Inboedel huurhuis doorverkopen

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 16.729 views

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michelletjee
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 23-04-2024
wij gaan de huurwoning binnenkort verlaten.

Wij zitten hier ongeveer 2 jaar in, en alle spullen zijn nog geen 1,5 jaar oud.
We hadden eerst de spullen overgenomen van de oude bewoner en daarna alles opgeknapt.

Nu willen wij onze spullen ter overname aanbieden aan de volgende bewoners.
Geen idee wat wij kunnen vragen.

woning is ongeveer 92m2

Laminaat boven en beneden ( kosten waren rond 2000 incl ondervloer en plinten) Basic licht beige vloeren
Trapbekledingen (1300)
Raambekleding ( 600/700 euro)
elektrische zonnewering (zat er al maar kunnen we eventueel wel geld voor vragen)
Hordeuren voor de ramen (zat er al in)
Grote schuur incl bestrating ( zat er al maar kost ook wel wat)
Tapijt zolder hal en overloop ( 350)
Glasvezelbehang beneden (300)
Hebben nieuwe keuken laten plaatsen (1200) neemt woningstichting over
Zonnescherm elektrisch buiten (400)

Als de volgende bewoners niks willen hebben moeten wij alles eruit halen.
En willen dus niet de bestrating en de schuur weghalen ivm funderingen en veel werk.
Laminaat zouden wij meekunnen nemen naar onze koopwoning. Gordijnen eventueel ook.
Maar willen het liefst alles achterlaten zodat wij niet al dat werk hebben

Wat zouden jullie betalen?

Betreft niet klussen => verplaat hem naar WON

[ Voor 2% gewijzigd door Septillion op 09-08-2023 17:33 ]

Alle reacties

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18:13

BCC

huurwoning/woningbouw? Dan is de kans er groot dat de volgende bewoners geen geld hebben en dat het op 0 uitkomt.

Ik zou het zonnescherm proberen te verkopen en als dat niet lukt eraf halen, meenemen en op marktplaats verkopen.

[ Voor 34% gewijzigd door BCC op 09-08-2023 17:20 ]

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Acties:
  • +26 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Je kan niet heel veel vragen. Glasvezelbehang van 300 euro ? Ik betaal er niets voor of haal het er maar uit. Dat is voor de meeste dingen helaas zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aschtra
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 16:02
70-80% van de originele prijs.

Hou er rekening mee dat nieuwe bewoner weet dat jij dit of moet verkopen of eruit moet halen rn dat je daar geen zin in hebt. Dit gaat tegen je gebruikt worden.

Aan andere kant moet nieuwe bewoner alles nieuw gaan regelen wat duurder is dan 2 jaar geleden

Je zal er uiteindelijk niet veel voor krijgen

[ Voor 16% gewijzigd door Aschtra op 09-08-2023 17:18 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bombadil
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

michelletjee schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 17:14:
'natrekking': de schuur & bestrating, mogelijk ook de zonwering gaat automatisch bij het huis horen dus kan je niet zomaar meer verkopen.
Wikipedia: Natrekking

per saldo denk ik dat je een symbolisch bedrag kan krijgen meer niet.

[ Voor 4% gewijzigd door bombadil op 09-08-2023 17:23 ]

"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michelletjee
bombadil schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 17:22:
[...]

'natrekking': de schuur & bestrating, mogelijk ook de zonwering gaat automatisch bij het huis horen dus kan je niet zomaar meer verkopen.

de woningbouw neemt dat niet over. Omdat hun niet het onderhoud ervan willen doen.
Dus of de volgende bewoner neemt het over, of het moet afgebroken worden incl fundering weghalen.

Kwa bestrating hoeft er maar een klein gedeelte te liggen wat standaard met deze woning word meegeleverd. Dus de rest moet er dan uit en moet overal dan zwart zand liggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergdwerg
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 06-06 14:27
bombadil schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 17:22:
[...]

Ik denk dat, afhankelijk voor hoe het spul gemonteerd is, natrekking ook zou kunnen gelden voor bijvoorbeeld trapbekleding, glasvezelbehang en zonwering.

Ondoenlijk is ook doenlijk, want onweer is ook weer. ~ H.F.V.M. Finkers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michelletjee
Aschtra schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 17:18:

Hou er rekening mee dat nieuwe bewoner weet dat jij dit of moet verkopen of eruit moet halen rn dat je daar geen zin in hebt. Dit gaat tegen je gebruikt worden.

Aan andere kant moet nieuwe bewoner alles nieuw gaan regelen wat duurder is dan 2 jaar geleden

Ja gaat alleen om buiten, de schuur dus en bestrating, de rest zouden wij meekunnen nemen en gebruiken in het volgende huis. vind het alleen leuker om nieuwe dingen te kopen :P

Acties:
  • +25 Henk 'm!

• Ronald.42
  • Registratie: Maart 2021
  • Niet online
Ik was toendertijd gauw klaar of je neemt alles over of ik haal alles eruit.
Wel voor gratis overigens.
Had geen zin om voor een paar euro wat dingen over te laten nemen maar vervolgens wel alle vloerbedekking eruit te moeten halen bijv.
Of behang van de muren halen ook zo leuk.

Dus alles of niks voor gratis.

Solar 15040wp 12x425 ZZW schuin dak 8x260 N schuin dak16x zzw platdak, 6x430 terras oost, wp Sprsun10Kw, wpb arostor 150l, 3x Marstek 5,12kwh.

Acties:
  • +20 Henk 'm!

• Thijsmans
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-06 22:28

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

elektrische zonnewering (zat er al maar kunnen we eventueel wel geld voor vragen)
Hordeuren voor de ramen (zat er al in)
* Thijsmans ziet iemand met euro-tekens in de ogen :+

Alles van waarde haal je weg en verpats je voor het volle pond op MP of elders, en wat je niet wil/kunt meenemen (behang, serieus?), tja, je mag blij zijn met 100 euro voor alles.

Privacy-adepten vinden op AVGtekst.nl de Nederlandse AVG-tekst voorzien van uitspraken en besluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michelletjee
Bergdwerg schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 17:26:
[...]

Ik denk dat, afhankelijk voor hoe het spul gemonteerd is, natrekking ook zou kunnen gelden voor bijvoorbeeld trapbekleding, glasvezelbehang en zonwering.
trapbekleding etc moeten wij er dan ook afhalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michelletjee
Thijsmans schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 17:27:
[...]

* Thijsmans ziet iemand met euro-tekens in de ogen :+

Alles van waarde haal je weg en verpats je voor het volle pond op MP of elders, en wat je niet wil/kunt meenemen (behang, serieus?), tja, je mag blij zijn met 100 euro voor alles.
behang was meer als globale kosten wat we hebben gemaakt haha. niet dat hun dat moeten overnemen :P
misschien verkeert verwoord in mijn tekst.

zaten zelf te denken aan 1250 euro voor overname, of dat reeel is om te vragen

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• dengregg
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 04-06 16:21
gezien alles effectief weghalen veel tijd, en mogelijk ook geld, kost lijkt het me geen slecht idee om het gratis te houden, maar dan wel op voorwaarde dat alles mag blijven.

iRacing Profiel

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• JJ Le Funk
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
wel een vreemde praktijk om te verkopen wat al bij de woning in zat.
ga je dan ook de glasvezel-kabel verkopen bijvoorbeeld of de WC-pot? en als de bewoner niets wil overnemen de zonwering van het raam trekken?

~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michelletjee
dengregg schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 17:30:
gezien alles effectief weghalen veel tijd, en mogelijk ook geld, kost lijkt het me geen slecht idee om het gratis te houden, maar dan wel op voorwaarde dat alles mag blijven.
mmmm ja dan haal ik liever alles er wel uit. Dan is mij dat wel waard.
zaten zelf beetje te denken aan 1250 euro. klein bedrag terug vragen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• michelletjee
JJ Le Funk schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 17:30:
wel een vreemde praktijk om te verkopen wat al bij de woning in zat.
ga je dan ook de glasvezel-kabel verkopen bijvoorbeeld of de WC-pot? en als de bewoner niets wil overnemen de zonwering van het raam trekken?
hadden een woningruil gedaan, dus het is van mij nu. Dus niet van de woning zelf.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
michelletjee schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 17:31:
[...]

mmmm ja dan haal ik liever alles er wel uit. Dan is mij dat wel waard.
zaten zelf beetje te denken aan 1250 euro. klein bedrag terug vragen
In de sociale huursector kun je dat op je buik schrijven lijkt me. Dat is voor de gemiddelde huurder maanden of jaren spaargeld.

Als ik het zou gaan huren zou mijn tegenbod hooguit 125 euro zijn als finaal bod. Ik weet dat je eruit moet en alles als het niet wordt overgenomen moet herstellen. Daar lijk je ook even voorbij te gaan aan wat herstellen is. Trek je het glasvezel er overal uit dan gaat er geheid her en der stucwerk mee. Dat moet je dan ook herstellen. Lijm van de trap af etc.

[ Voor 31% gewijzigd door pagani op 09-08-2023 17:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• happysan
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 28-05 13:50
In mijn ervaring met huur is het zo dat ofwel alles eruit moet per definitie, ofwel als de nieuwe huurder ermee eens is mag er iets blijven. Daar geld voor vragen heb ik nog nooit gehoord, kan me niet voorstellen dat een huurder daarmee akkoord gaat, laat staan de verhuurder.

In principe alles wat jij achterlaat is eigendom van de verhuurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michelletjee
pagani schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 17:33:
[...]

In de sociale huursector kun je dat op je buik schrijven lijkt me. Dat is voor de gemiddelde huurder maanden of jaren spaargeld.
mmmm dan word het even nadenken hoe we dit het beste kunnen oplossen.

die 1250 is goedkoper dan dat ze zelf alles moeten aanschaffen. zijn ze straks alleen al kwijt aan trap bekleding. want die moeten we er dan ook vanaf halen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
michelletjee schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 17:35:
[...]

die 1250 is goedkoper dan dat ze zelf alles moeten aanschaffen. zijn ze straks alleen al kwijt aan trap bekleding. want die moeten we er dan ook vanaf halen.
Maar voor nieuw aanleggen met een minimuminkomen of als vluchteling zijn er weer allemaal subsidiepotjes, die zijn er niet voor het overnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michelletjee
happysan schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 17:35:
In mijn ervaring met huur is het zo dat ofwel alles eruit moet per definitie, ofwel als de nieuwe huurder ermee eens is mag er iets blijven. Daar geld voor vragen heb ik nog nooit gehoord, kan me niet voorstellen dat een huurder daarmee akkoord gaat, laat staan de verhuurder.

