Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marjootje83
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 09-09-2024
Ben bezig aan een Intenso externe harde schijf 3TB, van mijn pa die op leeftijd is.

Dit was de G schijf, met MP3, video's en foto's erop.
Ineens is het nu een F schijf met de naam 'herstel' en submappen zoals BOOT.
Als ik op eigenschappen klik, staat er amper 30 GB. voor de helft vol.

terwijl de 3TB bijna benut was.

Ik heb betaalde software gebruikt (Wondershare). Die vind de bestanden, maar betalen om op te slaan.

2 vragen:
1- wat is er aan de hand en is de harde schijf zelf nog te redden?
2- weet hier iemand software voor gratis onbeperkt gegevensherstel? De software welke ik vond hebben bijv. 2GB opslag, En het is slechts voor eenmalig gebruik.....
Had 2 jaar geleden zo'n software, alleen de naam vergeten..... En nergens genoteerd.

BVD :)

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19:41
Ook in schijfbeheer gekeken neem ik aan?.
Het lijkt erop dat de externe schijf is overschreven met een andere partitie?
Misschien is per ongeluk een vergissing gemaakt met maken van een herstel schijf/USB?

Waarschijnlijk staat de data er dan nog wel op, afgezien van eerste 15~30GB.

In deze situatie moet je in ieder geval een deep/full scan doen van de hele HDD.
Met Recuva (free) schijnt dat wel goede resultaten te kunnen geven:
Externe harde schijf niet veilig verwijdert, data weg!
meneer william schreef op zondag 1 mei 2016 @ 15:27:
Oke het is gelukt ik heb met Recuva alle bestanden terug kunnen halen.
Als je wil weten hoe ik dit gedaan heb zie deze superuser post.
Zelf gebruik ik eigenlijk altijd Runtimes GetDataBack , geen freeware.
Echter, voor enkele bestanden kan je deze wel terug halen door de preview functie creatief te gebruiken. O-)
Wel deep/4star scan gebruiken.
ALS er nog data teruggehaald kan worden zal GetDataBack het kunnen vinden is mijn ervaring.
Het scannen van de volledige HDD met dat soort recovery tools kan natuurlijk heel lang gaan duren.
Houd daar dus rekening mee, gebruik USB3, zorg dat de computer niet in standby gaat en zorg voor ruimte voor opslag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marjootje83
Bedankt! Ja, via die gratis software zag ik ineens nog een schijf ernaast staan, met alle bijna 3 TB aan data..Alleen als je dan op recover klikt, om die bestanden elders op te slaan, moet je de software kopen.
Recuva heb ik ook beetje kunnen doen, maar die zag niet de volledige 3 TB.....
Overigens vond ik getDataBack, die tip op een ander topic hier. Maar dat programma vind niks / doet niks :'(

[ Voor 16% gewijzigd door marjootje83 op 07-08-2023 19:34 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The_Doman
marjootje83 schreef op maandag 7 augustus 2023 @ 19:33:
Bedankt! Ja, via die gratis software zag ik ineens nog een schijf ernaast staan, met alle bijna 3 TB aan data..
Dan lijkt het waarschijnlijk toch iets als een verloren partitie te zijn.
Wat geeft schijfbeheer dan precies aan?
In ieder geval niet zomaar schijven naar de HDD.
Recuva heb ik ook beetje kunnen doen, maar die zag niet de volledige 3 TB.....
Overigens vond ik getDataBack, die tip op een ander topic hier. Maar dat programma vind niks / doet niks :'(
Beide programma's hebben diverse instellingen afhankelijk van het type recovery.
Standaard zoeken ze niet zo diep en vinden dan niet zoveel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rikadoo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Is het niet gewoon de letter die kwijt is? Dus even een nieuwe letter aan de disk/partitie toewijzen en klaar?

