Vraag

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• P_Tingen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19-06 16:17

P_Tingen

omdat het KAN

Topicstarter
Mijn nichtje volgt praktijkonderwijs en wordt binnenkort 18 jaar. Haar ouders hebben niet zoveel sjoege van officiele instanties en dingen aanvragen, zodat ze mij ingevlogen hebben om te helpen met een aanvraag voor zorgtoeslag en tegemoetkoming studiekosten. So far, so good.

Zelf heb ik al jaren niets meer te maken met toeslagen of instanties (gelukkig maar), maar daardoor, en omdat ik eea moest uitvoeren op haar iPhone (niet gewend, zelf android) ben ik zo dom geweest om een aanvraag te doen op www.ToeslagenPortal.nl. Dat is een stelletje boeven dienstverlener die "slechts" voor €45 een aanvraag indient die je - letterlijk - nog makkelijker voor niks kan doen op de site van de belastingdienst. Dom van mij natuurlijk. Ik was in de war met iets als "mijn toeslagenpagina" waarvan ik wist dat die bestond.

Ik kreeg het pas door toen de bevestigingsmail binnenkwam met daarin de mededeling dat het €45 zou kosten. Ik balen natuurlijk. En me schamen dat mij dat nou net gebeurt. Maar goed, ik heb op de site waar ik eea net aan had gevraagd binnen 10 minuten aangegeven dat ik de aanvraag via hen wilde annuleren ( https://toeslagenportal.nl/contact ). Daarnaast ook via de optie die ze geven voor het geval er al meer dan 4 uur verstreken is (dan zijn ze begonnen met de aanvraag) en als derde optie heb ik een mail gestuurd via de gmail van mijn nichtje naar diverse adressen bij de site dat ik de aanvraag wilde annuleren.

Normaal gesproken zou dat genoeg moeten zijn, maar een zoektocht op internet leert me dat de gasten bij ToeslagenPortal enorme ratten gewiekste ondernemers zijn die zich niet altijd wat aantrekken van annuleringen. Ik schat de kans dus redelijk in dat ze alsnog die €45 zullen willen incasseren.

Kan ik nog meer doen om dat geld in de pocket te houden?

Disclaimers:
- die €45 betaal ik uiteraard aan mijn nichtje terug indien nodig
- dat bedrag kan ik op zich gemakkelijk missen
- ik ben een sukkel
- want ik heb zelf niet opgelet
- en ja, het staat uiteindelijk duidelijk vermeld op die site
- maar het annoys the fuck out of me dat die gasten met dit soort oplichterij weg kunnen komen

... en gaat over tot de orde van de dag

Beste antwoord (via P_Tingen op 31-07-2023 08:12)

• fopjurist
  • Registratie: Mei 2021
  • Niet online

fopjurist

mr.drs. fopjurist

Bij de aanvraag staat bovenaan de pagina:
Deze website is geen onderdeel van de Belastingdienst.
Op het moment van aanvragen moet je een vinkje zetten bij
Ik heb de ingevulde gegevens gecontroleerd en naar waarheid ingevuld. Klik hier voor het controleren van uw gegevens. Ik vraag hierbij zorgtoeslag aan per 1 Januari 2023. Mijn BSN is xxxxxxxx en mijn inkomen is xxxxx. Ik geef hierbij toestemming om te beginnen met het verwerken van mijn aanvraag. Ik geef hierbij akkoord dat mijn herroepingsrecht vervalt zodra jullie - binnen de wettelijk vastgestelde bedenktijd van 14 dagen - de aanvraag hebben verwerkt.
Tot zover lijkt het misschien in orde, maar dat is het niet.

Bij de laatste stap moet je op een knop 'afronden' klikken en daarbij wordt het niet duidelijk dat je een betalingsverplichting aangaat. De overeenkomst is daarom vernietigbaar.

Er klopt wel meer niet. Je kunt annuleren op grond van de wet koop op afstand tot het moment van nakoming, maar er is geen modelformulier voor herroeping, en er wordt ook niet uitgelegd hoe je kunt herroepen. De herroepingstermijn wordt daarom opgerekt naar een jaar.

Daarnaast is het toch nog maar de vraag of je toch niet bent misleid. Er wordt bijvoorbeeld een blauwe kleur gebruikt, net zoals op de officiële website. Hoe ben je op http://www.toeslagenportal.nl/ gekomen? Als dat via een advertentie op Google was, kun je een screenshot van die advertentie en van de website plaatsen?

Een familielid van mij is hier twee jaar geleden ingetuind. Die heb ik aangeraden niet te betalen en nergens op te reageren. Die heeft er op een paar e-mails of brieven na nooit meer wat van gehoord. Ik raad aan hetzelfde te doen. Dit bedrijf zal niet zo snel de gang naar de rechter maken omdat hun hele verdienmodel uit elkaar spat als de rechter er uitspraak over doet.

Beschermheer van het consumentenrecht

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:57
Natuurlijk zijn dit soort sites geldgraaiers, maar waarom wacht je niet eerst af of je annulering gelukt is, voordat je dit topic opent?

The devil is in the details.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• P_Tingen

P_Tingen

omdat het KAN

Topicstarter
Hahn schreef op zondag 30 juli 2023 @ 20:49:
Natuurlijk zijn dit soort sites geldgraaiers, maar waarom wacht je niet eerst af of je annulering gelukt is, voordat je dit topic opent?
Voornamelijk vanwege de laatste regel uit mijn disclaimer-stuk. Ik ben hier veel chagrijniger van dan voor €45 verantwoord is.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
En als je netjes geannuleerd hebt, kan je natuurlijk een incasso altijd terugdraaien.