In principe alles wat jij achterlaat is eigendom van de verhuurder.
ohh hier niet, hier mag je geld vragen wat je er voor wil hebben hhaha. Wil uiteraad niet zeggen dat mensen ook willen betalen, maarja dan trek en haal ik ook alles eraf en weg.

dus het is eigenlijk hopen dat ze alles willen voor een x bedrag. kan ook zijn dat er asielzoekers inkomen, dat weten ze nog niet zeker

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

1250 euro vind ik flink wat geld. Genoeg dingen die niet per se de smaak zijn van de nieuwe bewoner.
Trapbekleding is leuk, maar als de kleur je niet aanstaat, dan is geld er voor neertellen ook zonde.

De nieuwe bewoner zal ook weten dat jij alles eruit moet halen en zo moet opleveren. Dat geeft hun natuurlijk ook niet echt de noodzaak veel te betalen.

Ik zou vragen wat ze willen geven, en iedere euro die je kan krijgen blij mee zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michelletjee
pagani schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 17:37:
[...]

Maar voor nieuw aanleggen met een minimuminkomen of als vluchteling zijn er weer allemaal subsidiepotjes, die zijn er niet voor het overnemen.
deze woning is straks niet voor mensen met een laag inkomen.
Wij betalen nu al 706 euro in de maand. Straks gaat de prijs omhoog omdat in de tussentijd deze woning energie zuinig is gemaakt met warmtepomp en 22 zonnepanelen

Dus gok dat het rond de 800 euro gaat zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michelletjee
TERW_DAN schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 17:38:
1250 euro vind ik flink wat geld. Genoeg dingen die niet per se de smaak zijn van de nieuwe bewoner.
Trapbekleding is leuk, maar als de kleur je niet aanstaat, dan is geld er voor neertellen ook zonde.

De nieuwe bewoner zal ook weten dat jij alles eruit moet halen en zo moet opleveren. Dat geeft hun natuurlijk ook niet echt de noodzaak veel te betalen.

Ik zou vragen wat ze willen geven, en iedere euro die je kan krijgen blij mee zijn.
heb je ook gelijk in inderdaad. Laten we het hopen, gaat ons echt puur om die schuur en bestrating, de rest halen we wel leeg of trekken we er wel uit.

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• evjatar
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 06-06 10:43
michelletjee schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 17:38:
[...]

deze woning is straks niet voor mensen met een laag inkomen.
Wij betalen nu al 706 euro in de maand. Straks gaat de prijs omhoog omdat in de tussentijd deze woning energie zuinig is gemaakt met warmtepomp en 22 zonnepanelen

Dus gok dat het rond de 800 euro gaat zijn
Sorry hoor, 800,- is best weinig voor een huurwoning.

Ik zou blij zijn dat iemand alles wil overnemen voor niets en je het er niet uit/af hoeft te halen. Verder klinkt het alsof je er alles uit wilt halen ten koste van de nieuwe bewoners.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michelletjee
evjatar schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 17:42:
[...]

Sorry hoor, 800,- is best weinig voor een huurwoning.

Ik zou blij zijn dat iemand alles wil overnemen voor niets en je het er niet uit/af hoeft te halen. Verder klinkt het alsof je er alles uit wilt halen ten koste van de nieuwe bewoners.
willen alleen beetje geld terug van raambekleding en laminaat en tapijt etc.
omdat het er nog geen 1,5 jaar in ligt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• wodkabuikje
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 18:33
Zijn de volgende huurders al bekend?

Ik ben een keer verhuisd en toen was er nog geen nieuwe huurder. Ik moest alles eruit halen incl. een mooie tegelvloer, eeuwig zonde.

Bij mijn laatste huurwoning had ik al wel contact met de nieuwe huurders. Aangegeven dat ze alles gratis mogen hebben als dan we alles zo mag blijven zoals het is. Dat was akkoord en daar waren beide partijen erg blij mee.

niet iedereen heeft een bierbuikje

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• toimoi
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
Bij ons was er nog geen nieuwe huurder. Kun je voor niks de hele boel leegtrekken. Wij hadden dan wel geen bestemming meer voor het spul, waaronder het tweedehands laminaat, dus moest ook een bus huren en naar de stort op en neer.

Ik zou blij zijn met iedere cent die je ervoor krijgt, mijn ervaring is leeg opleveren als er geen nieuwe huurder is. Ik weet niet wat jouw vrije tijd je waard is, maar ik had het prima gevonden als er iemand was die had geroepen joh laat maar liggen, alleen ik betaal er niks voor. Had ons twee reisjes van 160km en een paar dagen werk gescheeld die we liever in ons nieuwe stekkie hadden gestoken.

Ik zou inzetten (afhankelijk van de staat) op max 50% nieuwwaarde. Maar reken je niet rijk. Voor hetzelfde geld moet je een week uittrekken om de woning kaal en wit op te leveren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:27

St@m

@ Your Service

michelletjee schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 17:43:
[...]

Je kan het vragen. Is het antwoord 'nee', wat zeer goed mogelijk is, dan heb je pech. Ik begrijp dat je liever de boel er dan uittrekt, dat is je goed recht. Ik ben benieuwd wat de nieuwe huurder vindt van je aanbod. Laat het ons weten!

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michelletjee
wodkabuikje schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 17:53:
Zijn de volgende huurders al bekend?

Ik ben een keer verhuisd en toen was er nog geen nieuwe huurder. Ik moest alles eruit halen incl. een mooie tegelvloer, eeuwig zonde.

Bij mijn laatste huurwoning had ik al wel contact met de nieuwe huurders. Aangegeven dat ze alles gratis mogen hebben als dan we alles zo mag blijven zoals het is. Dat was akkoord en daar waren beide partijen erg blij mee.
woning komt volgende week online wss.

7 september eindigd ons huurcontract.

wij mogen het nog laten liggen tot er een nieuwe bewoner bekend is, mocht die niks willen hebben we 1 week de tijd om alles eruit te halen en te slopen etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

@michelletjee wat is de huurprijs? Dat is wel handig om een inschatting te maken wat voor mensen dit gaan huren.

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michelletjee
St@m schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 17:56:
[...]

Je kan het vragen. Is het antwoord 'nee', wat zeer goed mogelijk is, dan heb je pech. Ik begrijp dat je liever de boel er dan uittrekt, dat is je goed recht. Ik ben benieuwd wat de nieuwe huurder vindt van je aanbod. Laat het ons weten!
Ja ik ben ook erg benieuwd, ligt er echt aan wat er in komt. lijkt mij ook raar dat ze de schuur niet zouden willen of de bestrating, maarja als hun er dan uitgaan zitten hun met het probleem. Dus hopelijk geven die mensen daar niks om.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michelletjee
True schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 17:58:
@michelletjee wat is de huurprijs? Dat is wel handig om een inschatting te maken wat voor mensen dit gaan huren.
nu 706, maar gaat straks wel de lucht in. want de woning is naar A+++ gegaan.
ik denk rond de 800/900 euro misschien?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• evjatar
  • Laatst online: 06-06 10:43
michelletjee schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 17:43:
[...]

En van de schuur, zonwering, hordeuren, behang etc toch?

‘Geld terug’ is nonsens, het is geen winkel. Je wilt er iets voor krijgen, maar laminaat en tapijt herbruiken is echt lastig, dit krijg je amper netjes eruit + ergens anders er weer in.

Ik zou sturen op dat alles mag blijven staan/liggen.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 07-06 22:11
Het zou wel grappig zijn als de nieuwe huurder zegt dat je voor 1000€ alles mag laten zitten en als je niet wilt betalen moet je het eruit halen.

Volgens mij zou je dan als TS niet blij zijn.

Kortom, alles voor niets overdragen en alleen als de nieuwe huurder alles overneemt. Zo niet, dan ‘dreigen’ alles weg te halen. Hopelijk hoef je dan niet alles weg te halen…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michelletjee
evjatar schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 18:04:
[...]

En van de schuur, zonwering, hordeuren, behang etc toch?

‘Geld terug’ is nonsens, het is geen winkel. Je wilt er iets voor krijgen, maar laminaat en tapijt herbruiken is echt lastig, dit krijg je amper netjes eruit + ergens anders er weer in.

Ik zou sturen op dat alles mag blijven staan/liggen.
wij hoeven niks van de schuur of zonwering etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michelletjee
Smobbo schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 18:04:
Het zou wel grappig zijn als de nieuwe huurder zegt dat je voor 1000€ alles mag laten zitten en als je niet wilt betalen moet je het eruit halen.

Volgens mij zou je dan als TS niet blij zijn.

Kortom, alles voor niets overdragen en alleen als de nieuwe huurder alles overneemt. Zo niet, dan ‘dreigen’ alles weg te halen. Hopelijk hoef je dan niet alles weg te halen…
we gaan het zien 8)7

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

michelletjee schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 17:59:
[...]

nu 706, maar gaat straks wel de lucht in. want de woning is naar A+++ gegaan.
ik denk rond de 800/900 euro misschien?
Weet je dat zeker? Het is nu namelijk nog sociale huur, straks met 800/900 niet.
Met een huurprijs van 700 zal ik het volgende in acht nemen: alles wat je niet kunt hergebruiken zul je gratis moeten weggeven want de tijd om het te verwijderen heb je niets aan.

Kijkend naar:
  1. Laminaat boven en beneden ( kosten waren rond 2000 incl ondervloer en plinten) Basic licht beige vloeren
  2. >> waarde marktplaats 300€?
  3. Trapbekledingen (1300)
  4. >> geen waarde (weet je zeker dat dit er uit moet?)
  5. Raambekleding ( 600/700 euro)
  6. >> 50€ want op maat
  7. elektrische zonnewering (zat er al maar kunnen we eventueel wel geld voor vragen)
  8. >> 200€ indien het echt netjes werkt
  9. Hordeuren voor de ramen (zat er al in)
  10. >> 100€ indien het netjes is
  11. Grote schuur incl bestrating ( zat er al maar kost ook wel wat)
  12. >> je moet die schuur verwijderen? weet je dit heel zeker?
  13. Tapijt zolder hal en overloop ( 350)
  14. >> geen waarde
  15. Glasvezelbehang beneden (300)
  16. >> als je hier serieus geld voor denkt te gaan vragen ga je stranden met de volgende huurder
  17. Hebben nieuwe keuken laten plaatsen (1200) neemt woningstichting over
  18. Zonnescherm elektrisch buiten (400)
  19. >> 200€ is wel de max
Dan kijk je naar de totaal prijs, doe je dat x2 noem je alles op als je met de nieuwe huurder rondloopt voor die prijs en haal je daar 10-15% van af als combideal (beetje afronden naar beneden). Dan zegt de nieuwe huurder dat is te veel we geven je wel de helft daarvan. Dan knijp jij in je handjes en geeft akkoord.
Houdt in je achterhoofd dat je voor 700€ huur mogelijk huurders krijgt die een schuur, elektrische zonnewering en een elektrisch zonnescherm echt gewoon helemaal niets boeit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michelletjee
True schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 18:06:
[...]

