Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seph32
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21-06 16:34
Ze bieden geen ondersteuning voor VOLTE. Ter tijds heb ik een abonnement afgesloten omdat op de site staat dat ze verwachten eind 2023 hiervoor ondersteuning te bieden. Ondertussen heb ik een Google Pixel 7 gekocht. Fantastisch aparaat. Op zich kan ik leven bellen zonder 4g, wel irritant maar is mee te doen. Echter, vormt het geen ondersteuning voor VOLTE een groter probleem. Namelijk bij 50 PLUS kun je ook de optie call over 2g niet uitzetten. Doe je dit wel kun je geen calls maken of ontvangen. Dit komt omdat 50 plus geen ondersteuning heeft voor VOLTE. Pixel 7 gaat namelijk slecht met verwerken van 2g calls omdat het een verouderde tech is. Dus na 8 minuten begint het gesprek te kraken dit gebeurd niet wanneer je VOLTE aanzet en 2g calls uitzet met een andere provider. Ik heb net met 50 PLUS gebeld, waar de klantenservice zegt dat het zeker nog een jaar of langer gaat duren voordat er ondersteuning komt voor VOLTE.

Initieel dacht ik dat de Pixel 7 defect was, was al twee keer vervangen door de retailer. Derde telefoon had weer hetzelfde probleem. Daaardoor ben ik gaan testen of dit geen VOLTE issue is. Ja hoor. dat is het zeker.

Hierdoor zijn er wel echt twee grote nadelen voor mij. Je zou wel kunnen zeggen dat het genot van telefoongebruik echt slecht is nu. Kan ik hier iets aan doen? Kan ik nog onderuit het contract aangezien de twee weken al voorbij zijn? Ik moet dit contract anders uitzitten tot 2025...

[ Voor 8% gewijzigd door seph32 op 07-08-2023 20:12 ]

Specs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• corporalnl
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22:30
Contract levert gewoon zoals ze bieden.

Het ligt in dit geval aan je toestel en zal je een ander toestel moeten hebben. ( dus ander merk en/of model )

[ Voor 11% gewijzigd door corporalnl op 07-08-2023 20:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seph32
corporalnl schreef op maandag 7 augustus 2023 @ 20:21:
Contract levert gewoon zoals ze bieden.

Het ligt in dit geval aan je toestel en zal je een ander toestel moeten hebben. ( dus ander merk en/of model )
Toestel heb ik later gekocht. Bij 50 plus heb ik een simonly abonnement.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Klinkt eerder als een issue wat Google moet oplossen. 2G is misschien verouderd, maar een telefoon die na een paar minuten gaat kraken omdat er via 2G een telefoongesprek wordt gevoerd?

Klinkt heel apart. Classic Google.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23:40

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Ik zou niet al te lang meer ondersteuning voor 2G netwerken verwachten. Deze netwerken gaan de komende jaren uitgezet worden. PEugeot maakt voor modellen tot 2016 hier ook gebruik van voor bepaalde opties. Dealers hebben schrijven gekregen dat deze functie per 1-1-2024 niet meer beschikbaar zal zijn, vanwege het stoppen van dekkende 2G ondersteuning.

Als de telefoon niet overweg kan met normale moderne standaarden, dan zou ik deze retour doen.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:14
Of gewoon even wachten: https://www.50plusmobiel....llen-en-internet-tegelijk
De verwachting is dat VoLTE eind 2023 beschikbaar zal worden.

[ Voor 7% gewijzigd door Hahn op 07-08-2023 20:47 ]

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seph32
Klopt. Ik had dus vandaaag 50 PLUS gebeld en die zeiden iets heel anders. Die zeiden dat het nog lang gaat duren. Ze denken minstens een jaar of langer.
_Dune_ schreef op maandag 7 augustus 2023 @ 20:45:
Ik zou niet al te lang meer ondersteuning voor 2G netwerken verwachten. Deze netwerken gaan de komende jaren uitgezet worden. PEugeot maakt voor modellen tot 2016 hier ook gebruik van voor bepaalde opties. Dealers hebben schrijven gekregen dat deze functie per 1-1-2024 niet meer beschikbaar zal zijn, vanwege het stoppen van dekkende 2G ondersteuning.

Als de telefoon niet overweg kan met normale moderne standaarden, dan zou ik deze retour doen.
2g is volgens mij verouderde standaard.

Specs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ruben279
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 21:51
Daar was dit topic ook over tijdje geleden -> 50plus mobiel; geen internet als je belt

Maar zoals @Hahn al zei, het lijkt er binnenkort wel aan te komen (mag ook wel eens....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23:40

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

seph32 schreef op maandag 7 augustus 2023 @ 20:49:
[...]
2g is volgens mij verouderde standaard.
Klopt en niet lang meer beschikbaar blijft, maar hoezo ondersteund de provider niet gewoon 3G\4G of 5G, ik neem an dat de telefoon dat wel doet?

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seph32
_Dune_ schreef op maandag 7 augustus 2023 @ 20:51:
[...]

