Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jinvanthee
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 03-08 15:30
Mijn vraag:

Ik zit te kijken om een home theater systeem te kopen met deze AVR, maar het is voor mij onduidelijk hoeveel uitgangsvermogen deze receiver heeft.

Ik heb gelezen dat de speakers die ik wil aansluiten qua stroomvoorzieningen compatibel moeten zijn met de receiver en de speakers die ik op het oog heb, is deze: uitvoering: Polk Audio TL1600 (Zwart).

In totaal zijn het 6 speakers (5.1 systeem) en heeft het een vermogen van 625W (volgens bol.com).

Volgens bol.com is het ook zo dat deze AVR (uitvoering: Sony STR-DH590) een totaal uitgangsvermogen heeft van 145W.

Betekent dit dat deze AVR niet compatibel is met de speakers die ik zoek? Of bedoelt bol.com dat het 145W per kanaal ofzo is?

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Lees deze eens door: [FAQ] Audio. De kans dat speakers en receiver niet te combineren zijn is bij het doorsnee consumentenspul bijna nihil.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11:58

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Ik heb de Sony en het vermogen is inderdaad totaal, niet per kanaal. Maar ik denk dat je je hier niet blind op moet staren, voor een gewone huiskamer is het méér dan zat, ik kan hem niet niet vol open gooien zonder zelf doof te worden.

En inderdaad, als je receiver minder oomph heeft dan je speakers of anders, gewoon niet vol open gooien. Ik heb er een JBL 5.1 set aan hangen die meer aan kan (op papier dan toch) maar wederom, het is meer dan voldoende voor een normale huiskamer en zou voor een kamer 2/3 keer de grootte van de onze ook nog kunnen.

[ Voor 40% gewijzigd door HTT-Thalan op 27-07-2023 18:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kevinmastah2005
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 05:48
Ik kan niet in je portemonnee kijken.
Maar is er een speciale reden dat je voor de uitvoering: Sony STR-DH590 wilt gaan?

Voor €100,- meer kan je al een Denon x1700h scoren.
Die is wat moderner dan de Sony uit 2018.

Sony 65x95L, Denon x4700h, Klipsch Atmos 5.1.4, Ziggo, Windows 10

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eskimoo
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 22-09 14:40
Vraag me heel eerlijk af wat je met deze zooi wil.
waarom wil je een set losse speakers met avr? en bv geen soundbar?
En het budget?

Persoonlijk zou ik of op marktplaats kijken voor een betere set, of overstappen naar een soundbar.
Als ik de huidige prijzen optel van de sets die jij stuurt, zit je nog ver onder budget van überhaupt een beetje fatsoenlijk 5.1 setje. laat staan avr.

Maar goed, dat is mijn mening. als jij 36 euro per speaker wil betalen moet je dat doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steenw
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 15-01-2024
Ik vraag me af wat je met die speakerset wil doen
Koop een fatsoenlijke set speakers of doe inderdaad een soundbar, ik verwacht niet dat je vrolijk wordt van die set speakers

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Wat zitten jullie nou onnodig zuur te doen tegen hem? Een soundbar is een hele praktische oplossing maar is echt niet hetzelfde als een 5.1 setup, en de Sony is best capabel. Wij hebben er prima plezier van bij bioscoopfilms op de beamer, goed bereik, krachtige bassen en het ding heeft ook redelijk wat opties. Bovendien zit er zo'n microfoon op een draad bij voor eenvoudige afstemmen van het geluidsbeeld. We gebruiken een JBL 5.1 set met actieve sub die inderdaad ook rond de 200 euro zat, net zoals die Polk set.

We gaan geen discussie voeren over wat voor beter spul er allemaal te koop is, dat heeft totaal geen zin want dan kun je doorredeneren tot je aan een set van duizenden euro's zit.

[ Voor 8% gewijzigd door HTT-Thalan op 28-07-2023 09:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baldstuff
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 22-09 16:14
Volledig eens met [~HTT-Thalan. We zijn hier om elkaar te helpen!

@jinvanthee De combinatie die je voor ogen hebt zal geen problemen geven, zolang je het volume niet idioot hard zet. Belangrijker: staar je niet blind op dat vermogen, bij normaal gebruik kom je nooit zo hoog!