Weet je dat zeker? Het is nu namelijk nog sociale huur, straks met 800/900 niet.
Met een huurprijs van 700 zal ik het volgende in acht nemen: alles wat je niet kunt hergebruiken zul je gratis moeten weggeven want de tijd om het te verwijderen heb je niets aan.

Kijkend naar:
  1. Laminaat boven en beneden ( kosten waren rond 2000 incl ondervloer en plinten) Basic licht beige vloeren
  2. >> waarde marktplaats 300€?
  3. Trapbekledingen (1300)
  4. >> geen waarde (weet je zeker dat dit er uit moet?)
  5. Raambekleding ( 600/700 euro)
  6. >> 50€ want op maat
  7. elektrische zonnewering (zat er al maar kunnen we eventueel wel geld voor vragen)
  8. >> 200€ indien het echt netjes werkt
  9. Hordeuren voor de ramen (zat er al in)
  10. >> 100€ indien het netjes is
  11. Grote schuur incl bestrating ( zat er al maar kost ook wel wat)
  12. >> je moet die schuur verwijderen? weet je dit heel zeker?
  13. Tapijt zolder hal en overloop ( 350)
  14. >> geen waarde
  15. Glasvezelbehang beneden (300)
  16. >> als je hier serieus geld voor denkt te gaan vragen ga je stranden met de volgende huurder
  17. Hebben nieuwe keuken laten plaatsen (1200) neemt woningstichting over
  18. Zonnescherm elektrisch buiten (400)
  19. >> 200€ is wel de max
Dan kijk je naar de totaal prijs, doe je dat x2 noem je alles op als je met de nieuwe huurder rondloopt voor die prijs en haal je daar 10-15% van af als combideal (beetje afronden naar beneden). Dan zegt de nieuwe huurder dat is te veel we geven je wel de helft daarvan. Dan knijp jij in je handjes en geeft akkoord.
Houdt in je achterhoofd dat je voor 700€ huur mogelijk huurders krijgt die een schuur, elektrische zonnewering en een elektrisch zonnescherm echt gewoon helemaal niets boeit.
toon volledige bericht
behang etc hoef ik geen geld voor hoor! waren gewoon beetje puntjes wat wij hadden uitgegeven aan de woning, niet helemaal duidelijk neergezet.

Ja 100% zeker alles wat ze niet overnemen moet er uit.
Dus de elektrische zonnewering, raambekleding, schuur, deel bestrating, trapbekleding en tapijt eigenlijk alles behalve de keuken hahaha.

Laminaat kunnen we zelf prima hergebruiken voor de nieuwe woning om boven te leggen en eventueel op de zolder. Gordijnen zijn standaard maten, misschien te hergebruiken. Gordijn sws. Dus veel dingen kunnen we zelf prima hergebruiken. Gaat ons echt puur om dat wij niet die schuur hoeven wegtehalen en de bestrating.

Verder hoeven we niet perse achter te laten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jaer
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 17:59
Als dat wel moet red je dat in een week ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• happysan
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 28-05 13:50
michelletjee schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 17:37:
[...]

ohh hier niet, hier mag je geld vragen wat je er voor wil hebben hhaha. Wil uiteraad niet zeggen dat mensen ook willen betalen, maarja dan trek en haal ik ook alles eraf en weg.

dus het is eigenlijk hopen dat ze alles willen voor een x bedrag. kan ook zijn dat er asielzoekers inkomen, dat weten ze nog niet zeker
Weet je dat heel zeker? Ik denk het namelijk niet.

Als de verhuurder zegt haal alles eruit, dan heb je alles eruit te halen. Ik weet echt niet waar je vandaan haalt dat er zaken worden overgenomen, zeker voor zo'n bak geld.

Sociale huur is ook nog eens voor mensen met een beperkt inkomen, hoe kom je erbij dat die zo even 1250 euro te besteden hebben?

Bespaar je alle moeite om alles weg te moeten halen en hoop van harte dat de verhuurder het daarmee eens is. Je kan ook niet met grof geweld alles slopen, je zult de woning netjes moeten opleveren. Ik zou betere dingen willen doen met mijn tijd.

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• evilution
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

70-80% korting op de originele prijs lijkt me een stuk realistischer. Men zal wellicht ook niet alles willen hebben.

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SCIxX
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18:30

Ik zou eerder zeggen, maximaal 40%. Ten eerste is tweedehands al snel 50%, dan is hier je positie ook nog zwak EN het is waarchijnlijk niet exact wat nieuwe bewoners zelf zouden kiezen qua smaak.

Je kan alleen eventueel hoger gaan als je een interieur designer bent en het alles zeer smaakvol is en de nieuwe bewoner erg bevalt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online

FreakNL

Well do ya punk?

toimoi schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 17:55:
Bij ons was er nog geen nieuwe huurder. Kun je voor niks de hele boel leegtrekken. Wij hadden dan wel geen bestemming meer voor het spul, waaronder het tweedehands laminaat, dus moest ook een bus huren en naar de stort op en neer.

Ik zou blij zijn met iedere cent die je ervoor krijgt, mijn ervaring is leeg opleveren als er geen nieuwe huurder is. Ik weet niet wat jouw vrije tijd je waard is, maar ik had het prima gevonden als er iemand was die had geroepen joh laat maar liggen, alleen ik betaal er niks voor. Had ons twee reisjes van 160km en een paar dagen werk gescheeld die we liever in ons nieuwe stekkie hadden gestoken.

Ik zou inzetten (afhankelijk van de staat) op max 50% nieuwwaarde. Maar reken je niet rijk. Voor hetzelfde geld moet je een week uittrekken om de woning kaal en wit op te leveren...
Bij mij was het nog erger. Ik ging ergens heen waar en al tapijt lag op de trap en woonkamer en vinyl in de andere vertrekken. Was zonder overleg, andere huurder was allang vertrokken. Ik blij, toen…

Maar 5 jaar later ging ik weg en nog geen nieuwe huurder, moest ineens die zooi eruit..

2 dagen bezig geweest :-(

[ Voor 4% gewijzigd door FreakNL op 09-08-2023 19:33 ]

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• pentaw1nz
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 16:09
Als ik de nieuwe huurder zou zijn en dit lijstje voor me kreeg met zaken waar jij allemaal nog geld voor wil hebben, dan had ik gezegd dat je alles er uit mocht halen.
Succes met die schuur , bestrating, en behang.... hoop dat je het in je volgende huis een goede plek kunt geven.

Maar ff serieus. Raambekleding, een laminaat vloertje, of dat soort vergelijkbare zaken (die je er eenvoudig uit haalt en kunt hergebruiken/doorverkopen) kun je een dealtje voor sluiten.
Al die andere zaken (overgrote deel op je lijstje) is gewoon wat t is.... dat gaat echt te ver.

PV: 13 x LG Solar 320N1K-A5 - NeON2 / WP: Adlar Aurora II 6kw / WPB: Atlantic Explorer 200l / jaren 70 woning gasloos sinds 10-2024

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
Kijk, laminaat enigzins netjes verwijderen doe je in een uur of twee (eigen ervaring), maar glasvezelbehang is berucht moeilijk te verwijderen (voor deze schaal al snel twee dagen werk), dan stucwerk herstellen wat hierdoor stuk gaat (met een beetje gips uurtje of twee werk). Trap lijmvrij maken kost je zo twee dagen. Een schuur afbreken is ook zo een halve dag tot een dag werk. En je mag alles nog afvoeren.

Dan is natuurlijk de vraag hoeveel je dat waard is.

[ Voor 6% gewijzigd door pagani op 09-08-2023 20:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gh0stw4lk3r
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07-06 22:58
als meermalig huurder heb ik nooit meer dan 300 betaald voor wat er in het huis aanwezig was, ik ga niet voor niks in een sociale huurwoning (toendertijd) dus heb al niks te besteden. Wil je meer hebben, dan haal je het er maar uit, dan haal ik mijn laminaat wel weer van markplaats voor gratis of een paar tientjes.
zelfde geldt voor raambekleding, meestal maatwerk, succes met de verkoop of hergebruik daar van. Moet er perse iets hangen, dan haal je bij de action wel wat cheaps.

In mijn huidige huurwoning (vrije sector) heb ik voor 200, alle verlichting in het huis, alle kledingklasten en kasten in washok en badkamer en raambekleding overgenomen in het hele huis. Zij blij want ze hoefden er geen werk in te steken, ik blij want ik hoefde al die zooi niet aan te schaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas.013
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 17:37
michelletjee schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 17:57:
[...]

woning komt volgende week online wss.

7 september eindigd ons huurcontract.

wij mogen het nog laten liggen tot er een nieuwe bewoner bekend is, mocht die niks willen hebben we 1 week de tijd om alles eruit te halen en te slopen etc.
De nieuwe bewoner weet ook dat je ėén week de tijd hebt. En in die week ben je liever bezig met jouw nieuwe woning. Lijkt me sowieso al veel om in één week eruit te halen.
Mijn ervaring is ook een symbolisch bedrag voor zaken die je ook zo op marktplaats goed zou kunnen verkopen, en alles wat tijd kost om te verwijderen: kostenloos over nemen. De nieuwe huurder heeft gewoon een veel betere onderhandelingspositie en of geen budget. Als vertrekkende huurder zou je al tevreden zijn indien je deze zaken niet hoeft te verwijderen. Dat is waarschijnlijk die € 1.250 al waard.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boerenlater
  • Registratie: April 2022
  • Niet online
Ik heb pas een nieuwe woning gehuurd en ik zou maar wat blij zijn als ik (gratis of voor een klein bedrag) vloeren enzo kon overnemen. Nu is alles kaal opgeleverd.

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Il 2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Je gaat serieus geld vragen voor behang, trapbekleding en bestrating? 8)7 Ik vind het nogal triest dat je daarvoor geld durft te vragen. en als je er zelf duizenden euro's in hebt gestoken... je wist dat het een huurwoning was en je er binnen 1,5 jaar weer weg was?

Als nieuwe huurder zou ik dan ook zeggen ja sloop alles er maar uit dan en breng het terug naar de originele staat. Ik zou er geen cent voor betalen, zeker niet in het huursegment van 700-800 euro.