Klopt en niet lang meer beschikbaar blijft, maar hoezo ondersteund de provider niet gewoon 3G\4G of 5G, ik neem an dat de telefoon dat wel doet?
Zo ver ik kan zien is dit de reden van gekraak. Er gebeurd iets raars met 50 PLUS. Rond de 8 minuten mark springt ie waarschijnlijk over naar 2g waardoor het gekraak met de Pixel. Volgens mij hebben andere telefoons hier ook last van niet alleen de Pixel. Het zijn nieuwe telefoons maar ze hebben issues met het om gaan van 2g en wanneer je provider wisselt blijkbaar... Je kunt je preferred call wel voor 4-5g kiezen, maar een of andere reden switcht 50 plus naar 2g. Je kunt op je telefoon calls over 2g wel uitzetten maar daan is het niet mogelijk om te bellen met 50 Plus.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HUW
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 23-06 16:00

HUW

'Preferred call' zal een instelling in je telefoon zijn, en als 50plus mobiel simpelweg geen ondersteuning biedt voor volte gaat jouw voorkeur voor 4g/5g natuurlijk geen donder uitmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roches
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 21:20
Volgens de website van 50+mobiel werken ze met het netwerk van Vodafone, dat zou gewoon moeten werken met 4g/5g. en anders dan toch 3g.

En net zoals de anderen hier zeggen 2g gaat er binnenkort uit!

[ Voor 6% gewijzigd door roches op 07-08-2023 21:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 21:53
seph32 schreef op maandag 7 augustus 2023 @ 20:59:
[...]

Zo ver ik kan zien is dit de reden van gekraak. Er gebeurd iets raars met 50 PLUS. Rond de 8 minuten mark springt ie waarschijnlijk over naar 2g waardoor het gekraak met de Pixel. Volgens mij hebben andere telefoons hier ook last van niet alleen de Pixel. Het zijn nieuwe telefoons maar ze hebben issues met het om gaan van 2g en wanneer je provider wisselt blijkbaar... Je kunt je preferred call wel voor 4-5g kiezen, maar een of andere reden switcht 50 plus naar 2g. Je kunt op je telefoon calls over 2g wel uitzetten maar daan is het niet mogelijk om te bellen met 50 Plus.
Zodra je gaat bellen gaat het gesprek direct over 2G. Niet eerst over 4G (want die optie biedt 50+ gewoon niet).

Als er dan na enkele minuten gekraak op de lijn komt, dan zal 50+ eerst roepen dat je een ander toestel moet proberen. Als die dat vervolgens ook doet, dan heb je mogelijk een case te pakken.

Ik verwacht persoonlijk weinig van een club als 50+ om dit op te laten lossen. Ik verwacht eerlijk gezegd dat ze sneller het contract openbreken dat daadwerkelijk kijken naar een oplossing.

Hoewel 2G verouderde techniek is, is het nog steeds een betrouwbare techniek. Urenlang bellen over 2G moet gewoon zonder storingen kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwreijman
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21-12-2023
roches schreef op maandag 7 augustus 2023 @ 21:18:
Volgens de website van 50+mobiel werken ze met het netwerk van Vodafone, dat zou gewoon moeten werken met 4g/5g. en anders dan toch 3g.

3G via het netwerk van Vodafone zal ook niet meer lukken, met wat ik heb gevonden is dit sinds februari 2020 uitgeschakeld en is het logisch dat als VoLTE niet werkt een toestel terugschakelt naar 2G bij een aanbieder wat via Vodafone gaat.

He's got a magnet!!! Everybody BACKUP!!!!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 21:53
roches schreef op maandag 7 augustus 2023 @ 21:18:

Vodafone biedt sinds 2020 geen 3G meer.

De providers zullen ruim van te voren aangeven wanneer 2G er uit gaat. Er zijn honderduizenden apparaten die nog via 2G communiceren. (Een lift, pinautomaat, telefoonkiezers, parkeerautomaten, energiemeters, etc). Ik zie niet in met de huidige personeelstekorten dat die apparaten voor 2024/25 allemaal vervangen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 23:04

Compizfox

Bait for wenchmarks

_Dune_ schreef op maandag 7 augustus 2023 @ 20:51:
[...]

De provider ondersteunt dat wel, maar alleen geen VoLTE (bellen over 4G).

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seph32
krakendmodem schreef op dinsdag 8 augustus 2023 @ 11:16:
[...]

Zodra je gaat bellen gaat het gesprek direct over 2G. Niet eerst over 4G (want die optie biedt 50+ gewoon niet).

Als er dan na enkele minuten gekraak op de lijn komt, dan zal 50+ eerst roepen dat je een ander toestel moet proberen. Als die dat vervolgens ook doet, dan heb je mogelijk een case te pakken.

Ik verwacht persoonlijk weinig van een club als 50+ om dit op te laten lossen. Ik verwacht eerlijk gezegd dat ze sneller het contract openbreken dat daadwerkelijk kijken naar een oplossing.