Overigens aan de ene kant zijn het een stel oplichters omdat ze geld vragen zonder iets toe te voegen en hoge zoekresultaten kopen. Tegelijk staat er op een homepagina al 5x dat ze geen belastingdienst zijn en dat hun service geld kost.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:57
P_Tingen schreef op zondag 30 juli 2023 @ 20:55:
[...]

Voornamelijk vanwege de laatste regel uit mijn disclaimer-stuk. Ik ben hier veel chagrijniger van dan voor €45 verantwoord is.
Maar je weet helemaal niet of ze ermee weg willen komen. Dit is vooral boos worden over iets wat nog niet is gebeurd en mogelijk ook niet gaat gebeuren.
Sissors schreef op zondag 30 juli 2023 @ 20:55:
En als je netjes geannuleerd hebt, kan je natuurlijk een incasso altijd terugdraaien.
Ik gok dat dit via iDEAL betaald is, en dat krijg je niet zomaar teruggedraaid. Ik heb niet goed gelezen, er was nog niet betaald :P

[ Voor 3% gewijzigd door Hahn op 30-07-2023 21:01 ]

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michiel_
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Sissors schreef op zondag 30 juli 2023 @ 20:55:
Overigens aan de ene kant zijn het een stel oplichters omdat ze geld vragen zonder iets toe te voegen en hoge zoekresultaten kopen. Tegelijk staat er op een homepagina al 5x dat ze geen belastingdienst zijn en dat hun service geld kost.
Je komt natuurlijk niet terecht op hun homepagina als je via google zoekt, zo gewiekst zijn ze wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TereZz
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 19-06 08:11
michiel_ schreef op zondag 30 juli 2023 @ 20:58:
[...]

Je komt natuurlijk niet terecht op hun homepagina als je via google zoekt, zo gewiekst zijn ze wel.
Sterker nog. Als ik via hun homepagina zorgtoeslag wil aanvragen zie ik duidelijk "ToeslagenPortal is geen onderdeel van de Belastingdienst." en "Deze aanvraag kost € 45,-.". Maar via google is daar niks meer van over. Boeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_Tingen

P_Tingen

omdat het KAN

Topicstarter
michiel_ schreef op zondag 30 juli 2023 @ 20:58:
[...]
Ah, inderdaad niet. Toen ik later op hun homepagina kwam zag ik het ook staan en ik vroeg me al af hoe ik het gemist kon hebben. Ik werkte ook niet op mijn eigen computer, daar zoek ik met duckduckgo en niet met google en heb ik een hele batterij aan blockers dus op mijn eigen pc zie ik het niet eens.

Extra leermoment: in het vervolg niet op andermans iPhone pielen maar gewoon op eigen pc

[ Voor 12% gewijzigd door P_Tingen op 30-07-2023 21:05 ]

Acties:
  • Beste antwoord
  • +31 Henk 'm!

• fopjurist
  • Niet online

fopjurist

mr.drs. fopjurist

Deze website is geen onderdeel van de Belastingdienst.
Ik heb de ingevulde gegevens gecontroleerd en naar waarheid ingevuld. Klik hier voor het controleren van uw gegevens. Ik vraag hierbij zorgtoeslag aan per 1 Januari 2023. Mijn BSN is xxxxxxxx en mijn inkomen is xxxxx. Ik geef hierbij toestemming om te beginnen met het verwerken van mijn aanvraag. Ik geef hierbij akkoord dat mijn herroepingsrecht vervalt zodra jullie - binnen de wettelijk vastgestelde bedenktijd van 14 dagen - de aanvraag hebben verwerkt.

Bij de laatste stap moet je op een knop 'afronden' klikken en daarbij wordt het niet duidelijk dat je een betalingsverplichting aangaat. De overeenkomst is daarom vernietigbaar.

Er klopt wel meer niet. Je kunt annuleren op grond van de wet koop op afstand tot het moment van nakoming, maar er is geen modelformulier voor herroeping, en er wordt ook niet uitgelegd hoe je kunt herroepen. De herroepingstermijn wordt daarom opgerekt naar een jaar.

Daarnaast is het toch nog maar de vraag of je toch niet bent misleid. Er wordt bijvoorbeeld een blauwe kleur gebruikt, net zoals op de officiële website. Hoe ben je op http://www.toeslagenportal.nl/ gekomen? Als dat via een advertentie op Google was, kun je een screenshot van die advertentie en van de website plaatsen?

Een familielid van mij is hier twee jaar geleden ingetuind. Die heb ik aangeraden niet te betalen en nergens op te reageren. Die heeft er op een paar e-mails of brieven na nooit meer wat van gehoord. Ik raad aan hetzelfde te doen. Dit bedrijf zal niet zo snel de gang naar de rechter maken omdat hun hele verdienmodel uit elkaar spat als de rechter er uitspraak over doet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Orangelights23
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 21:49
Is dit niet hetzelfde bedrijf dat een paar keer in een aflevering is gekomen bij Boos? Dat was in iedere geval een vergelijkbare club, bij annuleringen gingen ze ook achter de aanvrager aan ‘omdat ze al direct begonnen met werk uitvoeren’ als ik het mij goed herinner.

Acties:
  • +23 Henk 'm!

