Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spethspeth
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 08:20
Mijn vrouw en ik hebben onlangs een hypotheek afgesloten bij De Hypotheker, nu willen ze graag met ons een gesprek voeren over verzekeringen. Ik ben van plan om mezelf wel goed te verzekeren, alleen al omdat ik niet van onzekerheid in het leven houd en graag gewoon gedekt wil zijn tegen arbeidsongeschiktheid en dergelijke.

De Hypotheker had al een paar maatschappijen voorgesteld. Mijn vraag is eigenlijk of ik ze hierin kan vertrouwen, of hebben ze nog eigen belangen? Ze zeggen zelf van niet, maar ze lijken wel erg graag dit gesprek te willen voeren (meerdere telefoontjes en emails ondanks dat we al hadden toegestemd). Moet ik hun advies met een korrel zout nemen of kan ik erop vertrouwen dat het redelijk goed zit?

Beste antwoord (via spethspeth op 09-08-2023 15:21)

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 04-05 17:22

Croga

The Unreasonable Man

Het is tegenwoordig niet meer toegestaan dat een verzekerings adviseur door de verzekeraar betaald wordt. Als jij via De Hypotheker een verzekering afsluit zul je van De Hypotheker een factuur krijgen. Dat is zijn belang. En dat belang is sterk omdat je hem niet nodig hebt om een verzekering af te sluiten en het dus ook kunt zonder die factuur.

Of ze te vertrouwen zijn is heel sterk afhankelijk van de vestiging maar de algemene tendens is dat ze allemaal heel sterk op provisie basis werken en daarom een groter belang hebben bij het afsluiten van een hypotheek/verzekering dan dat ze hebben bij een goed advies. Ik blijf er in ieder geval ver vandaan.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KNed
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 00:30
Tja, je bent er toch zelf bij? Vaak hebben zulke partijen wel hun eigen belangen.
Maar jij kan ook 1 of 2 andere partijen raadplegen en dan zelf de beste keuze maken...
Je bent niet verplicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Je kan het gewoon vergelijken toch? Ze werken samen met woongarant, dus hun advies is niet 'onafhankelijk' als je dat bedoelt. Ik neem aan dat ze dat ook vertellen.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 36835

Ben je iemand die alles zelf graag en makkelijk regelt? Een verzekering afsluiten is wel een stuk eenvoudiger dan een hypotheek afsluiten. Letterlijk met een paar klikken op een website heb je je opstal en inboedel verzekerd.

Een assurantiekantoor is vooral prettig als je ontzorgd wil worden bij schade. Gewoon een belletje en zij regelen het declaratieproces wat je anders zelf moet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 07:39
Kijk van te voren even op Independer of pricewise.
Daarna vraag even bedenktijd en neem de offertes mee.
Wat bieden zij aan, naast feit dat je 1 gesprekspartner hebt.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 04-05 17:22

Croga

The Unreasonable Man

Het is tegenwoordig niet meer toegestaan dat een verzekerings adviseur door de verzekeraar betaald wordt. Als jij via De Hypotheker een verzekering afsluit zul je van De Hypotheker een factuur krijgen. Dat is zijn belang. En dat belang is sterk omdat je hem niet nodig hebt om een verzekering af te sluiten en het dus ook kunt zonder die factuur.

Of ze te vertrouwen zijn is heel sterk afhankelijk van de vestiging maar de algemene tendens is dat ze allemaal heel sterk op provisie basis werken en daarom een groter belang hebben bij het afsluiten van een hypotheek/verzekering dan dat ze hebben bij een goed advies. Ik blijf er in ieder geval ver vandaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rensjuh
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 07:20
Ik denk dat je beter de vraag wat anders kunt stellen:
Is mijn franchisenemer van de hypotheker te vertrouwen?

Wij zijn ook bij een vestiging van de hypotheker geweest en over haar kan ik enkel positief zijn.
Wij hadden al van alles aan verzekeringen bij een andere partij lopen, dus hier hebben wij niks mee gedaan.
Maar als dit ons eerste huis was geweest en wij hadden nog niet alle verzekeringen afgesloten, had ik prima bij haar wat verzekeringen af willen sluiten.

Tuurlijk, ze zijn onafhankelijk, maar zij willen ook geld verdienen.
Maar dat wil iedereen.

PV Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 04:41

Herman

FP ProMod
De Hypotheker is volledig onafhankelijk van de verzekeringsmaatschappijen. Dat staat ook op hun website vermeld:
- https://www.hypotheker.nl...rken/onze-7-jazekerheden/

Ik denk dat het heel erg afhankelijk is van de adviseur, maar ik heb hele goede ervaringen met verzekeringen bij De Hypotheker :)

Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

:)

Uiteraard heeft iedereen wel een bepaalde agenda, ook bij onafhankelijke bedrijven heeft het individu wat jouw uiteindelijk te woord staat goede- en slechte ervaringen met bepaalde producten, en dat zal weerspiegelen in het advies.