AMD Ryzen 7 5900x | Custom WC | ASUS ROG Strix X570-E Gaming | 32GB Corsair DDR4-3600MHz | Samsung 970 nvme 1TB | Samsung 860 EVO 2TB | AMD RX 6900XT 16GB | 1x Asus RoG XG27AQDMG | 1x LG UltraGear 27GL850

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marjootje83
rikadoo schreef op maandag 7 augustus 2023 @ 20:25:
Is het niet gewoon de letter die kwijt is? Dus even een nieuwe letter aan de disk/partitie toewijzen en klaar?
Ik denk het niet, want als ik hem aan de pc koppel, ziet de pc enkel de 'herstel' schijf van 30 GB, het deel met de info niet...

Ik denk dat dit is gekomen doordat pa zijn PC probeerde terug te zetten op herstelpunt, terwijl de HDD aangekoppeld was.... Maar dat is een gok.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20:07

D4NG3R

kiwi

:)

Goed, laat ik even beginnen met de standaard openingsvraag: Is de data welke er op staat dusdanig belangrijk dat je deze niet kwijt wil raken?

Je slaat de vraag van @rikadoo direct weg, en beantwoord evenmin de eerdere vraag van @The_Doman . Dus even opnieuw: zijn de partities zichtbaar in schijfbeheer, en zo ja kan je er daar niet simpelweg een schijfletter aan toekennen?

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rikadoo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
marjootje83 schreef op dinsdag 8 augustus 2023 @ 08:10:
[...]

Ik denk het niet, want als ik hem aan de pc koppel, ziet de pc enkel de 'herstel' schijf van 30 GB, het deel met de info niet...

Ik denk dat dit is gekomen doordat pa zijn PC probeerde terug te zetten op herstelpunt, terwijl de HDD aangekoppeld was.... Maar dat is een gok.
Plaats eens een screenshot van schrijfbeheer. Dan krijgen wij een beter overzicht hoe of wat.

[ Voor 45% gewijzigd door rikadoo op 08-08-2023 09:13 ]

AMD Ryzen 7 5900x | Custom WC | ASUS ROG Strix X570-E Gaming | 32GB Corsair DDR4-3600MHz | Samsung 970 nvme 1TB | Samsung 860 EVO 2TB | AMD RX 6900XT 16GB | 1x Asus RoG XG27AQDMG | 1x LG UltraGear 27GL850

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marjootje83
D4NG3R schreef op dinsdag 8 augustus 2023 @ 08:15:
Goed, laat ik even beginnen met de standaard openingsvraag: Is de data welke er op staat dusdanig belangrijk dat je deze niet kwijt wil raken?

Je slaat de vraag van @rikadoo direct weg, en beantwoord evenmin de eerdere vraag van @The_Doman . Dus even opnieuw: zijn de partities zichtbaar in schijfbeheer, en zo ja kan je er daar niet simpelweg een schijfletter aan toekennen?
Ah jawel, die antwoorden heb ik gelezen en ook onderzocht, tussen de drukte van het werk door :)
_/-\o_

De gegevens wil ik inderdaad niet kwijt. Ik weet niet hoe ik een schijfletter moet toekennen, maar loop ik dan niet het risico dat de data dan weg is?
Oftewel, misschien beter eerst een nieuwe harde schijf kopen, gegevens overzetten mbv Recuva, en vervolgens proberen een nieuwe schijfletter toe te kennen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17:25
marjootje83 schreef op dinsdag 8 augustus 2023 @ 08:10:
[...]

Dat mag qua partitie inhoud niet uitmaken. Mogelijk alleen driveletter toekenning komen te vervallen.

Dit regel je in schijfbeheer https://www.pc-tips.info/...beheer-openen-in-windows/

Ik denk dat daar op deze disk een partitie staat, welke je zo weer een letter kan geven. Dit kan zonder dataverlies. Letter erop/eraf, of zelfs 2 letters toekennen kan altijd. Er is alleen een schrijf risico als de schijf actief wordt gebruikt, dat is nu niet, je wilt alleen kunnen lezen.

