Fake webshop?? Of echt?

Pagina: 1
Acties:
  • 1.704 views

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reactz
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 13-01 00:18
Ik ben al een tijdje aan het rondkijken voor een drone. Gisteren kreeg ik een advertentie van de volgende webshop:
*knip* link winkel
De producten die ze aanbieden zijn erg goedkoop maar is het ook te vetrouwen? Ook bestaat de site pas kort.

Ik heb wat onderzoek gedaan en de reviews die te vinden zijn, zijn allemaal positief en ik kan nergens vinden dat het een fake site of scamsite is. Ook hebben ze een keurmerk van webwinkelkeur (is ook te checken via die site)

Zijn de prijzen te mooi of waar te zijn?

Ik heb gekeken hoe je kan betalen en dit kan via klarna dus ook achteraf. Hier is ook aankoopbescherming. Ook kan je in 3 termijnen betalen via in3.

Ik ben erg sceptisch ook al kan je achteraf betalen.

Is het mogelijk dat je toch wordt opgelicht??
Wat denken jullie? Kan er iets mis gaan als je achteraf betaald?

[ Voor 3% gewijzigd door Yorinn op 27-07-2023 09:02 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-05 10:45

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Videokaart die nergens onder de 930 is, staat daar 799, lego voor bijna helft van de prijs op huidige prijzen..

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Ik ken de site die ik link verder ook niet, maar het geeft wel wat meer info; https://webshopchecker.nl...veel-mis-met-gendeals-nl/ ik zou de kat even uit de boom kijken.

[ Voor 11% gewijzigd door CH4OS op 27-07-2023 02:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• msteggink
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02:30
Registratiedatum 2023-06-20.
Adres is een huisadres.
Assortiment is heel divers en aan de goedkope kant.
De namen komen wel overeen met de KVK.

In het beste geval is het een dropshipper en wacht je weken o pje spullen en in het ergste geval malafide. Maar ik zou inderdaad de kat uit de boom kijken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:10

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

En voor de zekerheid: betalen met je creditcard, dan kan je in geval van niet leveren je geld vaak terugclaimen.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 21:18
En mocht je geen CC hebben ze bieden ook Klarna aan.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• bombadil
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

Ze voeren het 'webwinkel keurmerk' maar zijn niet te vinden op de site van het keurmerk zelf. Lijkt me een grote rode vlag.
msteggink schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 02:22:
Registratiedatum 2023-06-20.
Adres is een huisadres.
Assortiment is heel divers en aan de goedkope kant.
De namen komen wel overeen met de KVK.

In het beste geval is het een dropshipper en wacht je weken o pje spullen en in het ergste geval malafide. Maar ik zou inderdaad de kat uit de boom kijken..
Wie zegt dat die gegevens echt van de website zijn en niet willekeurig opgezocht?

Nadeel van credit card of Klarna (naast administratief gedoe en eventueel goedkope namaak toegestuurd krijgen) is nog dat je persoons-&adresgegevens ook geopenbaard zijn.

"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Archie_T
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:45
Review van AJ advocaten in Ridderkerk (bestaat niet) en review op webwinkelkeur.nl gaat over iets van drie jaar geleden. Dit terwijl ze net een maand bestaan. Klinkt betrouwbaar!
Twee jongens die net een shop beginnen en nu al Lego heel goedkoop kunnen aanbieden, klinkt ook goed!
Ik zou hier niet m’n geld heenbrengen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aschtra
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 22:04
Fake.

Aanvulling op bovenstaand is dat dezelfde reviews over lego allemaal na 5 dagen binnenkomen maar wel verschillende namen op de 3 verschillende review sites.
Zo zijn er meer dezelfde reviews op meerdere sites maar dan door iemand anders geplaatst.

Die ‘mensen’ overigens allemaal ook maar 1 review

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Modbreak:Zoals ook in Shopping Forum Beleid staat, is het vragen naar shopervaringen niet de bedoeling. Ook niet of een winkel echt of nep is.

Dit topic doe ik om deze reden dan ook op slot.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.