Bestelling plaatsen bij Amazon tè makkelijk?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
Josefien schreef op zondag 6 augustus 2023 @ 11:16:
Ben ik de enige die vind dat een bestelling plaatsen bij Amazon tè makkelijk gaat?

Ik was net een product aan het bekijken en klikte op "Nu kopen". Normaal verwacht ik dat ik dan naar de "winkelwagen" wordt gebracht waar ik de verzendmethode en betaalwijze kan kiezen. Maar in dit geval verscheen een klein schermpje met 1 knop waarvan ik me niet eens kan herinneren wat het precies was. 1 klik verder en hij was besteld & betaald, vanzelf afgeschreven van de creditcard die ik daar ooit 1x eerder heb gebruikt :o

Ik had nog een afhaallocatie willen kiezen omdat ik dan geen verzendkosten betaal, maar het was automatisch op "standaardverzending" gegaan, heb geen keuze gezien.

De bestelling annuleren heb ik niet gedaan, omdat ik ergens het slechte gevoel heb dat als ik dat doe, ik het geld niet zo snel terug op mijn kaart heb als dat het is afgeschreven.

Ik heb hierna meteen mijn creditcard uit de "wallet" verwijderd in de hoop dat dit volgende keer niet kan gebeuren.
Sorry hoor, maar je kunt op het 'nu kopen' scherm zien welke betaalmethode wordt gebruikt en welk verzendadres wordt gebruikt, je kunt het daar aanpassen, EN je hebt op een slider geveegd om te bestellen.

Dit is 100% user error. Meer of minder kan ik er echt niet van maken 8)7

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oi1-6Sl6Zr0IQFSn1kW5Fok7VlI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HYuLkJwqDXnVrM9qur4iXlt7.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 5% gewijzigd door dragon2 op 06-08-2023 16:12 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:53
Ionicawa schreef op zondag 6 augustus 2023 @ 19:45:
Ik vind eerlijk gezegd de toon in dit topic onnodig vijandig. Bijna iedereen vindt dit blijkbaar normaal en er zijn zo te lezen redelijke oplossingen voor, maar toch ben ik benieuwd wat @fopjurist hiervan vindt, in hoeverre maakt Amazon het in deze voldoende kenbaar dat je met 1 klik een betaalverplichting aangaat (ook al kan je deze in principe direct annuleren) en is dat bindend te verklaren?
Nogmaals: je gaat niet met maar 1 klik een betaalverplichting aan, het kost sowieso (minimaal) 2 keer klikken, en als je een opgeslagen creditcard hebt, dan heb je in het verleden al meerdere stappen ondergaan. Betaal je met iDEAL, dan kan er sowieso niet zomaar betaald zijn.

En bij de twee 'Bestelling plaatsen'-knoppen staat het er direct bij:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nuSDYhmY6g0ZE3McvJZNUqZV4ro=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/7XZOKEVHrpL9WUmHiluNuPTS.png?f=user_large

Dat is geen vage taal, en het is ook niet weggestopt.

[ Voor 3% gewijzigd door Hahn op 06-08-2023 19:54 ]

The devil is in the details.

Pagina: 1