Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sten123
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 28-05 21:01
Ik zou de Fold5 wel willen testen, loop momenteel rond met een Iphone 14 Pro maar de keuze voor de Fold5 ligt er zeker.

PSN: MisterxBee : PS5 Pro :Samsung Zfold6:Synology DS220+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeanDz
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 18-05 17:27
Ik will graag de Fold 5 testen, ben al een tijdje aan het wikken en wegen of ik een Fold wil.
Ben gewoon nieuwsgierig want de ik heb nu de Flip maar dat is vergeleken met de Fold toch meer een hebbedingetje.
Heb de Flip5 inmiddels al bij T-Mobile besteld want hij bevalt uitstekend maar die Fold blijft lonken en ik kan me nog bedenken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorik90
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15-05 22:31
Zou de Flip5 graag willen testen. Zou 'm testen in het dagelijks gebruik en lijkt me ideaal door de compacte maat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wii4all
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Ik zou graag de Galaxy Z Fold5 willen testen omdat mij de gebruikersmogelijkheden met het grote uitvouwbare scherm geweldig lijken. Heb nu toch vaak het idee dat ik een tablet bij wil gebruiken of een groter scherm om het allemaal net wat beter te kunnen zien. Bovendien hoef je dan niet meer continue te zoomen bij bijvoorbeeld het bekijken van websites. Mijn huidige toestel is echt zo langzaamaan aan vervanging toe en deze test is een ideaal moment om te kijken of een 'fold' telefoon iets voor mij is.

Burp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inge801
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Inge801

Iron Maiden

Ik zou graag de Flip5 testen en een uitgebreide review schrijven.

Met name gericht op aspecten als duurzaamheid van het scherm, camera kwaliteit, vormfactor en batterijduur.

你还记得吗 记忆的炎夏

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adeadly
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 09:38
Zou graag de fold willen testen!

Beginnend BBQer, kan nooit kiezen, PC gamer voor het leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Ik heb een sterke voorkeur voor de Fold.

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxustiti
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 07-03 21:52
Ik zou graag de Galaxy Z Flip5 willen testen. Dagelijks loop ik met 2 telefoons rond waarvan 1 zakelijk. Als er hiervan 1 een stuk kleiner is zou dat zeer prettig zijn. De telefoons zijn tegenwoordig zo groot waardoor de Flip5 mij ideaal lijkt. Ik ben heel benieuwd hoe snel je aan de kleine vormfactor gewend raakt. Meestal is de combi van klein en goede specs er ook niet. De huidige telefoon is ook wel aan vervanging toe.

Ik zou hem graag willen testen op accuduur (erg belangrijk), snelheid, foto/video kwaliteit en Ik ben ook heel erg benieuwd naar de flex window voor de simpele standaard taken en de flex modus. Daarnaast ook gelijk een test van het overzetten van de oude telefoon naar deze! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kostarados
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 18-12-2024
Ik zou graag de Fold 5 testen!

Ik ben erg tevreden met mijn Z Fold 2, maar ben al wel aan het rondkijken voor een nieuw toestel en dat gaat hoe dan ook weer een foldable worden. Ik gebruik hem vooral om foto's mee te schieten en eBooks te lezen, en ben benieuwd of de camerakwaliteit vooruit is gegaan. Ook maak ik graag digitale kunstwerken, en met de S-Pen zou ik onderweg snel een schets kunnen maken. Even openklappen en tekenen maar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 15:09
Dat lijkt me erg gaaf! Consider me signed up.

Welke?
De fold 5

Waarom?
Als die-hard tech fan nog nooit een foldable geprobeerd. De angst voor kwetsbaarheid weerhoudt me er toch een beetje van. Daarnaast vrij balls-deep in het Apple ecosysteem, maar het kriebelt al een tijdje!

Hoe ik hem ga testen?
Ik ga hem tegenover de 14 pro Max pollen. Hoe verhoudt een grote telefoon zich nu tegenover een foldable? Wat zijn nu de echte consessies?

[ Voor 94% gewijzigd door WouterL op 27-07-2023 19:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soskes
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11:15
Ik zou persoonlijk de flip 5 willen testen. Heb lang getwijfeld tussen de fold en de Ultra 23. Uiteindelijk de Ultra 23 gekozen omdat de fold me het toch niet leek.

Maar ik ben wel heel erg benieuwd of de flip nou juist zo handig is als ik denk. Kun je genoeg met het front scherm? En is hij niet te dik in je broekzak?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nevernoid
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 14:17
Ik zou graag de Fold willen testen. Gebruik nu de S23 Ultra en ben wel benieuwd of zo'n foldable nou handig is in het dagelijkse gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisr5gt
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 07-05 11:06
Beiden zou ik leuk vinden, maar ik zou de Flip 5 met name willen testen. Ik heb de Flip 3 en Fold 3 gehad. Momenteel gebruik ik de Flip 4 (privé)en S22 Ultra (zakelijk). Ik ben heel benieuwd naar de vooruitgang in de scharnieren en wat het coverscreen meer kan bieden op de dag aan info, waardoor ik minder de telefoon hoef open te klappen. Denk (hoop) aan Google pay, wat nu nog moet door het toestel open te klappen.

De Fold 5 zou ik als vervanger van de S22 ultra willen testen. Mijn oude Fold 3 gebruikte ik op kantoor bijna als laptop vervanger. Teams, meetings, notities, ik deed er alles mee. Gevolg was dat ik hem echt leeg trok op een dag. Hoe is die accuduur nu?
Waarom hij weg ging was een combi van accuduur, matige camera's die niet op wegen tegen het gewicht en formaat. Zijn die zaken nu beter dan toen? Ik ben benieuwd.

[ Voor 60% gewijzigd door chrisr5gt op 30-07-2023 15:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZouZou Dude
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 31-05 22:16
Lijkt me wel interessant om de Flip5 te testen. De hele ontwikkeling richting grotere telefoons, stoort me al een tijdje. Dus een combinatie van praktisch en toch klein te maken, is misschien wel ideaal. Ik zou 'm deels privé testen en ook kijken op welke manier hij op het werk praktischer ingezet kan worden tegenover een klassieke smartphone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Retep2124
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 14:56
Flip 4 eigenaar hier. Ben benieuwd of een overstap de moeite waard is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eJazz42
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 13:38
Zou graag de flip willen testen. Heb de fold gehad maar nadat deze 2x is gevallen toch maar weer terug naar de s21. En het kleinere scherm bevalt me eigenlijk wel prima. Kijken of nog kleiner nog fijner is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archie_T
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:36
Ik zit al jaren te twijfelen over een Flip telefoon. Heb nooit anders dan een iPhone gehad en heb thuis ook alleen maar Apple spullen. Ben toch heel benieuwd hoe (en of) de Flip mij gaat bevallen en of ik over ga.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pixellove_
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 06-02 13:00
Ik zou graag de Fold testen. Heb momenteel een Surface Duo 2 en het lijkt me interessant om te vergelijken tussen een toestel met twee aparte schermen, en de Fold die 1 groot scherm heeft. Ik zou testen op de kwaliteit van het mechanisme (voelt het stevig en duurzaam aan), mogelijkheden om meerdere apps naast elkaar te openen, beeldkwaliteit als je het volledige scherm gebruikt (bv. bij het bekijken van Youtube videos) etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OmeJoyo
  • Laatst online: 30-05 16:30

OmeJoyo

This is me

Ik zou hem graag willen testen, waarom?

Ik ben erg benieuwd of ik overtuigd kan raken van het nut van een foldable. Het lijkt me namelijk werkelijk niets, ik denk dat ik last zou hebben van de vouw en van het formaat. Bovendien is Samsung niet mijn merk sinds mijn S7 Edge.