Normaal gesproken is het alleen meubilair of witgoed wat je ter overname aanbiedt voor extra geld (een kledingkast, tafel, eetstoelen, een wasmachine / droger etcetera) en dan voor een schappelijke prijs omdat A: het niet past in je nieuwe woning, en B: de nieuwe huurder er baat bij heeft omdat hij/zij zelf nog niets heeft.

[ Voor 26% gewijzigd door Il 2 op 10-08-2023 19:06 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Frankinho
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 04-06 00:45
Het antwoord is veel simpeler, doe de nieuwe huurder een voorstel waar jij zelf blij van was geworden 2 jaar geleden. Als jij dingen hebt die je 1 op 1 mee kan nemen kun je nog zeggen, mag je overnemen voor € X anders heb ik er ruimte voor. Voor alle overige meuk is het al 100 keer gezegd, alles achterlaten en hem of haar er veel plezier mee wensen. Als je hier mee gaat lopen kruidenieren mag je het er straks allemaal uit gaan halen (of laten halen).

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• codebeat
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 24-05 15:13
Dergelijke feedback is hier *off-topic*

Ik denk dat je het anders aan moet pakken namelijk beginnen bij de verhuurder. Stel je eens de vraag wat voor meerwaarde jij hebt aangebracht aan de woning. Kijk, ik heb bijvoorbeeld een verhuurder die NUL bijdrage heeft geleverd om de woning te verbeteren. Vraagt steeds meer maar doet niets. Ikzelf heb vele verbeteringen aangebracht, zoals isolatie, verlichting, keuken, schuur, etc. Dat neem ik ze zeer kwalijk en als ik eruit ga dan nemen ze het over voor x-bedrag en als ze dat niet willen dan spreek ik ze aan op hun onverantwoordelijkheid/nalatigheid en dan zoeken ze het maar uit en halen ze de veranderingen/verbeteringen er zelf maar uit. Zal ik zo brutaal zijn om dat te checken en desnoods maak ik er een rechtszaak van.

Je kunt er sowieso vanuit gaan dat ze meer gaan vragen aan de volgende bewoner. Bijvoorbeeld mijn nieuwe buren betalen 3x meer huur dan mijn oude buurvrouw die overleden is. Geen steen aangepast, niets. In dat huis waren ook aanpassingen gemaakt maar blijkbaar was dat toch niet zo'n probleem. Zelfs het grote balkon was een dakterras geworden. Zo drijf je als verhuurder de waarde wel op. Smerige praktijken maar schijnbaar is dat heel normaal....

Dat is het, verhaal je investeringen niet op de volgende huurder want dat doet de verhuurder wel voor jou. Automatisch. Verhaal de investeringen op je verhuurder. Je verhuurder weet ook hoe het werkt, dat niet heel vaak mensen wat overnemen maar als het dan toch blijft zitten kan dat een mooie feature zijn. Verkoop het zo, probleem niet neerleggen bij samenhang volgende huurder, heb jij niets maar ook helemaal niets mee te maken. En als je helemaal 'flauw' wilt zijn wanneer ze zeggen het terug te brengen in originele staat, vraag dan opleveringsfoto's. 9 van de 10 keer hebben ze dat niet. Einde discussie.

Dat is mijn advies. Stel je de vraag over de meerwaarde die je hebt aangebracht en leg dat neer bij de verhuurder. Niet andersom dus, dat de volgende huurder dat moet gaan bepalen of het mag blijven zitten of niet. Alles heeft met smaak te maken maar je zult zien als het er inzit (bij de huurprijs) dat heel veel huurders geneigd zijn te accepteren dat het zo is. Zo gaat dat ook bij een huis kopen. Heel goed opletten, laat je niet naaien. Als het goed uitkomt en het blijft zitten en de verhuurder brengt verwijderingskosten in rekening, je kunt het niet controleren. Begin en blijf dus bij de verhuurder.

[ Voor 15% gewijzigd door tweakduke op 14-08-2023 14:05 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• CrazyFool
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13:13
Ik heb ooit 20 jaar geleden in dezelfde situatie gezeten. Alles mooi geschilderd en opgeknapt. Gaskacheltje in de keuken gemonteerd, laminaat gelegd, mooie gordijnen en vitrage. En toen gingen we verhuizen, klein bedrag gevraagd om alles over te nemen, €300 voor alles. Gaskacheltje was toen nieuw al 250 euro en dan het laminaat nog…

Volgende bewoner had geen zin om te betalen, wilde alleen paar rolgordijntjes overnemen. Dus gezegd, of alles. Of niks…

Het werd dus niks en was een hele vervelende nieuwe bewoner, heb alles er uitgehaald. En in de mooi gesausde muren moesten alle gaatjes gevuld worden (moest van de woningbouw) (heb natuurlijk zwaar overdreven de gaatjes gevuld, zodat er weer opnieuw gesausd moest worden :+)

Heeft ze uiteindelijk meer gekost dan 300 euro, maar dat is sociale huur… je kan geluk hebben met iemand die een gevulde portemonnee heeft, maar in 80% van de gevallen is dat niet zo… :/

Moraal van het verhaal, alles wat je qua kosten in een huurwoning steekt krijg je er nooit meer uit en moet je zien als verloren geld.

[ Voor 7% gewijzigd door CrazyFool op 10-08-2023 06:50 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

Anoniem: 39993

Dit is een loterij.

Laminaat en gordijnen zijn behoorlijk smaakgevoelig. Kans is groot dat ik die niet eens wil hebben en dan ga ik het dus niet kopen om het iets later af te voeren.

Tuinbestrating en opstallen zoals een schuur horen gewoon bij het gehuurde. Kans is heel groot dat ik niet voor die schuur kom, want blijkbaar hoort die niet bij de woning en is daar dus niet eens mee geadverteerd.

Ik heb ooit een laminaatvloer aangeboden gekregen. Die lag in mijn eerste appartement. Verkoper wilde daar wel geld voor hebben. Maar het was niks bijzonders, dus heb ik aangeboden dat ik niets in rekening zou brengen voor het verwijderen van het laminaat.

Verder wat details die mij opvallen. Je noemt 2000 euro voor laminaat in een woning van totaal 92 m2 en dan ligt er tapijt in de hal, op de overloop en de zolder. Dan heb je of heel duur laminaat of iemand ingehuurd om het te leggen. Onze hele bovenverdieping heb ik gedaan - toilet en badkamer uitgesloten - voor nog geen 600 euro. Dat is ruim 40 m2 in totaal.

Ik heb inmiddels 3x een woning gekocht en heb nog nooit iets overgenomen. Ik heb alleen 3x niets in rekening gebracht voor het afvoeren van achtergelaten spullen.

Ik ken het riedeltje inmiddels wel: "Het is niet leeg en bezemschoon. Alles wat achterblijft kan binnen 4 weken nog opgehaald worden. Daarna geen garanties meer. Het kan weggegooid, weggegeven of in gebruik genomen zijn. Niet akkoord? NU meenemen."

De laatste keer ging er iemand met een bolderkar naar huis. :)

[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 39993 op 10-08-2023 21:57 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JDillinger
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 28-05 10:44
Eens met grootendeels hierboven. Geld vragen voor die dingen die al bij woning zaten vind ik moreel een beetje triest, en voor de rest van de dingen zou ik een symbolisch bedrag vragen ergens tussen 100 en 300 euro.

Probeer het andersom te zien: schuurtje en trapbekleding weghalen is zo 10 uur werk (trap dien je in originele staat op te leveren, dus bekleding eraf betekent schuren en verven, of andere bekleding). Al die arbeid kost jou veel geld en moeite. Idem voor behang.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TepelStreeltje
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08:58

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

Toen ik uit mijn sociale huurwoninkje (was meer een studentenstudio, maar viel qua contract onder gewoon sociale huurwoning regels), heb ik ook het laminaat, gordijnen etc etc aangeboden ter overname.
De nieuwe bewoner was een herintreder (geloof zware alcoholist), dus 0 euro kapitaal.
De organisatie die hem begeleide (SIG) stelde dat ik 50 euro kon krijgen, meer was er niet.
Voor mij was het toen dus ook de keuze, sloop ik alles er uit (wtf moet je met gebruikt laminaat? op maat gemaakte gordijnen etc etc? laat staan in je nieuwe woning) of slik ik het verlies en neem ik die 50e mee...

De nieuwe bewoner heeft alles wat (door sig) over was genomen er uit gesloopt...

Maar goed, moral of the story, je moet geluk hebben met wat er in komt. Als ze slim/brutaal zijn, zeggen ze, ik geef je 100 euro en zo niet, have fun met er uit slopen. Want ze verwachten toch niet dat je binnen een week alles er uit wil slopen.

Ik zou het zeker proberen om er geld voor te vragen, misschien wat onderhandelen. Maar reken erop dat je gewoon alle centen kwijt bent die je hebt geinvesteerd in de woning. Mijn inziens is dit ook een beetje het verdien model van een verhuurder. Trap een huurder in een slecht onderhoude woning en na X tijd is het hopelijk opgeknapt door de huurder.
Ook bij onze huidige woning het geval, zit bijna 5000 in aan vloerbekleden, raambekleding, verf etc etc. Maar daar gaan we niets van zien als we er uit gaan.

Maar die 5000 heeft voor ons woongenot gekocht, dat was voor ons belangrijker.

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 07-06 15:33

Agent47

I always close my contracts.

Wij gaven aan de aankomende bewoners aan wat wel en wat niet over te nemen was.
Verder geen discussie. Bij ons hebben ze een badkamer kast en een wandklok overgenomen voor 50% van de huidige prijs op de site van de fabrikant. Staat zwart op wit op whatsapp en ik heb een tikkie gestuurd.

Mooi opgelost zo.

Daarentegen, als ik een huis zou kopen of huren en diegene kwam met dat lijstje aan waar jij mee aan komt, dan weet ik niet of ik me lach zou kunnen inhouden.

[ Voor 20% gewijzigd door Agent47 op 10-08-2023 08:08 ]

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Acties:
  • +40 Henk 'm!

Anoniem: 1777010

Ik kan me niet voorstellen dat je alles er uit zal slopen en hoe minder je er voor zal krijgen, hoe minder de moeite waard dat het is. Max 500 euro zou ik vragen voor alles. En zo niet, sloop je het er toch uit?

Een verhaal andersom: ik ging ooit ergens weg en ik vroeg 250,- voor een hele complete woning. Vloeren, wat lampjes, wasmachine op zolder, wat al niet meer. De vloer alleen al was het driedubbele waard.

