Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justus148
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 13-08-2023
Geachte lezer,

Sinds dit kwartaal ben ik als ZZP'er aan het werk in een horecaonderneming. Ik ben door het academische jaar heen in voltijd student dus ik ben alleen deze zomer hier aan het werk en verdien dus ook alleen deze zomer geld als ZZP'er. Nu ik niet snap hoe moeilijk het kan zijn om de hoeveelheid belasting die je dient af te dragen, duidelijk uiteen te zetten, loop ik toch nog tegen veel moeilijkheden aan.

Deze zomer zal ik rond de 6k omzet draaien. Dit is ongeveer direct mijn winst aangezien ik geen kosten heb. Ik ga de 1225 uur nooit halen om aan het urencriterium te voldoen. Ik zet nu voor de zekerheid 37,07% opzij van iedere factuur die ik betaald krijg om straks niet voor onverwachte kosten te staan wanneer ik mijn inkomstenbelasting aangifte krijg. Echter, lijkt het mij wel van de zotte om als student, die rond de 6k per jaar 'verdient' met zijn onderneming om hier meer dan een derde van te moeten afstaan. Zijn er mensen die hier meer verstand van hebben en mij verder kunnen helpen om erachter te komen wat mijn belasting ongeveer zal bedragen?

Met vriendelijke groet,

Justus

Beste antwoord (via Justus148 op 12-08-2023 09:42)

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Je winst kan je gewoon invullen bij je aangifte in het vakje '' inkomsten uit overige werkzaamheden''

[ Voor 3% gewijzigd door Ernemmer op 12-08-2023 09:34 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackRyan
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-06 19:06
https://www.berekenhet.nl...netto-inkomen-zzp-er.html

Dan zul je zien dat je nauwelijks belasting betaald.

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Je bent geen zzp'er, je bent gewoon een barman of ober in verkapte loondienst. Laat je dit niet aandoen. De uitbater is goedkoper uit, want die heeft geen kosten voor vakantiegeld, ziekte, arbeidsongeschiktheid, enzovoorts. Je wordt genaaid.

Dat gezegd hebbende, van je 6K omzet ga je inderdaad zo'n 1900 belasting moeten betalen, maar door de algemene heffingskorting en arbeidskorting wordt dat gereduceerd tot zo'n 280 te betalen belasting.

https://oneerlijkewoz.nl
Het ergste moet nog komen / Het leven is een straf / Een uitgestrekte kwelling van de wieg tot aan het graf

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Justus148
CodeCaster schreef op zaterdag 12 augustus 2023 @ 01:41:
Je bent geen zzp'er, je bent gewoon een barman of ober in verkapte loondienst. Laat je dit niet aandoen. De uitbater is goedkoper uit, want die heeft geen kosten voor vakantiegeld, ziekte, arbeidsongeschiktheid, enzovoorts. Je wordt genaaid.

Dat gezegd hebbende, van je 6K omzet ga je inderdaad zo'n 1900 belasting moeten betalen, maar door de algemene heffingskorting en arbeidskorting wordt dat gereduceerd tot zo'n 280 te betalen belasting.
Ik schrijf 25 euro per uur als barman/ober. Wanneer ik dit in loondienst doe, zit ik rond de 12/13 euro (minimum per uur) het lijkt me dat ik dit juist wel moet doen?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Justus148 schreef op zaterdag 12 augustus 2023 @ 01:44:
[...]

Ik schrijf 25 euro per uur als barman/ober. Wanneer ik dit in loondienst doe, zit ik rond de 12/13 euro (minimum per uur) het lijkt me dat ik dit juist wel moet doen?
Kun jij je van die 25 per uur verzekeren tegen arbeidsongeschiktheid? Sparen voor je pensioen? Vakantiegeld apart zetten? Rechten opbouwen voor doorbetaling bij ziekte? 25 per uur is een heel mooi salaris, maar als in deze constructie de peop de ventilator raakt, ligt al het risico bij jou.

https://oneerlijkewoz.nl
Het ergste moet nog komen / Het leven is een straf / Een uitgestrekte kwelling van de wieg tot aan het graf

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Justus148
CodeCaster schreef op zaterdag 12 augustus 2023 @ 01:48:
[...]