Ik ben dus heel erg benieuwd of deze telefoon mijn mening kan laten bijdraaien, voornamelijk de Fold5, De Flip5 voelt voor mij niet perse als een handige telefoon uberhaupt.

En ja als autist kan ik prima een ongezouten mening geven met alle details die je zou willen zien haha.

Ik zou hem testen als mijn dagelijkse telefoon. Hij gaat dan mee in de auto naar werk, op werk wordt die sowieso veel gebruikt. Verder zal die zeker ook mee gaan in mijn vrije tijd om foto's te maken, games op te spelen, YouTube op te kijken, agenda bij te houden.

Ik ben benieuwd of het echt handig voelt, of het scherm niet zomaar krast, of die degelijk voelt, maar ook hoeveel bereik die heeft maar zeker of het toestel premium aanvoelt.

Never attribute to malice what can be adequately explained by stupidity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurjen_g
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:27
Ik zou de Galaxy Z Fold 5 wel eens willen uitproberen. Met name of deze voor productiviteit zaken handig is, bijvoorbeeld Teams meetings, documenten lezen en notities maken etc. Ik ben benieuwd of de formfactor precies goed is, past ie nog goed in binnenzak of broekzak, is hij hanteerbaar in 1 hand en dat soort zaken. Tot slot ben ik benieuwd naar de camera, hoe verhoudt die zich tot mijn pixel 7 pro... Kortom, laat mij maar testen >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Ik zou graag de Flip5 willen testen, waarom?

Ik gebruik momenteel een samsung A52 en ben benieuwd hoe het flip concept bevalt in een hedendaagse smartphone. Zo rond de eeuwwisseling waren flip phones heel gebruikelijk maar was de toepassing van tweede schermpje beperkt tot een paar pixels voor de tijd en een notificatie.

Ik ben nieuwsgierig hoeveel de telefoon dicht kan zitten voor het lezen van notificatie en typen van korte berichten als, oke en ik kom eraan.

Tijdens het werk ben ik nieuwsgierig of de telefoon half opengeklapt een goede toevoeging in de productiviteit omdat het scherm dan altijd goed afleesbaar is zonder te verzitten op de stoel.

Verder heeft deze telefoon een heel hoog gadget gehalte en ben ik benieuwd hoe mijn omgeving hierop reageert!

Leuke actie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KrazyJay
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11:18

KrazyJay

Ik zou graag de Flip5 testen. Ik heb zelf nu de S23 Ultra (de grijze Online Exclusive) waar ik echt tevreden mee ben), maar zou deze graag naast de Flip5 willen leggen en vergelijken qua grootte, gebruiksgemak, batterij en scherm. Ook zou ik graag willen zien wat het nu is van het externe scherm. Ten laatste zou ik willen zien welke cases geschikt zijn voor de Flip5, en of dat in de buurt komt van de smart cover van de Ultra.

[ Voor 3% gewijzigd door KrazyJay op 27-07-2023 20:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobmeister
  • Registratie: Augustus 2008
  • Nu online
Ik zou de Fold5 wel willen testen. Met een volledig Samsung verleden in telefoons denk ik dat ik de telefoon goed kan plaatsen en hem vergelijken met voorgaande topmodellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZeLe
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 05:34
Ik zou graag de Galaxy Z Fold5 testen.

Momenteel gebruik ik een A52S, zowel privé als zakelijk. Privé ben ik actief als waterscout, zeiler en schipper van een oud binnenvaartschip. Zakelijk neem ik actief als leerkracht en hoofd ICT van 8 basisscholen. Het A52S toestel verhoudt zich in beide situaties prima, waarbij hij stevig wordt gebruikt/misbruikt. Vochtbestendig, handzaam, voldoende rugged en snel genoeg voor alle onderwijs- en beheertaken die ik dagelijks moet uitvoeren.

Ik ben benieuwd hoe een Fold toestel zich in deze watersport omgeving en onderwijs(beheer)omgeving. Is het toestel waterproof/rugged genoeg in deze situaties? Zijn de onderwijs(beheer)taken gemakkelijker uit te voeren op zo'n groter scherm en wat is er allemaal mogelijk op halfschermformaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bleekie
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 06:47
Tot nu toe altijd apple gehad, maar ik zou graag een flip 5 testen om te zien of dat wat voor mij is en wellicht over te stappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bombadil
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

De Samsung Fold 5 zou ik graag testen.

Ik ben al sinds 2012 Samsung gebruiker, zowel prive als zakelijk, en de fold ontwikkeling lijkt me erg interessant bij de combinatie van draagbaarheid en groot scherm. Bovendien begin ik net aan een nieuwe opleiding waar ik ook te verkennen kansen zie. De Fold kan zich dan gaan bewijzen als mogelijke vervanger van een MS Surface.

Hierbij dan ook speciaal de notitiemogelijkheden bij gesprekken,de multimedia entertainment in het OV en het gebruik met Android auto in mijn Ford.

[ Voor 60% gewijzigd door bombadil op 27-07-2023 21:23 ]

"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 045Crew
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 28-05 11:09
Ik wil graag een van de 2 testen, lijkt me te gek. Ik hoop vooral dat de camera op kan boksen tegen mijn Pixel 7.

Mijn voorkeur gaat uit naar de Fold.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gram501
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 31-05 14:26
Beste redactie,

Graag zou ik me willen aanmelden als proefkonijn.
Enkel voor de Galaxy Z Flip5.
Dit omdat ik nu een Oppo Reno 2Z al lange tijd met volle tevredenheid gebuik.
Deze heeft een mooi groot volledig scherm (amoled) zonde lelijke camera in het scherm.
Hiermee kan je dus prachtig media mee bekijken en ook webpagina's zijn goet te bekijken op dit grote scherm.

Een nadeel:
Die grote telefoon in je broekzak.

Doordat er nu zogenaamde foldables/ opvouwbare telefoons komen, geeft dit nieuwe mogelijkheden.

Je hebt de voordelen van een groot scherm en als je hem opbergt kun je hem gemakkelijk in je zak kwijt.

Wat ik vooral wil testen of dit in het dagelijkse gebruik ook echt handig is.
En dat je bijvoorbeeld niet, als je in het midden je scherm "swiped" hij al deels inklapt.
Dat hij sneller zal zijn en mooiere plaatjes zal schieten dan mijn telefoon lijkt me logisch.
Dat kan alleen maar beter worden met nieuwere modellen.

Graag hoor ik van jullie.

En zoals beloofd zal ik dat weer van mij laten horen "ongezouten" ;)

Mvg,

Gr@m501

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiley02
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 10:58
Welke telefoon ik wil testen en reviewen? Fold 5!
Waarom? Omdat ik nu een Fold 2 heb die aan vervanging toe is, mijn vrouw een Fold 4 heeft, en zo een mooi eerlijk beeld kan geven over de verschillende versies, en over wat er écht veranderd is.
Hoe? Op het toilet, daar wordt ie standaard gebruikt natuurlijk, zoals elke tweaker doet. En uiteraard, daarnaast ook tijdens werk, voor teams meetings, spelletjes als clash of clans e.d., youtube, instagram, echt als een mini laptop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rreevvss
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08-12-2024
De Fold5 is een mooie vervanger en sprong voorwaarts tov mijn Note 20 Ultra.
En welicht kan de Fold5 tegelijkertijd mijn S7 tab ook vervangen.

