Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Topazz
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 26-07-2023
Mijn vraag
Hey allemaal. Long story short, kamp nu 2 weken met problemen van me pc, eerst leek het drivers issues, maar vermoed toch een hardware probleem nu aangezien ik de pc niet eens kan voorzien van power. Dacht eerst dat het de voeding was en ook nieuwe psu gekocht,maar hiermee probleem niet verholpen. Is het nu aannemelijk dat me moederbord dood is gegaan? En zo ja, wat is een goede vervanger?

Relevante software en hardware die ik gebruik

Current specs zijn

: Radeon GTX 480 1gb
: 2 voedingen, oude is Corsair CX450M, nieuwe NZXT C650
: intel i5 iets? Kan specs niet opmaken/terughalenAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_VzG9I7tq9gLwo4F8a19W8EJffI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sG8QFZW6vjL4pFyWdpW8r3st.jpg?f=fotoalbum_large
: Samsung ssd 500gb 750 EVO
: 2 setjes 8gb ram Corsair DDR4
: moederbord is Gigabyte GA-B150-HD3P

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

Wel eerst had ik moeite met beeld krijgen van me videokaart, even later kwam ik in loop met een BSOD van automatic repair en als errorcode Critical Process died. Windows toen gereset via USB installion tool. Dat werkte prima, alleen werd me videokaart nog niet herkend. Toen ram geheugen verwijderd en geswitched, gpu in een andere slot geprobeerd en toen bleef hij in een loop van 3 seconden opstarten en moederbord aan en meteen weer uit en opnieuw. Sindsdien het enige wat hij doet is een blauw ledlampje aangeven, zelfs als de powerknop uitstaat. Ik moet de stroomkabel eraf halen wil dat blauwe lampje weggaan.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiN ONeZ
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11:32

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

Haal je batterij van het mobo er eens af, en haal hem dan eens van de stroom, heeft je cpu een onboard vga, verwacht het haast wel, ga daar eens op draaien?

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ɯoǝʇ uıǝʇ ƃǝʞʞǝɹ ʍoɹpǝu ®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Nu online

nelizmastr

Goed wies kapot

Een GTX480 is geen radeon, dat is een ouwe Nvidia kaart uit 2010 die bekend stond om het feit dat je er een ei op kon bakken. Zal nu onderhand wel doorgefikt zijn.

Zonder onderdelen te wisselen kun je helaas niet met zekerheid zeggen welke kapot is.

Heb je al in de handleiding van je moederbord gekeken wat de blauwe led betekent?
Kun je het systeem aanzetten met een schroevendraaier? Dus even de aan/uitknop loshalen en de pinnen aantikken met een schroevendraaier (metalen deel uiteraard), kan namelijk ook een defecte knop zijn dat hij niet doorstart.

Ook bij het vervangen van de voeding alle kabels goed aangesloten en niet bijv. de PCIe voeding in de processor voeding gestopt etc.?

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLMaca
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 14:24
edit: @Topazz Was misschien beter geweest om in je vorige topic verder te gaan. Daar waren al een aantal vragen beantwoord die we je hier nu ook weer stellen.
Schermen geven geen beeld/geen signal van de pc
nelizmastr schreef op dinsdag 25 juli 2023 @ 21:09:
Een GTX480 is geen radeon, dat is een ouwe Nvidia kaart uit 2010 die bekend stond om het feit dat je er een ei op kon bakken. Zal nu onderhand wel doorgefikt zijn.

Zonder onderdelen te wisselen kun je helaas niet met zekerheid zeggen welke kapot is.

Heb je al in de handleiding van je moederbord gekeken wat de blauwe led betekent?
Kun je het systeem aanzetten met een schroevendraaier? Dus even de aan/uitknop loshalen en de pinnen aantikken met een schroevendraaier (metalen deel uiteraard), kan namelijk ook een defecte knop zijn dat hij niet doorstart.

Ook bij het vervangen van de voeding alle kabels goed aangesloten en niet bijv. de PCIe voeding in de processor voeding gestopt etc.?
Moederbord: https://www.gigabyte.com/Motherboard/GA-B150-HD3P-rev-10#ov

Handleiding: https://download.gigabyte...82d341a2efa2504f36629d033

Blauwe led: pagina 16 / HD (Hard Drive Activity LED, Blue)

@Topazz Tip: Blaas af en toe eens het stof uit je PC. Je CPU koeler zit vol met stof, wat ook niet je koeling ten goede komt.
Als ik het goed zie heb je de CPU voeding niet aangesloten? Ik kan dat moeilijk zien in je afbeelding.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dxCaDBT5ETcyXZj9yBD0o0V5ot0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ICZXXe9SxyTluq3ILW2S14MM.jpg?f=fotoalbum_large

Probeer eens terug naar de basis te gaan.
1 ram stick erin, geen HDD's gekoppeld, je GPU er ook uit. Monitor op je onboard HDMI / VGA of DVi en proberen op te starten en in je BIOS te komen. Dan ben je al een stuk verder.