• P_Tingen

P_Tingen

omdat het KAN

Topicstarter
Als je via de homepage gaat en dan doorklikt zie je netjes de banner, maar als je via een advertentie van google komt zie je die niet:

https://toeslagenportaal....1-Pg5aEAAYAiAAEgLObvD_BwE

Zie de verschillen naast elkaar:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/xr7t8E3.png

[ Voor 21% gewijzigd door P_Tingen op 30-07-2023 21:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Inderdaad, hoewel nutteloos, leken ze mij eerlijk. Maar na paar pogingen kreeg ik hun Google advertentie, en dan is alles verdwenen en lijkt het gewoon een normaal iets om het aan te vragen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Is dit misschien de moeite waard om ergens te melden? Kassa, radar, consumentenbond oid? Misschien kunnen die er wel wat mee. Er is in het verleden wel wat gedaan met dit type oplichting dacht ik, iets met rijbewijs theorie sites oid? Dus wellicht kan er hier ook een verbod oid komen.

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • +106 Henk 'm!

• fopjurist
  • Niet online

fopjurist

mr.drs. fopjurist

P_Tingen schreef op zondag 30 juli 2023 @ 21:08:
Als je via de homepage gaat en dan doorklikt zie je netjes de banner, maar als je via een advertentie van google komt zie je die niet:

https://toeslagenportaal....1-Pg5aEAAYAiAAEgLObvD_BwE
Laten we dat gelijk even vastleggen. Wat een ratten. Ik wil een oproepje plaatsen voor jou of anderen die hetzelfde hebben meegemaakt, dus op een advertentie bij Google hebben geklikt en geen waarschuwing hebben gezien. Als je via het contactformulier de volgende reactie stuurt:
Wat zijn jullie toch nare mensen. De manier waarop jullie mij met een advertentie op Google hebben gelokt en tijdens het bestelproces hebben misleid is erg laag. Ik ontbind de overeenkomst en wil uiterlijk binnen 3 werkdagen van jullie een bevestiging ontvangen dat jullie je daarin schikken.
met je telefoon filmt dat je het formulier verstuurt als bewijs, en daarna ook nog maar iets van gesputter hoort, of een betalingsherinnering ontvangt, meld je je in dit topic. De eerste die zich meldt help ik hier in dit topic kosteloos bij het opstellen van processtukken om een verklaring voor recht te vorderen dat de overeenkomst is ontbonden. Dan gaan we naar de rechter en kijken we wat die ervan vindt. Kost je ongeveer 220 euro voor de deurwaarder en de rechtbank, maar die kosten krijg je terug als je wint, en als we verliezen vergoed ik de kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
P_Tingen schreef op zondag 30 juli 2023 @ 20:37:
Ik was in de war met iets als "mijn toeslagenpagina" waarvan ik wist dat die bestond.
Toeslagen.nl, leuker kunnen ze het niet maken, makkelijker wel.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• daan!
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 18-06 20:50
Er lijkt ook een verschil te zitten in www.toeslagenportaal.nl en www.toeslagenportal.nl
Bij de eerste krijg je nooit de blauwe banner en de 45 euro waarschuwing.
Bij de tweede krijg je wel de blauwe banner en de 45 euro waarschuwing.
Verder zijn de pagina's identiek. Edit: de pagina's zijn identiek inclusief de banner "toeslagenportal.nl" die staat dus ook op de site van portaal als portal.

Drie keer raden waar je terecht komt als je zoekt op toeslagenportal en de eerste link klikt? Juist, bij de banner- en waarschuwingloze toeslagenportaal, maar in de banner staat dan toeslagenportal. Nu weten sommige mensen wel dat de eerste link een advertentie is, maar ongeloofelijk veel mensen klikken klakkeloos op het eerste zoekresultaat. (althans ze denken dat dat het eerste zoekresultaat is)

[ Voor 13% gewijzigd door daan! op 30-07-2023 22:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Op zich is dit hetzelfde als wat veel financieel adviseurs of makelaars doen: het zijn van een tussenpartij met nauwelijks toegevoegde waarde. Tsja, bij een financieel adviseur of makkelijk vinden we dat óók okay, dus waarom hier niet?

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23:59

Herman

FP ProMod
kamerplant schreef op zondag 30 juli 2023 @ 22:37:
(...)
Tsja, bij een financieel adviseur of makkelijk vinden we dat óók okay, dus waarom hier niet?
Omdat het hier niet heel duidelijk is dat je met een tussenpersoon te maken hebt? Heb je bovenstaande reacties wel gelezen? :)

[ Voor 22% gewijzigd door Herman op 30-07-2023 23:20 ]

Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fr33z
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22:57
kamerplant schreef op zondag 30 juli 2023 @ 22:37:
Op zich is dit hetzelfde als wat veel financieel adviseurs of makelaars doen: het zijn van een tussenpartij met nauwelijks toegevoegde waarde. Tsja, bij een financieel adviseur of makkelijk vinden we dat óók okay, dus waarom hier niet?
omdat het gaat om misleiding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caros
  • Registratie: December 2010
  • Niet online
Allereerst, wat irritant zeg! Probeer je iemand te helpen, en dan krijg je dit.

Mogelijk heb jij gewoon recht op je geld terug in de 14 dagen bedenktijd. Ik moest even terugzoeken, maar vond dit wel vergelijkbaar. Het gaat hier alleen om het opzeggen van abonnementen via een tussendienst:
https://youtu.be/RpAme6lb8wg

Nuance: als ik bovenstaande filmpje bekijk lijkt het detail erin te zitten of ze erg duidelijk maken dat je bij aanschaf van de dienst afstand neemt van je herroepingsrecht.