Dat lijkt mij een mooie basis voor een goede review.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lithoijen
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:50
De Fold 5 lijkt mij een interessante telefoon. Did zou ik graag een keer van dichtbij bekijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homeland
  • Niet online
Ik zou graag de Flip 5 willen testen, heb het idee dat deze telefoon eindelijk heeft bereikt wat ik in een flip telefoon zoek, een bruikbaar scherm aan de buitenkant, volledig vouwbaar, en ben benieuwd hoe de dagelijkse bruikbaarheid is, ook qua batterijduur bijvoorbeeld waarbij het gebruik van het buitenste scherm er hopelijk voor zorgt dat de batterij langer meegaat op een lading.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostglas
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 11:13
Ik zou graag de Fold 5 willen testen. Onderweg naar de universiteit of opdrachten voor werk heb ik vaak 2 à 3 apparaten mee: telefoon, laptop en iPad, waarbij de iPad enerzijds functioneert als digitaal notitieblok en anderzijds als media-apparaat die je makkelijk uit je tas haalt en snel kan gebruiken (in de auto op locatie, in de trein). Ik ben benieuwd of een Fold 5 de use case voor de iPad zou kunnen vervangen.

Edit: binnen de termijn twee weken na 30 juli ben ik zeer benieuwd hoe een Fold 5 zou functioneren binnen een vakantie omgeving 8)

[ Voor 15% gewijzigd door Joostglas op 27-07-2023 22:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brummetje
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Brummetje

Ginkeltjes

Zou de Fold heel graag willen testen! Wissel nu heel veel tussen telefoon en tablet en ben erg benieuwd of 1 apparaat dit zou kunnen vervangen.

Huidige telefoon: Oneplus 7T
Huidige tablet: Galaxy Tab S6 Lite 2022

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KRiZ-R
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 04-12-2024
Ik ben zeer benieuwd naar de fold 5.
Ik heb in het verleden de 2 gehad en beviel me zeer goed, al miste ik de performance en de camera van de S Ultra serie.
Ik heb nu ook de S23 Ultra en zou hem daarmee en met de fold 2 willen vergelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeArt
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 30-05 14:02
Mijn voorkeur gaat uit naar de Flip 5

Ik zou het toestel gebruiken ter vervanging van zowel ïPhone 11 Pro (werk) als Pixel 4a (privé) en ben benieuwd of ik één van beide toestellen snel zal missen of niet.

Privé zullen het vooral de camera’s zijn die getest worden, en de dagelijkse bruikbaarheid (betalen aan de kassa, gebruik van het coverscherm voor snelle blik op meldingen, …)

Op het werk zal de Flip iets harder aan de tand gevoeld worden, daar dient hij als werk-instrument (agenda, ticket-beheer, rdp-verbinding, …) de iPhone te vervangen. Het kleinere formaat lijkt me zeker een voordeel bij het constante meedragen van het toestel tussen de verschillende werkplekken (IT-ondersteuning)

Bij verschillende reviews hoor ik dat de Flip ervoor zou kunnen zorgen dat je je smartphone dagelijks minder gebruikt (efficiënter gebruik dankzij het coverscherm en niet afgeleid worden door de apps aan de binnenkant.
Zeer benieuwd of dat in de praktijk ook zo blijkt, ik betrap mezelf er regelmatig op om inderdaad soms wat tijd te verliezen met het zoveelste tweakers-bezoek of buienradar-check…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karel1963
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 29-04 03:50
Ik wil eigenlijk niet kiezen tussen de Flip5 of Fold5, maar denk dat ik toch dan de Fold5 graag wil proberen! Na Samsung met Android en later er /e/OS opgezet, weer terug bij pure Google Pixel nu, maar heel nieuwsgierig..... ik vraag me met name af of het relatief grote scherm maakt dat ik de tablet en de Surface minder vaak ga gebruiken. Bovendien erg nieuwsgierig naar de kwaliteit van het scherm en de "feel" van het fenomeen foldable. Wekt het vertrouwen of voelt het kwatsbaar aan. Dergelijke overwegingen. Uiteraard ook proberen de wat meer standaard dingen te vergelijken zoals snelheid, bruikbaarheid in de zon, on screen keyboard gebruik enz.

Ben best wel een heavy user!

[ Voor 59% gewijzigd door Karel1963 op 28-07-2023 02:40 . Reden: Beetje meer context bij de voorkeur voor Fold 5 aangegeven ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 12:46
Heb onlangs al de Pixel 7 Pro met jullie mogen testen :) ik vond het super tof om deel uit te maken van dat testpanel. Nu zal het met deze Fold waarschijnlijk iets anders in elkaar steken, maar het is echt super tof om met een groepje Tweakers als een van de eerste een nieuw device te mogen testen en er een kritische review over te mogen schrijven.

Laat deze kans dan ook wel langs me heen gaan, want ik denk dat er voldoende andere Tweakers ook graag een keer willen.

En daarnaast heb ik de Fold5 zelf al in bestelling staan :+ eerlijk gezegd heb ik de Fold2 erg gemist het afgelopen jaar haha

[ Voor 6% gewijzigd door Richh op 28-07-2023 00:55 ]

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiaan676
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 28-05 09:49
Zou graag de Fold5 willen testen. Ben daarbij benieuwd of de prijs te rechtvaardigen valt als je deze kan zien als zowel een telefoon als tablet vervangingen. Verder benieuwd naar de overall ervaring, werken applicaties goed als je het scherm open klapt en hoe zichtbaar is de vouw?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dame
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 14-09-2023
Hallo, wat een mooie gelegenheid. Heb alle Samsung Galaxy's ongeveer gehad. Ik ben er best tevreden over op de 22+ na (sloom, vastlopen, accu). Kijk veel films op de foon en veel administratieve dingen onderweg. Een groter scherm zou dus erg welkom zijn, maar toch het kleinere formaat voor in mijn tas. Hoe heerlijk kan die combi zijn? Nou, dat zou ik graag uit willen testen! In afwachting van jullie keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 14:22

Umbrah

The Incredible MapMan

Ik wil wel meedoen. Ik heb al jaren een Fold2, die erg goed bevalt, en zal wel eens willen zien wat de upgraden naar een fold 5 brengt!

- Ik zou graag willen zien of zaken als de S-Pen in vergelijking met de recent getestte Galaxy Book 3 Pro beter zijn uitgewerkt
- Ik zal de toepassing van de telefoon in een zakelijk ecosysteem willen testen; mijn huidige Fold2 is er initieel vooral gekomen vanwege de goede knox-koppeling en een geweldig mail/teams/werk-ecosysteem
- De Fold2 heeft vanwege de camera wát beperkingen als het op "scan" en "extract whiteboard" aankomt. Ik zie een 50mpix camera in de specs, bewijs maar dat hij beter is.
- De accuduur van de Fold2 is nóg goed. Is dat niet slechter geworden in de fold5?
- Van een paar apps heb ik re-launch aan staan als het binnenscherm actief wordt. De Fold2 toont daar z'n leeftijd wel een beetje bij sommige apps...
- De Fold2 is qua wifi nog vrij courant, maar qua 5G is het zeker waar ik woon en in wat voor soort huis ik woon wat behelpen. Ik zal dat graag gaan uitmeten: hoe is wifi/5G-radio verbeterd door de jaren heen?
- Ik hack wel eens wat geodata in AR-viewertjes. Kabels en leidingen onder de grond, vooral met ArcGIS. Ik zal tijdens de test hetzelfde Hunebed waarmee ik de Book3 mee getest heb als field-app tester weer eens onder handen willen nemen, om te kijken of de Fold2 een goede field app tester is. De "fix" opties van een AR-toolkit zal ik ook graag willen testen
- De migratie; ook van secure apps; van Samsung telefoon náár nieuwe Samsung telefoon. Ik moet bekennen dat dat iets is wat me ook vrij lang op één telefoon houd...
- Android Auto. Hoe gedraagt deze telefoon zich in een Hyundai Ioniq 5 qua draadloos laden, maar ook bedraad Android Auto? Ik hoor geruchten dat de S23 kan oververhitten...
- compliance. Wat voor zaken zitten er óp de USB-C poort qua DP, TB, USB-standaarden; en wat niet?

