Ik zeg windows xp word een absolute topper !!!

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 717 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Als voor dit osje de geoptimaliseerde drivers los komen is het hek echt van de dam! echt een stukkie vakwerk van die micro softies *D

Alleen al de manier hoe xp progjes of drivers uitkotst die nog niet geschikt zijn vind ik al subliem. zoiets dwingt de software fabrikanten om hun spullen echt goed in orde te maken voor win xp anders spuugt hij het gewoon weer uit :r op zo'n manier houd je je systeem opzeker wel lekker stabiel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*D A G R E E *D

Wat je zegt ... een stukje vakwerk...

Nu nog mijn creative dx3 kaartje en ik ben helemaal happy

En Max doet het ook goed op XP :) (niet onbelangrijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13:46

Klippy

Still Game

Eerst zien, dan geloven.

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• salutem
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-09 17:03
ik krijg em ook binnenkort van M$ en dan gaat ie er meteen op hier.

Maakt het nou echt zoveel uit in de ruimte op je schijf ik heb al getallen van 1 gb gehoord is dit echt zo ???

"Social progress can be measured by the social position of the female sex - Karl Marx"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble
  • Laatst online: 14:08

ShadowBumble

Professioneel Prutser

het OS ROELLEERT ZWAAR !!!!!

Super stabiel
Lekker snel

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hellhound
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 13-09 10:36
Op maandag 03 september 2001 23:00 schreef loekos het volgende:
Als voor dit osje de geoptimaliseerde drivers los komen is het hek echt van de dam! echt een stukkie vakwerk van die micro softies *D

Alleen al de manier hoe xp progjes of drivers uitkotst die nog niet geschikt zijn vind ik al subliem. zoiets dwingt de software fabrikanten om hun spullen echt goed in orde te maken voor win xp anders spuugt hij het gewoon weer uit :r op zo'n manier houd je je systeem opzeker wel lekker stabiel ;)
Nou ik zou daar helemaal niet blij mee zijn. Dit betekend dus wel dat je in het vervolg de gelekte drivers van Nvidia ook niet meer kan draaien omdat winXP het niet goed vindt ! (en btw ik kan m'n systeem zelf wel stabiel houden). Ik blijf lekker bij win2000 , vet stabiel en verbruikt ook nog eens minder Ram.

Geloof maakt meer kapot dan je lief is | I rock [H]ard! |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

blijf lekker bij win2000 , vet stabiel en verbruikt ook nog eens minder Ram.
Ja want het RAM is zooooo duur vandaag de dag... daar moet je echt een minder OS voor blijven draaien... |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• salutem
voor mij wel wat ram betreft maar hoe zit et nou met de grote van het os ???

"Social progress can be measured by the social position of the female sex - Karl Marx"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-08 13:55
Ik vind WinXP niet echt zo veel meer RAM verbruiken dan mijn Win2k hoor... Paar MBtjes bij afsluiten van sommige programma's blijft er in Winxp nog vaak meer mem over..

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• achappey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 27-04-2021

achappey

...

Op dinsdag 04 september 2001 00:17 schreef nlchandler het volgende:

[..]

Ja want het RAM is zooooo duur vandaag de dag... daar moet je echt een minder OS voor blijven draaien... |:(
Win2k is GEEN minder OS dan XP.

"Als de werkelijkheid niet zou bestaan dan zou de wereld er heel anders uit zien." - Johnny Stardust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lamah
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 27-08 15:18
'k krijg em morgen. 'k zal jullie morgen verrijken met mijn ervaringen :D (of later, als ie niet werkt ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Win2k is GEEN minder OS dan XP.
ok dat kwam een beetje ongenuanceerd over... >:)

maar

ja..

in feite ...

laat maar... |:( deze discussie zou te vergelijken zijn met de IE vs Netscape oorlog... op een gegeven moment blijft een bepaalde groep hardcore users vasthouden aan iets waar ze aan gewend zijn geraakt... en die vinden dan ook echt dat hun progje beter is... en dat de hele wereld dan al "verder is" ... dat zien zij niet zo...

gelukkig is het een vrij internet... en een vrij land.. en een vrij GoT

;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• salutem
Idd en nog steeds geen antwoor dop een behoorlijk simpele vraag of niet dan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• achappey

achappey

...

Op dinsdag 04 september 2001 00:31 schreef nlchandler het volgende:

[..]

ok dat kwam een beetje ongenuanceerd over... >:)

maar

ja..

in feite ...

laat maar... |:( deze discussie zou te vergelijken zijn met de IE vs Netscape oorlog... op een gegeven moment blijft een bepaalde groep hardcore users vasthouden aan iets waar ze aan gewend zijn geraakt... en die vinden dan ook echt dat hun progje beter is... en dat de hele wereld dan al "verder is" ... dat zien zij niet zo...

gelukkig is het een vrij internet... en een vrij land.. en een vrij GoT

;)
Ik bedoelde eigenlijk dat je die 2 niet met elkaar kan vergelijken. Win XP is de opvolger van Win 2k. Niet de equivalent.

Netscape en IE waren/zijn dat wel...

"Als de werkelijkheid niet zou bestaan dan zou de wereld er heel anders uit zien." - Johnny Stardust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• achappey

achappey

...

