50plus mobiel; geen internet als je belt

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iknow
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 10:40
Hallo,

Wij willen graag wat advies inwinnen.
Wij hebben een abbonement bij 50+ afgenomen.
Abo zelf is net omgezet.(ging ook zo lekker..) maar
wij hebben gelijk spijt.
Het is niet mogelijk om te bellen en te internetten tegelijkertijd.
Bedenktijd? Wat heb je eraan als je abonnement 1 maand later ingaat..

Zijn wij echt zo stom geweest om ervanuit te gaan dat het vrij normaal is dat je kan bellen en internetten tegelijkertijd...?

Bv use cases;
Bellen en navigeren...
Bellen en internetten..

Verhaal zelf...

Vandaag zijn wij overgezet naar 50+ mobiel.
Tot onze verbazing is het niet mogelijk te bellen en te internetten tegelijkertijd.

Contact gezocht met 50+ en Mobiel.nl.
Abonnement is afgesloten via mobiel.nl.

Antwoord 50+;

bellen en internetten tegelijkertijd is bij ons nog niet mogelijk we zijn er wel mee bezig dit te hebben in de toekomst eind verwachting rond julie hopen we dit jaar
...

Abonement zelf hebben wij via mobiel.nl afgesloten

Antwoord Mobiel.nl;
Ze waren verbaasd maar na overleg konden ze niks voor ons betekenen.
Wij hadden beter onze huiswerk moeten doen.
Ze leveren wat ze beloven.

Helaas geven beide partijen aan dat dit het is...

Heeft het zin dit door te zetten naar onze rechtsbijstand?

Alvast bedankt.

[ Voor 3% gewijzigd door iknow op 03-04-2023 15:58 ]

Beste antwoord (via iknow op 26-05-2023 19:23)

• fopjurist
  • Registratie: Mei 2021
  • Niet online

fopjurist

mr.drs. fopjurist

Op https://www.50plusmobiel.nl/ staat het aanbod "7000 MB, €6,00 exclusief eenmalige kosten". Als je doorklikt blijken er geen eenmalige kosten te zijn, maar moet je het tweede jaar verplicht afnemen voor €9/maand. Vorige maand was er een vergelijkbare actie: er werd geadverteerd met 5000MB voor €6/maand maar na het eerste jaar betaal je verplicht een jaar lang €9/maand. Zo adverteren mag niet, dat is misleidend, de prijs moet duidelijk worden geadverteerd omdat anders het vermogen van de gemiddelde consument om een geïnformeerd besluit te nemen merkbaar is beperkt of kan worden beperkt (art. 6:193b BW en art. 6:193c lid 1 onder d BW). Dat is een reden om de overeenkomst te vernietigen, nog los van het probleem dat je ervaart. Als je ook met zo'n aanbieding bent gelokt (ook al heb je het abonnement daarna via een andere partij afgesloten) kom je langs deze weg makkelijk van het abonnement af.

Het niet ondersteunen van VoLTE is denk ik ook een reden om het abonnement te vernietigen op grond van dwaling. Bellen via 4G is in Nederland al jarenlang standaard (T-Mobile was in 2019 volgens mij de laatste provider die dit heeft toegevoegd). Je hoeft er als consument niet aan te twijfelen dat het abonnement dit kan. 50plus had je hierover moeten inlichten, en dan niet alleen via een pagina weggestopt onder "Internet & Instellingen > Sim en instellingen".

Ik zou het nummer uitporteren, en zodra je nummer veilig is een mailtje sturen dat je het abonnement om bovenstaande redenen vernietigt. Daarna niets meer betalen en je poot stijf houden. Juridisch kunnen ze je niks maken.

Beschermheer van het consumentenrecht

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beurlap
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-06 19:25

Beurlap

Kak!

Het staat gewoon transparant op de website van 50+ dat ze VoLTE nog niet ondersteunen. Ik zou er geen energie in steken om daar tegen in te gaan.