De nieuwe bewoner bleef maar aarzelen en onderhandelen en ik (goedzak die ik was) liet het gebeuren. Op de ochtend van de overdracht (die was om 13:00) kreeg ik een appje dat hij er toch vanaf zag. Zodat ik te laat zou zijn om het er uit te halen, en dan is het jammer natuurlijk.

Nou, met vier vrienden heb ik heel die fucking hut gestript. Tot het laatste splintertje laminaat. Kwart voor 1 reed de aanhangwagen weg en kreeg hij een kale woning. Wat een lul was dat, hij keek niet blij toen hij de woning zag, haha. Ik geniet er nog van.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• cadsite
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 03-06 08:29
michelletjee schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 17:35:
[...]

nieuwsflits:
Mensen kunnen perfect wonen in een woning zonder trapbekleding. :Y

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• boswandeling
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online
Herkenbaar verhaal, toen wij ons huidige huis KOCHTEN wilde de bewoner dat we enkele dingen overnamen voor een absurd hoge prijs. Toen we dat niet wilde, heeft de bewoner het alsnog laten zitten. Bij de voor oplevering aangegeven dat we het niet willen hebben en dat voordat het koop contract wordt getekend de spullen er uit gehaald moesten worden. Dit was minstens een dag werk.

Ik weet niet wat er in je huur contract staat, en wat de verhurende partij eist, maar het kan ook zo zijn dat je hebzucht ook tegen je kan werken.

Voor je vloer en raamdecoratie kan je misschien iets vragen, maar voor glasvliesbehang bestrating schuur, en dingen die er al in zaten moet je toch maar eens bedenken of je niet te hebzuchtig aan het worden bent.

Denk ook even aan je laminaat. Als ze dat niet overnemen kan je het er uit halen, dit hebben wij ook moeten doen van Portaal toen iemand in onze familie overleed. Je kan eigenlijk alleen de lange stukken overhouden, en het beschadigd ook soms bij het losmaken. De tijd die je bezig bent met alles er uit halen verslepen eventueel opstallen weegt soms niet op tegen de prijs/winst die je er aan overhoud.

Wees realistisch met je prijs.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chedara
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 18:26
Ik ben het eens met de meeste opmerkingen die hier geplaatst zijn. Als je raambekleding, laminaat en zonnescherm. neutraal en in goede staat zijn, is er volgens mij nog wel een goede kans dat de nieuwe huurder het wil overnemen. Maar geld vragen voor glasvezelbehang een schuur, bestrating en trapbekleding gaat echt te ver. Ik zou je keihard uitlachen en je voor de verdere onderhandelingen niet meer serieus nemen. Dat heeft allemaal 0 herbruikbare waarde. Sterker nog, dat gaat jou geld en tijd kosten om het er uit te halen en in originele staat te brengen.
Laminaat, horren heb je er redelijk snel zonder bijzonder gereedschap uit. Maar ook daarvan is de herbruikwaarde beperkt. Mocht je het laminaat er heel uitkrijgen zonder de klikstripjes te beschadigen, dan kan je eigenlijk alleen de hele planken nog gebruiken. En probeer daarna nog maar hetzelfde laminaat te vinden om het aan te vullen. Horren zijn op maat. Het is letterlijk wat de gek er voor geeft. Maar zeg nou eerlijk, zou jij meer dan een maandhuur besteden voor iets wat niet geheel naar jouw zin is? Ik zou het niet doen in iedergeval. Ik zou voor hetzelfde bedrag, misschien iets meer, zelf laminaat kunnen leggen en kant en klaar raambekleding kunnen ophangen, dat wel naar mijn zin is. De rest is leuke bonus, maar niet noodzakelijk. Ik denk dat je blij mag zijn, als de nieuwe bewoner tegen je zegt dat je mag laten zitten. Als je de helft tot 3/4 van de huurprijs vraagt, bestaat de kans dat de huurder ook nog wel wil onderhandelen en betalen. Wil de huurder minder betalen zou ik waarschijnlijk ook snel met alles of niets akkoord gaan. Je moet er toch niet aan denken om dat er allemaal uit te slopen en af te voeren.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Nu online
michelletjee schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 17:39:
[...]

heb je ook gelijk in inderdaad. Laten we het hopen, gaat ons echt puur om die schuur en bestrating, de rest halen we wel leeg of trekken we er wel uit.
Je spendeert liever tijd en gooit dingen liever weg in plaats van dat je er een ander blij mee kan maken?

Vraag gewoon 100 euro voor alles, dan ben jij overal van af en hoef jij niks te doen? Geen bestrating, geen schuur, geen fundering, hoef je de muren niet plakvrij te maken, etc?

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 17:00
Als nieuwe huurder zou ik zeggen: succes met verwijderen vd schuur, de tuin moet egaal opgeleverd worden met schone grond.

En ook binnen de 5 dagen die ervoor staan.
En ik maak vast fotos van de kozijnen en muren, als daar straks putten in zitten mag je alles herstellen.

• Mickey77
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 16:53

Mickey77

Allround ICT-er

Anoniem: 1777010 schreef op donderdag 10 augustus 2023 @ 08:13:
Nou, met vier vrienden heb ik heel die fucking hut gestript. Tot het laatste splintertje laminaat. Kwart voor 1 reed de aanhangwagen weg en kreeg hij een kale woning.
Ik heb een plusje gegeven maar zou er wel twee willen geven, aangenomen dat het inderdaad de intentie was van de nieuwe huurder om jou te 'flessen'.

@michelletjee Ondanks dat het bovenstaande verhaal niet zo leuk eindigde, denk ik wel dat je er een les uit kunt halen. ik zou zeggen: bepaal een bedrag en... stel een termijn. Voor dat bedrag alles overnemen of niet. Maar dan wel een bedrag van maximaal 500 euro. Ik denk dat alles hoger, niet gaat leiden tot een deal.

Jij zegt zelf ook dat je graag nieuwe dingen koopt, toch? De motivatie voor een deal ligt bij jou, niet bij de nieuwe huurder. Zo staat een nieuwe huurder er doorgaans ook in: die wil een kale en nette woning. Het grootste belang heeft deze persoon bij eventueel laminaat. Voor de rest wil die persoon wellicht ook graag zelf shoppen...

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Ik zou niet te veel vragen, als de volgende bewoner het niet overneemt krijg je niks en moet je alles er uithalen.

Alles wat je er voor krijgt is meegenomen en minder werk.

[ Voor 21% gewijzigd door Marzman op 10-08-2023 09:35 ]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Clifdon
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12:34
Ik heb een kleine twee jaar geleden een huis gekocht en die mensen wilde 5000 euro voor de lampen die er hingen hebben. 6000 euro voor een keukentje onder een overkapping in de tuin. En nog wat idiote bedragen.

Ik heb ze fijn alles laten demonteren en heb achteraf dat ik ze niet aansprakelijk heb gesteld voor schade aan het huis die ze hebben gemaakt tijdens de verhuizing.

Doe even normaal en accepteer dat het spul niets waard is. Ik wens je veel plezier met het afbreken en afvoeren van je tuinhuis. Je komt er wel achter wat afvoeren van puin kost :w

Always look on the bright side of life.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bie100
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 12:14
True schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 18:06:
[...]

Dan blijft het nog sociale huur

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Managelorian
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 07:50

Managelorian

“This is the workflow.”

Als ik lees dat er een fundering van een schuur is die je mogelijk moet weghalen dan zou ik aanbieden om alles gratis over te nemen. Tenminste, als we het over een echte, betonnen fundering hebben. Een paar tuintegels die als fundering moeten dienen kunnen er nog wel redelijk makkelijk uitgehaald worden, maar zodra je breekhamers nodig hebt om beton te slopen dan zou ik er veel voor over hebben om dat werk niet te hoeven doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• feye1
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 21-01 23:38
Je zit veel te hoog in de boom. Wat de nieuwwaarde was is totaal irrelevant. Het gaat erom wat het de ander waard is en besef dat je een behoorlijke zwakke onderhandelpositie hebt.

Ik zou 100 euro geven als het merendeel me beviel. Anders oplever in originele staat. Dus incl. schone geëgaliseerde grond in de tuin.

Succes met de rommel afvoeren. Kost je moeite en geld.

Acties:
  • +22 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17:14
Ronald.42 schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 17:27:
Ik was toendertijd gauw klaar of je neemt alles over of ik haal alles eruit.
Wel voor gratis overigens.
Had geen zin om voor een paar euro wat dingen over te laten nemen maar vervolgens wel alle vloerbedekking eruit te moeten halen bijv.
Of behang van de muren halen ook zo leuk.

Dus alles of niks voor gratis.
Dit.

Hebben wij ook gedaan toen mijn vriendin bij me kwam wonen. Kwam een alleenstaande moeder met kind in die geen rooie cent had. Die heeft alles overgenomen, letterlijk. Servies, koelkast, kookplaat, wasmachine, handdoeken, bed, bank, tafel, stoelen, etc. Wat moet je ervoor hebben? Helemaal niks. Ze moest ervan huilen, ze had het niet verwacht.

Had er misschien paar honderd euro voor kunnen vangen op marktplaats, maar het gesleep en gezeik zaten we gewoon niet op te wachten.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• small2
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 06-06 16:01
Woon sinds kort ook in een sociale huurwoning. Vorige bewoner wilde alles wel laten staan (vloer, rolgordijnen, jaloezieën, lampen etc).Spul was pas 9 maanden oud. Er staat ook een schuur, redelijk verouderd, maar nog wel bruikbaar. Vorige bewoner had de wens om deze te laten staan, zodat hij deze niet hoefde te slopen en af te voeren. Inruil had ik het spul in huis gratis. Hij was liever ook met zijn nieuwe huis bezig dan de oude te strippen en in originele staat op te leveren. Dit is zeer begrijpelijk.

Aan de andere kant snap ik dat je er geld voor wilt gaan vragen, maar wees realistisch. 70 a 80% van de nieuwwaarde is alleen als het nog ongebruikt in de verpakking zit. Ik denk dat je met elke euro blij mag zijn. Als ik het zo lees zou ik max € 250 willen neerleggen voor alles wat je in je post beschrijft.

Laten we eerlijk zijn: Als je (met name) in de sociale huur zit, ga je vaak niet voor de topkwaliteit en afwerking. Daarnaast zijn de mensen, die erin komen te wonen, vaak niet kapitaalkrachtig. En als ze het wel zijn, hebben ze ten eerste niet veel te zoeken in een sociale huurwoning en ten tweede willen ze er dan toch hun eigen draai aan geven en hun eigen vloer etc. kiezen.