Ik vind Win XP ook veel prettiger werken hoor... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ace
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:04

Ace

Happy Happy Joy Joy

Op dinsdag 04 september 2001 00:21 schreef salutem het volgende:
voor mij wel wat ram betreft maar hoe zit et nou met de grote van het os ???
Ik heb 3 machines draaien;

WinXP Corp 980mb (afgelopen zaterdag installed)
WinXP Eval 722mb (vorige week ergens installed)
Win2k A.S. 1100mb (december vorig jaar installed)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik bedoelde eigenlijk dat je die 2 niet met elkaar kan vergelijken. Win XP is de opvolger van Win 2k. Niet de equivalent.
Netscape en IE waren/zijn dat wel...
He... da's de tweede keer dat je me tuk heb... STOP... ;)
Ik vind Win XP ook veel prettiger werken hoor... :)
O gelukkig ... zijn we het toch nog eens... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op dinsdag 04 september 2001 01:07 schreef keldon het volgende:

[..]

Ik heb 3 machines draaien;

WinXP Corp 980mb (afgelopen zaterdag installed)
WinXP Eval 722mb (vorige week ergens installed)
Win2k A.S. 1100mb (december vorig jaar installed)
Tering. Alleen al voor t OS 1 GB (XP) :? Hmm, ik hou t nog maar lekker ff bij win98se....... tot ik een grotere HDD heb ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

yep hier ook 965 MB 24 uur geleden geinstalleerd.

Bent het overigens helemaal eens met de topicstarter, nog nooit zo enthousiast geweest over een OS.

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op dinsdag 04 september 2001 00:15 schreef Hellhound het volgende:

[..]

Nou ik zou daar helemaal niet blij mee zijn. Dit betekend dus wel dat je in het vervolg de gelekte drivers van Nvidia ook niet meer kan draaien omdat winXP het niet goed vindt ! (en btw ik kan m'n systeem zelf wel stabiel houden). Ik blijf lekker bij win2000 , vet stabiel en verbruikt ook nog eens minder Ram.
je kan ze wel draaien, je krijgt alleen een warning over de "certificates van gates"
offtopic:
/me vindt het voorgaande wel lekker in het gehoor klinken

btw , XP gebruikt hier veel minder ram dan W2k
zie: 149 MB, 33 proccesses, stuk of 10 explorerwindows open, 2x ftp downloads, 1x cd fikken , 1x TV kaart.... dit was het wel zo'n beetje..
loopt lekker hier hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12:49
jah dit wordt de nieuwe hype sinds Windows 95.
rete stabiel en het is gewoon nog zeer snel ook en werkt prettig. oogt ook prettig.

tis effe wachten op driver support.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipmo2K
  • Niet online
Ik heb 'm nu ook, hij draait echt als een zonnetje! Het is alleen nog wachten op geoptimaliseerde drivers, zoals hierboven ook al werd gezegd. Maar dat minpunt neem ik graag voor lief! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ---==AiRWoLf==---
  • Laatst online: 11:15
Ik moet zeggen .. XP is niet slecht, Internet werkt een stuk sneller, bij mij word minder geheugen gebruikt dan in windows 2000, maar ik vind dat er nog te veel bugs in zitten :(

en als je LiveWare 3 hebt geinstalled komt alle ellende .. dus dat kan je beter achterwege laten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eeruku
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-08 14:37
Op dinsdag 04 september 2001 06:14 schreef PvH het volgende:

[..]

je kan ze wel draaien, je krijgt alleen een warning over de "certificates van gates"
Kan je ook nog erges uitzetten hoor :P

erges de keuzes: "Negeren, Waarschuwen, Weigeren"

Power corrupts. Knowledge is power. Study hard. Be evil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

en als je LiveWare 3 hebt geinstalled komt alle ellende
Lieve mensen waarom dan lifeware installeren. Al je 5.1 speaker instellinkjes zitten standaard in XP... en niemand wil vrijwillig die irritante Creative Launcher (elke keer als je muis bovenin het scherm komt eet ie em op ofzo >:))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble
  • Laatst online: 14:08

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Op dinsdag 04 september 2001 08:57 schreef nlchandler het volgende:

[..]

Lieve mensen waarom dan lifeware installeren. Al je 5.1 speaker instellinkjes zitten standaard in XP... en niemand wil vrijwillig die irritante Creative Launcher (elke keer als je muis bovenin het scherm komt eet ie em op ofzo >:))
XP roelt zoals we al zeiden :P

>:)