Volgende keer beter opletten en je verlies nemen. T'is nog maar een paar maandjes tot het juli is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OnTracK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12:39
Wat staat er in de informatie die voor je beschikbaar was gemaakt tijdens de bedenktijd? Was het daar onmogelijk om uit te concluderen dat dit geen mogelijkheid was? Dat het op hun website staat is naar mijn mening niet voldoende, aangezien je dan zelf actief er naar op zoek moet. En het is naar mijn mening een redelijke verwachting dat dit wel zou moeten werken (hoewel je zou kunnen beargumenteren dat 50plus-klanten deze functionaliteit nooit zouden gebruiken).

Not everybody wins, and certainly not everybody wins all the time.
But once you get into your boat, push off and tie into your shoes.
Then you have indeed won far more than those who have never tried.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruben279
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 11:27
Kan je het abonnement nog annuleren a.d.h.v. het bedenktermijn?

Daarbuiten denk ik niet dat je nog een kans hebt, daar waar het letterlijk op hun site staat vermeld.
https://www.50plusmobiel....llen-en-internet-tegelijk

Je zit bij hun helaas niet voor een dubbeltje op de eerste rang.
De kosten per maand vallen daarom wel weer mee, dus ik zou het gewoon z.s.m. opzeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iknow
Informatie die wij hebben ontvangen en gelezen hebben staat helemaal niks over dat VoLTE niet beschikbaar is.
Zelfs dan, is dit iets normaals? Heb ik iets gemist?
Welk normaal persoon gaat googlen of het mogelijk is om te internetten wanneer je belt?

Abonnement is via mobiel.nl afgesloten en die waren ook verbaasd maar het is niet hun probleem
Https://www.mobiel.nl/sim-only/50plusmobiel

[ Voor 4% gewijzigd door iknow op 03-04-2023 16:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruben279
iknow schreef op maandag 3 april 2023 @ 16:22:
Informatie die wij hebben en gelezen hebben staat helemaal niks over dat VoLTE niet beschikbaar is.
Zelfs dan, is dit iets normaals? Heb ik iets gemist?
Welke normaal persoon gaat googlen of het mogelijk is om te internet wanneer je belt?

Abonnement is via mobiel.nl afgesloten en die waren ook verbaasd...
https://www.mobiel.nl/sim-only/50plusmobiel
Bij andere providers waar ik heb gezeten (KPN, T-Mobile en nu Vodafone) hebben allemaal geen enkel probleem met bellen en internetten tegelijkertijd.

50plusMobiel heeft geen eigen netwerk, ze kopen ruimte in op het Vodafone netwerk.
Geen idee of Vodafone dat uberhaupt niet aanbied op hun verhuurnetwerk, of 50plusmobiel dat gewoon niet wil betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iknow
Wij hadden hiervoor Simpel/Simyo/Youfone/T-Mobile en KPN en nog nooit dit meegemaakt.

Nou, dit lijkt dus een kansloze zaak ook al staat dit nergens in hun voorwaardes maar wel op de site...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

staan je instellingen binnen mobielnetwerk goed ?
bij een iPhone: mobiel netwerk, primair/plus, onder gesprekken en data.

Als je er niet op gewezen bent of in overeenkomst staat, kun je het Abo gewoon ontbinden. Op grond dat ze de overeenkomst niet nakomen.

[ Voor 36% gewijzigd door Hackus op 03-04-2023 16:43 ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +3 Henk 'm!