[ Voor 86% gewijzigd door Umbrah op 29-07-2023 07:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvdw
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 19-05 15:09
Ik wil graag de Samsung Galaxy Z Fold5 testen.

Ik koop vaak de bang-for-the-buck toestellen zoals de Samsung Galaxy S21 FE. Heerlijk toestel met Snapdragon (niet evident in Europa) en volgens mij toen één van de beste Android-toestellen voor dat budget en daarboven. De behuizing is dan niet luxe, die verdwijnt toch in een case, alle andere vakjes worden aangevinkt. Snel, prachtig scherm, uitstekende camera, draadloos laden en niet onbelangrijk... updates!

De Samsung Fold5 is buiten categorie, een hebbeding, maar misschien vergis ik me. Aangezien ik zowel privé als professioneel vaak mijn smartphone gebruik en nu vooral een extra tablet overweeg voor mobiliteit en meer schermoppervlak, is de Fold5 misschien de perfecte hybride oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FluxBux
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 08-05 20:08
Ik zou graag de Fold testen. Na jarenlang iPhones te hebben gehad ben ik benieuwd naar wat Samsung te bieden heeft. Het lijkt me gaaf om zo’n revolutionair vouwtoestel te testen. Als het gaat om specificaties neig ik ook steeds meer naar andere telefoons en dit zou een mooie stap zijn om dit eens uit te proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WorstmetJus
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 30-05 19:21
Ik zou heel graag de fold5 testen. Als sinds de eerste fold ben ik geintrigeerd door het nieuwe concept. Elk jaar twijfel ik of ik niet een keer de gok moet wagen. Waar in het standaard smartphone helemaal niks interessants meer gebeurd zie ik het voor nu wel als de toekomst, in ieder geval voor mij. Ik ben vooral benieuwd hoe je zo'n groot binnenscherm in de praktijk gebruikt en hoeveel je nog tegen niet-geoptimaliseerde apps aanloopt. Ook ben ik benieuwd hoe je dan het buitenscherm gebruikt en of de breedte juist handig is voor gebruik met 1 hand of dat je toch beter af bent met een iets breder scherm.

Daarnaast ben ik ook geinteresseerd in Samsungs software. Hoe verhoudt oneUI zich met de Pixel die ik nu heb, Oxygen OS van mijn vorige telefoon en de iOS van mijn vrouw?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyingCrow
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 28-05 12:34
Ik wil graag de Galaxy Z Fold5 testen, ik ben heel benieuwd naar de werking van het vouwbare scherm en hoe het zich verhoud tot de weergave van afbeeldingen en films verhoudingen. Bied het scherm echt significant meer voordelen in het gebruik of blijft het bij een gimmick? De vakantie periode is een ideaal moment om dit te testen, meer beschikbare tijd, een periode om veel foto's te nemen en series om te downloaden om op reis te bekijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrfatmen
  • Laatst online: 02:58
Graag zou ik de Galaxy Z Fold5 willen testen.

Koop elk jaar altijd de nieuwste pixel telefoon omdat ik graag met de technologie wil mee blijven gaan.
Sinds enkele jaren overweeg ik een fold aan te schaffen echter houd de prijs mij op dit moment nog tegen.
Het lijkt me geweldig om dit toestel te mogen testen en hier een mooie uitgebreide review over te schrijven hier op tweakers. Als software ontwikkelaar denk ik dat een mooie diepe review geen probleem moet zijn.

Heeft uw auto pijn? Ga dan naar de onderdelenlijn
Het bedrijf waar ik met veel plezier werk - Mijn eigen vertrouwde domein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjtienuh
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 30-05 16:21
Wil je meedoen aan dit testpanel?
Ja ik ga heel graag mee doen aan deze test!

Laat het ons weten in een reactie onder dit forumtopic welk toestel jij graag wilt testen
Ik wil graag de Fold5 testen gezien de grote van het totale toestel, hierbij wil ik ervaren hoe makkelijk hij toch in de broekzak past en daarnaast het voordeel van het extra grote scherm wil ervaren.

Waarom en hoe je ‘m van plan bent om te testen
Ik wil deze graag testen omdat ik al jaren geen Android meer heb gebruikt en ik graag het huidige gebruiksgemak en de voordelen/nadelen van de verschillende besturingssystemen wil ervaren.

Ik ga hem gebruiken in mijn dagelijkse leven zoals ik hem nu ook gebruik. Belangrijkste aspect zal de camera van het toestel zijn. Waarmee ik graag foto's maak van onze jonge kindjes. Deze zijn 2 en 4 en in de bloei van hun opgroeiende fase. Daarnaast lijkt het me ideaal om het scherm uit te vouwen ter vervanging van een tablet erbij te pakken om dingen op te zoeken op een toch wat groter scherm. Verder gebruik ik het toestel voor Whatsapp, social media, spelletjes en mail verkeer zowel zakelijk als prive. Ik ben benieuwd hoe het scherm zich houd in zonnige omstandigheden met het weergeven van alle informatie en hoe ver kan het licht dempen wanneer het donker is

[ Voor 7% gewijzigd door sjtienuh op 28-07-2023 10:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meller
  • Laatst online: 28-05 23:06

Meller

Much to learn, you still have

Doe graag mee en zou dan graag de flip willen testen. Klein en compact.

Mijn dagelijkse telefoon is nu een S22 met 2 sims voor werk en prive. Ben benieuwd of dat met de flip ook zo handig werkt en wat mogelijk nog meer voordelen zijn. Daarnaast de accuduur, gesprekskwaliteit en snelheid. Moet regelmatig multitasken of klik mijn telefoon via usb-c aan een scherm om iets te doen voor mijn werk. Benieuwd of deze dat ook zo kan.

Core i5-4570, 8GB, 250 GB SSD, GT730 2GB, S20, Fossil Gen4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joslohuis
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 08:46
Ik wil de fold 5 wel testen, nu in het bezit van en pixel 6 pro. Ben benieuwd of het vouwbare voordeel heeft tov een niet vouwbaar scherm. Is de Camera goed tov van mij huidige.

Gr. Jos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 30-05 14:19

Barrycade

Through the...

Ik zou graag de Flip willen proberen, ik stam nog uit de tijd dat flipphones en kleine gsm's heel hip waren en dat de huidige trend juist alleen maar groter =beter lijkt.

Mijn huidige Motorola G Pro is af en toe wat traag aan het worden, dus ben rustig aan het rond kijken voor een vervanger.

En het kleine concept spreekt me wel aan, maar ben toch benieuwd naar de vouw functie en hoe duurzaam en werkzaam dat is in de praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tommerd_
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 29-05 19:00
Ik zou graag de Fold 5 willen testen! Als enthousiast product tester en reviewer (al hoewel nog niet op deze site) test ik altijd graag de nieuwste toestellen en producten. Op dit moment een iPhone die op zijn einde loopt maar heb toestellen met iOS en Android in het verleden gehad en gebruikt. Geen specifieke voorkeur voor 1 van de 2 besturingssystemen, sta er helemaal open in.

Samsung levert op dit moment de meest interessante telefoons volgens de aankondigingen, maar de vraag is natuurlijk wel of ze dit ook daadwerkelijk waar weten te maken. Dat zou ik dus graag testen en over willen schrijven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ucsdcom
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12:22
Heel graag zou ik de Samsung Flip 5 testen.