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind het ook een mooi OS,
ik kon eerst ff geen goede virusscanner vinden maar dat is met NAV2002 ook opgelost :).
Nu is het inderdaad nog w8en op goede driversuport voor mn geforce2MX want die drivers die erbij zitten werken niet bij de paar laatste spellen die ik "gekocht >:) " had paris dakar rally enzo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey Koeschaap, je kunt gewoon de nvidia drivers installen hoor,werkt prima. Dus gewoon 12.90 erop en je performance is weer zoals vanouds 8-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga lekker de kat uit de boom kijken. In principe ben ik tegen XP. Geldklopperij. Tussen Win95 en 98 zat 3 jaar, toen 2 jaar naar 2000 en nu een jaar later XP. Nog ff en je gaat moet iedere maand een nieuw OS gaan installeren. Ik hoor wel veel positieve dingen. Echter ga ik er nu nog van uit dat ik straks (nu heb ik 2000) terug ga naar 98SE voor de spellen, en voor de rest Linux ga gebruiken. En dan met vmware ofzow nog 98 binnenin Linux, moet kunnen... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rava
  • Laatst online: 12-09 14:03
Weet iemand of windows xp dolby digital ondersteund, dus dat het digital lamptje van de creative 2500 gaat branden als ik een dvd afspeel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tordek
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-11-2023
Hmmmmm, ik heb gister WinXP build 2505 RC-1 bij mij geprobeert maar het loopt hier echt als stront door een trechter... Me comp zal wel te traag zijn of zo... Ik blijf voorlopig nog wel ff op Win 2000 hangen en probeer later de final van WinXP wel mischien dat die het beter doet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ace

Ace

Happy Happy Joy Joy

Op dinsdag 04 september 2001 09:45 schreef Tordek het volgende:
Hmmmmm, ik heb gister WinXP build 2505 RC-1 bij mij geprobeert maar het loopt hier echt als stront door een trechter... Me comp zal wel te traag zijn of zo... Ik blijf voorlopig nog wel ff op Win 2000 hangen en probeer later de final van WinXP wel mischien dat die het beter doet...
De final is al uit, waarom ga je dan ook met een ouwe build zitten klooien :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvz
  • Laatst online: 01-09 18:14

mvz

muziek verslaafde

XP is hier ook rete-goed

1 probleemje.. ingebouwde detonators hebbe geen openGL !!

en als ik andere deto's installeer krijg ik bij het afspelen van videootjes enzo een blue screen

aaaaaaarghhh

_::Game/Allround Specs::_ _::HTPC Specs::_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pc123
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10:49
Op dinsdag 04 september 2001 13:26 schreef xMvZx het volgende:
XP is hier ook rete-goed

en als ik andere deto's installeer krijg ik bij het afspelen van videootjes enzo een blue screen

aaaaaaarghhh
14.70 doet het bij mij ook niet, 14.10 wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noedelsupke
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-07-2023

[..]

die ellende met liveware had ik ook met winME.........die zooi is niet echt gezond met installeren....heeft me toch weer een paar uurtjes gekost eer dat er fatsoenlijk op stond :(

PIII 800@804 Mhz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldman
  • Laatst online: 20-10-2012

oldman

I am old man !!!

Op dinsdag 04 september 2001 13:26 schreef xMvZx het volgende:
XP is hier ook rete-goed

aaaaaaarghhh
Draai gewoon de 14.70 drivers en heb geen probleem met mijn geforce2 GTS van creative.
Sluit me verder bij de voorgangers aan xp is snel en stabiel maar dat wist ik al een tijdje heb namelijk alle builds gebruikt en hij werd steeds beter, stabieler en sneller.

If I don't make it today, i'll make it tomorrow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier na installatie ca 1,69 GB groot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catfish
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-08 17:20
voor alle mensen met een trager systeem:

system properties -> tab: advanced -> performance: settings -> visual effects, daar zet je gewoon op best performance, dan zijn alle effectjes enzo weg en gaat alles VEEL sneller (toch op mijn oude pc), sterker nog, na een paar settings te veranderen is het nauwelijks zwaarder dan w2k om draaien...

mijn w2k verbruikt eigenlijk evenveel ram dan winXP (na alle instellingen gelijk te zetten, scheelt misschien 1 MB)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op dinsdag 04 september 2001 09:24 schreef PARENA het volgende:
Ik ga lekker de kat uit de boom kijken. In principe ben ik tegen XP. Geldklopperij. Tussen Win95 en 98 zat 3 jaar, toen 2 jaar naar 2000 en nu een jaar later XP. Nog ff en je gaat moet iedere maand een nieuw OS gaan installeren. Ik hoor wel veel positieve dingen. Echter ga ik er nu nog van uit dat ik straks (nu heb ik 2000) terug ga naar 98SE voor de spellen, en voor de rest Linux ga gebruiken. En dan met vmware ofzow nog 98 binnenin Linux, moet kunnen... :)
Is niet helemaal waar wat je zegt. Tussen Windows 95 en 98 zat inderdaad 3 jaar. Windows 2000 is de opvolger van WinNT4, dus niet van 95/98. WinME :r is de "opvolger" van 98, en daar zat wel 2 jaar tussen. XP is de opvolger van zowel 98/ME als 2000.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjottski
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14:21

Pjottski

🦍 Monkey 🦍

Yes, eindelijk hebben ze bij M$ hun OS echt goed verbeterd. :)
Niet dat W2K zo slecht was, maar XP draait wel sneller en er is meer in geïntergreerd (via, IE6 enz) :P

Nee, het is er zekers beter op geworden.

Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op dinsdag 04 september 2001 13:45 schreef benza2000 het volgende:

[..]

Is niet helemaal waar wat je zegt. Tussen Windows 95 en 98 zat inderdaad 3 jaar. Windows 2000 is de opvolger van WinNT4, dus niet van 95/98. WinME :r is de "opvolger" van 98, en daar zat wel 2 jaar tussen. XP is de opvolger van zowel 98/ME als 2000.
Jah, da's waar natuurlijk.