Edit: volgens mij heeft @fopjurist het bij het juiste eind. Dat vinkje lijkt wel cruciaal

[ Voor 12% gewijzigd door Caros op 31-07-2023 08:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dannx1986
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 28-04 17:37
Het plaatje op de website heeft een shutterstock watermerk, geeft ook niet heel veel vertrouwen..

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ypho
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 19-06 18:41

Ypho

Allround Nerd

Dit klinkt een beetje als het type "ondernemers" dat voorheen "mijnurgentie.nl" en "mijnverklaring.nl" runden (BOOS heeft hier 2 afleveringen over gemaakt).

Hetzelfde idee, doe een aanvraag bij de overheid voor iets, op een website die discutabel is, met onnodige kosten voor de klant.

🃏 TCG Codex - Je volledige TCG verzameling in je broekzak ::: ⭐️ My Graded cards ::: 👀 TCG Codex Profile

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• P_Tingen

P_Tingen

omdat het KAN

Topicstarter
fopjurist schreef op zondag 30 juli 2023 @ 21:08:
[...]

[...]

Reactie gestuurd via email en via hun contactformulier:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/9LUaKpk.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Herman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23:59

Herman

FP ProMod
@P_Tingen

Hopelijk dat hiermee de kous af is :)

Misschien verstandig om na afloop het verzoek neer te leggen om je gegevens te wissen? Het lijkt mij geen fijn idee dat mijn persoonsgegevens bij zo'n toko ligt.
Zie ook: https://www.autoriteitper.../recht-op-gegevens-wissen

Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phazx
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 13-06 08:57
P_Tingen schreef op maandag 31 juli 2023 @ 09:54:
[...]

Reactie gestuurd via email en via hun contactformulier:
Ik zal wel iets missen, maar waarom is de aanvraagdatum over een kleine 2 weken? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Findail
  • Registratie: Maart 2013
  • Nu online
Ik zou bijna nu zelf via die site een toeslag aanvragen om daarna te annuleren... maar ja dan moet ik mijn gegevens gaan invullen. Ook weer niet zoveel zin in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_Tingen

P_Tingen

omdat het KAN

Topicstarter
Phazx schreef op maandag 31 juli 2023 @ 10:01:
[...]
Ik zal wel iets missen, maar waarom is de aanvraagdatum over een kleine 2 weken? :P
Die heb ik niet zelf ingevuld, maar het is de dag dat ze 18 wordt, daar zal het mee te maken hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_Tingen

P_Tingen

omdat het KAN

Topicstarter
Findail schreef op maandag 31 juli 2023 @ 10:03:
Ik zou bijna nu zelf via die site een toeslag aanvragen om daarna te annuleren... maar ja dan moet ik mijn gegevens gaan invullen. Ook weer niet zoveel zin in.
Wie zegt dat je correcte gegevens in moet voeren? >:)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ruzor
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

Ruzor

Off with his head man

Ypho schreef op maandag 31 juli 2023 @ 09:19:
Dit klinkt een beetje als het type "ondernemers" dat voorheen "mijnurgentie.nl" en "mijnverklaring.nl" runden (BOOS heeft hier 2 afleveringen over gemaakt).

Hetzelfde idee, doe een aanvraag bij de overheid voor iets, op een website die discutabel is, met onnodige kosten voor de klant.
Met de links:
YouTube: MIJNVERKLARING.NL verstopt KOSTEN op de site en DIRECTEUR vindt dat ...
YouTube: MIJNURGENTIE is ONETHISCH volgens AMBTENAREN en EMIR DREIGT met 10K ...
YouTube: EMIR ARAZOV is tóch VEROORDEELD FRAUDEUR en STATEMPIRE heet nu DAEDS...
YouTube: URGENTIEWONING lijkt VERDACHT veel op MIJNURGENTIE van ANNEKE en EMI...

[This is what you get when you mess with us]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19-06 18:47

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Titelfix.

Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:08

Qwerty-273

Meukposter

Ypho schreef op maandag 31 juli 2023 @ 09:19:

Het is een schimmige praktijk. Ook vergelijkbaar met de tal van bedrijfjes die bezwaar aantekenen tegen elke beslissing die de overheid/gemeente maakt. Waar dan binnen een bepaalde termijn een besluit moet worden genomen. Is dat vertraagt dan kan je een dwangsom van de overheid opeisen. En hoe meer bezwaren je indient hoe meer kans dat de afdeling die deze bezwaren behandeld te laat is, en je dus een dwangsom kan opeisen. Iedereen ziet direct dat dit een zichzelf versterkende cirkel is.... Meer bezwaren, meer vertragingen, meer dwangsommen. **ka-ching**

Aan de andere kant schrik ik er wel van hoeveel mensen zonder blikken en blozen alles invullen op zulke websites. Zonder ook maar even bij de juiste partij eerst aan te kloppen (in dit geval de Belastingdienst). Niemand stapt bij de slager naar binnen om een half gesneden bruin te kopen. Maar je googelt er op los, en neemt de zoekresultaten voor waar aan zonder even te denken dat een andere bron wellicht beter is.

