Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.
Er is ook een speciaal topic over het configureren van een desktop. Het "Geschikte Onderdelen Kiezen" topic vind je hier: [Guide] Geschikte Onderdelen Kiezen
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Op zich doe ik geen gekke dingen, maar mijn huidige kast is al aardig op leeftijd (i5-3550). Ik speel bijvoorbeeld nog veel oude spellen, zoals Diablo 1 & 2, maar ook iets als Grim Dawn en Farthest Frontier. Mogelijk wil ik me nog gaan wagen aan Baldur's Gate 3. Geen racing of FPS dus.
Verder moet het systeem voorlopig gewoon kunnen blijven doen wat t moet doen (futureproof)
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik mik zo op een bedrag net onder de €2000,-
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Randapparatuur gaat nog even mee, misschien dat ik in de nabije toekomst nog ga kijken naar twee nieuwe schermen.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
De hele kast, van voeding tot geheugen.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen merkvoorkeur vanuit mijzelf, maar ik zie in andere adviezen een duidelijke voorkeur voor AMD Ryzen.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
De kast moet passen in een boekenkast met maximale afmetingen 225x500x540. Daarbij komt natuurlijk dat alle kabels achter de kast uitsteken en dan ook nog in die 540mm moeten passen. Mijn huidige kast van 480mm met verloopstekker HDMI/DVI past net niet.
Verder moet de kast goed ventileren via de bovenkant, aangezien de kast aan de achterkant dicht is.
Ga je overklokken?
Ben ik niet van plan.
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik heb al wat adviezen rond het zelfde prijspunt samengevoegd en daar komen wat duidelijke winnaars uit naar voren.
Mijn eigen lijstje komt dan ook uit op:
De Corsair 4000D Airflow is net een tikkie te breed, daarmee kom ik in de knel met de scharnieren van de deur.
Klopt dit allemaal met elkaar? Zit er nog ergens een bottleneck?
Heeft het zin om de GPU te combineren met een wat zwaardere CPU? (7700?)
Er is ook een speciaal topic over het configureren van een desktop. Het "Geschikte Onderdelen Kiezen" topic vind je hier: [Guide] Geschikte Onderdelen Kiezen
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Op zich doe ik geen gekke dingen, maar mijn huidige kast is al aardig op leeftijd (i5-3550). Ik speel bijvoorbeeld nog veel oude spellen, zoals Diablo 1 & 2, maar ook iets als Grim Dawn en Farthest Frontier. Mogelijk wil ik me nog gaan wagen aan Baldur's Gate 3. Geen racing of FPS dus.
Verder moet het systeem voorlopig gewoon kunnen blijven doen wat t moet doen (futureproof)
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik mik zo op een bedrag net onder de €2000,-
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Randapparatuur gaat nog even mee, misschien dat ik in de nabije toekomst nog ga kijken naar twee nieuwe schermen.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
De hele kast, van voeding tot geheugen.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen merkvoorkeur vanuit mijzelf, maar ik zie in andere adviezen een duidelijke voorkeur voor AMD Ryzen.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
De kast moet passen in een boekenkast met maximale afmetingen 225x500x540. Daarbij komt natuurlijk dat alle kabels achter de kast uitsteken en dan ook nog in die 540mm moeten passen. Mijn huidige kast van 480mm met verloopstekker HDMI/DVI past net niet.
Verder moet de kast goed ventileren via de bovenkant, aangezien de kast aan de achterkant dicht is.
Ga je overklokken?
Ben ik niet van plan.
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik heb al wat adviezen rond het zelfde prijspunt samengevoegd en daar komen wat duidelijke winnaars uit naar voren.
Mijn eigen lijstje komt dan ook uit op:
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
|---|---|---|---|---|
| 1 | Processors | AMD Ryzen 5 7600X Boxed | € 238,70 | € 238,70 |
| 1 | Moederborden | ASRock B650M Pro RS | € 139,76 | € 139,76 |
| 1 | Videokaarten | ASUS TUF Gaming Radeon RX 7900 XT OC Edition 20GB GDDR6 | € 829,- | € 829,- |
| 1 | Behuizingen | NZXT H5 Flow Zwart | € 89,- | € 89,- |
| 1 | Processorkoeling | Thermalright Peerless Assassin 120 SE | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Ventilators | Arctic P12 PWM PST Zwart (5 stuks), 120mm | € 23,43 | € 23,43 |
| 1 | Geheugen intern | G.Skill Flare X5 F5-6000J3238F16GX2-FX5 | € 106,60 | € 106,60 |
| 1 | Voedingen | be quiet! Pure Power 12 M 750W | € 116,42 | € 116,42 |
| 1 | Solid state drives | Lexar NM790 2TB | € 93,90 | € 93,90 |
| Totaal | € 1.636,81 | |||
De Corsair 4000D Airflow is net een tikkie te breed, daarmee kom ik in de knel met de scharnieren van de deur.
Klopt dit allemaal met elkaar? Zit er nog ergens een bottleneck?
Heeft het zin om de GPU te combineren met een wat zwaardere CPU? (7700?)