Tweede Hue bridge icm Google WiFi

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cello-1983
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 30-07 21:36
Mijn vraag
Het moment is aangebroken, ik ben toe aan een tweede Hue bridge. De beloofde max 50 apparaten zijn er in de praktijk 63 maar ik heb meer nodig.

Op het oog een simpele klus maar ik kom er niet uit - de tweede Hue bridge krijg ik niet gevonden niet in de Hue app althans. Ik vermoed dat ik een denkfout maak icm met de Google WiFi - de eerste Hue bridge is daar direct ingeprikt maar waar laat ik de tweede?

Ik dacht het op te lossen met een switch maar dit werkt niet en nu loop ik vast :)

Drie concrete vragen;
1) Hoe krijg ik de tweede Hue bridge aangesloten zodat deze vindbaar is in de Hue én Google Home app
2) Is het probleem met de assistant al opgelost?

Probleem met 2 Hue bridges en Google assistent

3) Wat is de beste manier om lampen en of apparaten toe te voegen aan de tweede bridge - ik heb gelezen over een split in beneden en boven maar dat is niet handig want ik heb alles al werkend.

Met name vraag 1 is het meest relevant :)

Alvast bedankt!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heiyu
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 23-09 14:36
Wat heb je geprobeerd met de switch? Je haalt de 1e Hue bridge eruit, en sluit daarop de switch (sommige switches hebben een uplink port, zoja gebruik deze). Aan de switch sluit je de 2 Hue Bridges. Als het goed is zou dit moeten werken.

[ Voor 14% gewijzigd door heiyu op 26-07-2023 17:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cello-1983
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 30-07 21:36
De switch is nu verbonden met de Google router
Eerste Hue bridge op de switch: werkt
Tweede Hue bride op de switch: werkt nu ook!

Nu alleen nog de Google assistant werkend krijgen met die bridge en de daar op aangesloten apparaten

[ Voor 55% gewijzigd door Cello-1983 op 28-07-2023 20:48 ]