Maar 't blijft erg dat als je een OS hebt dat maar een jaar of 2 a 3 oud is je ver achterloopt en je eigenlijk een nieuw moet hebben. NT4 heeft het tenminste een tijdje volgehouden en was zo slecht nog niet. Maar sinds 95 is het nogal fout gegaan vind ik. Okay, het is je eigen keuze om wel of niet te upgraden, maar zeg nou eerlijk: wie wil er met de bagger van 95 zitten?

maar 'k ben een beetje off-topic geloof ik. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[..]

Dat vind jij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eguan
  • Laatst online: 07-11-2024

Eguan

Be Creative !

Ik ben ook erg tevreden met dit OS. Beetje kinderachtig op het eerste gezicht, maar zoals een aantal mensen hier al zeiden is het wel is lekker om een andere look te hebben, dan maar wat minder zakelijk ;)

Een aantal mensen zeggen dat er nog wat bugs inzitten, maar om wat voor dingen gaat het dan?

Ik heb zelf alleen een probleem dat ik niet d.m.v. APM m'n pc 'automatisch' af kan sluiten en bij hybernaten gaat ie ook al 'vast lopen'. Dat is het enige, maar misschien ligt dat wel aan m'n MSI bordje (voor een AMD K7 500 Mhz).

Als iemand weet hoe ik dat op kan lossen hou ik me aanbevolen :)

Voor de rest dik tevreden met dit OS, well done Microsoft!

Sommige dingen moet je geloven om ze te kunnen zien. http://www.becreative.nu/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ace

Ace

Happy Happy Joy Joy

Op dinsdag 04 september 2001 13:59 schreef Koto1970 het volgende:

[..]

Dat vind jij
Vind jij dat handig dan, die Creative Launcher? Dat ding is de reden dat ik onder win2k altijd de barebone drivers instalde. Ik hoef al die overbodige troep er niet bij en zeker geen zwaar overbodige bar aan de bovenkant. Je kan hem uitzetten maar veel beter is gewoon helemaal niet installeren.

Misschien is Creative wel zo slim om dat er voor de XP drivers er niet meer in te bouwen (om maar even ontopic te blijven) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hee ff over die LiveWare 3 van Cre8ive...
Je kan die Launcher zo instellen dat ie alleen naar beneden klapt als je erop klikt dus die bullshit die nlchandler verkondigt raakt kant noch wal.
En WinXP is een mooi OS maar nog te jong om te vergelijken met andere OS'en.
Even wachten op drivers van de meeste hardwareboeren en M$ ff de kans geven om hier en daar de kinderziektes eruit te slopen met een SP en dan nog maar eens babbelen oke? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servowire
  • Laatst online: 13-08 15:56

Servowire

prutser:~#

XP is voor huis-tuin-en-keuken tiep miepen :)

met papier mache kun je alles maken!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op dinsdag 04 september 2001 14:20 schreef keldon het volgende:

Vind jij dat handig dan, die Creative Launcher? Dat ding is de reden dat ik onder win2k altijd de barebone drivers instalde. Ik hoef al die overbodige troep er niet bij en zeker geen zwaar overbodige bar aan de bovenkant. Je kan hem uitzetten maar veel beter is gewoon helemaal niet installeren.
Als je alleen de kale drivers installeert ben je ook gelijk de mixer kwijt, en support voor meer dan twee speakers (is tenminste mijn ervaring). En daar kan ik niet zonder ;)
Die launcher schakel ik dus altijd helemaal uit en de files die er bij horen mik ik van de HD af. Was netter geweest als je hem uit kon schakelen bij de setup, maar ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Zooowwwww >:) leuk om te zien dat ik niet de enige ben die dit een gelikte os vind :)

Hij ligt hier welliswaar weer in de kast maar als de xp mouseware klaar is gaat hij er onmiddelijk weer op,(ik moet toch fraggen met m'n mouseman)want ik verbaas me echt wel hoe veel kleine nuttige verdomd handige dingetjes ze in xp gepropt hebben :)

weet iemand eigenlijk al wat over de logitech mouseware? of de nieuwe detonator4 waneer ze die denken te releasen ofzo??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hier thuis dus ook Windows XP Pro Corporate Edition Final liggen, :9, en die wil ik er graag opzetten, maar eehhhh... een stome vraag misschien, maar jullie draaien dus nu allemaal een Engelstalige OS? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mellowpimp
  • Niet online
* mellowpimp agree's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Batman agree's? :? Met wat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jep
  • Laatst online: 13-09 23:13

jep

[..]

Wat een non argument |:(

'mijn server heeft een menu met schaduwen, dat kost wel veel geheugen maar ram kost toch niet!'

|:(

* jep trouwens ook win2k/linux, ik vind 't echt compleet de verkeerde kant op gaan. Nee bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[..]

win2k is nou eenmaal geen minder OS..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Dolf
  • Niet online
Op dinsdag 04 september 2001 00:14 schreef ShadowBumble het volgende:
het OS ROELLEERT ZWAAR !!!!!