• fopjurist
  • Niet online

fopjurist

mr.drs. fopjurist

Op https://www.50plusmobiel.nl/ staat het aanbod "7000 MB, €6,00 exclusief eenmalige kosten". Als je doorklikt blijken er geen eenmalige kosten te zijn, maar moet je het tweede jaar verplicht afnemen voor €9/maand. Vorige maand was er een vergelijkbare actie: er werd geadverteerd met 5000MB voor €6/maand maar na het eerste jaar betaal je verplicht een jaar lang €9/maand. Zo adverteren mag niet, dat is misleidend, de prijs moet duidelijk worden geadverteerd omdat anders het vermogen van de gemiddelde consument om een geïnformeerd besluit te nemen merkbaar is beperkt of kan worden beperkt (art. 6:193b BW en art. 6:193c lid 1 onder d BW). Dat is een reden om de overeenkomst te vernietigen, nog los van het probleem dat je ervaart. Als je ook met zo'n aanbieding bent gelokt (ook al heb je het abonnement daarna via een andere partij afgesloten) kom je langs deze weg makkelijk van het abonnement af.

Het niet ondersteunen van VoLTE is denk ik ook een reden om het abonnement te vernietigen op grond van dwaling. Bellen via 4G is in Nederland al jarenlang standaard (T-Mobile was in 2019 volgens mij de laatste provider die dit heeft toegevoegd). Je hoeft er als consument niet aan te twijfelen dat het abonnement dit kan. 50plus had je hierover moeten inlichten, en dan niet alleen via een pagina weggestopt onder "Internet & Instellingen > Sim en instellingen".

Ik zou het nummer uitporteren, en zodra je nummer veilig is een mailtje sturen dat je het abonnement om bovenstaande redenen vernietigt. Daarna niets meer betalen en je poot stijf houden. Juridisch kunnen ze je niks maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iknow
Iedereen bedankt voor je tijd en alle adviezen.
Wij hebben dit maar doorgezet naar onze rechtsbijstand..
Wij gaan ervanuit dat het niks wordt maar wij vinden dit zo erg belachelijk dat dit kan dat wij het alsnog proberen.

Update volgt nog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• com2,1ghz
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11:55
iknow schreef op woensdag 5 april 2023 @ 14:42:
Iedereen bedankt voor je tijd en alle adviezen.
Wij hebben dit maar doorgezet naar onze rechtsbijstand..
Wij gaan ervanuit dat het niks wordt maar wij vinden dit zo erg belachelijk dat dit kan dat wij het alsnog proberen.

Update volgt nog...
Ben je niet een beetje aan het overdrijven voor ~70 euro per jaar? Het staat blijkbaar duidelijk vermeld op de website en ze geven aan dat het zelfs dit jaar waarschijnlijk beschikbaar is. Wat wil je nou van ze?
Wat denk je dat je rechtsbijstand gaat zeggen?

Als dit echt zo n probleem is dan zeg je je abonnement op en betaal je het bedrag in een keer, en sluit je hem ergens anders af. Zie die ~70 euro aan als leergeld. Of accepteer dat het voorlopig niet mogelijk is om tegelijk te bellen en te internetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iknow
Abo kosten zijn 12x11e = 132e en dan komen er nog 25e extra kosten bovenop als je contract wilt afkopen.
(dit kan je op hun website vinden.. handig he ;) )
https://www.50plusmobiel....-ik-mijn-contract-afkopen

Hier hebben wij ook naar gekeken en 50+ wil helaas de adminstratiekosten niet laten vervallen (en waarom zouden ze ook ) anders hadden we het waarschijnlijk gedaan.

Zelfs dan het gaat het ons niet om de kosten maar wij vinden dit belachelijk.
Alsof dit normaal is ... halve implementatie / service leveren.
'U mag gebruik maken van onze service maar tussen 12u-15u werkt u verbindingen niet
tja meneer, dit staat misschien niet in onze voorwaardes maar wel op onze site."
Dat is toch geen overeenkomst?
WIj tekenen een contract en dit staat nergens vermeld zowel niet in voorwaardes of de stukken die wij ontvangen hebben.
Zelf mobiel.nl wist er niet van 8)7 ... en dan moeten wij dit eerst zelf onderzoeken voordat wij een contract aangaan?

