[Home Assistant] Unifi Doorbell: verkeerde entity thumbnail

Pagina: 1
Acties:

• Simkin
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-05 13:39
  • Home Assistant 2023.8.1
  • Supervisor 2023.08.1
  • Operating System 10.4
  • Frontend 20230802.0 - latest
Ik probeer een notificatie te sturen met daarin een snapshot van mijn "Unifi G4 Doorbell Pro" camera en dan wel de gene die naar voren is gericht en niet degene die naar de grond is gericht: "G4 Doorbell Pro HIGH".
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6cw0yIo5Q58hZdTu6FgO_IGI1co=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/ZwzTlVU2DZYpJyT8mVNFdt6a.png?f=user_large

Om dit te testen maak ik gebruik van de "Developer Tools" om een plaatje tijdelijk op te slaan:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ax6dvY1eeA7woqja0q1rKuvdIoQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/y9h69DTkgGGVBZHHY8w7YSSD.png?f=fotoalbum_large

Het probleem wat ik heb is dat ik enkel een plaatje te zien krijg van de pakketjes/onder camera, niet van de hoofdcamera (HIGH). (Zoals je in het 1ste plaatje kan zien zijn de thumbnails van de Entities wel juist).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7idcGNB2eKPPmt-AlqGXdbfPqcE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/th7xPK0salkxn9lCF5KG86kJ.png?f=fotoalbum_large

Ik heb te weinig ervaring om dit te verklaren, mogelijk dat iemand mij verder kan helpen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21:43

Mavamaarten

Omdat het kan!

Misschien ben ik fout, maar je hebt nu twee targets geselecteerd. Je hebt zowel een device als een entity gekozen. Ik zou daar gewoon 1 entity aanduiden (niet het device), en wel het entity waar je een snapshot van wil nemen.

Dat terzijde, is er mogelijks nog een simpelere manier om te bereiken wat je wil. Met /api/camera_proxy kan je meteen een image sturen van een camera, zonder deze eerst op te slaan als afbeelding. Dat ziet er in mijn notification-automation zo uit:

YAML:
1
2
3
4
5
6
7
8
service: notify.mobile_app_pixel_7a
data:
  title: Doorbell
  data:
    ttl: 0
    priority: high
    image: /api/camera_proxy/camera.front_door_sub

Android developer & dürüm-liefhebber

• Simkin
Mavamaarten schreef op donderdag 10 augustus 2023 @ 14:16:
Misschien ben ik fout, maar je hebt nu twee targets geselecteerd. Je hebt zowel een device als een entity gekozen. Ik zou daar gewoon 1 entity aanduiden (niet het device), en wel het entity waar je een snapshot van wil nemen.

Dat terzijde, is er mogelijks nog een simpelere manier om te bereiken wat je wil. Met /api/camera_proxy kan je meteen een image sturen van een camera, zonder deze eerst op te slaan als afbeelding. Dat ziet er in mijn notification-automation zo uit:

YAML:
1
2
3
4
5
6
7
8
service: notify.mobile_app_pixel_7a
data:
  title: Doorbell
  data:
    ttl: 0
    priority: high
    image: /api/camera_proxy/camera.front_door_sub
Dat was idd het probleem, bedankt!
Ik had zowel een "device" als een "entity" geselecteerd (dacht dat dat zo moest) en ik vermoed dat de "device" altijd de ondercamera pakt.

Mbt "/api/camera_proxy" hoe kan ik hier mee spelen/experiementeren in DEV TOOLS?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mavamaarten

Mavamaarten

Omdat het kan!

Simkin schreef op donderdag 10 augustus 2023 @ 14:31:
[...]

Dat was idd het probleem, bedankt!
Ik had zowel een "device" als een "entity" geselecteerd (dacht dat dat zo moest) en ik vermoed dat de "device" altijd de ondercamera pakt.

Mbt "/api/camera_proxy" hoe kan ik hier mee spelen/experiementeren in DEV TOOLS?
Dat kan je doen door een notify service te callen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KDmtquo5UT8gihS7vMCDeVazARg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/xQCGG2K4uhNKYPrwKulmPxQe.png?f=fotoalbum_large

• Simkin
Super bedankt, dit werkt prima! Weer wat geleerd :)

• Mavamaarten

Mavamaarten

Omdat het kan!

Simkin schreef op donderdag 10 augustus 2023 @ 14:37:
Super bedankt, dit werkt prima! Weer wat geleerd :)
Graag gedaan! Moest je nog vragen hebben, is dit topic wellicht een betere plaats om je vraag te stellen: Home Assistant: Open source Python3 home automation - deel 5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Simkin
Mavamaarten schreef op donderdag 10 augustus 2023 @ 14:49:
[...]

Graag gedaan! Moest je nog vragen hebben, is dit topic wellicht een betere plaats om je vraag te stellen: Home Assistant: Open source Python3 home automation - deel 5
Bedankt nogmaals maar ik vind dat topic wat rommelig, zoveel discussies door elkaar heen. Met een aparte topic denk ik dat mensen in de toekomst er ook wat aan hebben:-)
Pagina: 1