Super stabiel
Lekker snel
Als er nu eens wat meer support voor geluid zou komen. Ik heb al 3 kaarten getest en ale 3 presteren ze waardeloos

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op dinsdag 04 september 2001 13:38 schreef InSaNe400 het volgende:
Hier na installatie ca 1,69 GB groot
en dit is normaal ?? Mijn C-partitie met win98se is maar 750MB groot en is 550MB gevuld met alle programma's die ik gebruik. Wat kan die GB 'rommel' mij meer bieden dat de dure aanschafprijs verantwoord ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 04 september 2001 18:32 schreef CaDax het volgende:

[..]

en dit is normaal ?? Mijn C-partitie met win98se is maar 750MB groot en is 550MB gevuld met alle programma's die ik gebruik. Wat kan die GB 'rommel' mij meer bieden dat de dure aanschafprijs verantwoord ??
Ik kan je verhaal goed volgen maar dit woord begrijp ik niet echt---->>aanshafprijs<< wat zijn of is dat? kun je dat eten ofzo :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

C partitie van maar 750 MB??? :?
Is dat niet een beetje errug weinig?
Ikzelf heb 10 partities van 10 GB, waarvan er drie NTFS zijn, ik bedoel, ook al was XP 5 gig na install, ik zou het er echt wel voor over hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zeg ze hadden beter windows 2000 bugfree kunnen maken en dan pas aan een vervolg versie kunnen gaan denken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garfield|IA
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ja ik weet het nog niet, vindt het wel heel veel weg hebben van een Win2k upgrade.
En vindt WinXP ook wel veel geheugen innemen, bij mij al 10 MB meer dan Win2k.

Ik zie het wel ff aan, moet wel eerlijk toegeven dat het wel aardig stabiel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind het wel leuk heb zelf de XP Pro versie draaien ziet er leuk uit en veel nuttige dingen erin. Maar heb zelf nog wel eens dat ie als die op standby staat niet meer op de normale modus wil gaan en dan ook direct vastloopt. Dat vind ik jammer. Maar onder spelletjes e.d. werkt het perfect beter als Win98SE en Win2k. (Die draaide ik allebei eerst op mijn bak dmv een dualboot maar nu Win XP en Linux Mandrake 8.0)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had zelf 1 dag WinXP Final draaien, vond er niks aan.
Ik blijf voorlopig bij 2k.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 04 september 2001 18:52 schreef Xtentic het volgende:
Ik zeg ze hadden beter windows 2000 bugfree kunnen maken en dan pas aan een vervolg versie kunnen gaan denken :)
Ja je hebt in principe gelijk... maar aan de andere kant is een os nooit bugvrij met alle in een ijl tempo veranderende hard en softwaren die er constant op los gelaten word...dat is aan een kant :r en aan de andere kant toch ook weer *D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servowire
  • Laatst online: 13-08 15:56

Servowire

prutser:~#

Gaat er nog een server-versie van uitkomen?
if so, dat word lachen >:)

met papier mache kun je alles maken!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Op dinsdag 04 september 2001 19:34 schreef Servowire het volgende:
Gaat er nog een server-versie van uitkomen?
if so, dat word lachen >:)
Ja, Windows 2002 Server, Advanced Server en Datacenter Server gaan die heten.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je na install van XP ff windows-update doet komt er al een patch tevoorschijn voor Live kaarten....
En NLChandler, gefeliciteerd met je fanclub :) Kom je nog een biertje (grolsch Kanon)halen van de week?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrehT
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-05-2022

TrehT

koelle

Op dinsdag 04 september 2001 00:12 schreef salutem het volgende:
ik krijg em ook binnenkort van M$ en dan gaat ie er meteen op hier.

Maakt het nou echt zoveel uit in de ruimte op je schijf ik heb al getallen van 1 gb gehoord is dit echt zo ???
hmm, bij mij is /windows dir 1. nogwat gig, en onder program files/winnt zit ook nog wat. Kheb nog niet zo veel geisntalleerd dus daar kan het niet aan liggen

TrehT.Gaat.Los met Intel Pentium2 350Mhz processor,incluis MMX technologhie met dotpich 2.4 gedeeld door interrupt negen is het nevenkwadratantregisterunit in het kwadraat. update ->Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben momenteel te 'trotse' bezitter van 768 Mb RAM,
Echter zal het nog een heel tijdje duren eer ik overstap op XP. Waarschijnlijk pas als de (zoals dat bij Microsoft altijd gebeurt) dwang weer dermate groot wordt dat er geen leven meer is met Win2K.
Win2K ben ik overigens (dat ik DIT nog mag meemaken) ERG tevreden. Is een erg prettig OS.
En behoefte aan een operating systeem waar ik moet scrollen om mijn HELE wachtwoord te kunnen zien (ofja, die strandballen die de sterretjes vervangen hebben),
of complete animatie films voor simpele handelingen.
Sorry, maar als ik dat wil zien (JA, ik weet dat je dat uit kunt zetten, en ik weet dat het ietswat overdreven is), dan kijk ik wel naar jurassic park 1, of Demolition Man.
Die hebben openklappende bestanden en camera's die over je filesystem heen gaan op zoek naar de map die je gevraagd hebt.