Kun jij je van die 25 per uur verzekeren voor arbeidsongeschiktheid? Sparen voor je pensioen? Vakantiegeld apart zetten? Rechten opbouwen voor doorbetaling bij ziekte? 25 per uur is een heel mooi salaris, maar als in deze constructie de peop de ventilator raakt, ligt al het risico bij jou.
Aha, op die fiets. Het is voor mij eigenlijk niet meer dan een zomerbaantje. Ik doe dit erbij als student, in de toekomst (wanneer ik ga starten met mijn grote mensen baan) zal dit natuurlijk anders zijn, maar voor op het moment: denk ik juist dat ik dit zo lekker moet laten lopen en moet cashen? Cashen, aangezien ik er zojuist achter ben gekomen dat ik amper belasting hoef te betalen.

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• BeefHazard
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 13:28
Justus148 schreef op zaterdag 12 augustus 2023 @ 01:50:
[...]

Aha, op die fiets. Het is voor mij eigenlijk niet meer dan een zomerbaantje. Ik doe dit erbij als student, in de toekomst (wanneer ik ga starten met mijn grote mensen baan) zal dit natuurlijk anders zijn, maar voor op het moment: denk ik juist dat ik dit zo lekker moet laten lopen en moet cashen? Cashen, aangezien ik er zojuist achter ben gekomen dat ik amper belasting hoef te betalen.
Allemaal leuk en aardig die snelle centen, totdat je door een paar hete koppen koffie, een gasbrander of een onhandige collega met een mes bijvoorbeeld het functioneren van één arm verliest. Of een terrasverwarmer valt op je ofzo. Geloof me dat je voor het begin van je carrière júist dit soort dingen gedekt wil hebben. Horeca is gevaarlijk werk, ik weet het: ik heb het ook gedaan.

R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Herman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-06 16:42

Herman

FP ProMod
Ik vermoed ook dat er sprake is van schijnzelfstandigheid. Ik kan me niet voorstellen dat een barman aan de eisen van ondernemerschap voldoet. Je 'baas' moet je m.i. 'gewoon' in dienst nemen en zo krijg je ook recht op alle voordelen en rechten die staan in de horeca-cao.

Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Niet online
Hij is geen zpp-er.

Zijn inkomsten vallen onder ''inkomsten uit overige werkzaamheden''

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
BeefHazard schreef op zaterdag 12 augustus 2023 @ 02:04:
[...]

Allemaal leuk en aardig die snelle centen, totdat je door een paar hete koppen koffie, een gasbrander of een onhandige collega met een mes bijvoorbeeld het functioneren van één arm verliest. Of een terrasverwarmer valt op je ofzo. Geloof me dat je voor het begin van je carrière júist dit soort dingen gedekt wil hebben. Horeca is gevaarlijk werk, ik weet het: ik heb het ook gedaan.
en dan krijg je een uitkering op basis van 3 misschien 4k per jaar...? De opdrachtgever dient net als de werkgever een veilige werkomgeving te creëren. Dat je iemand inhuurt betekent niet dat je opeens alle aansprakelijkheid afkoopt en je ze als uitschot mag behandelen.

De rechten van een 0 urencontract zijn amper beter dan als ZZPer. Als ZZPer krijg je tenminste nog fatsoenlijk vergoed voor je flexibiliteit. Zelfs een urencontract voor 12 uur en 6 maanden geeft maar zeer gering zekerheid. Als ZZPer 37% aan de kant zetten voor het risico is dan ruim voldoende.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• joke_name
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 17:18
BeefHazard schreef op zaterdag 12 augustus 2023 @ 02:04:
[...]

Of je per ongeluk hete koffie over je collega heen stoot of iets op je collega laat vallen en je hiervoor aansprakelijk gesteld wordt?