@kevinmastah2005 stelt terecht dat de receiver iets ouder is, maar dit betekent niet dat het een slecht product is. Er zijn genoeg mensen die vandaag de dag nog genieten van hun veel oudere surround receivers :)

Ik zie dat de Sony wel bluetooth, maar geen andere streaming functies voor muziek heeft. Mocht je dit graag willen, dan is de Denon misschien een betere optie. Voor ongeveer dezelfde meerprijs kan je later ook een aparte streamer toevoegen aan de Sony.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eskimoo
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 22-09 14:40
Je wilt toch dat de persoon die hier advies vraagt het beste voor zijn geld krijgt?
Ja je kunt zeggen dit past en alles werkt dus succes ermee.

Wij geven enkel aan dat dit geen hoogstandje is. en dat TS het door heeft wat hij nu eigenlijk koopt.
Zodat hij geen spijt krijgt/denkt van nou dit is het ook niet.

@HTT-Thalan klopt dat het anders is, maar voor zijn budget, laten we zeggen 500 euro, kan hij wat beters kopen dan wat hij nu op het oog heeft. dat jij plezier hebt van die spullen zegt niets over kwaliteit prijs verhouding. daarnaast is dit geen discussie over het voeren over beter spul, gaat erom dat ts het maximale uit zijn budget krijgt.

Maar het is niet mijn geld..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Eskimoo schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 15:26:
Je wilt toch dat de persoon die hier advies vraagt het beste voor zijn geld krijgt?
Ja je kunt zeggen dit past en alles werkt dus succes ermee.

Wij geven enkel aan dat dit geen hoogstandje is. en dat TS het door heeft wat hij nu eigenlijk koopt.
Zodat hij geen spijt krijgt/denkt van nou dit is het ook niet.

@HTT-Thalan klopt dat het anders is, maar voor zijn budget, laten we zeggen 500 euro, kan hij wat beters kopen dan wat hij nu op het oog heeft. dat jij plezier hebt van die spullen zegt niets over kwaliteit prijs verhouding. daarnaast is dit geen discussie over het voeren over beter spul, gaat erom dat ts het maximale uit zijn budget krijgt.

Maar het is niet mijn geld..
Ik heb er niks op tegen iets beters te adviseren, ik weet ook heus wel dat standaard sony spul ook gewoon precies dat is: standaard. Er is vanalles te krijgen dat het beter doet, maar om het nou gelijk zooi te betitelen is weinig kwantitatief en ook niet behulpzaam naar TS.

Maar heel eerlijk, we kennen niet al zijn motivaties. Ik ben 'partial' richting Sony omdat ik het goed ken, ik was ooit verkoper in een retail keten waar Sony (incl ES en QS series) de toplijn was die ze verkochten. Ik vind ze mooi en een goede balans tussen features en wat ik er financieel aan wil besteden (wat, toegegeven, niet heel veel is). Voor hetzelfde geld is TS ook fan of wil hij simpelweg zo goedkoop mogelijk uit zijn.

Dat gezegd hebbende, er zijn veel audiofielen en één eigenschap is dat ze vaak van setup wisselen. Ik heb mijn Sony ook bij een gozer vandaan die na een jaar al zei "ik wil de volgende stap maken" en deze dus voordelig wegdeed. Op die manier kun je vast ook wel een 2ehands Denon / Onkyo (of whatever dat tegenwoordig 'the shit' is) scoren voor de prijs van een nieuwe Sony (of minder).

Over dat kwantitatieve: je gebruikte ook de term 'fatsoenlijk' maar je specificeert niet wat jouw definitie van fatsoenlijk is, en waarom de door hem genoemde spullen daar niet aan voldoen (behalve de insituatie dat de lage prijs blijkbaar een minpunt is). Voor mij is fatsoenlijk dat het er netjes uitziet, doet wat je verwacht en niet na een jaar uitfikt. En dat doet mijn Sony toevallig prima :P.

[ Voor 9% gewijzigd door HTT-Thalan op 28-07-2023 16:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 11:10

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Voor een AV-setup hoef je geen dure merken aan te schaffen. Voor receivers voldoen de line-ups van Sony, Pioneer, Onkyo, Yamaha, Denon en Marantz eigenlijk altijd. Er zijn m.i. maar weinig situaties te bedenken waarbij je in je woonkamer een duurder/ander merk nodig zou hebben.

V.w.b. 5.1 zou ik nooit voor een soundbar gaan, tenzij je een echt ruimtelijk effect totaal niet belangrijk vindt en je maar 1 speaker in huis wilt hebben. Je bent zelfs met een simpele 5.1 speakerset al heel snel veel beter uit qua beleving van ruimtelijk geluid, dan met een soundbar. Het is dan ook niet voor niets dat soundbars tegenwoordig met een losse subwoofer en losse achterspeakers geleverd worden.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Pagina: 1