Inboedel huurhuis doorverkopen

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 17.025 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CatchEmAll
  • Registratie: Juni 2017
  • Nu online
Uiteindelijk kun je denk ik enkel voor het laminaat de raam bekleding en evt zonnescherm een vergoeding vragen. Als dit alles in goede staat verkeerd max €300-€500.

[ Voor 4% gewijzigd door CatchEmAll op 11-08-2023 00:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onetime
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
cadsite schreef op donderdag 10 augustus 2023 @ 23:13:
Het topic is nu toch al compleet ontspoort, dus ik kan (denk ik) toch een beetje off-topic gaan.

Ik vind het héél interessant om dit soort discussies te lezen. Ik sta er keer op keer versteld van hoe sterk we verschillen in gedragingen, ondanks dat we vlak bij elkaar wonen en ongeveer dezelfde taal spreken.

Dit soort discussies kom je zo goed als nooit tegen in België. Laminaat overnemen van een huurder? In elke gehuurde woning ligt er gewoon vloerbekleding. Keuken, douche, traploper,... idem. Dat is de verantwoordelijkheid van de verhuurder.
Ik lees hier zelfs vaak dat een huurder een eigen keuken plaatst. Dat is compleet mindblowing voor ons. Een keuken hoort bij vastgoed, dus voor de verhuurder.
Zelfs gordijnen zijn quasi altijd bij het te huren vastgoed.
Dit is geen waardeoordeel, gewoon even een mededeling naar mijn bevriende Noorderburen hoe het er elders aan toe gaat.
Om hier even op in te haken;
mijn toenmalige Franse vriendin en haar moeder vroegen mij wat ik er van vond dat ergens (in Frankrijk) de Nederlandse huurders de lampen hadden meegenomen, ze vonden dat maar asociaal.
Toen maar verteld dat je hier de woning -kaal- -moet- opleveren. En als je aardig bent een fitting met peertje achterlaat. Stilte.

I Bought Myself A Politician - MonaLisa Twins 2013: 7panelen(195Wp), maand later, 17. 3 jaar later 28 en gasloos. 5.5kWp O-W op 4.2kVA omvormer. 2018 'verhuisd'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14:26

BCC

In Duitsland moet je zelfs de keuken kaal opleveren :)

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Anatidae
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 09:29
In vergelijkbare situatie gezeten toen ik mijn studio moest opleveren. Nieuwe bewoner ging er hard in en vond het prima als ik het liet liggen, maar wilde niets betalen. Een vloer was niet nodig want hij had een groot kleed. Pure bluf, aan zijn gezicht te zien toen hij de kale betonvloer zag bij de sleuteloverdracht >:).

Laminaat is naar een familielid gegaan die in scheiding lag en het prima kon gebruiken. Al had ik het liever verkocht voor een symbolisch bedrag. Het uithalen was eigenlijk mijn tijd en rug niet waard. Maar door de houding van de nieuwe bewoner gunde ik hem niks meer en vond ik een punt maken belangrijker :).

Bij mijn nieuwe huurwoning heb ik laminaat gratis afgehaald van Marktplaats. (Ik wist dat het toch tijdelijk zou zijn, geen zin in geld investeren.) Misschien is dat een mooie tussenoptie voor TS? Gratis op marktplaats zetten levert geen geld op, ook geen werk, geen gezeik met nieuwe bewoner / woningbouw. Maar je maakt wel iemand blij.

Nou dag he

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DBC87
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 03-11-2024
Ik was maar al te blij dat ik het MOCHT achterlaten (Laminaat, trapbekleding, uitbouw keuken met Amerikaanse koelkast, kledingkasten en wat andere meubeltjes). dit had me anders echt wel een paar dagen tijd gekost, welke ik beter kon gebruiken in mijn nieuwe woning.

Dit was ik overeen gekomen met de nieuwe huurder en alles moest vastgelegd worden op een overnameformulier van de woningstichting. bij de oplevering werd dit ook gecontroleerd, die nieuwe huurder als verhuurder mochten hier ook niet meer op terugkomen.