[ Voor 10% gewijzigd door pennywiser op 08-08-2023 12:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jaer
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 17:14
Je kan ook een tooltje als dit gebruiken, dan zoek je echt op de schijf naar data, je kan dan ook deleted files terugvinden als ze niet overschreven zijn met andere data.

http://www.runtime.org/data-recovery-software.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marjootje83
Allen super bedankt tot nu toe. Zodra ik even vrij heb ga ik hiermee verder aan de slag.
Nog meer tips zijn altijd welkom!
Heel blij mee. Ik ben geen expert, zoals jullie merken....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17:25
Meer tips is nu alleen maar gissen, kijk eerst maar eens in schijfbeheer en post hier eens een screenshot.

Driveletters kan je toevoegen en weg halen zo vaak je wilt.

[ Voor 29% gewijzigd door pennywiser op 08-08-2023 12:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marjootje83
rikadoo schreef op dinsdag 8 augustus 2023 @ 09:13:
[...]

Plaats eens een screenshot van schrijfbeheer. Dan krijgen wij een beter overzicht hoe of wat.
Dit geeft schijfbeheer aan. D:Herstel. De Acer, is de laptop. Verder heb ik niks aangesloten op de laptop.
Laptop heeft ook geen CD lade.

Jullie bedoelen die zwarte balken denk ik? Niet toegewezen ruimte /partitie...
Hoe kan ik deze 2 weer samensmelten met de schijf?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/u_4Zluz-LoRZoLVsuZBQF-hQfPo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/XbTg0NaAHT3AT890WsW7v4Ih.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 8% gewijzigd door marjootje83 op 09-08-2023 16:46 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ik zou eerst kijken of je de data weer terug kunt krijgen voordat je ook maar iets met partities gaat zitten rommelen.

Alles wat je doet met die schijf, zeker aan schrijfacties, zorgt voor een kleinere kans op dataherstel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marjootje83
sypie schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 17:03:
Ik zou eerst kijken of je de data weer terug kunt krijgen voordat je ook maar iets met partities gaat zitten rommelen.

Alles wat je doet met die schijf, zeker aan schrijfacties, zorgt voor een kleinere kans op dataherstel.
Ja, dan schaf ik een nieuwe externe harde schijf aan, zet de data daarop via Recuva. Vervolgens dus de HDD proberen te herstellen door te partitioneren. Right? 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ja, eerst zorgen dat jouw data veilig is. Wat je daarna met die brakke schijf doet is aan jou.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19:08
Zonder dat je weet hoe die partities er aan toe zijn loop je met partitioneren en dat soort zaken het risico dat je alles kwijt bent. Zoals gezegd, eerst veiligstellen, dan kan je kijken of er nog iets met die schijf te doen is.

• marjootje83
Allemaal heel erg bedankt!!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sus
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-09 06:35

sus

is druk :+

Je kan Data Recovery van Minitool gebruiken. Veel ervaring mee, wordt hier bijna dagelijks gebruikt. Kost particulier een tientje of 5-6 maar daar trek je wel de data mee van die schijf.

Aan jou/jullie: zijn je foto’s die 5-6 tientjes waard :)

Datarecovery kost nu eenmaal geld. Wees blij dat de schijf uberhaupt werkt, een technisch defecte schijf laten recoveren in een datalab begint op 700,-

[ Voor 9% gewijzigd door sus op 12-08-2023 00:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ex Nunc
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online

Ex Nunc

Concedo nulli

Hier goede ervaringen met Partition Table doctor:
https://partition-table-doctor.en.softonic.com/

Klinkt namelijk alsof de data nog wel aanwezig is, maar de partitietabel corrupt is geraakt. Deze software scant de schijf en kan de partities zo herstellen. Dan werkt de schijf zo weer als normaal.

Si vis pacem, para bellum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marjootje83
Na 5 maanden... Hele tijd ziek geweest en pa heeft nu een nieuwe 5 TB harde schijf gekocht, om naar over te zetten. Nu zie ik dit.. Overschreven?

