Extra beeldscherm toevoegen - wat heb ik nodig?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tennis-boy
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 07-09 09:54
Ik heb PC van Lenovo (Ideacentre 310S - 08IGM):

uitvoering: Lenovo IdeaCentre 310s-08IGM 90HX003DMH

Zoals je ziet heeft de PC enkel VGA en HDMI.

Ik heb reeds 2 beeldschermen aangesloten op VGA en HDMI.

Via thuiswerk werk ik met externe bureaublad die over 2 beeldschermen netjes verdeelt (dus niet dupliceren). Dus linkerscherm Word of Excel en rechterscherm Outlook.

Ik wil nu ook derde beeldscherm toevoegen (reeds in huis).

Wat moet ik aanschaffen om de derde beeldscherm toe te kunnen voegen (dus niet dupliceren maar verdelen over 3 schermen, dus eerste scherm Word, tweede Excel en derde Outlook bijv.)?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 14:46
Als je een USB-hub met DisplayLink kiest, dan krijg je de mogelijkheid voor meer schermen.
DisplayLink is een eigen videochip en kan dus videosignaal genereren voor aparte schermen.

Alternatief, kan je kiezen om een extra videokaart toe te voegen aan je PC, maar dan wel een half-height kaart.
Hier kan je dan ook een 3e beeldscherm op aansluiten

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Csotranme
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 11:53
DisplayLink hubje is een mogelijkheid maar ik ben nooit zo'n fan van die DisplayLink drivers. Een en al gehannes vaak.

Ik zou eerder gewoon een goedkoop low profile videokaartje erin drukken van een paar tientjes.

'16 Peugeot 208 GTI By Peugeot Sport | '23 Mazda CX-60 Homura PHEV | '19 Hymer MLT 620 MB V6 | Design junkie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tennis-boy
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 07-09 09:54
Kan het ook met een externe videokaart?

https://www.bol.com/be/nl...MBAhA_0_9.10.ProductTitle

Of beter:
https://www.bol.com/be/nl...RtMwg_0_9.10.ProductTitle

[ Voor 27% gewijzigd door tennis-boy op 04-08-2023 12:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Csotranme
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 11:53
Ik zou voor de 2de optie gaan. Die externe videokaartjes probeer ik altijd van weg te blijven tenzij je Thunderbolt aansluitingen hebt.

Een videokaartje heeft gewoon de beste ondersteuning en doorgaans geen driver/compatibiliteit gedoe.

'16 Peugeot 208 GTI By Peugeot Sport | '23 Mazda CX-60 Homura PHEV | '19 Hymer MLT 620 MB V6 | Design junkie