Schermen geven geen beeld/geen signal van de pc

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Topazz
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 26-07-2023
Hallo allemaal,

Nieuwe user dus weet niet of dit de juiste topic/plaats is, maar had vandaag een probleem ondervonden met me beide schermen.

Speelder eerder een game met me maat, It takes Two, waarna ik na 2u ongeveer een crash kreeg om me linkerscherm met een Error, waarin ongeveer stond dat windows update een andere driver had gedownload/gebruikt dan AmD. Wat er precies instond kon ik me niet herinneren, maar ik wou eerst verder. Zon 3 u later kreeg ik een nog een crash waarbij ik me pc moest restarten en sinsdien heb ik geen schermen meer die worken icm me pc. Nu probeer ik Safe mode te activeren of een systeemherstel maar geen van de methodes online hebben tot dusver gewerkt. Enig idee wat ik nog kan doen?

De schermen zijn een Samsung S22D390Q en een
Aoc G2460VQ6??

Wat ik tot dusver heb geprobeert is;
- hdmi kabels gecheckt voor schade (niks zichtbaars)
- monitoren getest op mijn playstation (werken prima daar, ook met de hdmi kabels)
- power knop 3x ingehouden en en gerestart voor safe mode. Hoorde wel een bliepje maar kreeg geen beeld.
- cmos batterij eruit gehaald en terug ingedaan
- videokaart afgezonderd en hdmi kabel in default moederbord geplaatst, ook geen beeld
- andere stopcontact geprobeerd

Enig idee wat ik nog kan doen om safe modus/herstel te proberen?

Beste antwoord (via Topazz op 22-07-2023 18:23)

• SAiN ONeZ
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19:40

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

biosbatterij eruit gehaald terwijl de stroomkabel nog in de voeding zat?

die moet er ook uit, ligt niet aan je vga als je onboard ook niet werkt.. Haal je geheugen er eens uit, en test eens met beide reepjes apart?

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• SAiN ONeZ

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

biosbatterij eruit gehaald terwijl de stroomkabel nog in de voeding zat?

die moet er ook uit, ligt niet aan je vga als je onboard ook niet werkt.. Haal je geheugen er eens uit, en test eens met beide reepjes apart?

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Topazz
Oke ten eerste je bent een legend so far. Had al eerder de ram eruit gehaald en teruggedaan maar niet in me vraag gezet, maar heb nu idd cmos batterij vervangen en stroomkabel eruit gehaald EN 1 ram kaartje erin ipv me 2. Hij start nu iig op met scherm, maar geen idee of het de ram was of de cmos nu. I guess dat ik nu eerst moet kijken of het de andere ram was of toch de cmos als beide kaarten het doen.

Indien het niet de ram was, is er een logische reden dat de cmos de boosdoender was?

Edit: heb de videokaart weer aangesloten en zelfde probleem begint weer. Geen display. Dus probleem zit hem in de kaart?

[ Voor 11% gewijzigd door Topazz op 16-07-2023 22:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiN ONeZ

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

Lijkt er wel op, zou eerst eens alle amd drivers verwijderen, daar begon het mee,kijken of hij zonder driver wel draait, want gaat hij pas bokken als de driver geladen is, dan kun je er vanuit gaan dat het de vga kaart is..

[ Voor 6% gewijzigd door SAiN ONeZ op 16-07-2023 22:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Topazz
Wel heb een paar keer in het systeem kunnen komen en geprobeert drivers te verwijderen/uninstarren en vanuit safe modus proberen op te starten, maar krijg nu de hele tijd een bsod met een stopcode van "Critical process died" en zit ik een in automatic repair loop. Zal dus of een hardware probleem zijn of de drivers veroorzaken een verkeerde verbinding. Probeer system restore te bereiken of de pc te resetten, maar alle opties vraagt nu om een password voor een locaal account dat blijkbaar niet gewoon je wachtwoord is, zeer handig. Voorheen hoefde ik dit niet eens te doen, maar opeens is er een random wachtwoord nodig

Zodra ik een hdmi verbind met de videokaart valt het scherm weg, dus daar zit sws een probleem. Enige mogelijkheid dat ik een complete reset nog kan bereiken door een andere bootup te gebruiken? Moet eerst door die loop heen komen vrees ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiN ONeZ

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

kun je wel in je bios komen en blijf je daarin beeld hebben?
Trek anders je sdd/hdd uit en pak een lege schijf en ga daar een windowsinstallatie op installeren dan heb je zo in de smiezen of het soft- of hardware gerelateerd is...

[ Voor 20% gewijzigd door SAiN ONeZ op 17-07-2023 15:42 ]

Pagina: 1