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_Tingen

P_Tingen

omdat het KAN

Topicstarter
Qwerty-273 schreef op maandag 31 juli 2023 @ 12:32:
[...]
Aan de andere kant schrik ik er wel van hoeveel mensen zonder blikken en blozen alles invullen op zulke websites. Zonder ook maar even bij de juiste partij eerst aan te kloppen (in dit geval de Belastingdienst). Niemand stapt bij de slager naar binnen om een half gesneden bruin te kopen. Maar je googelt er op los, en neemt de zoekresultaten voor waar aan zonder even te denken dat een andere bron wellicht beter is.
Ik vind dat je het wel wat populair verwoordt, alsof iedereen zomaar van alles overal invult. Daar reken ik mezelf niet zo snel bij, vandaar dat ik zo chagrijnig ben dat mij dit nou net wél gebeurt.

Als mijn verdediging wil ik aanvoeren dat ik op een iphone aan het werk was. Sowieso niet mijn eigen telefoon en ook een ander OS. Werkt allemaal net anders. De reden daarvoor was dat inloggen met DigiD dan net iets makkelijker is omdat het op het toestel zelf staat. Op mijn eigen pc heb ik allerlei blockers actief en zoek ik met DuckDuckGo. Daar zie ik geen advertenties en als ik op "zorgtoeslag aanvragen" zoek, dan is het eerste resultaat ook gelijk dat wat ik hebben wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xfile
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-06 21:49
Zorgtoeslag kan men op https://www.belastingdien...ct/nl/toeslagen/toeslagen aanvragen.
Inloggen met DigiD van je nichtje. Zo makkelijk is het.
Btw. mocht je nichtje studiefinanciering hebben: studiefinanciering wordt voor de toeslagen niet als inkomen gezien.

Whereof one cannot speak, one must remain silent.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Mr. Stom
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 13-06 16:14
Tsja. Deze website is van dezelfde eigenaar als in dit nieuwsartikel:

https://nos.nl/artikel/23...et-lekte-persoonsgegevens

Als je een beetje rondklikt in de KvK dan zie je dat hij en z'n maat - met wie hij Toeslagenportal.nl voert - veel meer van dit soort tussenbedrijfjes opereert vanuit diverse B.V.'s. Allemaal shady business.

Deze eigenaar moet eens de verkeerde tegen het lijf lopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xfile
Mr. Stom schreef op maandag 31 juli 2023 @ 15:13:

Als je een beetje rondklikt in de KvK dan zie je dat hij en z'n maat - met wie hij Toeslagenportal.nl voert - veel meer van dit soort tussenbedrijfjes opereert vanuit diverse B.V.'s. Allemaal shady business.

Deze eigenaar moet eens de verkeerde tegen het lijf lopen.
Heel veel klachten op Klachtkompas van de Consumentenbond: https://www.klachtenkompa...32-4ab9-825c-b5bb42c8b01a.
Als je er eenmaal aan vast zit, kom er niet meer vanaf. Wat een ellende.

Een informatieve site https://radar.avrotros.nl...laten-je-onnodig-betalen/

[ Voor 8% gewijzigd door Xfile op 31-07-2023 15:53 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06:33

CyBeRSPiN

sinds 2001

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 19-06 00:20
Mr. Stom schreef op maandag 31 juli 2023 @ 15:13:

[...]
Misschien is het wat voor @Joost om er nog eens onderzoek naar te doen en een artikel te wijden aan deze wellicht "shady business"? :)
edit:
Volgens mij is Joost hier niet meer ja hoor, nog wél actief! :*)

[ Voor 10% gewijzigd door Puch-Maxi op 09-08-2023 20:13 . Reden: Joost ]

My favorite programming language is solder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yeetjonko
  • Registratie: Mei 2024
  • Laatst online: 24-05-2024
heb het zelfde nu 58 euro is van me rekening afgegaan. nu ing app het geld geklikt op terug boeken en de bank gebeld en hun zeiden dat ik het geld nu terug krijg maar ik hun nog wel het bedrag verschuldigd ben. hoe los ik dit nu op? ik wil geen incasso voor me huis of een boete maar weet ook niet hoe ik het geld dan wel terug geef aan die scammers. ik kan ook geen contact opnemen met de website. wat moet ik doen?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• P_Tingen

P_Tingen

omdat het KAN

Topicstarter
Mijn advies zou zijn om het rekeningnr te blokkeren voor incasso en er op te gokken dat ze geen incassoprocedure gaan starten. Er rammelt van alles aan hun systeem en de kans is levensgroot dat ze er geen werk van maken. Zie ook het eerste bericht van @fopjurist

Mijn nichtje heeft hen geblokkeerd en er niks meer van gehoord in elk geval

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Juerd
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 04:07
fopjurist schreef op zondag 30 juli 2023 @ 21:08:
Hoe ben je op http://www.toeslagenportal.nl/ gekomen? Als dat via een advertentie op Google was, kun je een screenshot van die advertentie en van de website plaatsen?
Mijn moeder was er ook ingetuind. Ik mag van haar delen hoe het gebeurd is:

Ze had een brief van de Belastingdienst gekregen en naar aanleiding daarvan was ze eens online gaan kijken en heeft een aanvraag gedaan. Achteraf bleek dat 58 € te kosten en kreeg ze door dat ze de aanvraag niet rechtstreeks bij de Belastingdienst had gedaan, maar hoe ze nou precies bij ToeslagenPortal terecht was gekomen, snapte ze niet.

Via haar browsergeschiedenis konden we het in eerste instantie niet vinden, want de dag dat ze de aanvraag had gedaan, was ze überhaupt niet op die site geweest. Althans, zo leek het totdat ik toch eens even keek in de geschiedenis van Edge (normaal gesproken gebruikt ze Firefox). En ja hoor, daar werd al snel duidelijk wat er fout was gegaan.

