N.a.v. een [Adguard Home] Ervaringen & discussie is dit onderwerp voor mensen die Docker niet snappen / het niet lukt om het werkend te krijgen.
Voor mijzelf: ooit had je op je (Synology) NAS veel apps die je "gewoon" kon installeren. Ze liepen soms wel wat achter qua versie maar het werkte wel. Nu is vrijwel geheel is afgeschaft moet je wel je toevlucht zoeken in Docker (of iets anders). Ik snap het idee, maar om het werkend te krijgen is - voor mij - erg complex. Uit de zij-discussie bleek dat ik hierin niet de enige ben. Dat je nu allerlei poorten moet mappen, scripts moet draaien en user ids moet koppelen (PUID, PGID en weet ik veel wat) is niet voor iedereen meteen duidelijk.
Ja, er is een [Docker] [alle OS] Het grote Docker ervaringen en tips topic onderwerp, maar dat lijkt vooral geschikt voor mensen die het al wel onder de knie hebben.
Citaten uit [Adguard Home] Ervaringen & discussie:
Voor mijzelf: ooit had je op je (Synology) NAS veel apps die je "gewoon" kon installeren. Ze liepen soms wel wat achter qua versie maar het werkte wel. Nu is vrijwel geheel is afgeschaft moet je wel je toevlucht zoeken in Docker (of iets anders). Ik snap het idee, maar om het werkend te krijgen is - voor mij - erg complex. Uit de zij-discussie bleek dat ik hierin niet de enige ben. Dat je nu allerlei poorten moet mappen, scripts moet draaien en user ids moet koppelen (PUID, PGID en weet ik veel wat) is niet voor iedereen meteen duidelijk.
Ja, er is een [Docker] [alle OS] Het grote Docker ervaringen en tips topic onderwerp, maar dat lijkt vooral geschikt voor mensen die het al wel onder de knie hebben.
Citaten uit [Adguard Home] Ervaringen & discussie:
Videopac schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 21:07:
[...]
Mijn docker upgrade van .25 naar .33.
Ik vind dat hele Docker erg complex en zo niet-intuïtief, maar ben kennelijk een van de weinigen die het niet snapt.
d-vine schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 21:57:
[...]
Ik heb AG in een container met Proxmox waar nog meer op draait. Een aanrader mocht je wat anders willen zoeken dan docker.
EverLast2002 schreef op donderdag 10 augustus 2023 @ 11:14:
[...]
Ik ben er niet eens aan begonnen. Dat hele Docker concept ontgaat mij totaal. Waarom zou ik bepaalde software in aparte units willen draaien….
Je pakt een vm of een container met een dagelijkse backup erachter en meer hoef ik niet.
Vorkie schreef op donderdag 10 augustus 2023 @ 11:29:
[...]
Dat is echt je leeftijd - alhoewel je maar ongeveer 10 jaar ouder bent.
Docker is trouwens een container?
Backup hoef je alleen te doen van je app data en config ipv tig vms :-)
En een stuk minder resources btw.
sjongenelen schreef op donderdag 10 augustus 2023 @ 13:44:
Nou ik snap wel dat docker , als engine, lekker weg geabstraheerd kan worden door tooling, zoals proxmox dat doet.
Zware toekomst voor docker Inc iig
EverLast2002 schreef op donderdag 10 augustus 2023 @ 17:54:
[...]
Dus als ik 41 zou zijn geweest, dan zou ik Docker wel gebruiken......
Ik denk dat ik gewoon niet de doelgroep ben, ongeacht mijn leeftijd
Asustor AS6704T (32GB, 4x16TB MG08), OpenWrt (3x GL.iNet Flint 2 MT6000), Lyrion Media Server, Odroid H2/N2+/C4/C2, DS918+ (4x8TB WD RED)