Als belangrijkste onderdeel zou ik graag naar het nieuwe grote buitenscherm willen kijken. Hoe is de weergave, zijn de kleuren mooi, kis het ook afleesbaar in de felle zon etc. Wat kan je er voor een toepassingen mee bedenken, hoe werken de experimentele front screen apps en hoe nuttig is dat buitenscherm echt in de dagelijkse praktijk.

Wat verder interessant is: wat is de reactie van mijn omgeving? Zien zij zo'n toestel zitten als ze er nog nooit een gezien hebben? En hoe is dat als ze hem een keer in hun handen hebben en mijn verhalen er over horen?

En natuurlijk "the look & feel" inclusief hoe bruikbaar is zo'n vouwtelefoon nu en welk advies heb ik voor overstappen ja of nee?

En ik kan vermoedelijk ook nog een Flip 3-5g er naast zien te krijgen. 2 iteraties terug en wat zijn de veranderingen? En daarbij denk ik dan vooral aan het oude scharnier ten opzichte van het nieuwe scharnier.

Leuk! Echt wel zin in.

[ Voor 4% gewijzigd door ucsdcom op 28-07-2023 13:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 09:55
Graag zou ik de Fold 5 willen testen. Voor mijn werk sleep ik nu een Dell XPS 13 laptop rond van vergadering naar vergadering. Gaat de Fold dit oplossen als alternatief vraag ik mij af dat ik de laptop veel minder nodig heb, of helemaal niet meer?
Met het scherm op de buitenkant hoop ik ook mijn afspraken snel te zien, en zo op tijd bij de volgende vergadering te zijn.

Ik heb nu dual-sim in mijn prive S23U, dus kan de werk sim zo over zetten in de Fold 5. Dan heb ik ook gelijk een idee hoe de gewichten en formaat zich met elkaar verhouden.

Hopelijk wordt ik uitgekozen de telefoon te testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RepareerDroid
  • Registratie: September 2022
  • Niet online
Ik zou graag de Samsung Galaxy Z Flip5 willen testen.

Ik ben al tijden aan het wachten op de Flip5, zeker op het grotere buitenscherm, maar ik ben nog altijd niet overtuigd. Ik heb jarenlang klaptelefoons gebruikt, zelfs als 2e toestel naast een reguliere smartphone, vanwege de veelzijdigheid. Maar de mindere robuustheid en het voorlopig nog vrij beperkte buitenscherm van de huidige generatie zorgen toch voor twijfels. Valt hier mee te leven of kan ik het zelfs helpen verbeteren? Ook wil ik graag het nut van de laptop stand (half opengevouwen) onderzoeken. Dit lijkt mij zeer handig, maar hoe bevalt dit in de praktijk met het relatief dunne scherm van de Flip5? En ik zal zeker ook kijken naar het gebruik op lange duur en de repareerbaarheid (8/10 bij de Franse reparatie index. Zou dus relatief goed moeten zijn).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennisk.
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
Leuke actie!

Als het kan dan zou ik graag de Samsung Galaxy Z Fold 5 willen testen. Het lijkt me interessant om de stap terug naar Android te doen en dan direct naar een toestel met features als de Fold 5. Waarom ik met name dit toestel wil testen, is de mogelijkheid tot multitasken. Momenteel zijn we bezig met het plannen van een bruiloft en mijn huidige smartphone ja dan simpelweg niet prettig om mee te werken en zou het juist helpen om meerdere vensters tegelijkertijd open te hebben. Uiteraard zal ik hiervoor de S Pen aanschaffen voor het echte test werk.

Dual preview zal een functie zijn die mijn kinderen vooral leuk gaan vinden.

Al met al genoeg leuks om te testen en ik kijk er naar uit.

Reviews

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrkleze
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 11-10-2024
Ik zou graag de fold5 willen testen. Ik ben heel erg benieuwd hoe het scherm zich houd met het vele knikken van het scherm. Ik ben ook benieuwd in hoeverre dit apparaat de tablet gaat vervangen. En mijn huidige Samsung S10+ is defect geraakt, dus ik moet toch een nieuwe telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• worldfastest
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 15-04 16:16
Ik zou graag Fold5 willen testen.

Lang geleden altijd een flip telefoons gehad (oa. Razer) Dit beviel me altijd prima. De laatste jaren naar de IPhone overgestapt omdat dit via werk werd aangeboden.

Ik zou graag willen testen hoe dit zakelijk werkt. En dan vooral het grotere scherm. Onder andere Outlook, Teams meetings, Word documenten bewerken en lezen.

You only live once, so enjoy the ride.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fewzr
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 28-05 23:27
Oke oke, doe maar een Flip5 dan! Stiekem ben ik wel eens benieuwd. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xilvaro
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 30-05 13:36
Ik wil 1 van beide wel testen, ik heb nog nooit een Flip of Fold telefoon gehad maar ben toch heel benieuwd.

Ik gebruik mijn telefoons altijd wel vrij intensief, ik heb 2 simkaarten, zakelijk en privé. Dus privé vooral browsen en het occasional spelletje. Zakelijk vooral mail, teams, remote desktop, remote management, etc.

Kleine voorkeur voor de Flip, weet alleen niet waarom, denk nostalgie met flipphones van vroeger :D

[ Voor 13% gewijzigd door Xilvaro op 28-07-2023 16:19 ]

What seems to be the officer, problem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjlgt
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Zou toch wel heel graag de Fold willen proberen. Nu een iPhone en zit eraan te denken om er een iPad bij te kopen, maar hoe mooi zou het zijn om deze apparaten te combineren in 1 device? En daar lijkt me de Fold nu uitermate geschikt voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• f4b14n
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
Ik zou ook graag de fold 5 willen proberen. Met name de combinatie van het binnen en buitenscherm lijkt mij erg interessant, hoe je dat in de praktijk nou gebruikt.

Ik heb momenteel een telefoon en een Ipad. In theorie zou een Samsung Galaxy Fold beide apparaten kunnen vervangen, maar werkt dat in de praktijk ook zo goed? Is de batterij daar goed genoeg voor?

Ook gebruik ik vaak meerdere apps tegelijk op mijn telefoonscherm, wat echter niet heel ruim is (gezien mijn 5.9" telefoonscherm). Ik zou graag ervaren hoe dat op een groter scherm zoals op de Fold beter werkt.

Daarnaast ben ik ook benieuwd naar hoe slijtagegevoelig over de tijd het opvouwbare scherm is, gezien de op termijn scheurende schermen van sommige eerdere opvouwbare telefoons.

Dit alles en meer zou ik graag willen testen door de Fold normaal te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AP3X
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Na jaren Android, nu jaren iPhone.. heb altijd met een schuin oog gekeken naar de Flip phones van Samsung
Zou tof zijn deze een keer aan de tand te mogen voelen en te zien hoe deze zich verhouden tot de Android en iPhone devices van de afgelopen jaren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbenjoeri
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 31-05 22:46
Ik zou graag de Galaxy Z Fold5 willen testen, omdat deze handiger is dan een normale telefoon vanwege zijn grotere formaat. Ik ben van plan om hem te gebruiken als mijn dagelijkse telefoon en tablet, aangezien ik mijn telefoon meer dan 9 uur per dag gebruik. Met dit apparaat kan ik ook het mobiele netwerk van alle 3 de providers testen en de bevindingen delen met @jk-5 , aangezien een groter scherm toch handiger is voor dit doeleinde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunth
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 29-05 07:55
Wil de fold wel testen.
Apple user sinds jaren en nu een ultra 23 sinds lauch en dik tevreden van.
De fold lijkt me nog een stukje plezanter

iPhone 15 pro max nat tita|tv4 64|Airpods pro|airpods pro2|AW 6 grey| iPad Air 2020 blue| homepod mini grey|Airpods max blauw|Samsung s23 ultra green 512|Google pixel 7|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HansH
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-05 16:28
Mijn voorkeur heeft de Fold. De optie om naast een normaal formaat scherm, een groter scherm te kunnen gebruiken, vind ik interessant.
Ik ben benieuwd naar de zichtbaarheid van de vouw tijdens het gebruik en of deze als storend ervaren wordt/blijft.
De Fold zal ik gaan gebruiken als mijn daily driver, Mijn huidige Xiaomi 9T is zo langzamerhand aan vervanging toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brandonvds
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 27-05 18:17
Ik zou graag de Flip5 willen testen.