De brief van de Belastingdienst bevat de instructie om naar toeslagen.nl/proefberekening te gaan, en dat had ze ingetypt. Edge herkent dit niet als adres, en stuurt je naar de zoekmachine, en bij Bing staan er inderdaad ook meerdere betaalde advertenties hoger en duidelijker dan de daadwerkelijke site van de Belastingdienst. ToeslagenPortal staat er niet meer bij, want die is het waarschijnlijk te heet onder de voeten geworden, en zijn wellicht onder een andere naam verder gegaan.

Met Firefox of Chrome zou dit niet fout zijn gegaan, maar in Edge moet je zelf https:// (of eventueel http://) aan het begin van het adres typen.

Het lag dus aan Belastingdienst die onveilige instructies geeft, Edge die te dom is om te poepen (of gewoon kwaadaardig), Bing die advertenties vormgeeft als zoekresultaten, aan m'n moeder de resultaten van Bing niet had herkend als advertentie, en uiteraard aan het smerige bedrijf "ToeslagPortal" dat grof misbruik maakt van de situatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• msteggink
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01:50
De brief van de Belastingdienst bevat de instructie om naar toeslagen.nl/proefberekening te gaan, en dat had ze ingetypt. Edge herkent dit niet als adres, en stuurt je naar de zoekmachine
[...]
Met Firefox of Chrome zou dit niet fout zijn gegaan, maar in Edge moet je zelf https:// (of eventueel http://) aan het begin van het adres typen.
Ik heb het net getest met Edge en chrome en alle redirects gaan gewoon goed. Zelfs met een spatie ervoor gaat ie naar de juiste site.. of hebben jullie op Bing Search geklikt? Ik krijg op bing site alleen maar valide zoekresultaten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jlnnjLY_AKMKd7O45S2z_4-RT-8=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/Owhj2CDHl8BXxmQkvUMGifZR.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EBUvfIRNwgaIdxTiKkWVRvFndp8=/x800/filters:strip_exif()/f/image/PO4rehwbsVDfKMvB6FOp3pos.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juerd
msteggink schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 22:54:
[...]

Ik heb het net getest met Edge en chrome en alle redirects gaan gewoon goed. Zelfs met een spatie ervoor gaat ie naar de juiste site..
Net bij m'n moeder in de adresbalk zelf geprobeerd, zonder spatie, zonder typfouten. Mogelijk wel een oude versie - die computer wordt nauwelijks gebruikt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Juerd schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 22:58:
[...]

Net bij m'n moeder in de adresbalk zelf geprobeerd, zonder spatie, zonder typfouten. Mogelijk wel een oude versie - die computer wordt nauwelijks gebruikt.
Dat klinkt een stuk gevaarlijker dan alleen naar de verkeerde site gaan en 58 euro kwijt zijn... :X Ik zou de boel flink gaan updaten en je moeder op het hart drukken dit bij te houden. Al is het elke maand even 1x dat ding aan en Windows Update te laten draaien.

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Noshi
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20:07
msteggink schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 22:54:
[...]

Ik heb het net getest met Edge en chrome en alle redirects gaan gewoon goed. Zelfs met een spatie ervoor gaat ie naar de juiste site.. of hebben jullie op Bing Search geklikt? Ik krijg op bing site alleen maar valide zoekresultaten.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ik krijg wel reclame te zien:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OzIgwD2KK9UAkmQ2aLioJdGNv5k=/800x/filters:strip_exif()/f/image/7jJ6VtQG1UHjUzHWCc3Fw1Hu.png?f=fotoalbum_large

Bing is er erg onduidelijk over dat dit reclame is en geen zoekresultaat.
Dit onderstreept wel het belang van een adblocker, ook voor de minder technisch onderlegde mensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snmght
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 19-06 13:21

snmght

imho dan he

@Noshi er staat 'Gesponsord' voor. Ik zou dat niet erg onduidelijk noemen. Zeker ook niet erg duidelijk, overigens.

Well ain't that just fucking fairies and dancing dildos, eh?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Noshi
snmght schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 08:33:
@Noshi er staat 'Gesponsord' voor. Ik zou dat niet erg onduidelijk noemen. Zeker ook niet erg duidelijk, overigens.
Het is wel in het kleinst mogelijke lettertype.
Daaronder staat dan weer "Inhoud van belastingdienst.nl verkennen", terwijl dit resultaat niet van de Belastingdienst is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ari3
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Ik vind de mate van laakbaarheid afhankelijk is van wat je krijgt voor 45 euro. Is ToeslagenPortal slechts een doorgeefluik of helpen ze ook met het motiveren van bezwaren, bewaken van termijnen of communiceren ze in meer begrijpelijke taal voor laaggeletterden dan de Belastingdienst? Dat kan natuurlijk onderdeel zijn van de dienstverlening.

"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• P_Tingen

P_Tingen

omdat het KAN

Topicstarter
ari3 schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 09:23:
Ik vind de mate van laakbaarheid afhankelijk is van wat je krijgt voor 45 euro. Is ToeslagenPortal slechts een doorgeefluik of helpen ze ook met het motiveren van bezwaren, bewaken van termijnen of communiceren ze in meer begrijpelijke taal voor laaggeletterden dan de Belastingdienst? Dat kan natuurlijk onderdeel zijn van de dienstverlening.
Niet om cynisch te klinken, maar "wat denk je zelf"?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RoamingZombie
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 19-06 17:07

RoamingZombie

Watching the sheeple...

