Ik ben aan het kijken naar manieren om gasverbruik te verminderen dmv warmntepomp. Maar er is een groot (prijs)verschil tussen installatie van een hybride oplossing of all-electric. All-electric is daardoor voor mij niet rendabel.
Echter, ik zou ook kunnen gaan voor de volgende optie:
- CV verwarming door warmtepomp met ingebouwde electrische bijverwarming voor als het echt koud wordt
- een quooker in de keuken
- heet water voor de douche via een elektrische doorstroom verwarmer van 10Kw
Lijkt mij een goedkoper alternatef (offertes installateurs nog even afwaxchten), het lijkt mij nog eenvoudiger dan een hybride installatie (doorstromer doe ik zelf) en omdat ik zonnepanelen krijg die +/-9Kw gaan opleveren waarvan 4,5Kw voor pomp en doorstromer over blijft kan extra elektriciteitsverbruik denk ik wel worden opgevangen.
Of zie ik hier iets over het hoofd?
Echter, ik zou ook kunnen gaan voor de volgende optie:
- CV verwarming door warmtepomp met ingebouwde electrische bijverwarming voor als het echt koud wordt
- een quooker in de keuken
- heet water voor de douche via een elektrische doorstroom verwarmer van 10Kw
Lijkt mij een goedkoper alternatef (offertes installateurs nog even afwaxchten), het lijkt mij nog eenvoudiger dan een hybride installatie (doorstromer doe ik zelf) en omdat ik zonnepanelen krijg die +/-9Kw gaan opleveren waarvan 4,5Kw voor pomp en doorstromer over blijft kan extra elektriciteitsverbruik denk ik wel worden opgevangen.
Of zie ik hier iets over het hoofd?