Na 2,5 jaar ben ik mijn iphone wel zat aan het worden, en vind het tijd voor iets nieuws.
Ik was mij al aan het oriënteren op een foldable.
Zag dat de nieuwe razer een halve downgrade was vergeleken met de vorige editie, maar de flip 4 de vouwrand in het scherm nog te duidelijk was.

Zodoende was ik al aan het wachten op de release en reviews van de flip 5, en wat is nou beter dan deze zelf op release te mogen testen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roald_
  • Laatst online: 31-05 14:27
Ik zou graag de Fold5 willen testen als daily driver.

Ik heb sinds de aankondiging van de vouwbare toestellen er met zeer veel interesse naar gekeken. Vanuit mijn opleiding en job in geleidende organische materialen en electronica is het mooi om te zien dat één van de meest tot de verbeelding sprekende voordelen van deze materialen eindelijk wordt toegepast in een commercieel apparaat.

Het voornaamste wat ik wil testen is of het groter scherm ook echt een voordeel is voor bepaalde toepassingen, bv. voor notities te maken bij een vergadering. Daarnaast ook of de nieuwe scharnier een voordeel biedt en hoe secuur het toestel aanvoelt. Ik kom van een Xiaomi Mi 9T (ondertussen met PixelOScustom rom) en ben benieuwd naar de Android ervaring bij Samsung en hoe deze aangepast is aan het grotere scherm (bv. ook in welke mate apps zijn aangepast of net niet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeanpaulvdmost
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 26-05 20:16
Hallo tweakers,

Ik zou wel de Flip 5 graag willen testen. “ Zowel zakelijk als privé d.m.v. dual sim”

- Hoe lekker flipt deze Samsung dicht wanneer je een gesprek ophangt
- Hoe flipt deze Samsung mooie foto’s
- Hoe vaak is het nodig dat ik deze samsung open flip vanwege het grote scherm aan de voorzijde.
(Compatibiliteit van apps)
- Hoe lang duur het voordat deze samsung zich zelf uit flipt bij een lege accu

Nee, maar alle geflip (gekkigheid) op een stokje; Ik ben samen met het bovenstaande vooral benieuwd naar hoe het toestel functioneert in het dagelijkse leven zowel privé als zakelijk. Biedt een opvouwbaar scherm daadwerkelijk een fijne dagelijkse functionaliteit of is het nog altijd een beetje een gimmick, en ben je dan beter af met toestel welke een vast standaard scherm heeft. Deze ervaring zou ik graag met jullie en onze mede Tweakers willen delen!

Groetjes van een bijna :D Geflipte ;)
Jean Paul

[ Voor 6% gewijzigd door Jeanpaulvdmost op 29-07-2023 19:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Honesty
  • Nu online

Honesty

kattenneus!

Ik kies ook voor de fold 5, het grote scherm zou voor mij ook een E-reader kunnen zijn en omdat ik een paar boeken per week lees is dat een mooi meegenomen als dat ook op de telefoon kan, verder zou ik veel navigatie gebruiken en het als walkman(dat was een oude mp3-speler) gebruiken tijdens het wandelen.
Voor mij lijkt dit de ideale mix tussen een tablet en een telefoon die in je broekzak past.
Ik gebruik nu een Sony xperia dus de camera's zijn ook belangrijk.
Ik ben zoals mijn naam doet vermoeden wel eerlijk, dus minpunten zal ik ook gewoon benoemen, groot minpunt aan de xperia was dat de software heel kort werd bijgewerkt, daar ik als pre order Guy het toetstel had gekocht vond ik dat wel een teleurstelling. Ik weet wel dat Samsung het langer doet.

Festina lente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bomberboy
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 01:12

bomberboy

BOEM!

Hoi,

Ik heb voorheen al de Galaxy Flip3 gehad, op dit moment de Flip4 en eigenlijk de Flip5 al besteld :-o
Toch ben ik ook heel nieuwsgierig naar de nieuwe Fold.

Indien ik het toestel in de loop van volgende week in handen kan krijgen, dan neem ik hem direct mee op zakenreis voor het werk. Ik zal redelijk wat uren op het vliegtuig zitten richting Australië, veel on the road zijn en dan ben ik wel benieuwd tot op welk niveau de Fold mijn laptop kan vervangen.
Ik Flipper dus al wel een aantal jaren, maar heb nog niet de sprong naar de Fold gemaakt aangezien ik het toch een hoge prijs vind. Misschien moet ik toch die sprong maar eens maken en dan beslissen of het gelipte grote scherm de de meerprijs waard is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Letmeshow
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 09-05-2024
Goedenavond Tweakers,

Graag zou ik de Galaxy Fold 5 willen reviewen.
Heel benieuwd ben ik vooral naar de volgende usecases en wil ik die (zo professioneel mogelijk!) testen:

- Vormfactor: Hoe is een Fold in dagelijks gebruik, wat zijn de voordelen van het grotere scherm?
- Kwaliteit/ontvangst GPS: Zowel hardlopend, als op de fiets leg ik grote afstanden af en wil ik tests doen.
- Fotografie: Wat zijn de prestaties onder verschillende lichtomstandigheden?
- Samsung ecosystem: Samenwerking/integratie met mijn Galaxy Tab, Galaxy Watch en Samsung Dex.
- WiFi/data snelheid/bereik ten opzichte van mijn oudere devices.

Vooral naar de vormfactor ben ik benieuwd en wil ik kijken welke mogelijkheden het biedt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperTweakerX
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 07-04 19:16
Beste Tweakers,

Ik zou graag de Galaxy Z Fold5 willen testen.

Ik zou graag willen zien hoe de combinatie van een tablet en een telefoon in de praktijk is. Als iPhone gebruiker sinds de iPhone 3GS en iPad gebruiker sinds de iPad 2, vind ik de Folds toch een heel interessant concept, en met de Fold5 (voornamelijk omdat ook de “gap” weg is) wilde ik toch misschien voor het eerst overstappen.

Ik ben van plan om voornamelijk de telefoon te testen als zowel content consumption device en tijdens het studeren als een productivity device. Om nog specifieker te zijn:
  • Kijken hoe de fold5 mijn iPhone 13 Pro Max en iPad Pro kan “vervangen”.
  • Testen hoe de battery-life is, vergeleken met een iPhone.
  • Kijken hoe goed multi-tasken werkt op een Fold telefoon.
  • Onderzoeken welke apps goed werken die ik dagelijks gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees_frl
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 07:19
Wat een leuke actie en wat een lastige keuze tussen deze twee toestellen!