Maar ok, inderdaad, ben er wel mee eens dat dit weggegooid energie/tijd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 09:47
fopjurist schreef op maandag 3 april 2023 @ 17:21:

Niet helemaal, veel mvno hebben het pas later ondersteunt. Simpel was hier 1 jaar geleden (2022) begonnen met testen en om het daarna uit te rollen https://community.simpel....het-testen-van-volte-3334 . BEN in 2021 etc etc. Allemaal nog wel best recent zeg maar.

In principe leveren ze een dienst dat werkt als we het zwart wit bekijken, je kan gebeld worden, bellen, sms versturen en verzenden en als laatst werkt het internet gewoon toch? Dat je het niet tegelijk kan gebruiken is vervelend natuurlijk.

Dat terzijde, is het op persoonlijk vlak niet helemaal netjes natuurlijk dat het niet in de voorwaarde staat. Wel staat het op hun website. Maar als klant heb je er niks aan, omdat je niet de gehele website gaat aflezen, ook al heb je als consument een onderzoeksplicht. Al kan @fopjurist daar wel meer over vertellen denk ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Incognitum
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 13:04
iknow schreef op woensdag 5 april 2023 @ 15:38:
Abo kosten zijn 12x11e = 132e en dan komen er nog 25e extra kosten bovenop als je contract wilt afkopen.
(dit kan je op hun website vinden.. handig he ;) )
https://www.50plusmobiel....-ik-mijn-contract-afkopen

Hier hebben wij ook naar gekeken en 50+ wil helaas de adminstratiekosten niet laten vervallen (en waarom zouden ze ook ) anders hadden we het waarschijnlijk gedaan.

Zelfs dan het gaat het ons niet om de kosten maar wij vinden dit belachelijk.
Alsof dit normaal is ... halve implementatie / service leveren.
'U mag gebruik maken van onze service maar tussen 12u-15u werkt u verbindingen niet
tja meneer, dit staat misschien niet in onze voorwaardes maar wel op onze site."
Dat is toch geen overeenkomst?
WIj tekenen een contract en dit staat nergens vermeld zowel niet in voorwaardes of de stukken die wij ontvangen hebben.
Zelf mobiel.nl wist er niet van 8)7 ... en dan moeten wij dit eerst zelf onderzoeken voordat wij een contract aangaan?

Maar ok, inderdaad, ben er wel mee eens dat dit weggegooid energie/tijd is.
toon volledige bericht
Wat een mierenneukerij dit. Dus omdat op hun website niet specifiek staat dat je niet kunt bellen en internetten tegelijkertijd wil je van het abonnement af? Ligt het nu aan mij of is dit te gek voor woorden?

Ik koop toch ook geen auto bij de dealer en kom terug omdat ik maar 100 mag op de snelweg, maar hey stond niet in jullie advertentie.

Of moet een fietsenverkoper specifiek in hun advertenties neerzetten dat fietsen alleen vooruit kan??

Dus ik vind dat je maar beter had moeten opletten en niet klakkeloos aannames had moeten doen. Er is nog iets als eigen verantwoordelijkheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Even gewoon uit interesse: gebruiken mensen veel internet tijdens het bellen?

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DvG_020
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 05-06 14:32
Jeroenneman schreef op woensdag 12 april 2023 @ 13:02:
Sporadisch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruben279
Heel weinig actief, maar in de auto wel als Flitsmeister ook aan staat.
Anders krijg je een melding dat de netwerkverbinding onderbroken is en dan krijg je dus ook geen meldingen meer binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarchelHoek
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 13:29
Wat is veel, voornamelijk in de auto.
Android Auto/ Google Maps / Flitsmeister aan, als er dan een gesprek is dan is het fijn dat verkeers updates en dergelijke gewoon binnen blijven komen

Bla Bla Bla

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 31-05 19:15

Dido

heforshe

Ruben279 schreef op woensdag 12 april 2023 @ 14:45:
Heel weinig actief, maar in de auto wel als Flitsmeister ook aan staat.
Anders krijg je een melding dat de netwerkverbinding onderbroken is en dan krijg je dus ook geen meldingen meer binnen.
En dat is lastig omdat je dan niet ongestraft te hard kan rijden tijdens het bellen? Zal wel aan mij liggen, maar in mijn wereld klinkt dat als een shady use-case.