Heb je een arbeidsongeschiktheidsverzekering als ZZPer afgesloten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 217290

Wow.. de horeca is nu echt diep gezakt...

Je dient als Zzper een boekhouding bij te houden voor 6k ga je een hoop kosten moeten maken als zzpe4 en de belastingdienst die gaat dit echt nooit accepteren. Bij een controle ben zowel jij als je opdrachtgever echt zwaar de sjaak en verdampt die 6k in no time.

Wie gaat je administratie doen? Hoe heb je de btw geregeld? Aansprakelijkheidsverzekering, aov, pensioen, nog veel meer.

Je bent al 6k kwijt om je bedrijfje uberhaupt op te starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justus148
Anoniem: 217290 schreef op zaterdag 12 augustus 2023 @ 09:16:

Je dient als Zzper een boekhouding bij te houden voor 6k ga je een hoop kosten moeten maken als zzpe4 en de belastingdienst die gaat dit echt nooit accepteren. Bij een controle ben zowel jij als je opdrachtgever echt zwaar de sjaak en verdampt die 6k in no time.

Wie gaat je administratie doen? Hoe heb je de btw geregeld? Aansprakelijkheidsverzekering, aov, pensioen, nog veel meer.

Boekhouding is redelijk goed te doen, per factuur die ik stuur, zet ik de BTW die ik krijg opzij en betaal deze netjes aan het einde van het kwartaal. Hoezo gaat de belastingdienst dit nooit accepteren?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Zenomyscus
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 16:23
Anoniem: 217290 schreef op zaterdag 12 augustus 2023 @ 09:16:

Dat valt allemaal reuze mee. Je kunt gewoon zelf aangifte doen en met bepaalde gratis programmas kun je alles zelf inboeken en alles uitdraaien wat je nodig hebt. Het is absoluut geen rocket science, maar het vergt zeker de eerste jaren wel even wat uitzoekwerk. Je hoeft geen jaarverslag te publiceren etc.

Persoonlijk snap ik de keuze van TS wel. Ja je hebt meer risico, maar dit is een bijbaan en niet iets waar je van moet leven. Als er nu wat gebeurd heb je gewoon pech. Je moet alleen verzekeren wat je niet zelf kunt afvangen. Ik ben wel verzekerd omdat ik een huis kan verliezen en verantwoordelijkheden heb tegenover mijn partner en dochter. Als student zonder woning met (hoogstwaarschijnlijk) een valnet van ouders is het in mijn ogen vooral bangmakerij. Neemt niet weg dat het duidelijk moet zijn wat de verschillen zijn, je hebt inderdaad weinig rechten nu omdat je alles zelf moet regelen. Maar die gok durf ik wel aan op die leeftijd. Ondertussen lekker cashen en daarna met een mooie basis een baan en zekerheid opzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justus148
Ernemmer schreef op zaterdag 12 augustus 2023 @ 08:37:
[...]

Hij is geen zpp-er.

Zijn inkomsten vallen onder ''inkomsten uit overige werkzaamheden''
Waarom ben ik dan geen ZZP'er, is dat enkel omdat ik niet aan het urencriterium voldoe? Snapt u nu mijn vraag, het is een grote puinhoop bij de Belastingdienst.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Niet online
Justus148 schreef op zaterdag 12 augustus 2023 @ 09:26:
[...]

Waarom ben ik dan geen ZZP'er, is dat enkel omdat ik niet aan het urencriterium voldoe? Snapt u nu mijn vraag, het is een grote puinhoop bij de Belastingdienst.
Je bent geen ondernemer.
https://www.belastingdien...or_de_inkomstenbelasting/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justus148
En hoe dien ik dan straks mijn inkomstenbelasting te berekenen?