Als de toekomstige nieuwe bewoner zou gaan kutten over overnames etc. dan kon die van mij ook de schijt krijgen, maar ik ging verhuizen, nieuw hoofdstuk, nieuw interieur, en het was een vriendelijke man met een kleine portemonnee (sociale huur), prima dan. Die paar rotcenten voor heel veel gedoe.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08:47
Naar mijn ervaring mag je allang blij zijn als er een nieuwe bewoner is die het gratis wil overnemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tiswat
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12:32
Je mag denk ik blij zijn als je het er niet uit hoef te halen en je hebt geluk als ze er nog iets voor willen betalen. Je hebt gewoon een enorme slechte onderhandelingspositie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Capitan
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 27-09 23:11
ach, zo is iedere situatie anders. Wij hebben twee keer op moeten leveren en onderhandelen bij betrekken en verlaten van twee verschillende (vrije sector) appartementen. Eerste appartement via de woningbouw gehuurd maar dus wel vrije sector en tweede appartement via een makelaar. Beide keren hebben we de zaken als vloeren en kasten overgenomen van vorige huurder want:
1. we gingen bij het eerste appartement voor het eerst samen wonen en kwamen van onze studentenkamer dus hadden nog niks, laat staan echt geld om nieuwe te kopen.
2. het spul dat er in stond was netjes en misschien anderhalf jaar oud.
3. bij het tweede appartement kwamen we met terug van een wereldreis, stonden onze spullen in een opslagruimte en was er praktisch geen woonruimte te vinden. wij wilden snel handelen toen.

De verkoop van deze spullen ging eigenlijk ook weer aan mensen in een vergelijkbare positie en situatie (eerste appartement en snel willen onttrekken). wij hebben misschien wat geluk gehad met de verkoop en er pak en beet hetzelfde voor gekregen als wij er voor hebben betaald.

Het is een bijzondere handjeklap. wij waren blij dat we niet alles er uit moesten halen qua vloeren beide keren. verhuizen is sowieso al veel werk, ook de laatste dingetjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
onetime schreef op vrijdag 11 augustus 2023 @ 08:44:
[...]

Om hier even op in te haken;
mijn toenmalige Franse vriendin en haar moeder vroegen mij wat ik er van vond dat ergens (in Frankrijk) de Nederlandse huurders de lampen hadden meegenomen, ze vonden dat maar asociaal.
Toen maar verteld dat je hier de woning -kaal- -moet- opleveren. En als je aardig bent een fitting met peertje achterlaat. Stilte.
Is dat hetzelfde Frankrijk waar inductie kookplaten mee worden genomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Accretion
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 16:18

Accretion

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

michelletjee schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 17:14:
Wat zouden jullie betalen?

Maar willen het liefst alles achterlaten zodat wij niet al dat werk hebben.
Helemaal niets, zeker niet als je dreigt om dingen mee te nemen die je helemaal niet kunt hergebruiken (behang van de muur af trekken?)

Als je het behang van de muur af trekt, mag je die mooi opnieuw gaan stucen. Daarnaast vindt ik zo'n behang ook niet mooi.

Tapijt is alleen maar vunzig, trek d'r maar uit.

Trapbekleding, trek d'r maar af; kun je meteen die vieze lijm er af gaan schrobben, als je dan de lak beschadigd kun je die ook opnieuw gaan lakken.

____
Je bent overigens nog vergeten om de lampen ook te verkopen.

Misschien kun je ook nog wel geld vragen voor de deurklinken, anders neem je die ook gewoon mee toch?

Of schakelmateriaal, de lichtknoppen e.d. zijn ook best wat waard.

Misschien moet je de kleur van het plafond ook d'r bij verkopen en als ze dat niet willen, dan verf je het in vijf verschillende kleuren zodat ze het zelf opnieuw moeten verven.

En als ze niet willen betalen voor de brievenbus, dan kitten we die gewoon helemaal dicht, zal ze leren, die klaplopers.

[ Voor 25% gewijzigd door Accretion op 12-08-2023 10:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onetime
  • Niet online
Napo schreef op zaterdag 12 augustus 2023 @ 09:55:
[...] Is dat hetzelfde Frankrijk waar inductie kookplaten mee worden genomen?
Misschien verschil tussen Bretagne en Parijs?
Zo heb je hier ook gewoon kale verhuur en gemeubileerd. Wie weet. Hangt van contract af.

I Bought Myself A Politician - MonaLisa Twins 2013: 7panelen(195Wp), maand later, 17. 3 jaar later 28 en gasloos. 5.5kWp O-W op 4.2kVA omvormer. 2018 'verhuisd'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Capitan
Accretion schreef op zaterdag 12 augustus 2023 @ 10:19:
[...]

Helemaal niets, zeker niet als je dreigt om dingen mee te nemen die je helemaal niet kunt hergebruiken (behang van de muur af trekken?)

Als je het behang van de muur af trekt, mag je die mooi opnieuw gaan stucen. Daarnaast vindt ik zo'n behang ook niet mooi.

Tapijt is alleen maar vunzig, trek d'r maar uit.

Trapbekleding, trek d'r maar af; kun je meteen die vieze lijm er af gaan schrobben, als je dan de lak beschadigd kun je die ook opnieuw gaan lakken.

____
Je bent overigens nog vergeten om de lampen ook te verkopen.

Misschien kun je ook nog wel geld vragen voor de deurklinken, anders neem je die ook gewoon mee toch?