Maar goed, ik snap bellen onder het rijden sowieso niet zo goed als de jongere generatie, denk ik :+

[ Voor 9% gewijzigd door Dido op 12-04-2023 14:48 ]

Wat betekent mijn avatar?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06-06 22:11
"Heb je m'n mail ontvangen?"
- "Ik zal het even checken, maar dan moet ik wel ophangen!"

Dat alleen al is al gaar genoeg, toch? :P
Dido schreef op woensdag 12 april 2023 @ 14:48:
[...]

En dat is lastig omdat je dan niet ongestraft te hard kan rijden tijdens het bellen? Zal wel aan mij liggen, maar in mijn wereld klinkt dat als een shady use-case.
Waar slaat dit nou weer op? Dat je wilt dat je navigatie goed blijft werken tijdens het bellen is toch heel begrijpelijk..?
Maar goed, ik snap bellen onder het rijden sowieso niet zo goed als de jongere generatie, denk ik :+
Ik houd niet van bellen, en al helemaal niet tijdens het rijden, want die aandacht heb ik nodig om te rijden. Maar ik snap bellen tijdens het rijden wel.

Prima dat jij het niet doet, of zelfs niet snapt, maar gelijk uitgaan van kwade bedoelingen als iemand anders dat wel doet vind ik wel apart...

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dido

Dido

heforshe

Hahn schreef op woensdag 12 april 2023 @ 14:51:
Waar slaat dit nou weer op? Dat je wilt dat je navigatie goed blijft werken tijdens het bellen is toch heel begrijpelijk..?
Ik loop kennelijk achter. In mijn tijd was Flitsmeister nog een app om te waarschuwen wanneer je op de rem moest, en navigeerde je er niet mee.
Prima dat jij het niet doet, of zelfs niet snapt, maar gelijk uitgaan van kwade bedoelingen als iemand anders dat wel doet vind ik wel apart...
Als je dan toch belt tijdens het rijden (soit, maar blijf als het even kan uit mijn buurt terwijl je het doet), dan snap ik wel dat je wilt dat je navigatie blijft werken. En als dat dan niet kan met een 50+ abonnement, dan is dat kennelijk zo (ik moet eerlijk zijn, ik had geen idee dat er providers/telefoons waren waarmee die twee dingen anno 2023 niet tegelijk konden, maar ik heb er dan ook nog nooit in mijn leven gebruik van gemaakt dus het zou me totaal niet opgevallen zijn, al was het de standaard geweest.)

Shit, ik kom nog uit de tijd dat internet ueberhaupt niet bestond, en telefoons een draad hadden. Onderweg moest je op zoek naar een telefooncel. Huiswerk was zwaar, want dat moest op tabletten gebeiteld ingeleverd worden :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruben279
Dido schreef op woensdag 12 april 2023 @ 14:48:
[...]

Nou bijzondere reactie..
Knip, een iets minder aanvallende manier van schrijven zou de sfeer hier op het forum hier ten goede komen. O+
Maar je wordt in Flitsmeister niet alleen gewaarschuwd voor flitsers, maar ook voor stilstaande auto's, objecten op de weg etc.

[ Voor 15% gewijzigd door 13art op 12-04-2023 16:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Dido schreef op woensdag 12 april 2023 @ 15:01:
[...]

Ik loop kennelijk achter. In mijn tijd was Flitsmeister nog een app om te waarschuwen wanneer je op de rem moest, en navigeerde je er niet mee.
Ik gebruik Flitsmeister niet, maar de app in de app store promoot zichzelf met "Speed traps, traffic jams & more", dus blijkbaar doet het meer dan alleen waarschuwen voor snelheidscontroles.
[...]