32GB van de 3 TB... waar is de rest, volgens mij is die schijf in delen opgesplitst, ik ben verder een amateur. |:(

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LSDhjnoFgg6b7xL_4kwnbn_88Qw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/HGRZJV4FdKMzct2ywN9v8GPI.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Heb je https://www.minitool.com/...are/free-for-windows.html al bekeken? Dat lijkt me een redelijke tip van @sus en voor die 70 tot 99 dollar de moeite waard als de gratis versie de bestanden ziet.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The_Doman
marjootje83 schreef op maandag 12 februari 2024 @ 18:29:
32GB van de 3 TB... waar is de rest, volgens mij is die schijf in delen opgesplitst, ik ben verder een amateur. |:(
[Afbeelding]
Is de hele schijf ook gescand, dus een zgn deepscan zoals hier eerder aangeveven in de aanwijzingen?
Dat kan dus wel enkele uren gaan duren bij een 3TB schijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marjootje83
Dat programma ga ik nog proberen, heb net 1 voor 1 de andere tips afgelopen en downloads gedaan Partition table doctor vraagt om een floppy tbv nooddisc maken haha.
Diskgenius loopt momenteel.

Enable deep scan heb ik idd gedaan, @The_Doman

de schijf lijkt wel 'opgeknipt' te zijn in 3 delen....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PROnline
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17:42
32GB partitie en Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/LzOTHsl.png
Ik hebt 't idee dat de schijf overschreven is met iets van windows media creation tool, of een recoverydisk gemaakt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19:08
Je scant nu alleen D: terwijl de eerdere screenshot laat zien dat er flinke stukken unallocated zijn, daar kan ook nog een hoop data staan. De deepscan optie zou dit moeten laten zien denk ik, maar volg daarvoor de tips die eerder zijn gegeven. Zorg dat je de hele schijf bekijkt, niet alleen maar het stukje van 32GB dat nu als D: is aangeduid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The_Doman
marjootje83 schreef op maandag 12 februari 2024 @ 18:29:
Die zie je standaard niet dus.
Alleen de 32GB overschreven "herstel" waar je niets aan hebt natuurlijk.
Ook weten we niet de originele indeling van de schijf?
Meerdere partities/NTFS/FAT32/ExFat?
Om de rest van de partitie(s)/bestanden (hopelijk) weer te kunnen vinden moet dus de hele schijf gescand worden (device scan).
Dit kan heel erg lang duren, helemaal als je eventueel nog een USB2 aansluiting gebruikt.
Als voorbeeld een volledige (deep) scan van de disk (dus niet partities) met Getdataback.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AYKaZpx4avPNoDdf7Ra6fCyjoV0=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/J1nLFImhhXiqVnsxK6VcyLJY.png?f=user_large

Een kennis heeft enkele weken geleden een zelfde fout gemaakt door zijn HDD te overschrijven met een PI image. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marjootje83
Gisteren gestart met deep scan en die was vanmiddag pas klaar (vannacht gepauzeerd). Resultaat is wel teleurstellend.
In augustus lukte het om MP3, foto's enz te saven, hoe ik dat heb gedaan met welk programma, weet ik niet meer...... Wel dat ik moest stoppen omdat mijn opslag op mijn laptop vol was en ik nergens 3 TB kwijt kon.

Nu dit als resultaat, met dit programma. Nu dit afgerond is, start ik morgen de tips met andere software, welke op pagina in gegeven zijn. Of gewoon Getdataback Simple downloaden?

Als in augustus data werd gevonden, kan dat nu ook.... er is niks meer gedaan aan de harde schijf.