Maar het is uiteindelijk gelukt:
  • ik zou ontzettend graag de Fold5 willen testen en een review publiceren
  • De reden om toch voor de Fold5 te gaan is de huidige behoefte en invulling van zowel in een gezin mediaconsumptie, foto, video en internet alsmede zakelijk veel onderweg en snel in staat zijn werkzaamheden op te pakken en productief bezig te kunnen zijn.
  • De Fold5 zal tijdens de testperiode een prominente plek krijgen in het gezin waarin ikzelf, maar ook mijn twee jongens veelal mediaconsumptie, gaming en internet zullen testen. Gedurende de dag zal ik de telefoon in een werkomgeving testen.
Fijne dag,

Kees :)

[ Voor 3% gewijzigd door Kees_frl op 29-07-2023 22:04 ]

WP Vaillant VWL75/6 A 230V | Boiler VIH RW 300/3 MR | 27 x 405 ZZO= 10.935 op Solar Edge 9 kW 3 fasen omvormer | Vent: Zehnder Q600 ERV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic Spirit
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 09-03 06:28

Mystic Spirit

PSN: mr_mysticspirit

Graag review ik de Fold 5. Lijkt me interessant om te bekijken of het grote scherm echt meerwaarde biedt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flapdrol85
  • Niet online
Ik zou de Fold 5 wel willen testen. Zou hem vanwege de hoge prijs niet aanschaffen, maar misschien wil ik na de test wel nooit meer iets anders. Ben benieuwd of het ook een fijne vervanger is van mijn tab a7 lite.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Belindo
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 31-05 22:17

Belindo

▶ ─🔘─────── 15:02

Zet mij maar op de lijst voor de Fold. Als 'noob' op gebied van reviews en high(er) end telefoons kan ik een review uit perspectief van de 'minder technisch onderlegde mens' schrijven. Ik heb altijd via m'n werk mobieltjes gehad uit de Galaxy A serie. Ben zeer benieuwd of er met een higher end mobiel dingen in het dagelijks gebruik anders zijn.

De Fold lijkt me ideaal om snel even wat extra real estate te creëren voor bijvoorbeeld een (werk) mail met een Word of Excel document. Tevens speel ik regelmatig op de Xbox met een site open op m'n mobiel voor tips/walkthroughs/videos voor een bepaald spel. Tevens speel ik soms nog wel via xCloud..

Coding in the cold; <brrrrr />

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harun911
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 05-02 01:43
Let's go! Ik ben heel benieuwd naar de Fold5. Ik volg de smartphone markt vrij intensief en heb zelf nog nooit de mogelijkheid gehad om een foldable in het echt te zien. Ik was zelf heel benieuwd naar de foldable van Xiaomi, maar nu de nieuwe foldable van Samsung uit is, zijn mijn voelsprieten weer daarop gericht! Lijkt me heel gaaf om dit toestel te testen en reken maar dat ik hem aan een zware reeks beproevingen ga laten ondervinden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14:49

Dennis1812

Amateur prutser

Ik wil de Fold graag testen om de vergelijking te maken met de Fold 3 en te kijken in hoeverre het toestel verbeterd is door de jaren heen

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13:00
Ik vind de toestellen in deze tijd eigenlijk te groot. Ik heb daarom een S23 omdat dat een van de kleinere top segment toestellen is.

Ik ben daarom zeer geïnteresseerd hoe de flip 5 bevalt. Standaard een stuk kleiner maar wel wat dikker (is dat erg?). Ook bel ik met mijn huidige werk erg veel, ben benieuwd of het telkens open en dichtklappen juist handig is of niet. Ooit een clampshell gehad maar dat was nog in de bel en SMS tijd.

Ook de accuduur is voor mij redelijk belangrijk, kom ik de dag door zonder bij te laden. Ik heb de mogelijkheid wel maar laad mijn s23 elke nacht tot 85 procent en dat is voldoende.

Als laatste benieuwd hoe gevoelig het scherm is voor stof en viezigheid en dat het niet beschadigd. Dit ga ik niet actief testen in de zandbak maar ben wel benieuwd of het snel beschadigd in dagelijks gebruik met elke keer open een dichtklappen. Zeker omdat ik vlakbij het strand woon en hier met mooi weer op het zand zit en de telefoon meegaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Die Bruine
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 12:17
Ik zou graag de Fold5 willen testen. Ik heb vrijwel elk toestel met een toetsenbord wel aangeschaft en goed gebruikt. Mijn laatste twee waren de Pro1 en de Pro1x. Vandaar dat ik geïnteresseerd ben in de Fold en de mogelijkheid om te kunnen typen. De Pro1x vond ik simpelweg niet krachtig genoeg voor bijvoorbeeld Citrix. Een Fold (Google zie ik als mogelijk alternatief) heeft hardware aan boord en beschikt over een groter scherm met een hogere resolutie. Met zulke eigenschappen moet ik effectief productiever kunnen zijn op een Fold. Daarnaast bood de Pro1x USB C aansluiting geen Alt-mode, waardoor ik mijn Nreal Air niet kon combineren met de telefoon. Al met al blijkt die Pro1x een miskoop te zijn. Een Fold is voor denk ik de logische volgende telefoon. Het volgende zou ik graag willen testen:
  • Productiviteit in combinatie met Citrix en Teamviewer;
  • Alternatief voor toetsenbord, softwarematig;
  • Combinatie van Nreal Air en AR;
  • Praktijkgebruik DEX met externe hardware;
  • Content bekijken en games spelen, biedt het scherm dan meerwaarde!?
Niet de gimmick, wel de productiviteit.

[ Voor 16% gewijzigd door Die Bruine op 30-07-2023 07:20 . Reden: Opsomming + typo ]

...heeft geleerd vandaag al te doen wat morgen pas hoeft te gebeuren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niels-cil
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 29-05 21:08
Ik zou graag de fold willen testen. Tot nu toe zag ik de meerwaarde nog niet van foldables maar ben benieuwd of deze telefoon mij hier toch op andere gedachte kan brengen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GtrCraft
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 30-05 11:00
Ik zou graag de Fold 5 willen testen.
Nieuwsgierig of deze mijn telefoon, tablet en laptop in 1 apparaat kan zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Laatst online: 13:59

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Ik zou graag een Fold 5 willen testen. En ik denk daar een goeie reden voor te hebben.

Ik vind de trend naar steeds grotere telefoons in veel gevallen onnodig. Ik worstelde heel erg met de overstap van mijn S21 Ultra naar een S23 Ultra, die ik vooral vanwege de accu en de camera gebruik, maar het formaat vind ik "té". Ik ben wel vrij merktrouw naar Samsung gebleven vanwege het vertrouwen in de fabrikant (ten opzichte van Chinees-geproduceerde spullen).

Heel, héél kort heb ik gedacht 'is zo'n Fold of Flip dan niet wat' maar ik was bang voor een groot compromis. Ik ben dus vrij kritisch op deze ontwikkeling en zou bij het testen graag het tegengeluid willen geven: Kan zo'n model mij overtuigen? Is het echt een compromis of is het juist vooruitgang? Ik heb redelijk wat ervaring met het uitgebreid testen van spullen en heb er ook vaker reviews over geschreven. Bovendien ben ik zelf productverantwoordelijk (wel software, geen hardware) en heb dus ervaring met het ontvangen en geven van feedback op ontwikkelingen.

Qua omgeving is die bij mij zeer uiteenlopend. Ik kampeer graag, schroom niet om mijn telefoon mee te nemen op een wandeling met de hond in de stromende regen en hobby ik enkele keren in de week in mijn werkplaats in een zéér stoffige omgeving (houtbewerking) waarbij het toestel ook vaak gebruikt word om projecten vast te leggen (foto en video). Het gebeurt dus ook regelmatig dat hij ergens af dondert of onder een laag rotzooi/stof begraven raakt.

Ik ben géén mobile gamer, dus dat aspect zal bij mij onbelicht blijven, maar omdat de chipset vergelijkbaar is aan mijn S23U verwacht ik daar ook geen review-meerwaarde in te vinden.

