Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davy89
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 19-02-2024
Ik heb 3 jaar en 3 maanden geleden een AOC Q27G2U monitor gekocht. Maar sinds een week krijg ik niet meer direct beeld als ik hem aanzet. Ik moet misschien wel 10 minuten lang de displayport kabel eruit en erin doen, de monitor aan en uit zetten, wisselen van displayport aansluiting of de computer opnieuw opstarten.

Ik heb 2 andere monitoren via een hdmi kabel aangesloten en die krijgen wel gewoon direct beeld. Als ik 2 schermen tegelijk doe aansluiten en het beeld doe duplicaten (op 1080p) dan krijg ik eindelijk op beide schermen beeld na een paar keer proberen. Vervolgens doe ik extend scherm om mijn AOC monitor weer op 1440p 144hz te krijgen. Dan werkt de AOC monitor eindelijk. Als ik vervolgens de 2de 1080p monitor ga los halen is mijn beeld weer weg.

Ik dacht dat het aan mijn kabel lag maar ik heb vandaag een nieuwe 1.4 displayport kabel ontvangen en heb nog steeds hetzelfde probleem. Ik gebruik een 3060ti videokaart.

Maar is mijn monitor dan wel kapot? Want na vele pogingen heb ik nu eindelijk weer beeld maar morgen zal ik weer hetzelfde probleem krijgen. Misschien is de displayport aansluiting van de monitor niet meer goed? Of ligt het aan de videokaart? Ik heb helemaal geen probleem met de hdmi aansluiting van de videokaart.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WEBGAMING
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 22:42
Moet hij gewoon even opwarmen, of komt het echt door de stekkers?

Als je hem gewoon laat staan, krijg je dan op een gegeven moment ook beeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davy89
WEBGAMING schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 18:49:
Moet hij gewoon even opwarmen, of komt het echt door de stekkers?

Als je hem gewoon laat staan, krijg je dan op een gegeven moment ook beeld?
Nee, beeld komt niet.

Lijkt mij niet dat hij moet opwarmen want het ging 3 jaar lang gelijk aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davy89
Ik heb deze monitor een tijdje niet gebruikt. Daarna maar weer eens een keer aangesloten en hij deed het een weekje weer goed. Maar daarna begon het weer. Steeds kabel erin en eruit halen, het beeld uit en aan doen, en uiteindelijk kwam het AOC logo weer en deed die het weer. Maar elke dag duurt het langer voordat ik eindelijk weer beeld krijg. En nu sinds een paar dagen komt het beeld weer helemaal niet terug. Als ik dual monitor gebruik zie ik op het andere scherm gewoon dat Windows de monitor wel ziet als ik hem aanzet, maar er is alleen zwart beeld. Ik heb verschillende drivers en software van AOC geinstalleerd maar daar kan ik ook niets vinden wat het weer laat werken. Ik wil graag deze monitor gebruiken omdat die 144hz is, vergeleken met de lage hz van de andere monitor.

AOC Q27G2U / zwart scherm
Ik kwam dit topic tegen via google. Precies hetzelfde probleem maar geen oplossing.

Iemand die wat verstand heeft van (AOC) monitoren die mij kan vertellen waar dit waarschijnlijk aan ligt? ;(