Merk ik verschil in speakerkabels met B&W606 S2 AE speakers?

Pagina: 1
Acties:
  • 464 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timpie81
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 02-04 21:09
Ik heb sinds 2 weken B&W 606 S2 AE speakers. Prima speakers voor de prijs (helemaal omdat ze in de aanbieding waren voor 300e per speaker). De speakers worden momenteel/tijdelijk aangestuurd door een Denon Ceol N10. Ja ik weet dat dit niet de beste versterker is voor deze speakers en toch stuurt hij ze erg goed aan. Op termijn wil ik wellicht upgraden naar een Marantz PM7000N maar niet gelijk.

Nu ben ik benieuwd of je überhaupt verschil merkt van speaker kabels op een instap versterker zoals de Denon Ceol. Standaard wordt de Denon Ceol geleverd met 2 standaard speakers waar erg dunne speaker draad bij zit. Ik ben dan ook begonnen met de standaard speaker draad. Deze heb ik na een aantal dagen vervangen door 1.5mm2 speaker draad (geen duur merk) en ik hoor zelf geen verschil.

Nu ben ik benieuwd als ik bij de betere HIFI winkel betere speaker draad koop bijv 5-20 euro per meter of ik überhaupt een verschil ga horen of dat de Denon Ceol en deze B&W speakers simpelweg te instap zijn om een verschil te horen.

Wat is jullie ervaring?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Philip Ross
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 11:32
Ik zou sowieso niet verwachten dat je enig verschil gaat horen.
Duurdere kabels zijn meestal complete onzin.
Zie ook dit topic: Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6

Zolang de huidige kabeldikte voldoende is ga je geen verschil horen met duurdere kabels, ook niet op hele dure speakers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• canonball
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 12:41
timpie81 schreef op dinsdag 25 juli 2023 @ 09:02:
Nu ben ik benieuwd als ik bij de betere HIFI winkel betere speaker draad koop bijv 5-20 euro per meter of ik überhaupt een verschil ga horen of dat de Denon Ceol en deze B&W speakers simpelweg te instap zijn om een verschil te horen.
Nee verschil zul je niet horen.

En dat je "te instap" hebt maakt niets uit. Ook met speakers van 100.000 hoor je het niet.

Wel zit er mogelijk een verschil tussen soepelheid en uiteraard uiterlijk. Maar voor je gehoor kun je net zo goed na de Gamma gaan en de goedkoopste kabel kopen bij thuis gebruik.
Maar muziek is meer dan geluid, ook emotie en als je een dure kabel hebt kan het best wel beter voelen ondanks dat het geluid het zelfde is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Het leuke is: jij denkt er dure kabel tussen te moeten doen. B&W denkt: "Lekker laten gaan, we doen gewoon een stukje soepele VD-draad."
Afbeeldingslocatie: https://www.bowerswilkins.com/-/media/images/bw_nd_ecom/pdp/606-s2-ae/bowersandwilkins_606s2_upgraded.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 08:28

FeaR

In GoT we trust

As said is er voor dit soort zaken Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6. Één topic in die strekking is voldoende waardoor ik dit topic sluit.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Dit topic is gesloten.