[ Voor 4% gewijzigd door HTT-Thalan op 30-07-2023 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frieda
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Leuke actie! :) ik zou graag de Fold willen testen, ben wel toe aan een nieuw toestel! Mijn huidige is alweer 6 jaar oud en ik kijk regelmatig rond voor een nieuwe. Had de Flip en Fold dan ook al in de winkel gezien, maar ben heel benieuwd naar het gimmick- vs bruikbaarheidgehalte van deze telefoons. Zou dus graag de Fold willen testen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AdmiralSnipe
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 30-05 13:17
Ik zou graag de Fold 5 willen testen. Momenteel gebruik ik ruim twee jaar de Z Fold 2 en heb ik nooit de behoefte gehad om te upgraden aangezien de nieuwere generaties in mijn ogen niet hele spannende verbeteringen bieden (op papier althans).

Samsung lijk met de Fold 5 ook weer een aantal kleine verbeteringen doorgevoerd te hebben vergeleken met de vorige generatie en moest natuurlijk ook met een toestel komen dat volledig dicht vouwt aangezien de concurrentie dat al een tijdje biedt.

Ik ben benieuwd hoe de Fold 5 zich in de praktijk verhoudt tot de Fold 2 en of het voelt als een kleine vooruitgang of dat de veranderingen bij elkaar opgeteld in de praktijk toch een hele andere ervaring bieden. Ik ben met name benieuwd naar de camera kwaliteit, hoe het toestel (en scharnier) aanvoelt en wat het verschil in snelheid is tussen de verschillende generaties.

~ Always look on the bright side of light ~ Battlelog: AdmiralSnipe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Felyrion
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:00

Felyrion

goodgoan!

Zou graag de flip5 willen testen. Nog geen vouwbaar toestel gehad dus ben wel benieuwd.

sleep: a completely inadequate substitute for caffeine

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wm1234
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 11:52
Ik zou graag de Galaxy Z Flip5 willen testen. Mijn abbonement loopt af, eind augustus en nu moet ik kiezen na mijn s21 voor een s23 of fold.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 31-05 21:47

Rubman

Retarded or just overjoyed!

Ik zou de fold wel willen testen.

Ben vaak onderweg en bij verschillende klanten en projecten en on dan alles in 1 te hebben ipv telefoon en soms tablet voor bellen en dingen uittekenen en notities bijhouden etc is wel erg prettig.

Gewoon werk gebeurt op de laptop, die zal hij niet snel vervangen maar veel zaken schrijf ik nu tijdens meetings uit op papier of soms tablet en worden getekend als whiteboard, om vervolgens over genomen te worden op pc met teken programmas en notities.
Het zou veel schelen om de telefoon open te kunnen gebruiken als kleine tablet.

Daarnaast ben ik prive wel benieuwd hoe het is om hierop films te kijken en wat te gamen, is het grotere scherm daar geschikt voor en werkt het fijner of is het juist eigenlijk een belemmerende factor gezien het veelal voor reguliere schermen gemaakt is.

Daarnaast zal ik ook testen op het scharnier, hoe zit hij in zakken e.d. en uiteraard de accuduur gedurende de dag, houdt hij het vol of wordt het bij laden wanneer mogelijk om de dag door te komen

Oh en als niet Samsung liefhebber behalve een tab 8 ultra hoe is de Android skin tegenwoordig op mobiel, nog steeds bloatware en vertragend of inmiddels goed en snel bruikbaar.

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [MAUS]
  • Laatst online: 14:29
Ik gebruik al jaren de Samsung Galaxy S (ultra) telefoons, maar de Fold valt voor mij helaas buiten budget. Graag zou ik dus meedoen met deze actie om de Galaxy Z Fold 5 te kunnen testen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42dpi
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 15:06

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

Ik zou de Fold5 wel willen testen voor om te kunnen zien of die een midden weg is tussen een Galaxy ultra en Galaxy tablet, ik komt best vaak de beperking van beide tegen en mogelijk kan de fold5 daar een oplossing voor zijn.

Zei het tekeningen maken, aantekening, uitleg per foto kunnen geven en monitoring overzicht te kunnen hebben (scherm formaat) het lezen van documentatie, ik mis op mijn tablet best vaak een goeie camera en het delen vanaf telefoon komt weer tijd en handelingen laat staan twee os'en onderhouden.

Testen in dagelijkse bezigheden: foto's maken, lezen, monitoren, documentatie laten zien, tekenen.

Si vis pacem, para bellum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgetfreak
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14-09-2024
Als jurist werk ik de hele dag op mijn telefoon.
Daarbij wisselt het gebruik vooral tussen de kortere berichten en lappen tekst (die al dan niet beveiligd worden verstuurd).

Ik zou heel graag willen testen hoe de Galaxy Fold5 -en vooral het wisselen tussen het compactere scherm en het grote scherm - zich daarbij staande houdt t.o.v. mijn S22+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 111759

Als doorgewinterde iPhone gebruiker lijkt het mij een uitdaging om te kunnen ervaren of, zoals veel Samsung gebruikers en Samsung zelf ook, zeggen dat Apple inderdaad achter de markt aan hobbelt. Daarvoor wil ik de Fold 5 wel voor gebruiken.

[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 111759 op 30-07-2023 21:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __R__
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 11:39
Ik wil graag de flip5 testen als side by side met mijn huidige flip4 waar ik ook een mening over heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobTinga
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 30-05 17:53
De Z Flip 5 zou ik wel willen testen/reviewen om te kijken of dit een mooie vervanger voor mijn S20 Ultra welke ik zowel prive als zakelijk gebruik. Momenteel gebruik ik zakelijk heel veel een samsung Tablet om aantekeningen te maken tijdens vergaderen, todo list enz. Het zou fantastisch zijn als dat allemaal met 1 apparaat zou kunnen wat ook nog in de broekzak past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Segafreak83
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-12-2024
Ik zou de Flip 5 wel willen testen, zeker om ook het zien hoe het nu bevalt. En hoe volwassen de techniek nu geworden is op dat vlak.

Allerlei toestellen gehad, van HTC tot Apple en Samsung.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizojojo
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 31-05 21:55
Ik zou graag de Galaxy Z Fold5 willen testen, omdat ik benieuwd ben naar de innovatieve mogelijkheden van het vouwbare scherm en hoe het zich verhoudt tot mijn huidige Apple iPhone 13pro. Daarbij zou ik de Fold5 willen gebruiken voor mijn helpdeskfunctie om naadloos te schakelen tussen werkgerelateerde en persoonlijke gesprekken evenals het raadplegen van ticketsystemen/ one note etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Ik zou de Fold5 willen reviewen en deze vooral vergelijken met mijn S22 Ultra en Tab. Heb al even kennis mogen maken met de Fold5 en het concept lijkt best iets toe te voegen, vooral voor zakelijke apps in multi-window. Ben benieuwd hoe dat bevalt als ik 'm wat langer kan uitproberen (ook voor niet-zakelijke doeleinden), zeker icm de Watch6 Classic die in bestelling staat. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sunturion
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 26-05 20:08
Ik zou graag de Fold 5 willen testen. Bij mij zal het dagelijks gebruik als zakelijke gebruiker (Outlook/teams) maar ook die van een zware media user (streaming) naar voren komen in de review

In the name of God, impure souls of the living dead shall be banished into eternal damnation. Amen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blue13x
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 30-05 10:08
Ik wil de flip 4 reviewen, aangezien ik fold 2, 3, 4 en nu 5 heb gekocht en wil kijken hoe de flip anders of beter is.

[ Voor 23% gewijzigd door blue13x op 31-07-2023 00:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blitskikkert
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 28-05 15:43

Blitskikkert

Projectmanager Tweakers Partners
Topicstarter
Bedankt voor al jullie reacties! De termijn om te reageren en daarmee mee te dingen naar deelname aan dit testpanel is inmiddels verstreken. We nemen deze week contact op met de winnaars!
Pagina: 1 2 Laatste

Dit topic is gesloten.