[iOS/webapp] Tweakers.net als webapp op iPhone

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brrrtje?
  • Registratie: Mei 2022
  • Niet online
Inleiding
Sinds iOS 16 kunnen er push meldingen vanuit een website ontvangen worden op je iPhone. Dat geeft extra reden (voor mij) om Tweakers.net als webapp te gebruiken.
Echter, zoals ook al gemeld in [iOS 16] - Ervaringen & Discussie, wordt dan elke pagina geopend als was het een externe link.
Tweakers homepageGeklikt op (menu)link

De juiste manifest file zou hier een oplossing kunnen bieden, m.n. onderdeel scope.
Ik weet niet of Safari inmiddels alle onderdelen van het appmanifest ondersteunt, maar in ieder geval een deel, als ik berichten over andere webapps mag geloven.

Featureverzoek
Toevoegen/uitbreiden van manifest (en evt. meta-tags) op Tweakers.net, zodat de website als webapp fijner werkt.

Research voorgaande topics
Ik kwam vooral berichten tegen in algemene threads (zoals iOS 16). Er zijn voorstanders van de webapp, maar ook mensen die Tweakers.net liever gewoon in Safari openen. Imho doet deze functionaliteit voor wepapp-gebruikers geen afbreuk aan het gebruik in Safari zelf.
Dat er wel aan dergelijke functionaliteit gedacht wordt, leidt ik af uit deze vraag (en het antwoord):
Tweakers als webapp toevoegen lukt niet met Samsung Internet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brrrtje?
  • Registratie: Mei 2022
  • Niet online
@Nimac91 Komt dit niet dicht bij wat je in De all in one officiele Tweakers app voor stelt?
Ik vind de site uitstekend werken en met de huidige iOS laat je de keuze aan de gebruiker of hij de website als app wil gebruiken.
Mijn vraag hier gaat over de imho kleine aanpassingen die fijner gebruik als webapp mogelijk maken.

En veel van je wensen kan je browser/OS zelf. Zo maak ik al een tijdje gebruik van een shortcut die je geselecteerde (of ingevoerde) tekst direct zoekt op pricewatch en de resultaten opent. Werkt voor titels, typenummers en natuurlijk ook EID. Je kan ook vast de invoer halen uit je camera die een barcode scant.

offtopic:
Sorry voor de kick van mijn eigen topic. Ik vind het slotje op de post van @Nimac91 terecht, maar het inhoudelijke gesprek mag wat mij betreft wel door en dit topic sloot mooi aan. :)