Als je dan toch belt tijdens het rijden (soit, maar blijf als het even kan uit mijn buurt terwijl je het doet), dan snap ik wel dat je wilt dat je navigatie blijft werken. En als dat dan niet kan met een 50+ abonnement, dan is dat kennelijk zo (ik moet eerlijk zijn, ik had geen idee dat er providers/telefoons waren waarmee die twee dingen anno 2023 niet tegelijk konden, maar ik heb er dan ook nog nooit in mijn leven gebruik van gemaakt dus het zou me totaal niet opgevallen zijn, al was het de standaard geweest.)

Shit, ik kom nog uit de tijd dat internet ueberhaupt niet bestond, en telefoons een draad hadden. Onderweg moest je op zoek naar een telefooncel. Huiswerk was zwaar, want dat moest op tabletten gebeiteld ingeleverd worden :+
Ik heb sindskort 50+ als provider, en ik wist ook niet van deze beperking. Nu bel ik sowieso vrijwel nooit, dus voor mij is het geen probleem. Maar dat dit voor anderen wel vervelend is kan ik wel inkomen.

Gelukkig geeft 50+ aan er al mee bezig te zijn, dus hopelijk is het over een maand of 3 geen probleem meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fopjurist
  • Niet online

fopjurist

mr.drs. fopjurist

dutchnltweaker schreef op woensdag 12 april 2023 @ 08:32:
[...]

Dat terzijde, is het op persoonlijk vlak niet helemaal netjes natuurlijk dat het niet in de voorwaarde staat. Wel staat het op hun website. Maar als klant heb je er niks aan, omdat je niet de gehele website gaat aflezen, ook al heb je als consument een onderzoeksplicht. Al kan @fopjurist daar wel meer over vertellen denk ik.
Als klant mag je in beginsel afgaan op de verwachtingen waar je niet aan hoefde te twijfelen. De provider moet mededelingen doen als zijn product afwijkt van die verwachtingen zodat een klant weet wat hij afneemt (mededelingsplicht). De klant hoeft pas op onderzoek uit te gaan als hij ergens aan moet twijfelen (onderzoeksplicht). Kennelijk lopen MVNO's achter bij de invoering van VoLTE. Dat wist ik niet, en ik denk dat de meeste consumenten dat ook niet weten. Dat betekent dat de MVNO de klant daarover vooraf moet informeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dido

Dido

heforshe

fopjurist schreef op woensdag 12 april 2023 @ 15:23:
Kennelijk lopen MVNO's achter bij de invoering van VoLTE. Dat wist ik niet, en ik denk dat de meeste consumenten dat ook niet weten. Dat betekent dat de MVNO de klant daarover vooraf moet informeren.
De vraag is dan natuurlijk of het feit dat ze het open en bloot op hun website vermelden genoeg is om aan die informatieplicht te voldoen. Hoe ver moeten ze gaan? Bij elke contractaanvraag eerst een mail sturen met "LET OP: U kunt bij ons niet bellen en internetten tegelijk! Weet u zeker dat u een contract bij ons wilt?"

En dan nog is de vraag hoe effectief het is.

Er worden on-line nog steeds (lege!) dozen van spelcomputers e.d. aangeboden voor prijzen die je eerder voor de specomputer zelf zou verwachten. En ondanks het feit dat in zo'n advertentie drie keer staat dat het alleen de doos betreft trappen er kennelijk genoeg mensen in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JayS
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 06-09-2023
Ik gebruik het internet voor mijn werk om met mensen mee te kijken op de computer, daarbij is het wel fijn als ze ook kan spreken, oftewel tegelijk aan de telefoion hebt.

ik had dit probleem eerst met T-Mobile icm een Nokia telefoon.
Met een KPN simkaart in diezelfde telefoon ging het wel goed, en met een andere telefoon (Motorola) gaat het nu ook goed met T-Mobile.