Als ik vragen mag: hoeveel heb je zelf betaald voor:
- elektrische zonnewering (zat er al maar kunnen we eventueel wel geld voor vragen)
- Hordeuren voor de ramen (zat er al in)
- Grote schuur incl bestrating ( zat er al maar kost ook wel wat)
Als je hier zelf niets voor hebt betaald vind ik het uitermate hypocriet als je hier nu wel geld voor wil vragen.

Eigen heb je de keuze: Alles kaal halen en opleveren in originele staat of je verlies nemen en hopen dat je er nog een beetje voor krijgt van de volgende bewoner.

[ Voor 22% gewijzigd door small2 op 10-08-2023 10:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18:41
Zelfde gehad met het appartement van mijn moeder. Spul was een half jaar oud toen ze helaas aan covid overleed.... Volgende huurder wilde niet betalen. Goed... dan krijg je een kaal appartement i.p.v. een instapklaar appartement. Container laten aanrukken en alles erin gemikt.... Zo'n hekel aan mensen die voor niks op de eerste rij willen zitten. De buren spraken er schande van.....

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

Je hebt het recht om het gehuurde in de originele staat op te leveren.
De nieuwe huurder huurt gewoon een woning, als daar een schuurtje achter staat mogen ze er vanuit gaan dat dat schuurtje bij de woning hoort en ze daar niet nog eens extra voor moeten betalen.

Dingen als behang zijn na anderhalf jaar niks mee waard, het eerste dat je doet in een nieuwe (huur)woning is al het behang eraf en nieuw behang of nieuwe muurverf erop. De meeste verhuurders hebben het liefst dat je zelfs de vloer eruit haalt zodat ze het helemaal kaal kunnen opleveren aan de volgende huurder, maar een woningbouw zal het niet erg vinden als je die laat liggen.

Verwacht maar niet dat je er veel geld voor gaat vangen. Hooguit een paar honderd euro alles bij elkaar als het allemaal in perfecte nieuwstaat is, anders kunnen ze dat geld beter anders besteden.

Je beste optie is aangeven dat als de volgende huurder de zooi zelf opruimt, ze alles gratis mogen hebben. Anders mag jij een paar dagen gaan slopen en naar de milieustraat rijden.

[ Voor 9% gewijzigd door Oon op 10-08-2023 10:24 ]

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 16:56
Zo zie je maar dat iedereen er anders in staat.

Ik was blij toen ik mijn sociale huurflat verliet dat ze een hele boel wilde overnemen. Vooral omdat ik wist dat het tapijt was verlijmd op de vloer. Ze wilde graag alles overnemen wat ik aanbood en omdat ik wist hoeveel werk mij dat bespaarde hoefde ik er geen cent voor te hebben, als zij er gelukkig mee zijn, dan ben ik dat ook. Kon er zelf toch niks meer mee. Alles ging via een officieel formulier van de woningbouw zodat ze bij oplevering wisten dat er iets over afgesproken was.

Achteraf hoorde ik van een oud buurvrouw dat ze toch de vloer eruit gehaald hebben en het vervloekt hebben. Maar de horizontale jaloezieën hangen er nog steeds.

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• thomas_n
  • Laatst online: 17:51
stylezzz schreef op donderdag 10 augustus 2023 @ 10:16:
Zelfde gehad met het appartement van mijn moeder. Spul was een half jaar oud toen ze helaas aan covid overleed.... Volgende huurder wilde niet betalen. Goed... dan krijg je een kaal appartement i.p.v. een instapklaar appartement. Container laten aanrukken en alles erin gemikt.... Zo'n hekel aan mensen die voor niks op de eerste rij willen zitten. De buren spraken er schande van.....
En wat schoot jij daarmee op? Een fijn gevoel na een dag nutteloos werk?

• ydderf
  • Registratie: December 2017
  • Nu online
Denk dat het ook per situatie verschillend is.
-Hoeveel zijn de spullen nog waard?
-In hoeverre zijn de spullen nog herbruikbaar (bijv. een hor moet maar net passen in je volgende woning).
-Was is je eigen financiële situatie
-Hoeveel tijd en zin heb je om alles uit de woning te halen en te verkopen/hergebruiken
-Wat is de gun factor aan de volgende huurder.

In het verleden heb ik voor een zacht prijsje bij mijn eerste huurwoning veel kunnen overnemen van de vorige bewoners (laminaat, verlichting, raambekleding). Ze gunden een starter wel iets en hadden het zelf financieel niet slecht.
Na twee jaartjes heb ik dezelfde spullen weer voor een zacht prijsje aangeboden aan de volgende huurder. Alleen deze begon op een niet leuke manier te onderhandelen, dus de gun factor ging bij mij langzaam helemaal weg. Zelf tot zo ver dat ik de nieuwe huurder heb gezegd dat ik er zo klaar mee was en in staat was om een afvalcontainer te huren er alles in te gooien.
Uiteindelijk koos ze er toch voor om spullen over te nemen. Het was dat ik vol in een verbouwing zat en eigenlijk geen tijd had om het huis leeg te trekken, dat ik haar de spullen toch heb laten overnemen.

Bij mij bemoeide de verhuurder (sociale woningbouw organisatie) zich verder totaal niet met de overname van spullen. Die hebben ons met elkaar in contact gebracht.

Soms gaat het niet zoals het moet, maar moet het maar zoals het gaat

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jean-Bob
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 04-06 11:44
Toen wij in ons huurappartement trokken hoopte ik dat we een enigszins acceptabele vloer, raambekleding etc. over konden nemen. Ik had daar zelf ook nog wel 100-200 euro voor over gehad. Helaas waren de huurders voor ons er al een paar maanden uit dus werd het kaal aan ons opgeleverd. Toen we eruit gingen wilden de nieuwe huurders het naar eigen smaak inrichten dus konden we ook alles er uittrekken, ondanks dat we het gratis aanboden. Zelfs een relatief simpele klus als laminaat verwijderen kost al met al meer tijd dan je zou willen (voor het afvoeren moet je ook weer een kar of een bus huren, naar de milieustraat etc.). Dus wil je jezelf die ellende en kostbare uren besparen: alles gratis aanbieden en hopen dat ze het willen hebben.

Als je bij een bezichtiging van nieuwe huurders enthousiasme merkt over de inrichting/stoffering kan je de interesse peilen en kan je eventueel een balletje opgooien over een bedrag voor de overname. Dat zal realistisch gezien (zoals gezegd) niet meer dan een paar honderd euro kunnen zijn. Je hebt gewoon 0 onderhandelingspositie en zoals in de reacties hier te lezen zijn er helaas ook mensen die de ander weinig gunnen, zeker als je ze beledigt (in dit geval door een bedrag van meer dan 1000 euro te vragen).

[ Voor 4% gewijzigd door Jean-Bob op 10-08-2023 10:34 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 07-06 15:33

Agent47

I always close my contracts.

Alleen het gezeik met naar de stort brengen op zaterdag 09:00 zou ik het al laten staan / gratis laten ophalen of zelf meenemen.

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bejit
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 05-06 14:23

Bejit

Svenska Faderland

Al veel goede reactie maar mis deze:

1. Wat kost het om alles eruit te halen en te herstellen?
2. Wat levert je op als je doorverkoopt?(Realistisch, niet 70-80% wat hier wordt genoemd, het is geen computer elektronica)

Saldo = waarde wat je kan vragen. Is die negatief, wees blij dat de huurder over wilt nemen. Als die positief is dat het bedrag. Je kan het evt. per artikel aanbieden.

Systeempje

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• stylezzz
thomas_n schreef op donderdag 10 augustus 2023 @ 10:27:
[...]

En wat schoot jij daarmee op? Een fijn gevoel na een dag nutteloos werk?
Het gaf mij inderdaad wel een beter gevoel. Het was ook niet dat de nieuwe bewoners geen geld hadden (ze waren al bekend bij de buren etc.). Als ze 'iets' hadden gegeven had ik er echt geen seconde over nagedacht en het spul laten staan. Het was meer de toon van de nieuwe bewoners die me niet aanstond.... Hij gokte er echt op dat ik geen zin had om alles op te ruimen en dat hij voor nop een nieuwe vloer/raambekleding/diverse meubels zou hebben. Nee sorry, dat ben je bij mij aan het verkeerde adres. :)

Het gaf me een nog beter gevoel toen ik een maandje later zag dat er door wat klusbedrijfjes een nieuwe vloer en raambekleding werd gemonteerd/ingemeten. :)

[ Voor 10% gewijzigd door stylezzz op 10-08-2023 11:17 ]

• Ad de Jong
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13:33
De vorige bewoonster is komen te overlijden en de woning werd redelijk schoon opgeleverd (alleen een paar muren met behang niet), alleen een soort kippenhokje en een schuurtje hadden ze laten staan of ik die over wilde nemen (kosteloos).
De kwaliteit van beide was/is niet echt geweldig maar inmiddels toch al 10 jaar plezier van gehad.
Als het schuurtje nog een paar jaar mee kan ben ik helemaal blij, het hokje gaat binnenkort verhuizen omdat ik iets anders neem om mijn tuinstoelen in te laten overwinteren.

Het is maar net hoe je erin staat.
Je kan het proberen om er wat voor te krijgen maar het bedrag wat je in gedachten hebt is niet reëel voor de situatie.
Alles wat je de moeite kan besparen om het achter te kunnen laten is meegenomen zou ik denken.
Het schuurtje als het van hout is en te demonteren is zou je eventueel los kunnen verkopen anders niet moeilijk over doen en met de sleutels mee overdragen voor nop.

Mijn profiel op Discogs

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FooLsKi
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16:33

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

@michelletjee Als je bij mij aan zou komen met "alles overnemen voor €1250, of helemaal niets," dan wens ik je (al lachend) veel succes met het kaal en netjes opleveren van mijn nieuwe woning.

Toen ik mijn huidige (sociale) huurappartementje kreeg had de vorige bewoner ook e.e.a. achtergelaten ter overname: crappy stoffen lamellen en donker eiken laminaat in de keuken, hal, gang en wc (serieus; laminaat in de wc...). Meneer wilde €250 voor die troep hebben. Haal maar lekker weg, dan. Heb 'm wel moeten vertellen zich te beheersen, want meneer was gefrustreerd dat ik zijn meuk niet wilde kopen en wou de lamellen incl. rail zo van het plafond trekken. Het laminaat mocht ik dan wel houden van hem (heb ik een jaar later laten vervangen na een lekkage).

Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 17:00
Ding is vooral dat het 3e hands is.... Waarschijnlijk ook heel wat jaartjes oud...
En dan dit soort bedragen, het is geen antieke kunst die duurder wordt met leeftijd...