Spijt me, maar in MIJN ogen is Windows XP z'n doel voorbij geschoten. Het feit dat het een OS is, is te ver op de achtergrond geraakt. (En IE6 of Virus Distribution Labs (MSN Messenger) integratie is uiteraard uit den boze)

Alles wat vertraagd en niet functioneel is, mag voor mij achterwegen gelaten worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Access
  • Laatst online: 11-09 21:47
Op dinsdag 04 september 2001 19:48 schreef underdog_ het volgende:
[..]

Alles wat vertraagd en niet functioneel is, mag voor mij achterwegen gelaten worden.
Vertraagt het dan ?? Ik merk er niks van. Misschien moeje is een nieuwe pc gaan halen ? >:) Oke ik ben het wel een beetje met je eens die troep aan opties wat je met dat ene bestanje kunt doen hadden ze van mij weg mogen laten. Alleen bv. de taskbar, ik vindt het wel mooi dat er vloeiend knoppen (of hoe je het wilt noemen) bijkomen. Dat werkt naar mijn inziens toch ietwat prettiger. Ennuh... zeg nou zelf het oog wil ook wat :) *D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scare360
  • Laatst online: 19-08 16:50
Ik ben van Win2k geswitched... en heb er zeker geen spijt van... eindelijk is Microsoft gaan luisteren naar de gebruikers... Driver ondersteuning is gelijk redelijk tot goed te noemen... ff afwachten wat den andere grote leveranciers van harware gaan doen.

Die skin went... en is gewoon een verademing na jaren...standaard gewindhoost te hebben.

Ik ben er tevreden over en ga hem gewoon kopen!

twee duimpjes omhoog voor MS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vertraagt het dan ?? Ik merk er niks van. Misschien moeje is een nieuwe pc gaan halen ? >:) Oke ik ben het wel een beetje met je eens die troep aan opties wat je met dat ene bestanje kunt doen hadden ze van mij weg mogen laten. Alleen bv. de taskbar, ik vindt het wel mooi dat er vloeiend knoppen (of hoe je het wilt noemen) bijkomen. Dat werkt naar mijn inziens toch ietwat prettiger. Ennuh... zeg nou zelf het oog wil ook wat :) *D
Uiteraard wil het oog wat, ik vind dat infaden van Win2K wel geinig. Echter feit blijft, het vertraagt. Nou zul je dat op een Intel of AMD 1Ghz+ wel niet echt merken, true.

Maar bij Videokaarten en overclocking gaat het om nanoseconden winst.... Dan blijkt dat kleine beetje wel belangrijk :?

Verder vind ik persoonlijk de Win98+ interface wel leuk (Active Desktop UIT natuurlijk) niet teveel nonsens, lekker strak.

Wellicht heeft MS inderdaad een goede stap voor een hoop mensen gemaakt.... Ik hoor echter niet bij die groep. 8-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scare360
Uhm ik heb een P2 450 MHZ, 448 MB en XP draait sneller als win2k! Werkt soepeler... en heb alle grafische opties aan staan... dus trager is gewoon grote onzin!!! grote grote onzin...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Access
  • Laatst online: 11-09 21:47
Relpy op underdog_:

Ja, maar waarom overclock je je cpu of video-kaart dan ?? Toch om zwaardere apps. te kunnen draaien, en toch niet om em alleen maar idle te laten staan. :? :?

Anders zou ik mijn cpu ook gewoon op 466 Mhz kunnen laten draaien ipv. 833 want dan blijft ie toch zeker 4 Graden koeler en dus gaat ie ehh 1,5 jaar langer mee, wat natuurlijk een schijntje is op de totale leeftijd van een pc. (niet de economische nat.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geeft 't een jaartje en kom dan met dit soort berichten..

Je kunt nu nog niet zeggen dat XP een stabiel OS is omdat het domweg niet niet lang genoeg gedraaid heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op dinsdag 04 september 2001 06:14 schreef PvH het volgende:

[..]

offtopic:
/me vindt het voorgaande wel lekker in het gehoor klinken

btw , XP gebruikt hier veel minder ram dan W2k
zie: 149 MB, 33 proccesses, stuk of 10 explorerwindows open, 2x ftp downloads, 1x cd fikken , 1x TV kaart.... dit was het wel zo'n beetje..
loopt lekker hier hoor.
En vergeet niet,als je nieuwe drivertjes de boel verfukken kan je lekker de driver rollback gebruiken...
En het werkt nog ook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op dinsdag 04 september 2001 00:15 schreef Hellhound het volgende:

[..]