Overigens heeft mijn laptop enkel USB 3.0, gelukkig.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SXSAfOhBfSuDFVLGHhK3NItVaNU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tHuAW7RRWZEjP6Q6UQ9UDU7y.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marjootje83
PROnline schreef op maandag 12 februari 2024 @ 19:17:
32GB partitie en [Afbeelding]
Ik hebt 't idee dat de schijf overschreven is met iets van windows media creation tool, of een recoverydisk gemaakt?
Dat idee heb ik wel, maar waardoor overschreven.... Mijn vader is nogal verstrooid, af en toe. Kan dit niet komen door bijv. systeem herstel terwijl harde schijf aangekoppeld is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marjootje83
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4PR5l6gEPSht0VJs3Fw5t5bj4mU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yNdXal3QcNLSvEFJVWNrT5k3.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The_Doman
marjootje83 schreef op dinsdag 13 februari 2024 @ 20:05:
Gisteren gestart met deep scan en die was vanmiddag pas klaar (vannacht gepauzeerd). Resultaat is wel teleurstellend.
In augustus lukte het om MP3, foto's enz te saven, hoe ik dat heb gedaan met welk programma, weet ik niet meer...... Wel dat ik moest stoppen omdat mijn opslag op mijn laptop vol was en ik nergens 3 TB kwijt kon.
Dat dus.
Recoveren van gegevens is geen eenvoudige zaak.
Helemaal als je (vrijwel) geen ervaring met dit situaties hebt.
Sommige recoveries ben ik weken mee bezig geweest om zoveel mogelijk terug te kunnen halen.
Ook soms met verschillende programma's en/of instellingen.
Het vergt vaak (heel) veel tijd en voorbereiding.

Je hebt een deep scan gedaan met? disk genius?
Ik zie kopieerfouten vanwege geen registratie/activatie.

Eigenlijk kan je dit beter uit handen geven aan mensen/kenissen die er meer ervaring mee hebben.
Al dan niet betaald:

www.ddrecovery.nl
FreakNL schreef op zaterdag 30 december 2023 @ 21:15:
Hier is de TS goed geholpen door DDRecovery. (En vooral niet door Stellar)
Toaru in "Externe harde schijf per ongeluk geformatteerd"
Hardeschijfdokter data recovery Rotterdam Nederland
xx0017xx schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 17:38:
Volgens Data Recovery Nederland (DRN) was printplaat van USB-stick kapot. Was te herstellen voor ca 700 euro (>15 dagen) of ca 2100 euro (binnen 3 dagen.
Daarom stick weer opgehaald in Uden en verder gezocht. Zo kwam ik via een tip terecht bij Hardeschijfdokter.nl in Rotterdam en die heeft deze voor 100 euro !!!! weten te recoveren.
Heb de belangrijkste bestanden reeds via .zip ontvangen en ga binnenkort bij hem langs (met lekkere fles) om restant op te halen.
Allen veel dank voor de hulp en jullie weten nu waar je moet zijn mocht je dit ooit overkomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stanton
  • Niet online
PROnline schreef op maandag 12 februari 2024 @ 19:17:
32GB partitie en [Afbeelding]
Precies! Het gevaar is dan: Als we aannemen dat de schijf van origine slechts een partitie/bestandssysteem bevatte dat het grootste deel van de originele bestandssysteem meta data overschreven werd. Of we het nu hebben over exFAT of NTFS, de bulk van de bestandssysteem structuren bevinden zich in het overschreven gebied.

In geval van exFAT zouden individuele directories kunnen overleven, die kunnen zich overal bevinden. In geval van NTFS en MFT fragmentatie kunnen MFT fragmenten overleven.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mOZerjrNDdB03alDba_ckdPSr4c=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/0UeT9qJ8siMogIttgGHVtoxY.png?f=user_large

Maar de bulk van de data is alleen terug te halen m.b.v. RAW scan. Als de issue inderdaad werd veroorzaakt door de Windows Media Creation tool zal voor de bulk van de data een gratis tool als PhotoRec net zo goed werken, misschien zelfs beter dan de duurste file recovery tools.

Joep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stanton
  • Niet online
The_Doman schreef op dinsdag 13 februari 2024 @ 20:25:
[...]

Dat dus.
Recoveren van gegevens is geen eenvoudige zaak.
Helemaal als je (vrijwel) geen ervaring met dit situaties hebt.
Sommige recoveries ben ik weken mee bezig geweest om zoveel mogelijk terug te kunnen halen.
Ook soms met verschillende programma's en/of instellingen.
Het vergt vaak (heel) veel tijd en voorbereiding.
Precies! En daarbij neem je ervaring mee die je opdeed tijdens vorige recoveries terwijl de gemiddelde gebruiker gebruiker die data verliest geen of slechts beperkte ervaring heeft. Het risico op fouten is daarom groter, maar zelfs als daar geen sprake van is, is er vaak geen sprake van een optimale recovery.