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• Justevo
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11:27
codebeat schreef op donderdag 10 augustus 2023 @ 04:14:
Als ik naar de aanvallende reacties kijk is het zo jammer dat het publiek van Tweakers zo geworden is en ik ook denk dat Tweakers niet (meer) het geschikte platform is om zulke vragen te stellen (dat wat teleurstellend is uiteraard). Je vraag is volkomen normaal en overkomt meer mensen alleen de meeste die reageren hebben zelf nog nooit in zo'n situatie gezeten of kunnen zich niet voorstellen om in zo'n situatie te belanden. Want hee, als je het dik voor mekaar hebt dan overkomt je dit niet, nee natuurlijk niet, jij niet. Beetje dat domme wijsneuzigere wannabe expert wat zich steeds meer verspreid over Tweakers. Kunnen we ook een beetje meedenken ipv uitsluitend af te geven?!?! Zou heel fijn zijn.
Ik vind jouw reactie vooral erg naief. Dit heeft niets met aanvallende reacties te maken maar gewoon een totaal verkeerd beeld van de realiteit van OP.

Ten eerste om duizenden euro's te investeren in een huurwoning en daarna nog eens te verwachten dat een volgende huurder dit van jou over gaat nemen. Als iemand 1250 euro vraagt zou elk weldenkend mens zeggen van trek alles er maar uit dan en neem maar mee. Ken je publiek.

• President
  • Nu online
LordSinclair schreef op donderdag 10 augustus 2023 @ 10:23:
Zo zie je maar dat iedereen er anders in staat.

Ik was blij toen ik mijn sociale huurflat verliet dat ze een hele boel wilde overnemen.
Hier ook hoor toen in mijn sociale huurwoning ging verlaten en de woonstichting het huis wilde gaan verkopen. Kon alles mooi achterlaten en heb ze de sleutel gegeven om rondleidingen te geven door het huis als ik naar mijn werk was.

Huis was al 'verkocht' terwijl ik er nog woonde en geen gehannes met laminaat, muren, trappen, douche cabine, etc.

• RonnieKo
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 05-06 10:14
Oon schreef op donderdag 10 augustus 2023 @ 10:23:
Je hebt het recht om het gehuurde in de originele staat op te leveren.
De nieuwe huurder huurt gewoon een woning, als daar een schuurtje achter staat mogen ze er vanuit gaan dat dat schuurtje bij de woning hoort en ze daar niet nog eens extra voor moeten betalen.
Nee, niet echt. Hier gehad met de Woningbouwvereniging. Schuurtje in de tuin moest weg. Niet van de coöperatie. De nieuwe bewoners willen het niet overnemen. Toen maar op marktplaats gezet. Was met een dag weg en werd netjes opgehaald. Een aantal dingen wilde de bewoners wel overnemen. Niet veel voor gekregen maar wij konden er ook niets meer mee. Dus dat konden we laten hangen of laten staan.

@michelletjee Niet verwachten dat je er veel voor gaat vangen. Of je moet er rekening mee houden dat je een paar dagen druk bent met eruit slopen / afvoeren / verkopen / opslag van alles. Dat is een afweging.

• ucsdcom
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 06-06 16:50
Mijn tip: vraag een symbolisch bedrag voor alles. 100,- of 200,- maximaal als je er echt nog iets voor wilt.

Mijn voorgangers in mijn huurhuis kwamen met een soort offerte aan waarin 1250,- euro gerekend werd voor de overname. Dat is echt lachwekkend. Vooral de manier.

Er zaten zeker nuttige spullen bij zoals een laminaat vloer (was niet naar onze zin) een oude vaatwasser en een zonnescherm. Tegelijkertijd was er voor de oude bewoner verlijmd tapijt, een muur en oud zeil weg te halen. Uiteindelijk bedachten we ons dat we voor het zonnescherm en de vaatwasser wel iets wilde betalen en dat de luxaflex voor de start handig was tot er iets nieuws was en we dan de rest op de koop toe wilden nemen en ook wel wilden overnemen. De toestand van alles wat over te nemen was, was niet heel super meer. Uiteindelijk. 200,- geboden en dat onder acceptatie van alles overnemen van onze kant en dat werd uiteindelijk door de oude huurder geaccepteerd.

Onder de laminaat vloer bleek een verlijmd tapijt te zitten. Dat was een verrassing. Op de kamers hadden we er op gerekend. Maar niet dat dit onder het laminaat vandaan zou komen. Een flinke klus. De korting voor het niet weg hoeven halen hiervan woog voor de vorige huurder wel op tegen de lagere prijs hoor!

Alleen al het laminaat wat we op marktplaats gezet hebben bracht al die 200,- op. We hebben het wel te koop aangeboden als "zelf weg en op te halen". Dan ben je ook niet verantwoordelijk voor afgebroken klemstroken etc. Natuurlijk wel geholpen met verwijderen en laden. Maar ook dat waren leuke mensen die je wat gunt. Die hebben gratis nog wat andere dingen mee mogen nemen die we ook op Marktplaats hadden. Op zo'n moment is weg = weg belangrijker dan de euro's. En dat geldt ook voor jou als je zelf verhuist.

Het laminaat kan je verkopen, het zonnescherm kan je verkopen. Maar misschien is het ook een goed wisselgeld voor de dingen die je zelf niet wilt weghalen.

En stel je vraagt 200,- voor alles. Als men niet wil betalen, zelfs niet een symbolische 1 euro, dan zal men zo wrekkerig zijn dat men gratis alles wel grif aan neemt. Dan ben je er ook vanaf. Als je het meteen gratis aanbiedt, dan denkt men nog wel eens dat je afval aanbiedt en zeggen ze "haal het er maar uit". Dus eerst een laag bedrag van 100,- of 200,- vragen en dan kan je zakken of gratis weggeven. En "you take som & you loose some. Stel je verwachtingen niet te hoog, dan valt het ook niet tegen.

Bij ieder huurhuis wat we tot nu toe hadden was er overigens een officiële overname lijst die we samen moesten ondertekenen. Bij een volgende huurder kon deze weer boven komen vanaf de verhuurder. Wil een nieuwkomer de overgenomen zaken niet, dan moeten die dingen en alles wat je zelf hebt aangebracht er uit.

Behang hoeft tegenwoordig niet meer verwijderd en ook gaatjes vullen hoeft niet meer overigens. Ondanks dat woningbouwverenigingen nog steeds pogingen doen om dit te vragen van je. Bij vrije sector kan dat anders zijn.

[ Voor 10% gewijzigd door ucsdcom op 10-08-2023 11:48 ]

• bie100
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 12:14
ucsdcom schreef op donderdag 10 augustus 2023 @ 11:33:
t.

Behang hoeft tegenwoordig niet meer verwijderd en ook gaatjes vullen hoeft niet meer overigens. Ondanks dat woningbouwverenigingen nog steeds pogingen doen om dit te vragen van je.
Nou heb Laats een woning ontruimd maar het behang moest er echt wel af de gaatjes hoefde dan weer niet inderdaad

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -Muncky-
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 04-06 18:47
Gratis aanbieden. Je wil geld vragen voor 'troep' wat een ander wellicht niet eens wil hebben. Geld vragen voor een behangetje? Het riekt bijna als een 'ik wil hier nog even een slaatje uit slaan' verhaal..
Ikzelf zou persoonlijk nooit betalen voor iets wat je er als oude huurder/verkoper ook uit moet halen (kost oude huurder/verkoper geld en tijd).

• stylezzz
ucsdcom schreef op donderdag 10 augustus 2023 @ 11:33:
Mijn tip: vraag een symbolisch bedrag voor alles. 100,- of 200,- maximaal als je er echt nog iets voor wilt.

Mijn voorgangers in mijn huurhuis kwamen met een soort offerte aan waarin 1250,- euro gerekend werd voor de overname. Dat is echt lachwekkend. Vooral de manier.

Er zaten zeker nuttige spullen bij zoals een laminaat vloer (was niet naar onze zin) een oude vaatwasser en een zonnescherm. Tegelijkertijd was er voor de oude bewoner verlijmd tapijt, een muur en oud zeil weg te halen. Uiteindelijk bedachten we ons dat we voor het zonnescherm en de vaatwasser wel iets wilde betalen en dat de luxaflex voor de start handig was tot er iets nieuws was en we dan de rest op de koop toe wilden nemen en ook wel wilden overnemen. De toestand van alles wat over te nemen was, was niet heel super meer. Uiteindelijk. 200,- geboden en dat onder acceptatie van alles overnemen van onze kant en dat werd uiteindelijk door de oude huurder geaccepteerd.

Onder de laminaat vloer bleek een verlijmd tapijt te zitten. Dat was een verrassing. Op de kamers hadden we er op gerekend. Maar niet dat dit onder het laminaat vandaan zou komen. Een flinke klus. De korting voor het niet weg hoeven halen hiervan woog voor de vorige huurder wel op tegen de lagere prijs hoor!

Alleen al het laminaat wat we op marktplaats gezet hebben bracht al die 200,- op. We hebben het wel te koop aangeboden als "zelf weg en op te halen". Dan ben je ook niet verantwoordelijk voor afgebroken klemstroken etc. Natuurlijk wel geholpen met verwijderen en laden. Maar ook dat waren leuke mensen die je wat gunt. Die hebben gratis nog wat andere dingen mee mogen nemen die we ook op Marktplaats hadden. Op zo'n moment is weg = weg belangrijker dan de euro's. En dat geldt ook voor jou als je zelf verhuist.

Het laminaat kan je verkopen, het zonnescherm kan je verkopen. Maar misschien is het ook een goed wisselgeld voor de dingen die je zelf niet wilt weghalen.

En stel je vraagt 200,- voor alles. Als men niet wil betalen, zelfs niet een symbolische 1 euro, dan zal men zo wrekkerig zijn dat men gratis alles wel grif aan neemt. Dan ben je er ook vanaf. Als je het meteen gratis aanbiedt, dan denkt men nog wel eens dat je afval aanbiedt en zeggen ze "haal het er maar uit". Dus eerst een laag bedrag van 100,- of 200,- vragen en dan kan je zakken of gratis weggeven.

Bij ieder huurhuis wat we tot nu toe hadden was er overigens een officiële overname lijst die we samen moesten ondertekenen. Bij een volgende huurder kon deze weer boven komen vanaf de verhuurder. Wil een nieuwkomer de overgenomen zaken niet, dan moeten die dingen en alles wat je zelf hebt aangebracht er uit.

