Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carter28
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 01-08-2023
Hallo,

Ik ben de retour-envelop van mijn BTW-aangifte kwijt en vroeg mij af of ik een normale envelop kan gebruiken hiervoor? Tevens vroeg ik mij af naar welk postadres van de Belastingdienst ik deze dan moet opsturen. Ik heb getracht te zoeken op de website van de Belastingdienst maar het lijk alsof ze het me zo moeilijk en onduidelijk mogelijk proberen te maken. Vandaar dat ik jullie lastig val, ook zag ik hier al eerder een soortgelijke vraag maar daar werd ik ook niet helmaal wijs van. Ohja, en moet deze dan met een postzegel ja dan te nee? Dank voor mijn domme vraag aan horen.

Mvg,
Carter28

Beste antwoord (via Carter28 op 01-08-2023 15:07)

• Herman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16:25

Herman

FP ProMod
Ik vermoed dat het een papieren aangifte is omdat het een zng. 'starters-aangifte' is?

Je kunt sowieso inloggen bij 'Inloggen voor ondernemers' en kijken of daar de aangifte open staat. Dan kun je 'm digitaal invoeren en dat scheelt weer zo'n stoffig oude envelop op de bus te doen ;)

Mocht je niet kunnen inloggen (bijvoorbeeld omdat je geen E-herkennen hebt), dan kun je ook de aangifte indienen met bepaalde aangiftesoftware. Met veel boekhoudprogramma's kun je aangiften BTW digitaal indienen (via de certificaten van de software-ontwikkelaar). Vraag dan wel aan de fiscus of de betreffende aangifte digitaal ook 'open' staat (0800-0543).

Mocht je echt de aangifte op papier moeten of willen indienen, dan kun je gebruik maken van het antwoordnummer dat op het formulier staat. Het antwoordnummer is 21XXX* 6400 XB in Heerlen. In dat geval hoef je ook geen postzegel te gebruiken :)

*De fiscus is niet zo blij als antwoordnummers gedeeld worden, daarom hier deels vermeld

[ Voor 5% gewijzigd door Herman op 01-08-2023 13:36 ]

Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
https://www.belastingdien...f_email/per_brief_of_mail

Ik zou gokken op het landelijk incasso centrum, of anders even de belastingtelefoon bellen morgen.

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carter28
Ik vroeg mij ook af of het mogelijk is om het formulier gewoon zelf af te leveren op het kantoor. Zou dit eventueel mogelijk zijn?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JJ Le Funk
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
is dit geen mooie gelegenheid om over te stappen op digitale aangifte?
hoeveel dagen heb je nog voor de deadline van indienen?

~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carter28
JJ Le Funk schreef op maandag 31 juli 2023 @ 23:45:
is dit geen mooie gelegenheid om over te stappen op digitale aangifte?
hoeveel dagen heb je nog voor de deadline van indienen?
Dat is voor nu even lastig en gecompliceerd, zou graag weten hoe het zit met de papieren aangifte.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Geen idee, maar voor de papieren aangifte van afgelopen kwartaal ben je al te laat. Die moet op 31 juli binnen zijn en ook betaald zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carter28
Ja dat snap ik, maar dat is geen antwoord op mijn vraag. Wel bedankt voor de rest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter-rm
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 14:12
staat het adres (antwoordnummer in heerlen) niet bovenaan het formulier. normaal gaat een antwoord in een vensterenvelop waardoor het adres op het formulier te lezen is

[ Voor 16% gewijzigd door peter-rm op 01-08-2023 13:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeN
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 21-06 22:33
peter-rm schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 13:14:
staat het adres (antwoordnummer in heerlen) niet bovenaan het formulier. normaal gaat een antwoord in een vensterenvelop waardoor het adres op het formulier te lezen is
Dit. Een voorbeeld:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6LczB16YsBMh_fLczm6X8BzRARA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/94ybn149WQ3Pnw5LwYWJFgzM.png?f=fotoalbum_large

Adres kan misschien wel per bedrijf verschillen, ik snap niet dat je niet gewoon even de Belastingtelefoon belt als je een dergelijke vraag hebt.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Herman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16:25

Herman

FP ProMod
Ik vermoed dat het een papieren aangifte is omdat het een zng. 'starters-aangifte' is?

Je kunt sowieso inloggen bij 'Inloggen voor ondernemers' en kijken of daar de aangifte open staat. Dan kun je 'm digitaal invoeren en dat scheelt weer zo'n stoffig oude envelop op de bus te doen ;)

Mocht je niet kunnen inloggen (bijvoorbeeld omdat je geen E-herkennen hebt), dan kun je ook de aangifte indienen met bepaalde aangiftesoftware. Met veel boekhoudprogramma's kun je aangiften BTW digitaal indienen (via de certificaten van de software-ontwikkelaar). Vraag dan wel aan de fiscus of de betreffende aangifte digitaal ook 'open' staat (0800-0543).

Mocht je echt de aangifte op papier moeten of willen indienen, dan kun je gebruik maken van het antwoordnummer dat op het formulier staat. Het antwoordnummer is 21XXX* 6400 XB in Heerlen. In dat geval hoef je ook geen postzegel te gebruiken :)

*De fiscus is niet zo blij als antwoordnummers gedeeld worden, daarom hier deels vermeld

[ Voor 5% gewijzigd door Herman op 01-08-2023 13:36 ]

Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carter28
Herman schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 13:35:

Hartelijk bedankt, top antwoord!
Pagina: 1