Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaapoost
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 21-05 15:30
Hallo allemaal,

Ik heb een probleem met mijn Samsung Eco Bubble wasmachine en hoop dat jullie me kunnen helpen. Tijdens wasbeurten loopt het programma regelmatig vast, en ik kan het meestal weer hervatten door op de play/pauze knop te drukken. Het lijkt erop dat de trommel niet draait, waardoor de machine in de pauzestand springt. Hier 2 videos die het probleem illustreren:

Toestemming nodig voor bekijken van YouTube

Op deze plek staat ingesloten content die van YouTube afkomstig is. Het tonen van deze inhoud kan ertoe leiden dat YouTube persoonlijke gegevens zoals je IP-adres verwerkt en/of cookies op jouw computer of ander apparaat zet. Hiervoor moet je eerst expliciet toestemming geven voor Sociale media.

Bekijk op YouTube
2x

Op deze plek staat ingesloten content die van YouTube afkomstig is. Het tonen van deze inhoud kan ertoe leiden dat YouTube persoonlijke gegevens zoals je IP-adres verwerkt en/of cookies op jouw computer of ander apparaat zet. Hiervoor moet je eerst expliciet toestemming geven voor Sociale media.

Bekijk op YouTube
IMG 5144

Ik heb al een aantal dingen gecontroleerd en uitgevoerd, maar het probleem blijft zich voordoen:

- Calibratie uitgevoerd.
- Afvoerslang niet te diep in de afvoer gestoken.
- Pomp/impeller schoongemaakt.

Helaas heeft dit alles niet geholpen. Ik ben geen expert op het gebied van wasmachines, dus ik hoop dat iemand hier ervaring heeft met dit probleem en mij wat suggesties kan geven om het op te lossen.

Zijn er andere mogelijke oorzaken voor dit gedrag? Heeft iemand een vergelijkbaar probleem gehad en het succesvol kunnen oplossen? Alle hulp en suggesties worden zeer op prijs gesteld!

Alvast bedankt voor jullie tijd en hulp,

Jaap

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• quadrofource
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 13:03
Hi Jaap,

Zou het toevallig hetzelfde als dit bekende probleem kunnen zijn?

Samsung EcoBubble wasmachine maakt programma niet af.

AMD Ryzen 9 7900X3D + RX 9070 + 32GB DDR5 @ 5200

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMD
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:06

OMD

Hoe oud? ouder dan 5 jaar is het vaak het mainboard die defect is.

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaapoost
Dank quadrofource, heeft er veel weg van!

Ik ga eens uitzoeken hoe ik bij deze printplaat kan komen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaapoost
OMD schreef op zondag 6 augustus 2023 @ 12:16:
Hoe oud? ouder dan 5 jaar is het vaak het mainboard die defect is.
Hij is uit 2013. 10 jaar dus. Altijd prima gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaapoost
Ik heb zojuist de test gedaan met een lege machine zoals uitgelegd in dit filmpje;

Bekijk op YouTube
How to fix and diagnose issues with Samsung Ecobubble Washing Machine

Daar kwam geen error code uit. Zou het een verschil maken wanneer ik er een aantal natte handdoeken? Wellicht dat het gewicht een van de handdoeken een verschil maakt en wel een error code geeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaapoost
Update:

Ik heb er inmiddels een error 3E1 uit kunnen krijgen. Dat impliceert dus iets met een motor overload. Dit was met een lege trommel in de test-stand.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IE0K5bSkNkX42PdgT-rhCvU4X3k=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XlfqzruHYsyumjJbq7SpmNRp.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMD
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:06

OMD

Nogmaals, dit heeft een grote kans dat het het main board is. Die gaan namelijk allemaal stuk bij Samsung. Wat is het type nummer van je wasmachine? Kan ik even voor je kijken.

10 jaar is een respectabele leeftijd voor een Samsung wasmachine. Geloof me, je zit al hoger dan gemiddeld :+ . Zou er niet te veel geld aan spenderen. Main board is rond de 140 euro maar de dagwaarde van je machine is lager dan 100-75 euro.

[ Voor 61% gewijzigd door OMD op 06-08-2023 14:29 ]

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaapoost
Dank voor het meedenken OMD.

Mijn type nr is WF70F5E3P4W

Ik heb inmiddels ook veel gezien over het her-solderen. Ik weet nog niet of ik die moeite ga nemen voor deze machine wanneer de rest waarde zo laag is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dfbt
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 22:51
misschien voor de duurzaamheid niet helemaal top, maar toen ik mijn wasmachine kocht ( ook een samsung ) was er ook aangegeven dat je niet hoeft te verwachten dat hij 15 jaar mee gaat. Maar daar is de prijs ook niet helemaal naar. beter na een jaar of 10 weer een nieuwe zuinigere machine kopen denk ik dan.
Pagina: 1