Het ligt dus ook aan de combinatie Provider-Telefoontoestel.
Helaas kan je dat moeilijk in de specs of vergelijkingssites terugvinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pa2ra
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 13:24
JayS schreef op woensdag 26 april 2023 @ 16:52:
[...]

Ik gebruik het internet voor mijn werk om met mensen mee te kijken op de computer, daarbij is het wel fijn als ze ook kan spreken, oftewel tegelijk aan de telefoion hebt.

ik had dit probleem eerst met T-Mobile icm een Nokia telefoon.
Met een KPN simkaart in diezelfde telefoon ging het wel goed, en met een andere telefoon (Motorola) gaat het nu ook goed met T-Mobile.

Het ligt dus ook aan de combinatie Provider-Telefoontoestel.
Helaas kan je dat moeilijk in de specs of vergelijkingssites terugvinden.
Je trekt onjuiste conclusies. Natuurlijk hangt het van een telefoon af of VoLTE beschikbaar is, maar als het netwerk het niet ondersteunt, is de keuze voor een telefoon niet relevant.

Hier gaat het om een mvno die geen volte ondersteunt. Jouw advies om naar de telefoon te kijken gaat niets helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14:44
Beurlap schreef op maandag 3 april 2023 @ 16:10:
Het staat gewoon transparant op de website van 50+ dat ze VoLTE nog niet ondersteunen. Ik zou er geen energie in steken om daar tegen in te gaan.

Volgende keer beter opletten en je verlies nemen. T'is nog maar een paar maandjes tot het juli is.
nou zo gewoon is dat niet want dat verhaal ligt toch wat anders

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• iknow
Update:

Inmiddels heeft onze rechtsbijstand ons vergoed en zijn wij overgestapt naar Simpel.
Werkt zoals verwacht.

Les voor volgende keer:
Ook al is het lekker verborgen op hun site toch maar googlen. Iets wij normaal achten hoeft niet zo te zijn ..

Kreeg ook van een medewerker van 50plus door dat VoLTE implementatie iets langer gaat duren dan verwacht. Niet dat het ons wat uitmaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 07-06 01:07

Barrycade

Through the...

iknow schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 19:21:
Update:

Inmiddels heeft onze rechtsbijstand ons vergoed en zijn wij overgestapt naar Simpel.
Werkt zoals verwacht.

Les voor volgende keer:
Ook al is het lekker verborgen op hun site toch maar googlen. Iets wij normaal achten hoeft niet zo te zijn ..

Kreeg ook door van een medewerker van 50plus dat VoLTE implementatie iets langer gaat duren dan verwacht. Niet dat het wat uitmaakt.
Was je eerder overgestapt was het niet zo simpel geweest. ;)

Maar je laatste opmerking maakt wellicht wel wat uit voor mensen die hierop zoeken en dit topic vinden.

Ik wist dit ook niet, dus hoewel ik bij Holandsnieuwe zit is het goed om te weten voor als ik nog eens tot hun doelgroep ga horen (50+).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 05-02-2024
ik ben achter de rede gekomen dat 50+mobiel ondanks dat ze net zoals bijvoorbeeld Stern mobile op het vodafone zitten geen volte heeft waar Stern mobile dit wel heeft. 50+mobiel maakt gebruik van de mvne aspider solutions om op het vodafone netwerk actief te zijn. daardoor kunnen ze enkle bieden wat aspider als mvne ondersteund, en niet wat vodafone biedt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scidd0w
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 02-06 13:25
Er staat nog steeds op de 50plus mobiel site:
De verwachting is dat VoLTE half 2024 beschikbaar zal worden. Wanneer een exactere periode bekend is zal deze pagina worden bijgewerkt.
Weet iemand hier misschien al iets meer over wanneer dat dan precies gaat zijn? Heb vanaf 16 januari 2024 (dan is sim wissel) een 12gb+onbeperkt bellen abo voor €4,70 p/mnd afgesloten namelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gvb2
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 16-04 15:52
Scidd0w schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 09:34:

[...]