Of schakelmateriaal, de lichtknoppen e.d. zijn ook best wat waard.

Misschien moet je de kleur van het plafond ook d'r bij verkopen en als ze dat niet willen, dan verf je het in vijf verschillende kleuren zodat ze het zelf opnieuw moeten verven.

En als ze niet willen betalen voor de brievenbus, dan kitten we die gewoon helemaal dicht, zal ze leren, die klaplopers.
iemand stelt een serieuze vraag. Is die je in het verkeerde keelgat geschoten?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

El Capitan schreef op zondag 13 augustus 2023 @ 22:02:
[...]

Het is wel redelijk aso om helemaal te gaan berekenen wat je voor waardeloze spullen zou kunnen vragen. Een paar tientjes voor de gordijnen is prima, maar dingen als een vloer en behang kun je echt niet maken om daar geld voor te vragen want het kost je meer om het weg te halen als de nieuwe huurder het er niet voor overheeft dan als je het gratis laat zitten.

En dan helemaal dingen als elektrische zonwering die er al zat, die is dus gewoon niet van TS. Leuk dat de verhuurder er niet moeilijk over doet, maar ik zou me kapot schamen als ik alleen de gedachte zou hebben om zoiets dan aan de nieuwe huurder te verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Capitan
Oon schreef op zondag 13 augustus 2023 @ 22:07:
[...]

Het is wel redelijk aso om helemaal te gaan berekenen wat je voor waardeloze spullen zou kunnen vragen. Een paar tientjes voor de gordijnen is prima, maar dingen als een vloer en behang kun je echt niet maken om daar geld voor te vragen want het kost je meer om het weg te halen als de nieuwe huurder het er niet voor overheeft dan als je het gratis laat zitten.

En dan helemaal dingen als elektrische zonwering die er al zat, die is dus gewoon niet van TS. Leuk dat de verhuurder er niet moeilijk over doet, maar ik zou me kapot schamen als ik alleen de gedachte zou hebben om zoiets dan aan de nieuwe huurder te verkopen.
volgens mij had ts verderop in het topic aardige nuances aangebracht.

het is per situatie verschillend hoe een nieuwe huurder dit aanbod zal ervaren. reacties zijn aardig zwart/wit. prima. ik vind het bedrag ook veel te hoog, zal mij ook worst wezen verder :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Accretion
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 16:18

Accretion

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

El Capitan schreef op zondag 13 augustus 2023 @ 22:02:
[...]

Ik demonstreer een potentiële reactie van de nieuwe huurder.

En daarnaast vraagt TS wat "Wat zouden jullie betalen?", niet "Wat is de waarde van deze goederen."

Flinke kans dat als je gaat dreigen met het meenemen van het behang (waar helemaal niemand profijt van heeft), je de gunfactor volledig kwijt bent.

[ Voor 11% gewijzigd door Accretion op 14-08-2023 07:25 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mwa
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 16:23

mwa

5 euro’s, gauw!!

Nee, helemaal niks. Wees blij als je alles er niet hoeft uit te slopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eagle00789
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 22-09 16:44

eagle00789

Est. November 2005

michelletjee schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 17:35:
[...]

mmmm dan word het even nadenken hoe we dit het beste kunnen oplossen.

die 1250 is goedkoper dan dat ze zelf alles moeten aanschaffen. zijn ze straks alleen al kwijt aan trap bekleding. want die moeten we er dan ook vanaf halen.
Wat je hier vergeet: Ik hoef de trap niet te bekleden. Opschuren en likje verf kost me max 50 euro. 15 halve maantjes voor op de trap, zeg zo'n 60 euro (gamma heeft ze al voor 45 euro) kost dus geen drol. Dus wat kun je er voor vangen? geen drol. Lekker laten zitten allemaal en je verlies nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeacekeeperNL
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online

PeacekeeperNL

Koning Review 2023 en 2024

Zag de link met het andere topic van TS nog niet zo snel voorbij komen.

Ik heb dat topic niet aandachtig meer gelezen na een tijdje, maar kan me inbeelden dat het geld wat je hiermee krijgt goed kunt gebruiken voor de nieuwe woning. Maar 800-900 huur vind ik best laag (althans voor de grotere steden in het oosten des lands is dat best een laag huurbedrag. Hier zitten ze veelal op 1200-1300 euro voor een 80m2 appartement).

Het zou me verbazen als je er meer dan 1000 voor zou kunnen krijgen. Ik denk dta je in de richting van 250 tot max 500 moet denken als je geluk hebt.

In ieder geval succes! Ben benieuwd naar de uitkomst.