Je kunt gewoon alle drivers draaien die je wil. Je krijgt een waarschuwing en je hebt dan 3 keuzes:

1. negeren: kies dit en je hebt nergens meer last van :)

2. waarschuwen: je krijgt die waarschuwing in 't vervolg weer, maar je kunt je driver wel gewoon gebruiken

3. weigeren: wromg choice: driver won't work :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, maar waarom overclock je je cpu of video-kaart dan ?? Toch om zwaardere apps. te kunnen draaien, en toch niet om em alleen maar idle te laten staan. :? :?
Ik overclock niet....dat heb ik met de P2 afgezworen. ;)
Verder is het niet zo dat WinXP niet snel DRAAIT, maar dat je langer bezig bent door de duur van onnodige animaties.
Dan kan windows snel(ler) draaien, maar je toch meer tijd kwijt bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tux
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-09 18:38

Tux

Gebruik Linux dat is nog stabieler want ik hoor allemaal dingen waar een m$ product de hemel ingeprezen wordt :( :(

Zoals altijd is het om te :'( alleen omdat jullie het hebben voor dat het fatsoenlijk in de winkels ligt noemen jullie het super goed

het zal wel beter zijn dan dit brakke ME machientje waar ik nu achter zit maar of het nou super goed is?

of ze hebben de complete Linux source gejat :D :D :D

The NS has launched a new space transportation service, using German trains which were upgraded into spaceships.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor de gamers is XP maar nikz...

ongewenste muis acceleratie in spellen ( ja het staat uit in winxp )

geen A3D 2.0 ondersteuning wat werkt

super vage crashes bij mij... als ik ene film afspeel crashed ie na een tijd... super vaag

Als ik winxp afluist altijd een BSOD en dit is met de FINAL VERSIE!!! man.. RC2 liep nog beter...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XTerm
  • Laatst online: 10-06 17:45
XP IS een grote FLOPPER !!!

Ooit gehoord van RAW SOCKETS ???

Heeft hier op tweakers gestaan: een hacker had een ENORM security leak gevonden, en heeft hierover met M$ gesproken.

M$' antwoord kort samegevat: "Ja, we weten dat het er is, maar we doen er niks aan want als een hacker binnen (XP) wil lukt dat toch, ds waarom zouden we het hen moeilijk maken"

Misschien is het wel performant maar qua beveiliging trekt het op geen zeik. En dat voor een OS van de .NET familie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op dinsdag 04 september 2001 21:18 schreef XTerm89D het volgende:

Heeft hier op tweakers gestaan: een hacker had een ENORM security leak gevonden, en heeft hierover met M$ gesproken.

M$' antwoord kort samegevat: "Ja, we weten dat het er is, maar we doen er niks aan want als een hacker binnen (XP) wil lukt dat toch, ds waarom zouden we het hen moeilijk maken"

Misschien is het wel performant maar qua beveiliging trekt het op geen zeik. En dat voor een OS van de .NET familie!
niet iedereen kan zoals jij genieten van linux hehehehe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jep

jep

Ach, de redactie van security.nl heeft voorlopig brood op de plank.. en dat zal nog wel leuker worden als mensen het op internet servers gaan gebruiken :7

Let them think...:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O.D.Smolik
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-06 00:59

O.D.Smolik

Geen dag, zonder een appel.

Uhhh, die zaten volgens mij ook al in w2k.
Volgende keer eerst nadenken voordat je iets uit gaat brullen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oke, ik heb dus net Windows XP Pro Corporate Final erop gepleurd, maar waarom kan ik nu mijn e-mail niet meer importeren? Importeren uit OE4 kan, uit OE6 kan, MAAR NIET UIT OE5!!! AHHHHHHHH!!

Wie weet hoe dit kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jep

jep

Op dinsdag 04 september 2001 22:33 schreef O.D.Smolik het volgende:

[..]

Uhhh, die zaten volgens mij ook al in w2k.
Volgende keer eerst nadenken voordat je iets uit gaat brullen :)
:Z :Z :Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RJ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-11-2023

RJ

8-) 8-) 8-) XP dat is OK, ole ole :P :P :P

Echt waar... tot nu toe, prima !!!
wou bijna zeggen: Microsoft, complimenten !! maar ze hebben toch nog net iets teveel goed te maken... ;)

RJ

Geniet maar tweak met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tot nu toe vind ik het een heel mooi systeem (grafisch ziet het er gelikt uit). Maar ik vind de prijs die M$ gaat vragen niet rechtvaardig. WinXP zou als een update op Win2k moeten komen. Dit eventueel tegen een geringere prijs. Bij de Office pakketten idem dito. Wat brengt Office XP nou meer dan 2000?? Niet iets radicaals beter, slechts minimale verbeteringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tordek
  • Laatst online: 01-11-2023
Op dinsdag 04 september 2001 09:45 schreef Tordek het volgende:
Nou dit was dus de PRO versie... Nu ik gister de Home Edition erop heb gezet werkte het perfect... Erg vaag allemaal, en alles werkte gelijk... Heb wel ff de originele nVidia drivers geinstald want die standaard drivers van MS zijn k*t...

