paar euries bij een bouwmarkt en daarna kun je verder met wat je wilde doen.
Dat had in dit geval geen zin gehad: de invoerkabel zit in een gegoten betonvloer, daarnaast is het teerkabel en uit ervaring kan ik je zeggen dat dat ontzettend stugge kabels zijn die niet zomaar doen wat je wil :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joystick
Wildfire schreef op maandag 14 augustus 2023 @ 20:23:
[...]

Dat had in dit geval geen zin gehad: de invoerkabel zit in een gegoten betonvloer, daarnaast is het teerkabel en uit ervaring kan ik je zeggen dat dat ontzettend stugge kabels zijn die niet zomaar doen wat je wil :p
Dit is zeker waar. Ik weet niet zo goed wat een teerkabel is maar de koperen wikkel om de kabel heen is onwijs stug. Vandaag komt een installatiemonteur even kijken of hij nog iets kan doen voor mijn maat. Hij heeft zelf al een idee dat het door de ISP gedaan moet worden maar is alsnog nieuwsgierig naar een ander punt in huis.

Hij vertelde dat als hij ZIGGO neemt hij de COAX verbinding kan gebruiken die in zijn woonkamer binnenkomt. Ik wist zelf niet dat ZIGOO via COAX binnen kon komen. Maar als het dus echt niet lukt via de DSL lijn kan hij nog een abbonement nemen bij de ZIGOO. :)
Pagina: 1