Wat ook zou helpen is dat mensen eens goed lezen wat er op het scherm staat. Bij radar en kassa komen hier wekelijks meldingen over maar er valt niet tegen te waarschuwen want mensen lezen niet, die klikken blind en denken niet na over wat ze nu aan het doen zijn.

Ik leg de verantwoordelijkheid voornamelijk bij de gebuiker als iemand er intuint.

Ninety percent of everything is crap.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 00:18

Barrycade

Through the...

Noshi schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 08:31:
[...]

Ik krijg wel reclame te zien:
[Afbeelding]

Bing is er erg onduidelijk over dat dit reclame is en geen zoekresultaat.
Dit onderstreept wel het belang van een adblocker, ook voor de minder technisch onderlegde mensen.
Zit jij dus ook op een oude Windows versie met IE ofzo? Aan je zoekbalk in Bing te zien zit je ergens in het stenen tijdperk te werken.

Anyhow ik krijg nergens een zoekmachine als ik de link in de URL balk zet. Via Bing en Google kom ik altijd bij de officiële sites uit als eerste resultaten.

Getest op meerdere OSen en browsers. Maar wel allemaal geüpdatet.

[ Voor 14% gewijzigd door Barrycade op 18-10-2024 10:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Barrycade schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 10:13:
[...]
Zit jij dus ook op een oude Windows versie met IE ofzo? Aan je zoekbalk in Bing te zien zit je ergens in het stenen tijdperk te werken.
De gemiddelde computer bij een bejaarde is natuurlijk ook een Windows 7 met IE oid ;)

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Intercity
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 20:31
RoamingZombie schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 10:08:

Ik leg de verantwoordelijkheid voornamelijk bij de gebuiker als iemand er intuint.
Alsjeblieft. Dat wij als Tweakers veel te veel tijd aan een scherm spenderen en het klappen van de zweep kennen wil niet zeggen dat dat voor iedereen zo is.

Als je zoekt op iets van 'toeslag aanvragen' via Bing of Google of welke zoekmachine dan ook duiken er zo een aantal websites op die met betaalde advertenties zichzelf bovenaan plaatsen en op deze manier onwetenden vijftig euro afhandig maken.

Momenteel bijvoorbeeld:
code:
1
2
3
https://toeslagloket.nl/
https://toeslagen-aanvraag.nl/
https://www.toeslagenaanvragen.net/

We kunnen toch gewoon benoemen dat dit gewoon boeven zijn waarbij de makers ervan geen enkel moreel kompas bezitten of ethisch normen- en waardenbesef hebben. De mensen die dit soort websites bouwen moeten zich kapotschamen en mogen wat mij betreft enkele maanden een cel in om tot inkeer te komen. (Maargoed, ondernemend Nederland ziet dit soort zaken vaak meer als 'creatief bedacht' in plaats van legale fraude.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noshi
Barrycade schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 10:13:
[...]

offtopic:
Ik gebruik normaal Firefox met ublock origin, maar ik heb edge zonder adblock aangeslingerd voor de screenshot.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CrankyGamerOG
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20:12

CrankyGamerOG

Assumption is the mother.....

Intercity schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 10:39:
[...]

Alsjeblieft. Dat wij als Tweakers veel te veel tijd aan een scherm spenderen en het klappen van de zweep kennen wil niet zeggen dat dat voor iedereen zo is.

Als je zoekt op iets van 'toeslag aanvragen' via Bing of Google of welke zoekmachine dan ook duiken er zo een aantal websites op die met betaalde advertenties zichzelf bovenaan plaatsen en op deze manier onwetenden vijftig euro afhandig maken.

Momenteel bijvoorbeeld:
code:
1
2
3
https://toeslagloket.nl/
https://toeslagen-aanvraag.nl/
https://www.toeslagenaanvragen.net/

We kunnen toch gewoon benoemen dat dit gewoon boeven zijn waarbij de makers ervan geen enkel moreel kompas bezitten of ethisch normen- en waardenbesef hebben. De mensen die dit soort websites bouwen moeten zich kapotschamen en mogen wat mij betreft enkele maanden een cel in om tot inkeer te komen. (Maargoed, ondernemend Nederland ziet dit soort zaken vaak meer als 'creatief bedacht' in plaats van legale fraude.)
Hoezo? Als deze sites gewoon netjes de aanvragen voor je regelen is dit een legitieme dienst en ga jij wel heel hard door de bocht.

KPN - Vodafone Ziggo Partner

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• P_Tingen

P_Tingen

omdat het KAN

Topicstarter
RoamingZombie schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 10:08:
Wat ook zou helpen is dat mensen eens goed lezen wat er op het scherm staat. Bij radar en kassa komen hier wekelijks meldingen over maar er valt niet tegen te waarschuwen want mensen lezen niet, die klikken blind en denken niet na over wat ze nu aan het doen zijn.

Dat zou zeker helpen, maar de klootzakken boefjes van dit soort bedrijven maken het je niet gemakkelijk. Als je zoekt via Google krijg je een andere pagina te zien dan wanneer je het zelf in de url-balk intikt. Dat heeft niets meer met niet goed lezen te maken, maar is regelrechte misleiding.

