Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heineken
  • Registratie: November 1999
  • Niet online

Heineken

Tweaker sinds 1999

Topicstarter
-

[ Voor 99% gewijzigd door Heineken op 15-08-2023 21:55 ]

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09-05 23:20

Barrycade

Through the...

Bouwdepot hangt toch aan een toekomstige / huidige hypotheek? Het is het geld dat beschikbaar is gekomen bij het tot stand komen van een hypotheek. Als jij de verbouwing niet afmaakt voldoe je waarschijnlijk niet aan de voorwaarden waaronder die hypotheek tot stand is gekomen.

Die zal hoogst waarschijnlijk gebaseerd zijn op verduurzaming / waarde verhoging van het onderpand.

Dus reken je niet rijk en lees je hypotheek aanvraag / voorwaarden. Maar je hebt 2 hobbels: wat als je de verbouwingen niet uitvoerd en 2 is je hypotheek wel verhuisbaar.

Trouwens wel een adviseur van lik me vestje, die heeft er duidelijk geen zin in. En dat google het niet weet is wel logisch ChatGPT al geprobeerd ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Herman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11:22

Herman

FP ProMod
Ik vermoed niet dat je hypotheekverstrekker hiermee akkoord zal gaan. Ik denk dat je sowieso terug moet naar de tekentafel en dat je de hele financieringsaanvraag opniew moet doen.

Laat je goed adviseren en ga om tafel met de ASR / hypotheekadviseur.

Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flimovic
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 08-05 18:52

Flimovic

PC Gamer / BBQ-liefhebber

Je hypotheekverstrekker zou antwoord op je vraag moeten kunnen geven. Ik zou zeggen: bel ze.

Steam/Discord: Flimovic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

Sport_Life

Solvitur ambulando

Ik neem aan dat je de huidige woning gaat verkopen? Is het dan niet een optie om de verbouwing uit te voeren met het bouwdepot dat je hebt, en daarmee een hogere opbrengst te kunnen realiseren? Wellicht laat je dan de badkamer voor wat het is ofzo. (Beter 1 ding laten zitten en de rest goed dan alles matig).

Dan houd je de lage rente, mits de kosten verbouwing in de buurt komen van de meerwaarde.

[ Voor 36% gewijzigd door Sport_Life op 02-08-2023 00:32 ]

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 11KW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11:22

Herman

FP ProMod
Sport_Life schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 00:29:
(...) Is het dan niet een optie om de verbouwing uit te voeren met het bouwdepot dat je hebt, en daarmee een hogere opbrengst te kunnen realiseren? (...)
Er zijn maar weinig verbouwingen die 1 op 1 de waarde van de woning doen toenemen :)

Wanneer je de woning op korte termijn wilt verkopen, dan lijkt mij het beste om alles zo goedkoop mogelijk af te ronden en verkoopklaar te maken.

Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flimovic
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 08-05 18:52

Flimovic

PC Gamer / BBQ-liefhebber

Misschien is het niet eens nodig om de gehele verbouwing af te ronden, maar dat is iets waar alleen je hypotheekverstrekker antwoord op kan geven.

Steam/Discord: Flimovic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 09-05 10:39
Herman schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 00:44:
[...]

Er zijn maar weinig verbouwingen die 1 op 1 de waarde van de woning doen toenemen :)

Wanneer je de woning op korte termijn wilt verkopen, dan lijkt mij het beste om alles zo goedkoop mogelijk af te ronden en verkoopklaar te maken.
Mee eens!

Toverwoord is denk ik vooral 'woonoppervlakte'.
Als je een verbouwing gepland hebt waardoor de woonoppervlakte groter wordt, zul je merken dat de waarde flink kan meestijgen. Een nieuwe keuken of badkamer is minder rendabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heineken
  • Registratie: November 1999
  • Niet online

Heineken

Tweaker sinds 1999

Topicstarter
-

[ Voor 100% gewijzigd door Heineken op 15-08-2023 21:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

Sport_Life

Solvitur ambulando

Herman schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 00:44:
[...]

Als de keuken 25 jaar oud is en 'op' is dan is de meerwaarde doorgaans wel meer dan 70%, veel mensen hebben geen zin in een verbouwing (hoe klein ook).

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 11KW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Pagina: 1