Weet iemand hier misschien al iets meer over wanneer dat dan precies gaat zijn? Heb vanaf 16 januari 2024 (dan is sim wissel) een 12gb+onbeperkt bellen abo voor €4,70 p/mnd afgesloten namelijk.
Het staat hier: https://www.50plusmobiel....llen-en-internet-tegelijk

"De verwachting is dat VoLTE half 2024 beschikbaar zal worden. Wanneer een exactere periode bekend is zal deze pagina worden bijgewerkt."

Voor mij is het gewoon "no go".

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hahn
Scidd0w schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 09:34:

[...]

Er staat inmiddels 'half 2024' en geen 2023, dus in januari 2024 zal dat zeker nog niet zijn. Met een beetje geluk is het juli, met een beetje pech is het december 2024. Tijd zal het leren.
Gvb2 schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 17:47:
[...]

"De verwachting is dat VoLTE half 2024 beschikbaar zal worden. Wanneer een exactere periode bekend is zal deze pagina worden bijgewerkt."

Dat is precies dezelfde tekst als de post die je quote. De vraag was of er nog meer info beschikbaar was, niet waar die tekst stond ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gvb2
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 16-04 15:52
Hahn schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 17:50:

Dat is precies dezelfde tekst als de post die je quote. Diegene vroeg of er nog meer info beschikbaar was, niet waar die tekst stond ;)
Je hebt gelijk, ik heb het op mijn telefoon niet gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
Gvb2 schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 17:47:
[...]

Die aanbieding van eerste jaar 1 euro is interessant, maar geen internet rijden bellen is echt no go inderdaad 😒
Heb m'n ouders er ook vanaf gepraat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scidd0w
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 02-06 13:25
Wij bellen meestal toch via voip, ook in de auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rview
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 24-12-2024
Incognitum schreef op woensdag 12 april 2023 @ 12:59:
[...]

Wat een mierenneukerij dit. Dus omdat op hun website niet specifiek staat dat je niet kunt bellen en internetten tegelijkertijd wil je van het abonnement af? Ligt het nu aan mij of is dit te gek voor woorden?

Ik koop toch ook geen auto bij de dealer en kom terug omdat ik maar 100 mag op de snelweg, maar hey stond niet in jullie advertentie.

Of moet een fietsenverkoper specifiek in hun advertenties neerzetten dat fietsen alleen vooruit kan??

Dus ik vind dat je maar beter had moeten opletten en niet klakkeloos aannames had moeten doen. Er is nog iets als eigen verantwoordelijkheid.
Maar wat dan als je niet kunt bellen tijdens het fietsen......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Rview schreef op zaterdag 21 december 2024 @ 11:34:
[...]

Maar wat dan als je niet kunt bellen tijdens het fietsen......
:? Je reageert op een post van bijna 2 jaar oud, met een 'maar wat als...' die niet eens waar is. Wat wil je precies bereiken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vlieflui
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 01-06 20:18
Hahn schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 17:50:
[...]

Er staat inmiddels 'half 2024' en geen 2023, dus in januari 2024 zal dat zeker nog niet zijn. Met een beetje geluk is het juli, met een beetje pech is het december 2024. Tijd zal het leren.
[...]

Dat is precies dezelfde tekst als de post die je quote. De vraag was of er nog meer info beschikbaar was, niet waar die tekst stond ;)
Ik heb vandaag met de chatsupport gepraat en nu geven ze nogmaals aan dat 5g en VolTE over 6 maanden beschikbaar zijn, met een mogelijkheid dat VolTE pas later wordt aangeboden.
Dus ik begin me nu wel af te vragen hoe lang ze al bezig zijn met dit grapje, want het begint nu niet meer zo leuk te worden
Pagina: 1