Acties:
  • Beste antwoord
  • +4 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Niet online
Je winst kan je gewoon invullen bij je aangifte in het vakje '' inkomsten uit overige werkzaamheden''

[ Voor 3% gewijzigd door Ernemmer op 12-08-2023 09:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14:53

Croga

The Unreasonable Man

Justus148 schreef op zaterdag 12 augustus 2023 @ 09:33:
En hoe dien ik dan straks mijn inkomstenbelasting te berekenen?
Door gewoon je jaarlijkse aangifte te doen en dit geld als "inkomsten uit overige werkzaamheden" toe te voegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 217290

Maar dan mag die geen factuur sturen...

Ook zal je waarschijnlijk vrijstelling btw krijgen dus allemaal extra regeltjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justus148
Ernemmer schreef op zaterdag 12 augustus 2023 @ 09:34:
Helder, en ik zal dan alsnog zo goed als geen inkomstenbelasting moeten betalen door de algemene heffingskorting?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisborst
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18:35
@Justus148
Hierboven is het meeste al gezegd maar nog een klein voorbeeld van een nadeel van deze constructie. Ik heb jaren simpele bijbaantjes gehad. Maar hierdoor heb ik ook WW-recht opgebouwd. Dus als je in de WW komt krijg je 70% van je laatst verdiende salaris. Die simpele bijbaantjes hebben voor zeker 6 maanden aan ww-recht opgeleverd. 6* 70% van mijn huidige salaris is toch een hoog bedrag.

Kortom, 25 euro lijkt nu erg leuk, maar stiekem kleven er een hoop nadelen aan vast. En dan is 25 euro per uur gewoon te weinig.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18:32

Qwerty-273

Meukposter

Uit interesse, wie is er met het voorstel gekomen om deze werkrelatie in een zzp sausje te gieten? En helpt de werkgever met een stappenplan oid om dit vorm te geven?
Justus148 schreef op zaterdag 12 augustus 2023 @ 09:26:
Snapt u nu mijn vraag, het is een grote puinhoop bij de Belastingdienst.
Waar blijkt het uit dat het een puinhoop is? Omdat de geboden informatie niet past bij jouw geschetste situatie? Maar misschien is dat omdat jouw situatie eigenlijk niet mag bestaan, kijkend naar de informatie in dit topic zou het een normaal arbeidscontract moeten zijn.

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justus148
Qwerty-273 schreef op zaterdag 12 augustus 2023 @ 09:44:
Uit interesse, wie is er met het voorstel gekomen om deze werkrelatie in een zzp sausje te gieten? En helpt de werkgever met een stappenplan oid om dit vorm te geven?

[...]

Waar blijkt het uit dat het een puinhoop is? Omdat de geboden informatie niet past bij jouw geschetste situatie? Maar misschien is dat omdat jouw situatie eigenlijk niet mag bestaan, kijkend naar de informatie in dit topic zou het een normaal arbeidscontract moeten zijn.
Ik ben ooit via Temper op dit baantje gestuiterd, vanwege het personeelstekort. Naast mij, lopen er dagelijks nog 3 / 4 anderen rond die fulltime als ZZP'er dit werk doen. Ik ben de enige die niet aan het urencriterium voldoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 18:09
Heb je wel minimaal 3 verschillende opdrachtgevers?
1) bar xxx via temper
2) ...
3) ...

En vergeet niet je goed te verzekeren (bedrijfsaanspeakelijkheid, arbeidsongeschiktheid etc).

Als er iets gebeurd tijdens werk waardoor je nooit meer kan werken krijg je niets en moet je je baas betalen voor de geleden schade! Dan leef je dus puur van uitkering - 1000 euro (afbetalen geleden schade) de rest van je leven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justus148
99ruud99 schreef op zaterdag 12 augustus 2023 @ 10:13:
1) bar xxx via temper
2) ...
3) ...

En vergeet niet je goed te verzekeren (bedrijfsaanspeakelijkheid, arbeidsongeschiktheid etc).

Als er iets gebeurd tijdens werk waardoor je nooit meer kan werken krijg je niets en moet je je baas betalen voor de geleden schade! Dan leef je dus puur van uitkering - 1000 euro (afbetalen geleden schade) de rest van je leven!
Nee.. dit is in mijn enige opdrachtgever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lapa
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 16:30
Deze ZZP constructie is tegenwoordig heel normaal en TS heeft weinig aan een preek over de vermeende nadelen daarvan.