Maar wat zou de Hypotheker er mee bereiken jouw op te schepen met een verzekering waar je niks aan hebt? Dat is alleen maar slechte marketing. :P

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Nu online
Grappig dat je ze wel vertrouwd als het gaat om een hypotheek, maar niet om een verzekering? :P
Naar waarschijnlijkheid gaat het eerste om vééél meer geld :P

Er moet hoe dan ook bij de hypotheker ook brood op de plank komen, dus daar betaal je voor. In ruil daarvoor krijg je advies. Een verzekering kán je prima zelf uitzoeken op sites als Independer, maar dan moet je je er wel zelf in gaan verdiepen.

En jezelf erin verdiepen is altijd slim. Jij koopt iets, jij bent uiteindelijk verantwoordelijk. Een adviseur is als het er op aankomt, uiteindelijk vaak niets meer dan de adviseur - en dan moet je het alsnog zelf oplossen.
Bedenk dus goed wát je wil verzekeren en wat dat je waard is. Online is ook heel goed te vinden welke verzekeringen verplicht zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_BoKmeester
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 16-03-2024
D4NG3R schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 14:45:
Uiteraard heeft iedereen wel een bepaalde agenda, ook bij onafhankelijke bedrijven heeft het individu wat jouw uiteindelijk te woord staat goede- en slechte ervaringen met bepaalde producten, en dat zal weerspiegelen in het advies.

Maar wat zou de Hypotheker er mee bereiken jouw op te schepen met een verzekering waar je niks aan hebt? Dat is alleen maar slechte marketing. :P
Nou en? Die verkoper heeft zijn commissie binnen. Staat leuk in zijn statistieken en de Marketing van/voor de holding zal hem een worst wezen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
D4NG3R schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 14:45:
Dat ze een factuur kunnen sturen voor elke verzekering die ze je aansmeren? Ze hebben geen reden om jouw een slechte verzekering aan te smeren, maar wel meer verzekeringen dan je nodig hebt. (Ik weet niet precies hoe hun prijs bepaald wordt, maar zelfs als bij deze sessie de factuur onafhankelijk is van hoeveel verzekeringen eruit komen rollen, als het er nul zijn dan kunnen ze niet elk jaar een rekening sturen om te checken of de verzekeringen nog up to date zijn).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Herman schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 14:42:
De Hypotheker is volledig onafhankelijk van de verzekeringsmaatschappijen. Dat staat ook op hun website vermeld:
- https://www.hypotheker.nl...rken/onze-7-jazekerheden/

Ik denk dat het heel erg afhankelijk is van de adviseur, maar ik heb hele goede ervaringen met verzekeringen bij De Hypotheker :)
Er staat ook dat ze samenwerken met Woongarant.
https://www.hypotheker.nl...ig-met-de-woongarant-app/

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Vraag wat de kosten zijn, en vergelijk dat met de internet aanvragen voor ORV’s etc voor jouw hypotheek bedrag en vorm die je zo kan inzien.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 04:41

Herman

FP ProMod
The_BoKmeester schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 14:47:
[...]

Nou en? Die verkoper heeft zijn commissie binnen. Staat leuk in zijn statistieken en de Marketing van/voor de holding zal hem een worst wezen. :P
Het zou je wellicht verbazen, maar er zijn ook nog mensen op deze aarde die voldoening halen uit het 'goed' helpen van mensen en dit primair als 'drive' gebruiken om hun werk te doen.

Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

:)

Sissors schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 14:48:
[...]

Dat ze een factuur kunnen sturen voor elke verzekering die ze je aansmeren? Ze hebben geen reden om jouw een slechte verzekering aan te smeren, maar wel meer verzekeringen dan je nodig hebt. (Ik weet niet precies hoe hun prijs bepaald wordt, maar zelfs als bij deze sessie de factuur onafhankelijk is van hoeveel verzekeringen eruit komen rollen, als het er nul zijn dan kunnen ze niet elk jaar een rekening sturen om te checken of de verzekeringen nog up to date zijn).
Op die fiets absoluut, maar daarvoor kan je vergelijkingen maken met wat je wel niet nodig hebt. Ik doelde er meer op dat een toko als De Hypotheker er 0 baat bij heeft om jouw op te schepen met een verzekeraar waar je alleen maar hoofdpijn van krijgt de seconde dat je er aanspraak op wil doen. :P

Het feit dat ze niet om dat soort praktijken bekend staat spreekt in dat opzicht boekdelen. :)

[ Voor 5% gewijzigd door D4NG3R op 09-08-2023 14:53 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spethspeth
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 08:20
Richh schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 14:46:
Grappig dat je ze wel vertrouwd als het gaat om een hypotheek, maar niet om een verzekering? :P

Er moet hoe dan ook bij de hypotheker ook brood op de plank komen, dus daar betaal je voor. In ruil daarvoor krijg je advies. Een verzekering kán je prima zelf uitzoeken op sites als Independer, maar dan moet je je er wel zelf in gaan verdiepen.