Hoewel 2G verouderde techniek is, is het nog steeds een betrouwbare techniek. Urenlang bellen over 2G moet gewoon zonder storingen kunnen.
Ik heb ondertussen 4 Pixel 7s geprobeerd. hebben het allemaal, ligt echt aan 50 PLUS. Het gekke is dat 50 PLUS wel een abonnement aanbied met een Pixel 7. Ik heb het zelf lost gekocht bij de actie van Belsimpel. Maar ik gegrijp gewoon niet hoe 50 PLUS een toestel kan leveren als ze het slecht tot niet ondersteunen?

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:14
seph32 schreef op dinsdag 8 augustus 2023 @ 12:47:
[...]

Ik heb ondertussen 4 Pixel 7s geprobeerd. hebben het allemaal, ligt echt aan 50 PLUS. Het gekke is dat 50 PLUS wel een abonnement aanbied met een Pixel 7. Ik heb het zelf lost gekocht bij de actie van Belsimpel. Maar ik gegrijp gewoon niet hoe 50 PLUS een toestel kan leveren als ze het slecht tot niet ondersteunen?
Wat ondersteunen ze slecht tot niet? Je kan alleen niet internetten tijdens het bellen. Dat mag je gaar vinden, maar blijkbaar is dat voor 50+ geen heel groot punt.

Zelf heb ik ook 50+ en mij boeit het bijzonder weinig dat ik niet kan (4G/5G) internetten tijdens het bellen :P

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seph32
Hahn schreef op dinsdag 8 augustus 2023 @ 12:49:
[...]

Wat ondersteunen ze slecht tot niet? Je kan alleen niet internetten tijdens het bellen. Dat mag je gaar vinden, maar blijkbaar is dat voor 50+ geen heel groot punt.

Zelf heb ik ook 50+ en mij boeit het bijzonder weinig dat ik niet kan (4G/5G) internetten tijdens het bellen :P
De belfunctie werkt niet zoals zou moeten. Pixel 7 gaat kraken wanneer je belt via 2g. Alleen via 2g maar niet also je VOLTE wat 50 plus niet ondersteund. Zoals ik zei, biedt 50 PLUS wel een abonnement aan met een Pixel 7. Maar de telefoon word slecht ondersteund, niet omdat je niet kunt internetten tijdens bellen. Maar omdat het gesprek gigantisch gaat kraken na de 8 minuten mark. Alle pixel 7 telefoon hebben dit probleem met 50 PLUS wanneer je belt via 2G.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FooLsKi
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22:07

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

seph32 schreef op dinsdag 8 augustus 2023 @ 12:47:
[...]

Zie een MVNO (bijv. een 50+) als een dozenschuiver. Daarnaast is de geluidskwaliteit (speech codec) op 2G een heel stuk minder dan op 3G en hoger. De Pixel 7 zal dan wel goed werken op 2G, echter zit je aan de limitaties van die oude netwerktechnologie vast.

Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk12345678
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 21:45
@seph32 Hier hetzelfde probleem met een Pixel en 50 Plus Mobiel. Na ongeveer 7 minuten wordt de ander slecht hoorbaar vanwege gekraak. Na het afsluiten van een gesprek en vervolgens opnieuw bellen werkt het meteen weer. Goed om te weten dat het in ieder geval geen defect aan de telefoon is.

De link die @Hahn al deelde geeft nu half 2024 aan, al is dat ook nog maar een schatting:
https://www.50plusmobiel....llen-en-internet-tegelijk

[ Voor 8% gewijzigd door Henk12345678 op 07-11-2023 20:16 ]

Christus heeft in onze plaats de prijs voor onze zonden betaald aan het kruis. Een ieder die berouw toont en vertrouwt op Hem, zal behouden worden. Laat je niet misleiden door valse leren zoals het welvaartsevangelie of sektes als de Jehova's Getuigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seph32
Henk12345678 schreef op maandag 6 november 2023 @ 17:05:
@seph32 Hier hetzelfde probleem met een Pixel 7a en 50 Plus Mobiel. Na ongeveer 7 minuten wordt de ander slecht hoorbaar vanwege gekraak. Na het afsluiten van een gesprek en vervolgens opnieuw bellen werkt het meteen weer. Goed om te weten dat het in ieder geval geen defect aan de telefoon is.

De link die @Hahn al deelde geeft nu half 2024 aan, al is dat ook nog maar een schatting:
https://www.50plusmobiel....llen-en-internet-tegelijk
Toen ik me aanmelden stond er eind 2023

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 19:46
seph32 schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 11:53:
[...]

Klopt, is weer verschoven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk12345678
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 21:45
seph32 schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 11:53:
[...]

Ja klopt, bedoelde inderdaad dat ze het op die pagina inmiddels ook hadden aangepast :).

Christus heeft in onze plaats de prijs voor onze zonden betaald aan het kruis. Een ieder die berouw toont en vertrouwt op Hem, zal behouden worden. Laat je niet misleiden door valse leren zoals het welvaartsevangelie of sektes als de Jehova's Getuigen.

Pagina: 1