AOC Q27G2U / zwart scherm

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarijnP01
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 16-09 00:41
Iets langer dan drie jaar geleden (en er zit drie jaar garantie op dat ding :-)) heb ik een AOC Q27G2U gekocht en in gebruik genomen. Prima monitor waar ik tot vandaag geen problemen mee heb gehad.

Vandaag maakte ik gebruik van mijn pc toen ik even boodschappen ben gaan doen. Ik heb de PC gelocked en het scherm uit gedaan. Toen ik even later terugkwam (denk zo'n 15 minuten later) heb ik de monitor weer aan gedaan. Ik kreeg echter geen beeld.

Ik heb de pc uit en aan gedaan, maar dat heeft niet geholpen. Andere kabel geprobeerd (DP en HDMI), geen resultaat. Laptop aangesloten (doe ik vaker, werkt normaliter prima), maar ook geen beeld op de monitor.

Opvallend is dat het scherm af en toe en beetje flikkert, en ook niet in slaapmodus gaat. Er verschijn ook g een 'no signal' melding oid. De monitor heeft dus door dat er een signaal is, maar ik krijg niks te zien. Ook het menu komt niet tevoorschijn.

Ik heb de computer vervolgens aangesloten op een ander schermpje dat ik nog had staan en dat werkt gewoon.

Het probleem lijkt dus bij de monitor te liggen.

Ik zal morgen de monitor nog een proberen. Wellicht dat het feit dat hij een tijdje zonder stroom heeft gezeten eea heeft gereset. Zijn er nog andere dingen die ik kan proberen, mocht dit geen resultaat bieden? Of is het dan een kwestie van pech gehad, en zal ik een nieuwe monitor aan moeten schaffen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Als je enkel stroom aansluit, krijg je dan wel een 'no signal' of soortgelijke melding te zien op het scherm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarijnP01
Goede vraag. Ik heb dat net geprobeerd en dat bleek het geval. Ik kreeg ook het AOC logo te zien, wat gisteren ook niet het geval was.

Ik heb de boel weer aangesloten op de PC en het scherm werkt weer naar behoren.

Enig idee wat het probleem was?

[ Voor 3% gewijzigd door MarijnP01 op 08-10-2023 11:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarijnP01
Het probleem is weer terug. Eigenlijk door hetzelfde als wat het gisteren triggerde: ik zette het scherm uit omdat ik even weg was, toen ik terug kwam en het scherm weer aanzette kreeg ik geen beeld meer.

Ik heb het maar weer losgekoppeld. Ik ben straks een paar uur weg en hoop dat ie het dan weer doet. Wellicht moet ik hem niet meer uitzetten tot ik een oplossing heb gevonden.

Als jullie suggesties hebben hoor ik het graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nopheros
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15:52
Als ik je berichten zo lees heeft het waarschijnlijk niets met de slaapstand van Windows te maken maar aangezien het geen moeite kost zou ik toch even controleren of je pc in slaapstand kan gaan en zo ja dit uitzetten.

Heb zelf ook een AOC met problemen overigens. In mijn geval gaat het scherm tijdens gamen soms op zwart voor enkele seconden en geeft dan weer beeld. Na +/- 0,5 seconden gaat het scherm vervolgens weer uit. De enige 2 oplossingen die ik heb kunnen vinden is de game in window mode draaien of de pc herstarten..

Uiteraard is mijn scherm ook buiten garantie inmiddels. Denk dat ik de volgende keer toch voor een ander merk ga.

[ Voor 49% gewijzigd door Nopheros op 08-10-2023 16:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarijnP01
Nopheros schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 16:07:
Als ik je berichten zo lees heeft het waarschijnlijk niets met de slaapstand van Windows te maken maar aangezien het geen moeite kost zou ik toch even controleren of je pc in slaapstand kan gaan en zo ja dit uitzetten.

Heb zelf ook een AOC met problemen overigens. In mijn geval gaat het scherm tijdens gamen soms op zwart voor enkele seconden en geeft dan weer beeld. Na +/- 0,5 seconden gaat het scherm vervolgens weer uit. De enige 2 oplossingen die ik heb kunnen vinden is de game in window mode draaien of de pc herstarten..

Uiteraard is mijn scherm ook buiten garantie inmiddels. Denk dat ik de volgende keer toch voor een ander merk ga.
Dank voor de tip. Ik weet zeker dat Windows niet in slaapstand stond, maar kan geen kwaad om het even uit te zetten.

Kennelijk bestaat er ook zoiets als drivers voor een monitor. Ik heb de laatste versie maar gedownload en geinstalleerd. Ik heb weinig hoop dat het helpt, maar nooit geschoten etc.

Anders zit er niks anders op dan mijn scherm nooit uit te zetten. Dan zal het op termijn een ander scherm worden, en dat zal idd zeker geen AOC zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikt
  • Registratie: Juli 2008
  • Nu online

ikt

Mijn scherm heeft sinds een maandje ook dezelfde kuren gekregen. Het zit ook net enkele maanden boven de 3 jaar dus doei garantie...
Pagina: 1