Als de GPU net zo vol zit met stof als je CPU, dan verbaast het mij niet zoveel eerlijk gezegd dat de handel stopt met werken.

[ Voor 5% gewijzigd door NLMaca op 25-07-2023 21:32 . Reden: dubbelpost? ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

En als je aan het testen gaat, haal je systeem eens uit de kast, zodat je kortsluiting uit kunt sluiten. Kans is klein, maar als je toch gaat schroeven kun je net zo goed gelijk alles uitsluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Topazz
NLMaca schreef op dinsdag 25 juli 2023 @ 21:29:
edit: @Topazz Was misschien beter geweest om in je vorige topic verder te gaan. Daar waren al een aantal vragen beantwoord die we je hier nu ook weer stellen.
Schermen geven geen beeld/geen signal van de pc

Aah excuses voor de verwarring. Nog redelijk onbekend met topic gebruik hier, maar had verwacht dat er liever 2 aparte threads waren dan 1.

[...]

Moederbord: https://www.gigabyte.com/Motherboard/GA-B150-HD3P-rev-10#ov

Handleiding: https://download.gigabyte...82d341a2efa2504f36629d033

Blauwe led: pagina 16 / HD (Hard Drive Activity LED, Blue)

@Topazz Tip: Blaas af en toe eens het stof uit je PC. Je CPU koeler zit vol met stof, wat ook niet je koeling ten goede komt.
Als ik het goed zie heb je de CPU voeding niet aangesloten? Ik kan dat moeilijk zien in je afbeelding.

Ik probeer me pc regelmatig te cleanen, maar het is echter wel een oud systeem van ruim 8 jaar denk ik, dus heb het wat verwaarloosd.3
Cpu at the time was aangesloten .

[Afbeelding]

Probeer eens terug naar de basis te gaan.
1 ram stick erin, geen HDD's gekoppeld, je GPU er ook uit. Monitor op je onboard HDMI / VGA of DVi en proberen op te starten en in je BIOS te komen. Dan ben je al een stuk verder.

Als de GPU net zo vol zit met stof als je CPU, dan verbaast het mij niet zoveel eerlijk gezegd dat de handel stopt met werken.
Geprobeerd met bovenstaande setup maar nog geen reactie, voeding lijkt ook niet te lopen

Edit: heb gereageerd in jouw bericht blijkbaar. Excuses, snap het quote/reactie gedeelte nog niet helemaal op tweakers

[ Voor 3% gewijzigd door Topazz op 26-07-2023 12:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Topazz
TERW_DAN schreef op dinsdag 25 juli 2023 @ 21:34:
En als je aan het testen gaat, haal je systeem eens uit de kast, zodat je kortsluiting uit kunt sluiten. Kans is klein, maar als je toch gaat schroeven kun je net zo goed gelijk alles uitsluiten.
Hoe bedoel je dit? Moederbord en alles verwijderen of?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Topazz
nelizmastr schreef op dinsdag 25 juli 2023 @ 21:09:

Aah excuses, stond op de gpu dus nam aan dat het de volledige specificatie was. Tis idd al een oude kaart dus ook zolangzamerhand toe aan een
upgrade.

Welk gedeelte nan de aan/uitknop bedoel je?Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iIZ8uNCBCpxsC8YcVEezbY_61JM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/av87vJZHq9o5orcPkOttCSsO.jpg?f=fotoalbum_large

Of bedoel je op het moederbord?
Bovenstaande had iemand idd de handleiding gelinkt van me moederbord en blauw light vermeld blijkbaar hdd acitivity maar heb zowel met een andere hdd en zonder geprobeerd maar alsnog geen reactie van moederbord of andere systemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Topazz schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 12:08:
[...]

Hoe bedoel je dit? Moederbord en alles verwijderen of?
Ja, gewoon uit de kast halen en testen op de moederbord doos bijvoorbeeld. Hoe meer je kan uitsluiten, hoe beter.
Topazz schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 12:16:
[...]

Welk gedeelte nan de aan/uitknop bedoel je?[Afbeelding]

Of bedoel je op het moederbord?
De 2 pinnetjes op het moederbord. Als je die kortsluit met een schroevendraaier doe je feitenlijk hetzelfde als wat de aan/uitknop doet.
Pagina: 1