Mijn reviews al gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizmo2000
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 27-09 09:18
Smobbo schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 18:04:
Het zou wel grappig zijn als de nieuwe huurder zegt dat je voor 1000€ alles mag laten zitten en als je niet wilt betalen moet je het eruit halen.

Volgens mij zou je dan als TS niet blij zijn.

Kortom, alles voor niets overdragen en alleen als de nieuwe huurder alles overneemt. Zo niet, dan ‘dreigen’ alles weg te halen. Hopelijk hoef je dan niet alles weg te halen…
Dit heb ik dus ook ooit gedaan. Ergens in 1998. De oude bewoonster wou FL1000,-- voor een oude rotte schutting , kachel, gordijnrails etc. Ik zei toen ook dat ze voor fl300 alles mocht laten zitten. Vond ze niet leuk, maar anders was ze wel even bezig geweest om die oude schutting weg te halen. Kans is dus wel aanwezig dat nieuwe bewoners dat ook gaan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UTMachine
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14:21
Gizmo2000 schreef op maandag 14 augustus 2023 @ 10:02:
[...]

Dit heb ik dus ook ooit gedaan. Ergens in 1998. De oude bewoonster wou FL1000,-- voor een oude rotte schutting , kachel, gordijnrails etc. Ik zei toen ook dat ze voor fl300 alles mocht laten zitten. Vond ze niet leuk, maar anders was ze wel even bezig geweest om die oude schutting weg te halen. Kans is dus wel aanwezig dat nieuwe bewoners dat ook gaan doen.
Klopt, je moet blij zijn dat je het er niet moet uithalen. Ook in veel gevallen overschatten de mensen de waarde van spullen, en zeker bij sociale huurwoningen ... Waar meestal de nieuwe huurder geen cent te makken heeft.

In het verleden heeft mijn zus ook wat willen overnemen voor een bepaald bedrag, en uiteindelijk nam de oude huurder meer mee dan afgesproken. In een ander geval bij iemand, was er meer stuk dan verteld was, dus betaalde je weer teveel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ouweklimgeit
  • Registratie: Juni 2014
  • Niet online
Toen wij zijn weggegaan uit de huurwoning hebben we vrijwel álles 'om niet' aangeboden aan de nieuwe huurster. Inclusief nieuwe was/droog combi, grote Ikea kastenwand, etc. Alleen maar omdat we het er dan niet zelf uit hoefden te halen.

Die paar honderd euro weegt niet op tegen al het extra werk wat je niet in je nieuwe woning steekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ex87
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 26-09 11:20
Tegenwoordig (de laatste 6 maanden) wordt het in grote steden juist gebruikt als een verkapte huurhuis contract kosten :P. Oude huurders dragen een nieuw iemand aan, die dan 1500,- moet betalen (of meer) voor de vloer etc. Daarmee kopen ze in principe het recht op het huurhuis.

Iemand die de spullen niet wilt wordt gewoon niet aan gedragen, dit gebeurd veel in Amsterdam, Rotterdam etc in de vrije sector.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neuroteck
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 26-09 13:41
Volgens mij is hier al paal en perk aan gesteld, bij Vesteda kan je bijvoorbeeld al niet meer aandragen (bij huur onder € 1.400.00)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Capitan
Accretion schreef op maandag 14 augustus 2023 @ 07:03:
[...]

Ik demonstreer een potentiële reactie van de nieuwe huurder.

En daarnaast vraagt TS wat "Wat zouden jullie betalen?", niet "Wat is de waarde van deze goederen."

Flinke kans dat als je gaat dreigen met het meenemen van het behang (waar helemaal niemand profijt van heeft), je de gunfactor volledig kwijt bent.
juist dat van het behang had ze al aangegeven dat ze daar geen geld voor wilde. alleen dat ze daar geld aan had uitgegeven.

verder eens, dreigen etc. t heeft geen zin.

[ Voor 4% gewijzigd door El Capitan op 14-08-2023 19:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 107mb
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16:25
Ik denk dat het ook aan de nieuwe huurder ligt. Zo heb ik tijdens de bouw van ons nieuwbouwhuis een jaar lang moeten huren. De vorige huurder zag ook eurotekens in zijn ogen, maar heb hem aangegeven dat hij alles in de originele staat terug moest brengen )het huis was trouwens standaard voorzein van glasvezelbehang en PVC vloeren). Ik wilde het trouwens ook niet gratis hebben. Ik wil namelijk niet het huis in originele staat terugbrengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16:23

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Ik zie dat er een boel mensen hebben gereageerd en daar wil ik het dan ook bij laten. Het topic is een verkapte vorm van *wat is mijn xxx nog waard*, en dat loopt normaal uit op een opsomtopic met meerdere meningen. Ik ben van mening dat je die info nu wel hebt

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

Pagina: 1 2 Laatste

Dit topic is gesloten.