Behang hoeft tegenwoordig niet meer verwijderd en ook gaatjes vullen hoeft niet meer overigens. Ondanks dat woningbouwverenigingen nog steeds pogingen doen om dit te vragen van je. Bij vrije sector kan dat anders zijn.
toon volledige bericht
Exact dit.... als de nieuwe bewoner iets van 200 euro had gegeven (of zelfs 100...) had hij de hele zwik zonder aarzelen mogen hebben. Maar blufpoker van 'laat maar liggen, want anders moet je het eruit halen' vind ik een beetje not-done.Iets met redelijkheid en billijkheid.... Nu was de kringloop blij met een halve woonkamer aan nieuwe meubels. En is het laminaat(en de resterende spullen) na een middagje rossen met een maat zo de container in gegaan.... Zonde? Zeker. Het is dat ik geen tijd had om alles netjes eruit te halen, op te slaan en het via marktplaats aan de man te brengen....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• President
  • Nu online
stylezzz schreef op donderdag 10 augustus 2023 @ 11:47:
[...]
. En is het laminaat(en de resterende spullen) na een middagje rossen met een maat zo de container in gegaan.... Zonde? Zeker. Het is dat ik geen tijd had om alles netjes eruit te halen, op te slaan en het via marktplaats aan de man te brengen....
Maar, als je achteraf hier op terugkijkt... Wat vind je dan hiervan? Het zal misschien toen even goed gevoeld hebben (en nu misschien ook), maar vind je het qua verstand eigenlijk wel zonde? Zou je het een volgende keer weer zo doen? Handelen uit emotie? Of zou je het laten liggen? Handelen uit verstand?

• n8tur3
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 05-06 18:08
Ik heb dit al 3x mee gemaakt. Stel dat de nieuwe huurder een statushouders is, dan ben je snel klaar. Leuk, maar ik heb geen geld. Bovendien is dit een sociale huurwoning en die mogen niet boven de grens komen, ook niet met die warmtepomp en zo. Zit zelf al 3 jaar op het max en ze mogen de huur niet verhogen. Vergeet het idee van iemand met een dikke beurs. Neem mee wat je kunt/wilt of schrijf het af. Je mag in je handjes klappen als je €500 krijgt. Wat is de afschrijving op je keuken?

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

michelletjee schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 18:12:
[...]

behang etc hoef ik geen geld voor hoor! waren gewoon beetje puntjes wat wij hadden uitgegeven aan de woning, niet helemaal duidelijk neergezet.

Ja 100% zeker alles wat ze niet overnemen moet er uit.
Dus de elektrische zonnewering, raambekleding, schuur, deel bestrating, trapbekleding en tapijt eigenlijk alles behalve de keuken hahaha.

Laminaat kunnen we zelf prima hergebruiken voor de nieuwe woning om boven te leggen en eventueel op de zolder. Gordijnen zijn standaard maten, misschien te hergebruiken. Gordijn sws. Dus veel dingen kunnen we zelf prima hergebruiken. Gaat ons echt puur om dat wij niet die schuur hoeven wegtehalen en de bestrating.

Verder hoeven we niet perse achter te laten.
Alles dat ze niet willen overnemen moet eruit, maar dingen zoals zonwering willen ze natuurlijk wel, ze gaan er alleen geen geld voor betalen.

Wat je dus wil is dat de nieuwe huurder aangeeft van 'prima, laat het allemaal maar zoals het nu is'.

De tijd en moeite die het jou kost om die hele woning te strippen is vele malen meer dan wat het je gaat opleveren, je gaat hier echt niet meer dan 100-200 euro voor terugkrijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Venraiden4K
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 19-12-2024
Anoniem: 1777010 schreef op donderdag 10 augustus 2023 @ 08:13:
Een verhaal andersom: ik ging ooit ergens weg en ik vroeg 250,- voor een hele complete woning. Vloeren, wat lampjes, wasmachine op zolder, wat al niet meer. De vloer alleen al was het driedubbele waard.

De nieuwe bewoner bleef maar aarzelen en onderhandelen en ik (goedzak die ik was) liet het gebeuren. Op de ochtend van de overdracht (die was om 13:00) kreeg ik een appje dat hij er toch vanaf zag. Zodat ik te laat zou zijn om het er uit te halen, en dan is het jammer natuurlijk.

Nou, met vier vrienden heb ik heel die fucking hut gestript. Tot het laatste splintertje laminaat. Kwart voor 1 reed de aanhangwagen weg en kreeg hij een kale woning. Wat een lul was dat, hij keek niet blij toen hij de woning zag, haha. Ik geniet er nog van.
Dit voelt herkenbaar;
Ik zit in een situatie met nieuwe huurders die alles gratis mochten overnemen.
Dat zou dan wel betekenen de nette laminaatvloeren, de op maat gemaakte gordijnen / horren / vitrages. Maar ook de iets minder nette trapbekleding en de aan smaak onderhevige wastafel in de badkamer.

Ze mochten alles gratis hebben, als ze dan wel alles namen.

Komen ze heel laf op het laatste moment met een eenzijdig getekende overnameformulier door de brievenbus en verder gewoon geen contact meer willen hebben. (Behalve wat loze dreigementen)

Inmiddels wordt het laminaat zaterdag afgehaald en zijn de gordijnen ook al voor de helft weg.
President schreef op donderdag 10 augustus 2023 @ 16:46:
[...]

Maar, als je achteraf hier op terugkijkt... Wat vind je dan hiervan? Het zal misschien toen even goed gevoeld hebben (en nu misschien ook), maar vind je het qua verstand eigenlijk wel zonde? Zou je het een volgende keer weer zo doen? Handelen uit emotie? Of zou je het laten liggen? Handelen uit verstand?
Ik denk dat het antwoord op dit soort vragen altijd "ja" zal zijn. Als ik kijk naar mijn situatie: Die paar extra dagen en wat geld voor de stort zou ik er 24/7 voor over hebben. Sterker nog, ik zou er geld voor over hebben om hun beduusde gezichtjes te zien wanneer ze de kale woning binnenstappen nadat ze zo'n dreigende en denigrerende toon hebben gezet.

Professioneel koffiedrinker en stoelzitter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stylezzz
President schreef op donderdag 10 augustus 2023 @ 16:46:
[...]

Vandaag de dag geef ik mijzelf nog steeds groot gelijk. Geloof mij, ik maak 100'en beslissingen in mijn werk waar ik perfect de emotie buiten kan houden. Prive is het echter anders... zeker op het moment dat je je moeder verliest aan covid en als enigst kind de hele afwikkeling op je krijgt zit je niet op dat soort gein te wachten. Zoals ik al zei... als die nieuwe huurder zich wat schappelijker had opgesteld en een willekeurig bedrag had genoemd had ik er niet verder over nagedacht. Iets met redelijkheid.... maar ben je onredelijk tegen mij, dan ben ik ook onredelijk tegen jou. Gelukkig is het een van de weinige keren in het leven dat ik zo heb moeten handelen....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Comma
  • Niet online
stylezzz schreef op donderdag 10 augustus 2023 @ 10:16:
Dat is ieder voor zich, Ik zou geen huis over willen nemen waar in de totale inrichting de sfeer en gevoel nog aanwezig zijn van de korststondig ervoor overleden persoon. Dan liever kaal opgeleverd zonder herrineringen van een ander.

• stylezzz
Comma schreef op donderdag 10 augustus 2023 @ 19:48:
[...]

Dat is ieder voor zich, Ik zou geen huis over willen nemen waar in de totale inrichting de sfeer en gevoel nog aanwezig zijn van de korststondig ervoor overleden persoon. Dan liever kaal opgeleverd zonder herrineringen van een ander.
Maar dat gaf de nieuwe huurder ook niet aan. Ik mocht het best laten staan en liggen allemaal.... ik had er ook alle begrip voor gehad als hij had aangegeven dat het niet zijn smaak was of dat hij zoals jij al aangaf zijn eigen sfeer en gevoel erin wilde brengen. Nee, deze nieuwe huurder wilde gewoon nieuw spul voor nop......

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• cadsite
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 03-06 08:29
Het topic is nu toch al compleet ontspoort, dus ik kan (denk ik) toch een beetje off-topic gaan.

Ik vind het héél interessant om dit soort discussies te lezen. Ik sta er keer op keer versteld van hoe sterk we verschillen in gedragingen, ondanks dat we vlak bij elkaar wonen en ongeveer dezelfde taal spreken.

Dit soort discussies kom je zo goed als nooit tegen in België. Laminaat overnemen van een huurder? In elke gehuurde woning ligt er gewoon vloerbekleding. Keuken, douche, traploper,... idem. Dat is de verantwoordelijkheid van de verhuurder.
Ik lees hier zelfs vaak dat een huurder een eigen keuken plaatst. Dat is compleet mindblowing voor ons. Een keuken hoort bij vastgoed, dus voor de verhuurder.
Zelfs gordijnen zijn quasi altijd bij het te huren vastgoed.
Dit is geen waardeoordeel, gewoon even een mededeling naar mijn bevriende Noorderburen hoe het er elders aan toe gaat.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• twain4me
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 16:52

twain4me

Moderator Wonen & Mobiliteit
cadsite schreef op donderdag 10 augustus 2023 @ 23:13:
Het topic is nu toch al compleet ontspoort, dus ik kan (denk ik) toch een beetje off-topic gaan.

Ik vind het héél interessant om dit soort discussies te lezen. Ik sta er keer op keer versteld van hoe sterk we verschillen in gedragingen, ondanks dat we vlak bij elkaar wonen en ongeveer dezelfde taal spreken.

Dit soort discussies kom je zo goed als nooit tegen in België. Laminaat overnemen van een huurder? In elke gehuurde woning ligt er gewoon vloerbekleding. Keuken, douche, traploper,... idem. Dat is de verantwoordelijkheid van de verhuurder.
Ik lees hier zelfs vaak dat een huurder een eigen keuken plaatst. Dat is compleet mindblowing voor ons. Een keuken hoort bij vastgoed, dus voor de verhuurder.
Dit is geen waardeoordeel, gewoon even een mededeling naar mijn bevriende Noorderburen hoe het er elders aan toe gaat.
keuken is ook voor de verhuurder alleen vinden sommige mensen die niet mooi/handig en vervangen hem, maar dat is echt een uitzondering.

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

cadsite schreef op donderdag 10 augustus 2023 @ 23:13:

Een keuken zelf (laten) plaatsen in huur komt echt zeer zeer zelden voor. Fun fact is dat je in Duitsland een koopwoning zonder keuken krijgt, die hoort daar bij roerend goed. Dat gezegd hebbende zou ik niet eens tapijt of gordijnen van een vorige bewoner willen hebben. :r

Pagina: 1 2 Laatste

Dit topic is gesloten.