BTW: De SB128PCI drivers van de originele Creative-CD slurpen in idle mode 20% cpu kracht??? Als ik de standaard WinXP drivers weer installeer heb ik nog maar 2 a 3% CPU usage...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tripp
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-03-2024

Tripp

Wreah

Ik zegt : winXP rox.
1 het ziet er zeer gelikt uit.
2 het is echt superstabiel.
3 start ook supersnel op
4 vriendelijke interface

jammer dat hij nog niet officieel is. ik wilde namelijk liveware 3.0 erop zetten maar dat ging finaal verkeerd.
hij starte traaaaaag op. maar vastlopen? Nee eerlijk gezegt niet.(ok klein beetje dan. maar installeer liveware 3.0 NIET want dat gaat echt fout. ik zei wel dat hij niet vastliep maar ik kreeg liveware 3.0 er niet af. en moest toen system restore topeassen. wat prima werkte :).

dus ik ben DIK tevreden met XP :P

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OProg
  • Laatst online: 06-01-2022

OProg

Molletje

Op dinsdag 04 september 2001 21:09 schreef ShaDoW het volgende:

super vage crashes bij mij... als ik ene film afspeel crashed ie na een tijd... super vaag

Als ik winxp afluist altijd een BSOD en dit is met de FINAL VERSIE!!! man.. RC2 liep nog beter...
Ik zou dan maar eens beginnen met een stabiel systeem, dan wil XP ook nog wel eens stabiel draaien. Dat overclocken werkt niet heel goed met XP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scare360
Ben er tevreden over... ze hebben veel dingen van Linux overgenomen... maar volgens mij is Linux niks meer dan ideen en concepten van over de hele wereld... dus heeft MS niets "echt" gepikt. Linux zal ook echt wel naar andere concurenten gekeken hebben... eigenlijk is MS geen concurent... het is gewoon een kwestie van tijd, totdat de wereld inziet dat open-source en de inbreng van duizenden miljoenen mensen zijn vruchten af zal gaan werpen. Tot die tijd ben ik dik tevreden met MS... 80% van de mensen die lopen te klagen over MS... lopen de meute achterna... terwijl ze vaak Microsoft Win op een PC hebben staan...en veelal nooit een alternatief OS of software pakket geprobeerd hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Allemaal by design, zit in diverse besturingssystemen. De voors en tegens vliegen door elkaar heen, het is in elk geval een feature, geen leak en of dat goed of slecht is dat zien we wel weer. Als security specialisten er al niet uit komen...

Wim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• You-Suk
  • Laatst online: 07-08 19:46
ben er tot nu toe heel tevreden over
- lekker stabiel
- start snel op
- ziet er gelikt uit
- maar neem wel heel veel ruimte in (1.8 gb)

baal alleen van 1 ding, BlackIce werkt niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kev0867
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-12-2020
Ik heb een dualboot met op C: Win98, en op E: win2k, als ik WinXp ga overschrijven op C:(dus over win98) blijft mijn dualboot? en doet hij het dan nog??, of zal win2k het niet herkenen..

Zo ja, ga ik hem zo installeren..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoe merk je eigenlijk dat je pc werkgeheugen tekort komt. als ik in dos "mem" intik krijg ik wel iets te zien maar het zegt me nie veel.. :?

gr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astra
  • Laatst online: 27-08 10:42
Ben het met de algemene gedachte hier wel eens, het werkt zeer prettig. Van memory geslurp heb ik geen last, die paar mb die er meer gebruikt worden dan bij 2k. mwa.
Ga ik dus niet van wakker liggen bij deze geheugenprijzen.

Wel heeft XP het erg moeilijk met logitech geloof ik. Zowel mijn Itouch, mijn mouseware als mijn quickcam software worden niet geinstalleerd, en bij quickcam verslikt XP ook nog gigantisch (Jaja, heb hem zelfs op de harde manier moeten resetten). Dat was met de 2k driver. Dus ik wacht maar even tot de officiele uit zijn voordat ik weer ga klootviolen... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het spijt me echt jongens, na zoveel problemen met ALLE microft zooi heb ik een beetje schuw.

EERST wil ik dat ie een half jaar tot een jaar oud is voordat ik overstap.

Die fout had ik bij winME ook gemaakt (hoop mensen vonden um in het BEGIN ook een fijn OS)

Ik speel nog wel tot de lente met win2k en win98SE (alle updates erbij natuurlijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ahum, die hacker was Steve Gibson (http://www.grc.com).

Unix (Linux) maakt ook gebruik van deze raw sockets. Ooit iemand horen beweren dat dat unix onveilig maakt :?

Jij geeft door je vereenvoudiging van de zaak een verkeerd beeld over de veiligheid van Windows XP betreft RAW sockets.

Voor het meer objectieve verhaal, volg deze link

http://grc.com/dos/xpsummary.htm
edit:
typo's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

als jij Windows <een MICRSOFT product> ziet als een absolute toppen, dan zie ik maar een oplossing. Maak een afspraak bij de beste oogarts van Nederland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tja.....je kijkt je ogen uit.....met all bugs die men altijd weer weet te verzinnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op maandag 10 september 2001 15:37 schreef Fred_Durst het volgende:
als jij Windows <een MICRSOFT product> ziet als een absolute toppen, dan zie ik maar een oplossing. Maak een afspraak bij de beste oogarts van Nederland
Het lijkt me verstandig dat je open kan staan voor andermans keuze, een eerste stap in een normale discussie. Persoonlijke voorkeuren gegeven kun je niet ontkennen dat Microsoft producten een enorm gebruikerspotentieel hebben, makkelijk om dan maar weer gelijk <marketing/monopolist etc> te gaan roepen maar dat is een wat te simpele voorstelling van zaken. Daarnaast zijn er toch producten die heel erg aardig zijn (denk bv aan Visio) die niet plotseling slecht zijn omdat ze nu tot de Microsoft stal behoren

Wim
Pagina: 1 2 Laatste