Kort en een beetje gechargeerd gezegd komt het er op neer dat werkgevers in de horeca gemiddeld genomen niet al te best met hun werknemers om gaan (zakelijk gezien dan). En dan ben je een stuk beter af met een nette ZZP vergoeding dan met een karig salaris dat in theorie met allerlei rechten komt, maar die in de praktijk vies tegenvallen. De werkgever koopt hier uiteraard een stuk gedoe mee af, maar toch zou ik hier ook voor kiezen als ik in de horeca zou werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ID-College
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18:00
In principe helpen alle preken niet die hier genoemd worden, hoe goed bedoeld ook.
ZZP'er zijn is meer dan alleen een factuur sturen, en volgens mij heeft TS dat niet helemaal door. Er is genoeg online over te vinden dus dat ga ik ook allemaal niet herhalen.
Wees ervan bewust dat al het risico nu bij jou ligt TS. Voor een werkgever ideaal, lekker goedkoop, maar voor jou een groot risico. Ik heb niet echt t idee dat je dat doorhebt. Mocht er iets mis gaan op je werk, een ongeluk in welke vorm dan ook, dan hang jij, niet je werkgever.

En tuurlijk kennen ze de reacties allemaal van: wat kan er nou gebeuren? Totdat het gebeurt, en daar ga je lang spijt van krijgen kan ik je vertellen.

Verder is er genoeg te vinden online, dus ik zou toch wat meer research doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 18:09
Ps je valt hoogstwaarschijnlijk bonnen de KOR regeling, lees die goed door!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeN
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 11-06 19:34
Even los van de hele discussie over ondernemerschap: je kunt in Mijn Belastingdienst een voorlopige aangifte invullen. Dan zie je ook hoeveel belasting je waarschijnlijk moet betalen. Je kunt ervoor kiezen om die aangifte ook in te dienen, dan kun je vervolgens in termijnen die belasting alvast betalen. Je kunt hem ook niet insturen en het geld apart zetten, bijvoorbeeld als je daar meer rendement op maakt en zeker bent dat je niet teveel uitgeeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeanj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

jeanj

F5 keeps me alive

Belangrijke vragen zijn
- Ben je ondernemer voor inkomsten belasting, antwoord kan ik je geven, nee
- Ben je ondernemer voor BTW en zo ja krijg je btw vrijstelling (Kleineondernemersregeling (KOR), 20K). Ik twijfel maar vermoed van wel, de site van de belastingdienst is daar niet duidelijk over. Als ik het zo zie, hoe je geen BTW in rekening te brengen en af te dragen en je kan geen BTW terugvorderen, als je van de KOR gebruik maakt.
- ben je een eenmanszaak en heb je je ingeschreven bij de KVK? (Ik gok ja, ander heb je geen btw nummer en kan je geen facturen sturen).

[ Voor 6% gewijzigd door jeanj op 12-08-2023 11:05 ]

Everything is better with Bluetooth

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy55
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 25-04 06:47

Speedy55

www.jpl-racing.nl

Kleine ondernemersregeling dient wel aangevraagd te worden, tot dat de KOR ingaat ben je gewoon verplicht b.t.w. te rekenen. Dit gaat per kwartaal en moet je uiterlijk 4 weken van te voren hebben aangevraagd. Dus als je de KOR nu aanvraagt gaat het in op 1 oktober 2023.

JPL-Racing --- iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• theduke1989
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 11-06 08:58
Justus148 schreef op zaterdag 12 augustus 2023 @ 01:44:
[...]

Je weet toch wel dat j eigen kosten hebt?
- alle verzekeringen die je moet betalen.
- je pensioen regelen.
Met je 25€ kom je niet echt ver later.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:40
99ruud99 schreef op zaterdag 12 augustus 2023 @ 10:13:
Is uberhaupt geen eis. Veelvoorkomende misvatting.

https://niels.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pieter.a
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 11-06 22:59
Heb je een bedrijfsaansprakelijkheidsverzekering? Zo niet dan is het voor bij wijze van spreke 100 euro per uur nog steeds het stomste wat je kunt doen.

