Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Er komt software op te draaien om de hardware van mijn muziekapparatuur te updaten, firmware, in te stellen, bestanden overzetten naar de hardware, bijvoorbeeld samples, en alles wat daar nog meer bij hoort. Omdat steeds meer software alleen nog op Windows 10/11 draait. Privé gebruik ik Linux.
En mijn DAW komt niet aan het internet.
Tevens wil ik dit systeem als testsysteem gaan gebruiken om te kijken of mijn interface, hardware en alle DAW software wel goed met AMD werken; of de software en drivers wel te installeren zijn, enz enz. Een fabrikant schrijft als systeem eisen voor hun software een Intel processor voor.
Wat er aan vooraf is gegaan staat in dit topic Advies/hulp nieuwe pc voor muziek produceren
Wat mag het systeem gaan kosten?
Max 500 euro moet genoeg zijn.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ja, dit heb ik nog liggen:
- 1 x M.2 Intel 660p 1TB PCEe 3.0 x 4
- Crucial Ballistix Sport DDR4 2400 C16 2x8GB
- firewirekaart DAWcontrol DC-FW800 PCIe
En verder:
- interface, geluidskaart,: RME UCX aansluiten via firewire en USB
- toetsenbord, muis, via HDMI aansluiten op de tv, monitor Eizo PlexScan SX2462W, Licentie voor windows 10 heb ik, als ik deze niet kan gebruiken voor een clean install met win11 koop ik deze voor 25 euro.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zie onderstaande lijst
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
- Ik weet dat de door mij gekozen voeding te veel is voor dit systeem. Deze voeding wil ik gaan gebruiken in de door mij toekomstig te bouwen DAW.
- De kast is ook niet echt budget. Ik wil gaan testen hoe warm het in deze kast wordt. Om te kijken of ik deze kan gaan gaan gebruiken als mijn toekomstige DAW.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Zie vorige vraag
Ga je overklokken?
Geheugen XMP profiel. Als dat kan. Verder niet.
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik heb nog nooit een AMD systeem gebouwd. Graag controle, advies en bijsturing of de losse onderdelen met elkaar samen werken.
Vraag: Is de stock CPU koeler stil of kan ik beter een andere aanschaffen?
Er komt software op te draaien om de hardware van mijn muziekapparatuur te updaten, firmware, in te stellen, bestanden overzetten naar de hardware, bijvoorbeeld samples, en alles wat daar nog meer bij hoort. Omdat steeds meer software alleen nog op Windows 10/11 draait. Privé gebruik ik Linux.
En mijn DAW komt niet aan het internet.
Tevens wil ik dit systeem als testsysteem gaan gebruiken om te kijken of mijn interface, hardware en alle DAW software wel goed met AMD werken; of de software en drivers wel te installeren zijn, enz enz. Een fabrikant schrijft als systeem eisen voor hun software een Intel processor voor.
Wat er aan vooraf is gegaan staat in dit topic Advies/hulp nieuwe pc voor muziek produceren
Wat mag het systeem gaan kosten?
Max 500 euro moet genoeg zijn.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ja, dit heb ik nog liggen:
- 1 x M.2 Intel 660p 1TB PCEe 3.0 x 4
- Crucial Ballistix Sport DDR4 2400 C16 2x8GB
- firewirekaart DAWcontrol DC-FW800 PCIe
En verder:
- interface, geluidskaart,: RME UCX aansluiten via firewire en USB
- toetsenbord, muis, via HDMI aansluiten op de tv, monitor Eizo PlexScan SX2462W, Licentie voor windows 10 heb ik, als ik deze niet kan gebruiken voor een clean install met win11 koop ik deze voor 25 euro.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zie onderstaande lijst
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
- Ik weet dat de door mij gekozen voeding te veel is voor dit systeem. Deze voeding wil ik gaan gebruiken in de door mij toekomstig te bouwen DAW.
- De kast is ook niet echt budget. Ik wil gaan testen hoe warm het in deze kast wordt. Om te kijken of ik deze kan gaan gaan gebruiken als mijn toekomstige DAW.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Zie vorige vraag
Ga je overklokken?
Geheugen XMP profiel. Als dat kan. Verder niet.
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik heb nog nooit een AMD systeem gebouwd. Graag controle, advies en bijsturing of de losse onderdelen met elkaar samen werken.
Vraag: Is de stock CPU koeler stil of kan ik beter een andere aanschaffen?
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
|---|---|---|---|---|
| 1 | Moederborden | ASRock B450M Pro4 R2.0 | € 69,90 | € 69,90 |
| 1 | Processors | AMD Ryzen 5 5600G Boxed | € 124,97 | € 124,97 |
| 1 | Geheugen intern | Crucial Ballistix Sport DDR4 2400 C16 2x8GB | in bezit | in bezit |
| 1 | Solid state drives | Intel 660p 1TB | in bezit | in bezit |
| 1 | Controller | Dawicontrol DC-FW800 PCIe | in bezit | in bezit |
| 1 | Behuizingen | Fractal Design Define 7 Mini Black Solid | € 128,60 | € 128,60 |
| 1 | Voedingen | ASUS ROG Strix 550W Gold | € 94,- | € 94,- |
| Totaal | € 417,47 | |||