Het begint al bij het gegeven dat "een pro" als eerste een clone of image van de patient maakt en dan de patient zelf met rust gelaten wordt. Dit imagen/clonen zelf is soms al een kunst op zich zelf en in geval van een 'instabiele gegevens-drager' eigenlijk de belangrijkste stap. En dit kan zoals opgemerkt uren, dagen en soms zelfs weken in beslag nemen.

Een pro zal hiervoor ook gespecialiseerde hardware gebruiken die het risico op het compleet falen van de patient verkleint maar ook het rendement vaak verhoogt. De crux van professionele data recovery is zoveel mogelijk minimaliseren van risico's.

De ervaring leert helaas dat wat in eerste instantie een relatief eenvoudige recovery had kunnen zijn werd gecompliceerd door fouten gemaakt tijdens DIY recoveries. Het idee dat het gebruik van "alleen-lezen" tools zonder risico is, is een misverstand.

Joep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marjootje83
Beste mensen, weer bedankt voor het meedenken.
Ik heb een bericht gestuurd naar de 'engineer' in Rotterdam.
Dat is echter wel 3 klokuren rijden, dus als ik het zelf thuis zou kunnen, ik zal Photorec eens bekijken, wellicht Icare recovery ook.

Ondertussen met EasyUS wel 4.17 TB na urenlang scannen, recovery gemaakt. Kan wat voorbeelden zien, maar moet betalen om op 'herstellen' te klikken.
Dat wil ik wel doen, maar wat is jullie inschatting... Pakken wat ik pakken kan?

Overigens is er een gedeelte 'directory intact' waar een hoop herkenbare bestanden in staan incl. originele bestandsnamen.
Dan nog een map, met bestandsnaam verloren, geen idee wat dat allemaal nog is.
En dan een map bestandspad verloren. Wat dat mag zijn.

Je ziet wel op de dag dat het overschrijven gebeurde, 11-07-2023, dat er ook bestanden gemaakt zijn (boot).
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1doFlXkkBAN_mT8pPI2iAx6CUXc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xlgioljWvzZ2MElKmWSBydjF.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XZKvNsj4lsoRvqTqqAZVYfWykDk=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RJab7qFalZJwFzQHIjPc8Pd9.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SIABiTaejwiCiFl8w9efzlHGG94=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ek1hL8YQtX6nqxfoEykYmIky.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4FGAGcvwwY4k-Ygv_QiiifB3cnk=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AtS1qQ3iUEQgl5LrWsGq5gbN.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SeT8T2vlSMqWCiTsMmmprDGtyLA=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0TXbsOgpxkLJ3pgjEwr9KX4A.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SXD1p2-y3ayj5ISNvKaInbLijlU=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IOaK0tKvl8YNhnXX36SxWniJ.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qvNQ13pR45xNKqSFXSpMMViIINs=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3YaZNgGkbzPTEALbfp2OdjAJ.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/il5cA8IP532Hx5l5t2HKQLP8ca8=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QUTLKMxHMBHT8HEJYS7ovOgW.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stanton
  • Niet online
https://www.reddit.com/r/...rd_several_severe_design/

Ik, en anderen werkzaam in data recovery vinden Easeus een vrij waardeloze tool. Hetzelfde geldt overigens voor RecoverIt. Van de 20+ data recovery techs die ik regelmatig spreek (online) gebruikt niemand het. Meest gebruikte tools zijn R-Studio en UFS Explorer, in mindere mate DMDE. Dit is een completer lijstje: https://www.reddit.com/r/datarecoverysoftware/wiki/software/

Ik wil niet beweren dat Easeus etc. helemaal niet werkt, of nooit werkt etc.. Er zijn zat mensen die er hun bestandjes mee terug halen.

Ik persoonlijk gebruik DMDE and UFS het meest en soms R-Studio als het gaat om logische schade.

Joep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielspouw
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 13-09 12:16
*knip* dit hoort thuis in een review, naar et in een topic van een half jaar oud

[ Voor 89% gewijzigd door br00ky op 09-04-2024 09:53 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.