Zie ook mijn bericht eerder in de draad hier: P_Tingen in "Zorgtoeslag aangevraagd via ToeslagenPortal"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Van der Berg
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 19-06 10:21
Ik doe het altijd jaarlijks via toeslagen.nl officieel site. Ik krijg zorgtoeslag eens in de jaar. Maar vervelend voor TS en succes hopelijk komt het tot een oplossing.

Ik ben gestopt met maandelijks zorgtoeslag omdat ik soms moest terug betalen.

[ Voor 7% gewijzigd door Van der Berg op 18-10-2024 13:18 ]

X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S24 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 3 Pro - 22TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 23:21

Compizfox

Bait for wenchmarks

Juerd schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 22:22:
[...]

Mijn moeder was er ook ingetuind. Ik mag van haar delen hoe het gebeurd is:

Ze had een brief van de Belastingdienst gekregen en naar aanleiding daarvan was ze eens online gaan kijken en heeft een aanvraag gedaan. Achteraf bleek dat 58 € te kosten en kreeg ze door dat ze de aanvraag niet rechtstreeks bij de Belastingdienst had gedaan, maar hoe ze nou precies bij ToeslagenPortal terecht was gekomen, snapte ze niet.

Via haar browsergeschiedenis konden we het in eerste instantie niet vinden, want de dag dat ze de aanvraag had gedaan, was ze überhaupt niet op die site geweest. Althans, zo leek het totdat ik toch eens even keek in de geschiedenis van Edge (normaal gesproken gebruikt ze Firefox). En ja hoor, daar werd al snel duidelijk wat er fout was gegaan.

De brief van de Belastingdienst bevat de instructie om naar toeslagen.nl/proefberekening te gaan, en dat had ze ingetypt. Edge herkent dit niet als adres, en stuurt je naar de zoekmachine, en bij Bing staan er inderdaad ook meerdere betaalde advertenties hoger en duidelijker dan de daadwerkelijke site van de Belastingdienst. ToeslagenPortal staat er niet meer bij, want die is het waarschijnlijk te heet onder de voeten geworden, en zijn wellicht onder een andere naam verder gegaan.

Het lag dus aan Belastingdienst die onveilige instructies geeft, Edge die te dom is om te poepen (of gewoon kwaadaardig), Bing die advertenties vormgeeft als zoekresultaten, aan m'n moeder de resultaten van Bing niet had herkend als advertentie, en uiteraard aan het smerige bedrijf "ToeslagPortal" dat grof misbruik maakt van de situatie.
Nog een reden om altijd een adblocker te installeren; ook voor je ouders.

In het beste geval zijn ads slechts kut, in het ergste geval zijn ze kwaadaardig en/of gevaarlijk.

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 201953

Compizfox schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 15:13:
[...]

In het beste geval zijn ads kut, in het ergste geval zijn ze kwaadaardig en/of gevaarlijk.
Zou dat in dit geval hebben geholpen? Zou die blocker ook de vermomde zoekresultaten van Bing hebben tegengehouden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 23:21

Compizfox

Bait for wenchmarks

Anoniem: 201953 schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 16:06:
[...]

Zou dat in dit geval hebben geholpen? Zou die blocker ook de vermomde zoekresultaten van Bing hebben tegengehouden?
Jazeker.

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xfile
Van der Berg schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 13:12:
Ik doe het altijd jaarlijks via toeslagen.nl officieel site. Ik krijg zorgtoeslag eens in de jaar. Maar vervelend voor TS en succes hopelijk komt het tot een oplossing.

Ik ben gestopt met maandelijks zorgtoeslag omdat ik soms moest terug betalen.
Wat je kan doen, is aan het begin van het betreffende toeslagjaar een geschat inkomen opgeven dat boven de inkomensgrens ligt om voor zorgtoeslag in aanmerking te komen. Als het definitieve inkomen van het betreffende toeslagjaar bekend is dan krijg je zorgtoeslag waar je recht op hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xfile
P_Tingen schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 10:52:
[...]

Dat zou zeker helpen, maar de klootzakken boefjes van dit soort bedrijven maken het je niet gemakkelijk. Als je zoekt via Google krijg je een andere pagina te zien dan wanneer je het zelf in de url-balk intikt. Dat heeft niets meer met niet goed lezen te maken, maar is regelrechte misleiding.

Zie ook mijn bericht eerder in de draad hier: P_Tingen in "Zorgtoeslag aangevraagd via ToeslagenPortal"
Geld haalt het slechtste in de mens boven. Zo ontstaan dit soort bedrijfjes.
Zo is de Toeslagenaffaire begonnen: malafide kinderopvangbedrijfjes die ouders ronselden en hun BSN's gebruikten om kinderopvang toeslag aan te vragen, terwijl er geen kinderen naar de opvang gingen. En de ouders wisten heel goed wat er de hand was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juerd
Compizfox schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 15:13:
[...]

Tja, dat helpt niet als Windows Update de Edge-linkjes weer terugzet op bureaublad en taakbalk en mama dan Edge start in plaats van Firefox :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_Tingen

P_Tingen

omdat het KAN

Topicstarter
Juerd schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 18:58:
[...]
Tja, dat helpt niet als Windows Update de Edge-linkjes weer terugzet op bureaublad en taakbalk en mama dan Edge start in plaats van Firefox :)
Goed nieuws: Edge ondersteunt ook ad blockers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juerd
P_Tingen schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 21:52:
[...]

Goed nieuws: Edge ondersteunt ook ad blockers
TIL
Pagina: 1