Ik ken een IT freelancer die door een auto ongeluk niet meer in staat is zijn normale werk te doen, al voor bijna 2 jaar. Er loopt een proces om de gemiste inkomsten op de verzekeraar van de veroorzaker te verhalen.
Als jij door iets stoms tijdens het werk een ongeluk veroorzaakt bij een collega, kan het zijn dat je persoonlijk een schade claim die in de tonnen loopt kan verwachten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Justus148
theduke1989 schreef op zaterdag 12 augustus 2023 @ 14:00:
[...]

Je weet toch wel dat j eigen kosten hebt?
- alle verzekeringen die je moet betalen.
- je pensioen regelen.
Met je 25€ kom je niet echt ver later.
Wat ik hier boven ook al zei, ik zie dit baantje niet als een baan waar ik pensioen oid mee wil opbouwen. Ik ben nu 22, voltijd student en zo’n zomerbaantje voor 25 euro per uur is naar m.i. echt niet verkeerd. Ik snap dat het risico van ongelukkig etc gevaarlijk is. Voor de rest: pensioen of wat dan ook, is helemaal niet voor nu bestemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18:04

BCC

Ok begrijp dat je verzekeringen en pensioen maar saai vindt - de belastingdruk van een zzper is ongeveer 50% (vuistregel) - dus je moet eigenlijk 50% van elke factuur opzij zetten. Je moet elk kwartaal btw aangifte doen en een boekhoud pakketje is dan wel handig om dat bij te houden (25 euro per maand voor MoneyMonk oid).

Mogelijk valt het aan het eind van het jaar mee en dan krijg je nog wat extra terug. Is het nog steeds zo dat je gekort wordt op de stufie als je teveel verdient in je bijbaan ? Want anders moet je daar ook op letten - net als je huursubsidie.

[ Voor 28% gewijzigd door BCC op 12-08-2023 17:27 ]

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Laatst online: 08:03
Neem een rechtsbijstandverzekering, Met meerdere zzp'ers door elkaar in een omgeving met alcohol en een klant die, in veel gevallen, zelf de regels niet zo nauw neemt wordt het toch bakkeleien bij een geschil.
Zorg er tevens voor dat je nooit alcohol nuttigt tijdens werktijd (ja, moeilijk :P), dat geeft je al 10 punten voorsprong wanneer er iets gebeurd waarbij de arbeidsinspectie op komt dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Laatst online: 08:03
BCC schreef op zaterdag 12 augustus 2023 @ 17:25:
Ok begrijp dat je verzekeringen en pensioen maar saai vindt - de belastingdruk van een zzper is ongeveer 50% (vuistregel) - dus je moet eigenlijk 50% van elke factuur opzij zetten. Je moet elk kwartaal btw aangifte doen en een boekhoud pakketje is dan wel handig om dat bij te houden (25 euro per maand voor MoneyMonk oid).
De belastingdruk kan 50% zijn als je ook belasting betaalt. Bij 6k omzet en minimale kosten steek je 99% in je zak. Net als elk ander baantje waarmee je 6k per jaar verdient.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Justus148
Ik heb inmiddels m’n laatste dag voor dit seizoen gedraaid en er is gelukkig niks gebeurd. Ik wil jullie allemaal danken voor de reacties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EU_RAZER
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 05-12-2024
oops.

[ Voor 97% gewijzigd door EU_RAZER op 12-08-2023 22:53 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wouter62
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 11-06 06:13
Wat nog wel betaald moet worden nadat je volgend jaar je aangifte Inkomstenbelasting 2023 hebt gedaan is de ZVW premie: 5,43% over je resultaat uit overige werkzaamheden. Maar dat bedrag zie je in de aangifte en je krijgt vanzelf een aanslag.
Pagina: 1