En jezelf erin verdiepen is altijd slim. Jij koopt iets, jij bent uiteindelijk verantwoordelijk. Een adviseur is als het er op aankomt, uiteindelijk vaak niets meer dan de adviseur - en dan moet je het alsnog zelf oplossen.
Bedenk dus goed wát je wil verzekeren en wat dat je waard is. Online is ook heel goed te vinden welke verzekeringen verplicht zijn.
Klopt, by de hypotheek gaat het uiteraard om veel meer, maar dat zelf uitzoeken is voor mij als financieel onnozel persoon sowieso niet realistisch, dus ik heb meteen geaccepteerd om advies in de arm te nemen. In principe vertrouw ik de hypotheker hiermee, misschien had ik wel een betere deal kunnen krijgen als ik het zelf precies had uitgezocht, maar pick your battles. (Ik typ dit vanuit mijn nieuwe huis, waar ik erg blij mee ben!)

Toen ze nogal aandrongen om dit gesprek over verzekeringen, terwijl ze vrij stellig zijn dat ze onafhankelijk zijn, gingen bij mij echter een paar alarmbelletjes af. Maar ik begrijp dus dat ze in principe wel onafhankelijk zijn, maar als middleman er toch aan verdienen. Dat wist ik niet en is goed om te weten, dus bedankt voor alle reacties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07:37
Richh schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 14:46:

Verdiepen is altijd slim. Maar Independer is ook gewoon een online tussenpersoon, voorheen eigendom van Achmea, tegenwoordig De Persgroep. Ze zijn dus afgelopen jaren wel onafhankelijker geworden.

Als ik kijk naar mijn eigen verzekeringspakket kan ik die bij de verzekeraar zelf of via Independer niet zo afsluiten voor dat bedrag. Begint al bij de bonus/malus trede voor de autoverzekering, die is al jaren 80%, ook zonder de daarvoor benodigde schadevrije jaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Peer
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 23:22

de Peer

under peer review

houd er ook rekening mee dat je maar een beperkt aanbod krijgt omdat ze niet met iedereen samen werken, vaak vooral niet met de goedkopere partijen.

ik heb bijvoorbeeld een inboedel/opstal/aansprakelijkheid/reis verzekering voor 2 personen voor 28 euro per maand. Met daarbij 1000 euro eigen risico.
Dat is wat ik graag wilde en zelf heb gezocht. Bij zo'n tussenpartij krijg je over het algemeen alleen de wat duurdere verzekeringen aangeboden waar de tussenpartij dus goed aan verdient.

dus zoals al gezegd: doe eerst wat huiswerk en ga dan vergelijken.

bij de arbeidsongeschiktheidsverzekering zou ik erg kritisch zijn. Die is vaak erg duur voor wat je er mogelijk voor terugkrijgt. Vaak ben je ook al grotendeels verzekerd via werkgever. Ik heb er daarom vanaf gezien.
ook dit is iets wat weinig adviseurs je zullen vertellen, ook de onafhankelijke niet, want ook die hebben belang bij verkoop.

[ Voor 31% gewijzigd door de Peer op 09-08-2023 15:43 ]

20600 Wp, Atlantic Explorer V3, 3x Daikin airco, Opel Ampera-e, VW ID3, Gasloos sinds 2018

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• migchiell
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23:28
Ik heb bij de Hypotheker goede ervaringen met advies over verzekeringen, maar dat zal ook erg afhangen van welke adviseur je hebt. Inboedel en opstal had ik zelf al geregeld, ging alleen over overlijdensrisico en arbeidsongeschiktheid. Goed advies ontvangen, niet het gevoel gehad dat er werd gepusht.

En aangezien de premie van zo'n overlijdensrisicoverzekering nogal laag is bedacht ik me dat het sowieso elders niet heel veel goedkoper kan zijn, was de moeite om het zelf uit te zoeken niet waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frame164
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 11-03 20:31
The_BoKmeester schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 14:47:
[...]

Werk jij ook op zo'n manier? En zo nee, waarom ga je er dan vanuit dat anderen dat wel doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wild Chocolate
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 00:13
Croga schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 14:41:

Het provisieverbod geldt niet voor schadeverzekeringen

Zelf heb ik vrijwel al mijn verzekeringen ook wel via een verzekeringsadviseur lopen. Deze hebben wel een dienstverleningsdocument waarin ze uitleggen hoe ze hun eigen onafhankelijkheid waarborgen. Toen ik 25 jaar geleden koos voor het betreffende kantoor (en er veel minder aandacht was voor de onafhankelijkheid van assurantie-adviseurs), heb ik bewust een klein kantoor in mijn geboortedorp gekozen, omdat die een naam te verliezen hadden. Ik kwam er later eigenlijk pas achter dat mijn opa daar heel lang klant was 8)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vuurtjih
  • Registratie: April 2015
  • Nu online
Kwestie van kiezen tussen zelf uitzoeken of het uit laten zoeken. Voor die laatste betaal je een meerprijs, maar dan heb je er in principe ook weinig omkijken na. Bij schade helpen ze je, bij een internetaanbieder moet je het zelf uitzoeken.

Een verzekeringsadviseur is onafhankelijk, over de premie wordt een deel provisie gerekend (bij welke verzekeraar dan ook). Echter zie jij die als afnemer meestal niet eens, je krijgt alleen de prijs onder aan de streep (die telt natuurlijk ook).

1+12 | Polo 6R BlueGT 140PK | PS5

Pagina: 1